| 
		[Carisma] Sprawdzenie - Silnik krokowy, krokowiec | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 demeone  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma '98 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2009, 11:25   [Carisma] Sprawdzenie - Silnik krokowy, krokowiec
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawdzanie na słuch:
 
1. Upewnij się ze temperatura płynu w chłodnicy wynosi 20 stopni lub mniej
 
2. Nasłuchuj czy po przekręceniu kluczyka w pozycje ON (Nie odpalamy silnika) słychać wyraźnie prace krokowca
 
 
Sprawdzanie oporności na uzwojeniach (musimy posiadać omomierz) 
 
1. Odłączyć wtyczkę od silnika krokowego.
 
2. Zmierzyć oporność pomiędzy terminalami 2 i 1 oraz 2 i 3
 
    Wartość standardowa to: 28-33 Ω
 
3. Zmierzyć oporność pomiędzy terminalami 5 i 6 oraz 5 i 4
 
    Wartość standardowa to: 28-33 Ω
 
 
 
 
  | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez glina 25-01-2013, 11:41, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marcin84k  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: carisma 1,6 16v  98r 100KM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: chrzanów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-02-2009, 16:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ten opis do zwyklego 1,6 16v sie nadaje?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 demeone  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma '98 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-02-2009, 16:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To jest z podrecznika: workshop wiec raczej tak | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Manysh [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-06-2009, 14:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ten opis nie pochodzi z podrecznika carismy tylko od silnika 1.5 Mirage, nie wiem czy jest to w jakis sposób adekwatne do carismy, ale cos mi sie wydaje ze nie bardzo, mam w domu 3 rózne  elektrocewki pokazuja rózne wskazania i wszystkie sa dobre
 
 
np róznice miedzy 1.6 a GDI to kilka omów, ale jest to bardzo istotne, elektrocewka od 1.6 w inny sposób reaguje na obroty niz GDI
 
 
dla przykładu eletrocewka od silnika 1.6 o nr 1B/721 nie zadziała w GDI wogóle, a elektrocewka 1B/ 871 zadziała ,ale bedzie utrzymywac obroty na poziomie 900 roznice miedzy tymi elektrocewkami sa minimalne pierwsza pochodzi z rocznika 95 druga z rocznika 98 roznica w omach jest miimalna .Tolerancja miedzy 28-33 omów jest zbyt wielka jezeli chodzi o carisme GDI 
 
Wydaje mi sie ze kazda z elektrocewek musi miec odpowiednia ilosc uzwojenia przedzial miedzy 28-33 tak naprawde nie wiele nam daje 
 
 
reasumujac. mimo ze demeone robisz dobra robote to ten opis wprowadza w bład
 
 
z tego manuala pochodzi ten opis 
 
http://www.mirage-perform...0MFI%201.5L.pdf | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 demeone  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma '98 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-06-2009, 14:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hmmm Manysh Rozumiem co masz na mysli że taka rozbieżnośc w pomiarze tzn 28-33 jest wysoka ale wiele też zależy od warunku pomiaru jak i klasy miernika. po za tym jesli otrzymamy pomiar o wiele mniejszy od 28 albo o wiele wiekszy od 33 da nam to jakis punkt zaczepienia że cos jest nie tak. 
 
Nie damy rady tą metodą sprawdzic czy ISC jest perfekcyjny i idealny jako zamiennik czy znaleziony na szrocie
 
 
Sprawdziłem wszystkie suplementy i oto co znalazłem
 
 
Strony 13A-79 oraz 13A-107
 
W suplemencie C July 1997 podają: 31-38 ale to po stronie ECU, pomiar przy samym ISC powinien wskazywac 28-33
 
Przy okazji odnosnie GDI z suplementu 1997
 
 
 
 
 
 
Suplement D April 1999 podaje pomiar 28-33 dla MPI
 
Dla GDI: nie bylo wzmianki chyba dlatego ze opisuje przepustnice z czujnikiem polożenia pedał gazu
 
 
Dalej juz tylko przepustnice z czujnikiem położenia gazu.
 
 
 
 
Po za tym posiadam dwa podręczniki: z forum i inny znaleziony zanim znalazłem te forum i oba są takie same. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Manysh [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-06-2009, 15:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no własnie niewiem o co dokładnie chodzi mam 3 rozne elektrocewki według tego schematu ,sa takie same a jednak czyms sie róznia, kazda z nich pokazuje rozne wskazania w przedziale od 28-33 omm. wiec co ? dodam ze jedna nie chodzi wogóle z GDI | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 demeone  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma '98 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-06-2009, 15:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w sumie to 4 elektrocewki. Masz na mysli to że w innym temacie opisywałeś że masz krokowca ale z innego auta tak? i chyba chodzi o to że tą co chciałeś zamontowac powoduje że obroty masz na 900 tak? Może jakaś nieszczelnośc albo może trzeba dac troche czasu na to aby komputer sie oswoił z nowym organem.
 
Sprawdzałem Twoje posty i widze że chyba dwa dni jeździłes z nowym? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Manysh [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-06-2009, 15:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | własnie jest inaczej moj krokus o numerze 1D 98U sie spalił kupiłem ze szrotu inny o numerze 1B 821 od 1.6 i to chodziło przez tydzien falowały obroty itp az nie dało sie jezdzic pozniej przypadkiem dostałem 1b 721 i chodził jeden dzien mimo ze sa Identyczne 28-33 dodam ze za kazdym razem wymieniam tylko elektrocewke , trzpien zostaje od GDI | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 demeone  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma '98 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-06-2009, 15:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               o resetowanie nie pytam bo chyba pamiętałeś o odłączeniu klem i tej całej zabawie z niby nauką ?
 
 
Aby sprawdzic korkowca dobrze by było posiadac oscyloskop ale raczej droga zabawka (mam na mysli z tych lepszych)
 
 
jutro pojadę na jeden szrot (ostatnio widziałem sporo Carism )i posprawdzam kilka krokowców | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Manysh [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-06-2009, 11:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak, resetowlem. Nic to nie daje, niby trzyma obroty, ale po 2 dniach lataja od 500 do 2500 caly czas
 
 
ps pamietaj o mnie jak bedziesz na szrocie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 demeone  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma '98 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-06-2009, 11:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wysłałem Ci e-maila ale może tutaj częściej zaglądasz:
 
Jaki numer konkretnie poszukujesz? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Manysh [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-06-2009, 11:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Klikam z roboty z tel wiec odbiore poznie co do numeru to 1D 89U | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 demeone  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma '98 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-06-2009, 11:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ok mam zapisane wlasnie sie wybieram. dam znac co i jak | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |