Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Przepływomierz do 2,5V6
Autor Wiadomość
Lucas_Lucky 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2,0 16V 4WD (2006)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-03-2010, 12:26   [EA5A/W 2.5] Przepływomierz do 2,5V6

Witam,

Od dłuższego czasu występuje w moim autku wahanie niskich obrotów na rozgrzanym silniku.
Mechanik twierdzi że jest to wina LPG która popsuła przepływomierz i trzeba go wymienić.
Problem w tym że nie wiem jaki kupić. Chodzi mi o symbol i info czy na przykład można użyć przepływki od innego rocznika?

Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 21-07-2015, 20:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-03-2010, 13:04   

Lucas_Lucky, masz zwykłą instalację LPG? Jeśli tak to kupno nowej przepływki będzie wyrzucaniem kasy w błoto, bo za jakiś czas znowu możesz ją uszkodzić. Pomyśl nad upgradem instalacji...
 
 
Lucas_Lucky 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2,0 16V 4WD (2006)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-03-2010, 13:06   

Owczar napisał/a:
Lucas_Lucky, masz zwykłą instalację LPG?

Nie jest to instalacja sekwencyjna
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-03-2010, 13:07   

Lucas_Lucky, no to jak wyżej... Nie wiem jakie są koszty przepływki, ale takie awarie mogą się zdarzać...
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-03-2010, 13:42   

moim zdaniem ciezko bedzie uszkodzic ten rodzaj przeplywki. Jak wyglada plaster miodu? No chyba ze jakis partacz uszkodzil to mechanicznie to co innego
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 30-03-2010, 14:19   

Lucas_Lucky napisał/a:
Owczar napisał/a:
Lucas_Lucky, masz zwykłą instalację LPG?

Nie jest to instalacja sekwencyjna


A ma tu być przecinek :?:

Bo jak nie jest to sekwencja, to może być tak samo z nowym przepływomierzem...
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Lucas_Lucky 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2,0 16V 4WD (2006)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-03-2010, 14:26   

KaWu napisał/a:
A ma tu być przecinek :?:


Powinien być :mrgreen: Mam LPG sekwencję.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21951
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-03-2010, 14:27   

Czy uszkodzony (pogięty) lub brak "plastra miodu" może powodować problemy z przepływomierzem? Jeśli tak to jakie?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-03-2010, 14:32   

Hugo, może powodować błędne odczyty odnośnie przepływającego powietrza, a co za tym idzie niewłaściwą mieszankę. O przepływce pisał Swinks przy okazji stożka.

swinks_UK napisał/a:
Dobra dorzucę kilka konkretów...

1. MAF - mass air flow meter. Miernik masy powietrza.
Metoda tego pomiar ten jest jak dotąd najlepszą metodą dla silników, gdzie priorytetem jest idealne dobranie mieszanki spalania AFR (air/fuel ratio), a więc gdzie ekonomia przed dynamiką ma znaczenie.
2. MAP - mass air presuure meter - pomiar ciśnienia powietrza w dolocie. System pomiaru zasysanego powietrza na podstawie róznicy ciśnień w dolocie. Odporny na wszelkie zmiany w kształcie strumienia, czy temperatury zasysanego powietrza. Dlatego dobrze jak jest podparty bierzącym odczytem AFR sondy szerokopasmowej. Idealny jeśli nie ma znaczenia dla nas ekonomika jazdy a tylko przyrost mocy. Stosowany powszechnie w tuningu silników (podnoszenie mocy, mapowanie ecu), jednak zawsze podparty innymi modyfikacjami.

W przypadku Galanta pomiar dokonuje się części podzielonej siatką na równe sobie tunele. W jednym z nich jest rezonator, który dokonuje pomiaru i wysyła sygnał w Hz, który jest mnożony proporcjonalnie do ilości tuneli.
W celu optymalizacji przepływu strumienia powietrza posłużono się metodą "uporządkowania równoległego" strumienia (nie wiem jak to z angielskiego przetłumaczyć...?). Obrazowo mówiąc chodzi o to, że jeśli byśmy wypchali jakąś rurę setkami wąskich słomek to strumień będzie bardziej uporządkowany niż swobodny przepływ przez duży przekrój. Podobne zjawisko stosuje się do rozprowadzania cieczy w fontannach.
Dzięki temu MAF może dokonać dość dokładnego pomiaru, bo każdej części przekroju dolotu jest taka sama masa powietrza w danym momencie.

Filtr panelowy ma to do siebie w Galancie, że również porządkuje masę/strumień powietrza i eliminuje zawirowania.

Filtr stożkowy w Galancie powoduje tworzenie się wiru, i w miejscu pomiaru mamy zaniżony odczyt w stosunku do rzeczywistej ilości powietrza w dolocie. Efekt (przy idealnym założeniu filtra) - możliwe nieznaczne zwiększenie mocy, za cenę jazdy na zubożonej mieszance, AFR poza granicą bezpieczństwa.
W długoterminowej perspektywie - najniższa kara w postaci przegrzania silnika i wymiany uszczelki/ek pod głowicą.
Przy spapranym założeniu stożkowego filtra - zaburzony strumień powietrza i odczyt lepszy od rzeczywistości, więc zalewanie silnika paliwem.
 
 
sewkor 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 2,5 v 6 i inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 98
Skąd: Radom
Wysłany: 30-03-2010, 19:23   

Lucas - może też wariować silniczek krokowy od wolnych obrotów. Uszkodzenie mechaniczne - potrafi się zacinać, lub uszkodzeniu uległ elektryczny silniczek sterujący . Przepływkę bardzo ciężko uszkodzić w 2,5 V 6 jeżeli masz sekwencję.

A i jeszcze jedno. Jeżeli uszkodzony jest przepływomierz to powinno wywalać błąd w sterowaniu silnika i sygnalizować kontrolką na desce rozdzielczej.

Kiedyś miałem na warsztacie Gala z podobną usterką ( falowały wolne obroty ), uszkodzony był silniczek krokowy.
_________________
007 " Diamenty są wieczne "
 
 
Lucas_Lucky 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2,0 16V 4WD (2006)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-03-2010, 12:01   

Dzięki za radę na pewno to sprawdzę
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2010, 17:33   Re: Przepływomierz do 2,5V6 2001r

Lucas_Lucky napisał/a:
Witam,

Od dłuższego czasu występuje w moim autku wahanie niskich obrotów na rozgrzanym silniku.
Mechanik twierdzi że jest to wina LPG która popsuła przepływomierz i trzeba go wymienić.
Problem w tym że nie wiem jaki kupić. Chodzi mi o symbol i info czy na przykład można użyć przepływki od innego rocznika?

Z góry dziękuję za pomoc.


W twoim Galu prawdopodobnie nr przeplywki to : 482 E5T08071
 
 
Polako 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant ea2a 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Małkinia
Wysłany: 31-03-2010, 18:25   

Podpinam się do tematu. Muszę wymienić w swoim galancie ea2a z 97 roku z instalacja sekwencyjna przeplywomierz. Czy na nowy czy używka będzie dobra?? Poproszę link na allegro do jakiegoś dobrego a nie bubla. Jakie oznaczenie. Pozdrawiam
Jedyny nowy na allegro http://allegro.pl/item970...ant_2_0_98.html
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21951
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-04-2010, 10:09   

Polako on nie jest nowy tylko "odpicowany". Ten sprzedawca ma ceny z kosmosu i zawsze tak "picuje" towar, który sprzedaje.
 
 
Lucas_Lucky 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2,0 16V 4WD (2006)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-04-2010, 11:19   

Polako napisał/a:
Czy na nowy czy używka będzie dobra??


Nowy w ASO w Łodzi (Satall) kosztuje 4600,00zł. Powariowali :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.