[CA1A 1.3] Zużycie paliwa |
Autor |
Wiadomość |
ZAC [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 18:21 [CA1A 1.3] Zużycie paliwa
|
|
|
Witam wszystkich!!
Mam poważny problem z moim Coltem gdyż pali ok 10l na setkę w jeżdzie mieszanej:evil: Na silnik 1.3 to chyba jest lekka przesada, a jeżdżę spokojnie Aż strach pomyśleć co by było jak dym przybutowł Wszystkie filtry wymienione, świece, przewody , ciśnienie na cylindrach po 12 chodzi ładnie nie szarpie nie przerywa tylko pali jak smok
Zna ktoś może przyczynę tego?
Za wszelką pomoc z góry dziękuję |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 19:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 18:31
|
|
|
Na forum dużo o tym. Tak myślę że 10l przy spokojnej jeździe to nawet dla 1,6 było by za dużo.. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 06-10-2006, 18:38
|
|
|
Z informacji na forum wynika ze mozesz miec problem z sada lambda komputer wzbogaca mieszanke paliwowa a nie widzi zmiany temperatury-rezystancji na lambdzie czyli zachowuje sie tak jak bys jezdzil
na ssaniu. Jesli wymieniales rozrzad mozesz miec przestawiony o zabek/lub przeskoczyl ci o jeden zabek pasek rozrzadu ---np z powodu zbyt male go napiecie paska na rolce napinacz. Ale mysle ze to lambda. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
ZAC [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 18:57
|
|
|
Rozrząd jest raczej ok bo mechanika mam na prawdę na poziomie A jak sprawdzić sondę?
To drogi element w Colcie?/ |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-10-2006, 19:17
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | komputer wzbogaca mieszanke paliwowa a nie widzi zmiany temperatury-rezystancji na lambdzie |
zmiany temperatury-rezystancji??? Nie na tej zasadzie działa lambda...
Skoro wszystkie filtry i inne rzeczy pozmieniane to faktycznie pozostaje lambda.
Można sprawdzić samemu podłączając miernik wskazówkowy, lub laptopa albo palmtopa (opis jak zrobić kabelek w dziale FAQ).
Jak nie samemu to każdy elektryk powinien dać sobie z tym radę.
Sonda na Allegro kosztuje w granicach 80-90zł. Mechanik za wymianę (trzeba polutować przewody) nie powinien wziąć moim zdaniem więcej niż 30-50zł |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 06-10-2006, 19:23
|
|
|
josie, dzieki za poprawke masz racje |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 06-10-2006, 20:00 Re: Zużycie paliwa
|
|
|
ZAC napisał/a: | Witam wszystkich!!
Mam poważny problem z moim Coltem gdyż pali ok 10l na setkę w jeżdzie mieszanej:evil: Na silnik 1.3 to chyba jest lekka przesada, a jeżdżę spokojnie Aż strach pomyśleć co by było jak dym przybutowł Wszystkie filtry wymienione, świece, przewody , ciśnienie na cylindrach po 12 chodzi ładnie nie szarpie nie przerywa tylko pali jak smok. |
Witam w klubie. Muj też tak pali Powiem więcej: Czy zima, czy lato, czy ostro, czy spokojnie on i tak pali 9,6 l/100km .
Wymienione: świece, przewody, filtry (wszystkie). Przeczyszczona przepustnica. Sprawdzone hamulce, sonda Lambda i luzy zaworowe (wszystko ok). Ustawiona przepustnica i czujnik położenia.
Pozostały do sprawdzenia:
- kopułka rozdzielacza,
- ustawienie zapłonu,
- wtryskiwacze,
- przewody podciśniena,
- szczelność przepustnicy (bo jest pęknięta),
Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 23:40
|
|
|
cns80 napisał/a: | ustawienie zapłonu,
- wtryskiwacze, | to może być przyczyna reszta raczej nie manic do tego. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2006, 09:23
|
|
|
Do tego bym jeszcze dodał:
1. Kiepski olej i syf w silniku.
2. Benzyna pod pokrywą zaworów, czyli padnięte uszczelniacze zaworowe/prowadnice. W tym konkretnym przypadku doprowadzenie do ładu spowodowało u mnie spadek spalania z prawie 10 l/100 km do nieco ponad 8. |
|
|
|
 |
ZAC [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2006, 19:50
|
|
|
U mnie wtryskiwacze są ok bo były sprawdzone w warsztacie Zresztą dyby to był wtryskiwacz pewnie dało by sie to czuć podczas jazdy Nie jechał by tak płynnie i równo. A silniczek krokowy? Czy jego stan ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa? |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2006, 23:29
|
|
|
jakby był silniczek to by szrpał i kiepsko by palił. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 09-10-2006, 15:09
|
|
|
Mam przebieg 135 tyś i to jest oryginał, dlatego wtryskiwacze i uszczelniacze zaworów raczej powinny być dobre, nie Olej mam dobry i regularnie wymieniany. Samochód szarpie w czasie przyspieszania jakby miał przerwę w dopływie paliwa lub iskry na 0,5 sekundy. Odpala bez problemu. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 09-10-2006, 15:24
|
|
|
cns80...
Pewności nigdy sie nie ma póki sie nie sprawdzi... ale faktycznie można domniemać że przy tym przebiegu powinno być wszystko OK...
Z tym Twoim szarpaniem... poczytaj co Panowie piszą o układzie WN (wysokie napięcie) jest tutaj bardzo dużo cennych uwag i wskazówek i Ciebie równiez mogą doyczyć...
U Ciebie można sie jeszcze zastanowić na przepustnicą, jej czyszczeniem i regulacja o czym również chyba ktoś tu wspominał...
Podciśnienia, szczelności, kostki elktryczne ich czystośc itd...
Ogólnie to trzeba poświęcić troszke czasu i chęci... a co jest poza zasięgiem możliwości i chęci to do mechanika... niech szuka... ponieważ czsami wirtulanie i na odległośc ciężko określić ustarkę - tymbardzie jak razi jest a raz jej nie ma...itd..
Pozdrówka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 09-10-2006, 15:41
|
|
|
Dzięki wielkie.
To dziś się biorę za kopółkę, a jutro pożyczam przepustnicę od harpagana (jeśli będzie pasować ?), a jak nie to mechanior |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-10-2006, 18:57
|
|
|
cns80 napisał/a: | Samochód szarpie w czasie przyspieszania jakby miał przerwę w dopływie paliwa lub iskry na 0,5 sekundy. Odpala bez problemu. |
Miałem dokładnie tak samo i do wymiany były świece. Ale widzę, że Ty wymieniałeś. Choć można trafić na felerne i padną po kilku, kilkunastu km. |
|
|
|
 |
|