 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA2A/W 2.0] Zawor EGR w 4G63 |
Autor |
Wiadomość |
axg [Usunięty]
|
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 18-04-2008, 00:21
|
|
|
egr masz ponizej przepustnicy, jest przymocowany do kolektora, dokladnie to jest takie ufo z podcisnieniem podłaczonym. Nie wiem dlaczego w anglikach jest na takiej wysokości... egr ma byc zamocowany na kolektorze, tam jest zawór zwrotny przez ktory wracają spaliny do dopalenia. Na stronie krzyzaka jest to opisane. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2008, 20:53
|
|
|
a wiec tak, to co w anglikach widac przy przepustnicy i wyglada na "male ufo" jest to divajs do AUTO CRUISE |
|
|
|
 |
jafo2
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 247 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 09-06-2010, 15:32
|
|
|
Witam.
Chce zaślepić EGR. Czy można użyć kawałek zwykłej ocynkowanej blachy takiej jak idzie na dachy, czy muszę kombinować kawałek nierdzewki? |
_________________ Nie ma to jak miś!!! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24258 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-06-2010, 15:49
|
|
|
przy upalaniu tam się pojawia temp. pod 1000 st. C
ja użyłem stalitu (w stoczniach go mają np.) + 2 uszczelki z aluminium, ale już zaślepkę zdemontowałem - nie było żadnej różnicy, więc nie chciałem ingerować w fabryczne rozwiązania |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 09-06-2010, 22:12
|
|
|
Ja mam z blachy aluminiowej, takiej z 2 mm, od roku tak jeżdzę, nie przepaliło... przynajmniej nic o tym nie wiem. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
zbychu80
Nowy Forumowicz

Auto: Złom
Kraj/Country: Estonia
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 27 Gru 2009 Posty: 30 Skąd: aaafddzbgdzbgfzd
|
Wysłany: 09-06-2010, 22:29
|
|
|
A ja nie sądzę żeby przez ten zawór leciały spaliny o temp wiele wyższej niż z 500°C - dlatego że lecą przez kanał w głowicy, chłodzony płynem, później przez kawałek kolektora, i dopiero do zaworu. No i EGR raczej nie działa przy pełnym obciążeniu, a wtedy temp. najwyższa. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 29-11-2010, 16:41, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24258 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-06-2010, 07:53
|
|
|
działanie EGR zależnie jest od wielu elementów - czy to tylko zawór podciśnieniowy czy też z dodatkowym elektrozaworem i czasem czujnikiem temp.
pisząc o tych 1000 st. C kierowałem się badaniami z klubu DSM w USA |
|
|
|
 |
jafo2
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 247 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 25-08-2010, 23:45
|
|
|
Czy po zablokowaniu EGR wzrosło komuś spalanie?? |
_________________ Nie ma to jak miś!!! |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 26-08-2010, 10:57
|
|
|
Dlaczego miało wzrosnąć??
EGR ma za zadanie dopalanie spalin, przez co zmniejsza się szkodliwość spalin, a spalanie co najwyzej to mogło by zmaleć, jeżeli np. wcześniej EGR był zawieszony. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-08-2010, 11:13
|
|
|
Nie wiem jak w benzynie, ale w TD gdy EGR się otwiera, to zamyka przepustnicę. Gdy zaślepiłem samo EGR to spalanie wzrosło i był słabszy na niskich obrotach. Teraz odpiąłem także zawór sterujący przepustnicą. Jeśli zawór jest szczelny to czasem wystarczy zdjąć przewód od podciśnienia i zaślepić wężyk. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-08-2010, 11:25
|
|
|
Przejrzałem schemat EGR w 4G63 i uważam, że zaślepienie EGR nie jest wskazane. Położenie zaworu zależy od podciśnienia w kolektorze, temp, położenia przepustnicy, odczytów z lambdy itd. Gdy zawór się otwiera, to ECU koryguje otwarcie przepustnicy. Gdy jest zaślepiony, może brakować powietrza, bo ECU myśli, że EGR jest otwarty i przymyka przepustnicę. Zresztą może ktoś sprawdzi jak to wygląda w praktyce obserwując zawór podciśnieniowy. |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 26-08-2010, 11:36
|
|
|
Nie wiem jak jest w dizlu, ale w bendzynie wlot EGR do kolektora jest PRZED przepustnicą, tak więc przepustnica nie ma tu nic do rzeczy. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-08-2010, 11:43
|
|
|
Czy aby na pewno?
Przed przepustnicą widzę tylko zawór do sterowania EGR-em. |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 26-08-2010, 12:25
|
|
|
no tak, masz rację, wg tego schematu zawór ze spalinami wchodzi ZA przepustnicą.
Ale w dalszym ciągu nie rozumiem, dlaczego silnik miałby byc słabszy. Przy normalnym działaniu EGR, zawór otwiera się przy nieobciążonym silniku, wtedy do powietrza w kolektorze dostają się spaliny, przez co mieszanka jest mniej wydajna energetycznie, wiec jeżeli nawet komp, zmienia skład mieszanki, to obecność czy też nie spalin w powietrzu w kolektorze nie powinno wpływać na pracę silnika.
Jeżeli odczułeś spadek mocy, wzrost spalania, może masz poprostu jakąś nieszczelność w kolektorze, przez co masz lewe powietrze. Być może powodem jest jakieś niewłaściwe zaślepienie EGR'a |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
|
|