[CA4A 1.6] Wymiana gum stabilizatora - colt cao. |
Autor |
Wiadomość |
clown6 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2006, 13:47 [CA4A 1.6] Wymiana gum stabilizatora - colt cao.
|
|
|
Byłem u 2 mechaników i powiedzieli żeby wymienić gumy drążka stabilizatora z przodu trzeba opuścić cale zawieszenie i chcą za to 200zl. Czy to się tak trudno wymienia czy nie da się prościej? |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-08-2006, 14:12
|
|
|
Dobry żart - żeby wyjąć mocowanie gumy trzeba - słownie - JEDNĄ śrubkę odkręcić |
|
|
|
 |
Laki023 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2006, 13:04
|
|
|
Sam wymieniałem gumy stabilizatora w moim miśku i mam na to sposób, mianowicie trzeba odkręciś przednie koło i skręcić kierownicą wówczas masz idealny dostęp do śruby mocującej gumę stabilizatora (z tego co pamiętam kluczem 13). Następnie zrób to zamo z 2 strony i po sprawie. Nie wiem czy w twoim aucie to zadziała, ale powinno być podobnie |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2006, 14:17
|
|
|
Masz rację klucz 13, ostatnio też odkręcałem jak amorki zmieniałem bo skurczybyk tak prężył,że sforzeń nie chciał wyjść ( sforzeń zdejmowałem na 2 młotki bez ściągacza) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-09-2006, 14:43
|
|
|
kostuch napisał/a: | Masz rację klucz 13 |
Jak Colt C5x to klucz 12. |
|
|
|
 |
clown6 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2006, 19:51
|
|
|
Jakim to kluczem odkręcić? Jak próbowałem odkręcić to nawet palec nie wejdzie między drążek stabilizatora, a przegrodę kabiny, a co dopiero klucz. Może ktoś kto odkręił tą śrube gumy stabilizatora w Colcie CA0 napisać jakim to kluczem odkręcić (najlepiej zdjęcie klucza) i napisać gdzie taki klucz kupić. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-09-2006, 21:45
|
|
|
Jak się dobrze pokombinuje kierownicą, to nawet grzechotka z długą przedłużką (12 mm o ile pamiętam) będzie tam pasować. Wiem, bo w C52 najpierw się męczyłem zwykłym płaskim kluczem, a potem już wiedziałem jak tam grzechotkę wpasować. |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 21-09-2006, 01:55
|
|
|
jak wymieniałem u siebie musiałem lekko śruby z całego zawiasu popuścić bo inaczej nie można było wymienić. jak Darek pisał wyżej że uda ci sie po ściągnięciu koła wymienić to pewnie sie da . warto zainwestować w ori gumy. są nieco droższe ale jeśli wziąc pod uwagę wytrzymalość podróbek nie ma co się zastanawiać |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-09-2006, 08:42
|
|
|
Ori gumy nie są wcale takie drogie - u Japaneze kupiłem za 14 zł/szt, co przy cenie podróby z JC (11 lub 15 zł - nie pamiętam) jest druzgocące. |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22-09-2006, 22:54
|
|
|
zgadza sie ale masa ludzi myśli że jak ori to kupe kasy zaraz trzeba bulic a czesto tak nie jest |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 25-09-2006, 14:37
|
|
|
ale gumy macie nie tylko na koncowkach drazka stabilizacyjnego jeszcz w luce nadkola lewa prawa sa tuleje zazwyczaj bardzo zablocone tuz nad mocowaniem przod wachacz |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 25-09-2006, 20:06
|
|
|
Nie zgadzam sie z wami....
Po pierwsze - czy to w C5.., CAO, czy CJO śrubki to M8 na klucz 12mm,,,
Po drugie - ten który uważa że da sie wymieniź gumy stabilizatora w CAO czy też CJO bez opuszczania zawiechy zapraszam do siebie - stawiam WIELLLKĄ flache jak zrobi to na moich oczach.... w C5.. a i owszem bardzo łatwy dostęp...
Prostując - TRZEBA opuścić zawieszenie około 5cm - to i tak nie daje pełnego dostępu do mocowania gumy... trzeba sie lekko pogimnastykować... a później są drobne problemy z prawidłowym założeniem gumki nowej (ciasnej)...
- robota baardzo prosta - ale nie wciskajcie Koledze że da sie to bez opuszczania zawiechy bo gdzies w warsztacie sie tylko skompromituje i tyle a na koniec doda, że Koledzy z forum mu tak powiedzieli.... faktem jest że 200PLN za ta robotę to ździerstwo w biały dzień.... za 50PLN mozna to spokojnie zrobić w normalnym warsztacie...
Jakby ktos miał obiekcje co do mojej wypowiedzi zapraszam do siebie na warsztat... robiłem to nie raz w CAO i CJ0 i qrka nie dałem rady bez opuszczania zawiechy...
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-09-2006, 21:37
|
|
|
Odszczekuję.
Robiłem w E32 i C52 - (1 i 2 śrubki), w C52 musiałem odkręcić koło pasażera, w E32 3 śruby od blaszanych zabezpieczeń. Myślałem, że potem jest podobnie... |
|
|
|
 |
ZENA
Nowy Forumowicz
Auto: COLT 98r 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2007 Posty: 2 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: 13-03-2007, 20:46
|
|
|
ROMEL, WITAM MAM MAŁE PYTANIE JAK OPUŚCIĆ ZAWIESZENIOE W COLCIE Z 98r ABY DOŚĆ SWOBODNIE WYMIENIC GUMY STABILIZATORA? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 14-03-2007, 06:59
|
|
|
hm...
Ciężko jest to zobrazować pisemnie ale...
Przednie zawieszenie jest montowane do tzw. "jaskółki" to taka rama która jest przykręcona do nadwozia samochodu a dokładnie do jego podłużnic... i właśnie to musisz odkręcić i opóścić - jak mnie pamięć nie myli to są to cztery śruby M12/1,25 - na klucz 17mm albo 19mm
Pozdr |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
|