Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Zawor EGR w 4G63
Autor Wiadomość
axg
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2008, 17:39   [EA2A/W 2.0] Zawor EGR w 4G63

Witam

Przegladam sobie zdjecia gali na necie i zobaczylem cos takiego, ze w galantach z Anglii w silnikach, zawor EGR (wydaje mi sie ze to zawor EGR) jest nad ciegnem przepustnicy, natomiast w europejczykach nie ma go tam. Sprawdzalem u siebie i tez go nie widze, gdzie on sie znajduje, ma moze ktos zdjecie ? Ponizej zdjecia.
4G63 z anglii :
http://www.fotosik.pl/pok...e8a0ea1592.html
http://www.fotosik.pl/pok...e14c138e79.html
wersje europejskie :
http://www.fotosik.pl/pok...08fe9184df.html
http://www.fotosik.pl/pok...421439bb6f.html
Ostatnio zmieniony przez Owczar 26-08-2010, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 18-04-2008, 00:21   

egr masz ponizej przepustnicy, jest przymocowany do kolektora, dokladnie to jest takie ufo z podcisnieniem podłaczonym. Nie wiem dlaczego w anglikach jest na takiej wysokości... egr ma byc zamocowany na kolektorze, tam jest zawór zwrotny przez ktory wracają spaliny do dopalenia. Na stronie krzyzaka jest to opisane.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 28-06-2008, 20:53   

a wiec tak, to co w anglikach widac przy przepustnicy i wyglada na "male ufo" jest to divajs do AUTO CRUISE :)
 
 
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 09-06-2010, 15:32   

Witam.

Chce zaślepić EGR. Czy można użyć kawałek zwykłej ocynkowanej blachy takiej jak idzie na dachy, czy muszę kombinować kawałek nierdzewki?
_________________
Nie ma to jak miś!!!
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24258
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-06-2010, 15:49   

przy upalaniu tam się pojawia temp. pod 1000 st. C
ja użyłem stalitu (w stoczniach go mają np.) + 2 uszczelki z aluminium, ale już zaślepkę zdemontowałem - nie było żadnej różnicy, więc nie chciałem ingerować w fabryczne rozwiązania
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 09-06-2010, 22:12   

Ja mam z blachy aluminiowej, takiej z 2 mm, od roku tak jeżdzę, nie przepaliło... przynajmniej nic o tym nie wiem.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
zbychu80 
Nowy Forumowicz


Auto: Złom
Kraj/Country: Estonia
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 27 Gru 2009
Posty: 30
Skąd: aaafddzbgdzbgfzd
Wysłany: 09-06-2010, 22:29   

A ja nie sądzę żeby przez ten zawór leciały spaliny o temp wiele wyższej niż z 500°C - dlatego że lecą przez kanał w głowicy, chłodzony płynem, później przez kawałek kolektora, i dopiero do zaworu. No i EGR raczej nie działa przy pełnym obciążeniu, a wtedy temp. najwyższa.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 29-11-2010, 16:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24258
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-06-2010, 07:53   

działanie EGR zależnie jest od wielu elementów - czy to tylko zawór podciśnieniowy czy też z dodatkowym elektrozaworem i czasem czujnikiem temp.
pisząc o tych 1000 st. C kierowałem się badaniami z klubu DSM w USA
 
 
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-08-2010, 23:45   

Czy po zablokowaniu EGR wzrosło komuś spalanie??
_________________
Nie ma to jak miś!!!
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 26-08-2010, 10:57   

Dlaczego miało wzrosnąć??
EGR ma za zadanie dopalanie spalin, przez co zmniejsza się szkodliwość spalin, a spalanie co najwyzej to mogło by zmaleć, jeżeli np. wcześniej EGR był zawieszony.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-08-2010, 11:13   

Nie wiem jak w benzynie, ale w TD gdy EGR się otwiera, to zamyka przepustnicę. Gdy zaślepiłem samo EGR to spalanie wzrosło i był słabszy na niskich obrotach. Teraz odpiąłem także zawór sterujący przepustnicą. Jeśli zawór jest szczelny to czasem wystarczy zdjąć przewód od podciśnienia i zaślepić wężyk.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-08-2010, 11:25   

Przejrzałem schemat EGR w 4G63 i uważam, że zaślepienie EGR nie jest wskazane. Położenie zaworu zależy od podciśnienia w kolektorze, temp, położenia przepustnicy, odczytów z lambdy itd. Gdy zawór się otwiera, to ECU koryguje otwarcie przepustnicy. Gdy jest zaślepiony, może brakować powietrza, bo ECU myśli, że EGR jest otwarty i przymyka przepustnicę. Zresztą może ktoś sprawdzi jak to wygląda w praktyce obserwując zawór podciśnieniowy.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 26-08-2010, 11:36   

Nie wiem jak jest w dizlu, ale w bendzynie wlot EGR do kolektora jest PRZED przepustnicą, tak więc przepustnica nie ma tu nic do rzeczy.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-08-2010, 11:43   

Czy aby na pewno?



Przed przepustnicą widzę tylko zawór do sterowania EGR-em.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 26-08-2010, 12:25   

no tak, masz rację, wg tego schematu zawór ze spalinami wchodzi ZA przepustnicą.
Ale w dalszym ciągu nie rozumiem, dlaczego silnik miałby byc słabszy. Przy normalnym działaniu EGR, zawór otwiera się przy nieobciążonym silniku, wtedy do powietrza w kolektorze dostają się spaliny, przez co mieszanka jest mniej wydajna energetycznie, wiec jeżeli nawet komp, zmienia skład mieszanki, to obecność czy też nie spalin w powietrzu w kolektorze nie powinno wpływać na pracę silnika.

Jeżeli odczułeś spadek mocy, wzrost spalania, może masz poprostu jakąś nieszczelność w kolektorze, przez co masz lewe powietrze. Być może powodem jest jakieś niewłaściwe zaślepienie EGR'a
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.