Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Wymiana gum stabilizatora - colt cao.
Autor Wiadomość
clown6
[Usunięty]

Wysłany: 23-08-2006, 13:47   [CA4A 1.6] Wymiana gum stabilizatora - colt cao.

Byłem u 2 mechaników i powiedzieli żeby wymienić gumy drążka stabilizatora z przodu trzeba opuścić cale zawieszenie i chcą za to 200zl. Czy to się tak trudno wymienia czy nie da się prościej?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-08-2006, 14:12   

Dobry żart - żeby wyjąć mocowanie gumy trzeba - słownie - JEDNĄ śrubkę odkręcić :)
 
 
Laki023
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2006, 13:04   

Sam wymieniałem gumy stabilizatora w moim miśku i mam na to sposób, mianowicie trzeba odkręciś przednie koło i skręcić kierownicą wówczas masz idealny dostęp do śruby mocującej gumę stabilizatora (z tego co pamiętam kluczem 13). Następnie zrób to zamo z 2 strony i po sprawie. Nie wiem czy w twoim aucie to zadziała, ale powinno być podobnie
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2006, 14:17   

Masz rację klucz 13, ostatnio też odkręcałem jak amorki zmieniałem bo skurczybyk tak prężył,że sforzeń nie chciał wyjść ( sforzeń zdejmowałem na 2 młotki bez ściągacza)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-09-2006, 14:43   

kostuch napisał/a:
Masz rację klucz 13


Jak Colt C5x to klucz 12.
 
 
clown6
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2006, 19:51   

Jakim to kluczem odkręcić? Jak próbowałem odkręcić to nawet palec nie wejdzie między drążek stabilizatora, a przegrodę kabiny, a co dopiero klucz. Może ktoś kto odkręił tą śrube gumy stabilizatora w Colcie CA0 napisać jakim to kluczem odkręcić (najlepiej zdjęcie klucza) i napisać gdzie taki klucz kupić.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-09-2006, 21:45   

Jak się dobrze pokombinuje kierownicą, to nawet grzechotka z długą przedłużką (12 mm o ile pamiętam) będzie tam pasować. Wiem, bo w C52 najpierw się męczyłem zwykłym płaskim kluczem, a potem już wiedziałem jak tam grzechotkę wpasować.
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 21-09-2006, 01:55   

jak wymieniałem u siebie musiałem lekko śruby z całego zawiasu popuścić bo inaczej nie można było wymienić. jak Darek pisał wyżej że uda ci sie po ściągnięciu koła wymienić to pewnie sie da :) . warto zainwestować w ori gumy. są nieco droższe ale jeśli wziąc pod uwagę wytrzymalość podróbek nie ma co się zastanawiać
_________________
CA0
Galant II
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-09-2006, 08:42   

Ori gumy nie są wcale takie drogie - u Japaneze kupiłem za 14 zł/szt, co przy cenie podróby z JC (11 lub 15 zł - nie pamiętam) jest druzgocące.
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 22-09-2006, 22:54   

zgadza sie ale masa ludzi myśli że jak ori to kupe kasy zaraz trzeba bulic a czesto tak nie jest
_________________
CA0
Galant II
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 25-09-2006, 14:37   

ale gumy macie nie tylko na koncowkach drazka stabilizacyjnego jeszcz w luce nadkola lewa prawa sa tuleje zazwyczaj bardzo zablocone tuz nad mocowaniem przod wachacz
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 25-09-2006, 20:06   

Nie zgadzam sie z wami....

Po pierwsze - czy to w C5.., CAO, czy CJO śrubki to M8 na klucz 12mm,,,
Po drugie - ten który uważa że da sie wymieniź gumy stabilizatora w CAO czy też CJO bez opuszczania zawiechy zapraszam do siebie - stawiam WIELLLKĄ flache jak zrobi to na moich oczach.... w C5.. a i owszem bardzo łatwy dostęp...

Prostując - TRZEBA opuścić zawieszenie około 5cm - to i tak nie daje pełnego dostępu do mocowania gumy... trzeba sie lekko pogimnastykować... a później są drobne problemy z prawidłowym założeniem gumki nowej (ciasnej)...
- robota baardzo prosta - ale nie wciskajcie Koledze że da sie to bez opuszczania zawiechy bo gdzies w warsztacie sie tylko skompromituje i tyle a na koniec doda, że Koledzy z forum mu tak powiedzieli.... faktem jest że 200PLN za ta robotę to ździerstwo w biały dzień.... za 50PLN mozna to spokojnie zrobić w normalnym warsztacie...

Jakby ktos miał obiekcje co do mojej wypowiedzi zapraszam do siebie na warsztat... robiłem to nie raz w CAO i CJ0 i qrka nie dałem rady bez opuszczania zawiechy...

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-09-2006, 21:37   

Odszczekuję.
Robiłem w E32 i C52 - (1 i 2 śrubki), w C52 musiałem odkręcić koło pasażera, w E32 3 śruby od blaszanych zabezpieczeń. Myślałem, że potem jest podobnie...
 
 
ZENA 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 98r 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 2
Skąd: CHORZÓW
Wysłany: 13-03-2007, 20:46   

ROMEL, WITAM MAM MAŁE PYTANIE JAK OPUŚCIĆ ZAWIESZENIOE W COLCIE Z 98r ABY DOŚĆ SWOBODNIE WYMIENIC GUMY STABILIZATORA?
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 14-03-2007, 06:59   

hm...

Ciężko jest to zobrazować pisemnie ale...

Przednie zawieszenie jest montowane do tzw. "jaskółki" to taka rama która jest przykręcona do nadwozia samochodu a dokładnie do jego podłużnic... i właśnie to musisz odkręcić i opóścić - jak mnie pamięć nie myli to są to cztery śruby M12/1,25 - na klucz 17mm albo 19mm

Pozdr
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.