Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Zużycie paliwa
Autor Wiadomość
ZAC
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2006, 18:21   [CA1A 1.3] Zużycie paliwa

Witam wszystkich!!

Mam poważny problem z moim Coltem gdyż pali ok 10l na setkę w jeżdzie mieszanej:evil: Na silnik 1.3 to chyba jest lekka przesada, a jeżdżę spokojnie Aż strach pomyśleć co by było jak dym przybutowł :cry: Wszystkie filtry wymienione, świece, przewody , ciśnienie na cylindrach po 12 chodzi ładnie nie szarpie nie przerywa tylko pali jak smok

Zna ktoś może przyczynę tego? :(
Za wszelką pomoc z góry dziękuję :D
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2006, 18:31   

Na forum dużo o tym. Tak myślę że 10l przy spokojnej jeździe to nawet dla 1,6 było by za dużo..
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-10-2006, 18:38   

Z informacji na forum wynika ze mozesz miec problem z sada lambda komputer wzbogaca mieszanke paliwowa a nie widzi zmiany temperatury-rezystancji na lambdzie czyli zachowuje sie tak jak bys jezdzil
na ssaniu. Jesli wymieniales rozrzad mozesz miec przestawiony o zabek/lub przeskoczyl ci o jeden zabek pasek rozrzadu ---np z powodu zbyt male go napiecie paska na rolce napinacz. Ale mysle ze to lambda.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ZAC
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2006, 18:57   

Rozrząd jest raczej ok bo mechanika mam na prawdę na poziomie A jak sprawdzić sondę?
To drogi element w Colcie?/
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-10-2006, 19:17   

wojmi1 napisał/a:
komputer wzbogaca mieszanke paliwowa a nie widzi zmiany temperatury-rezystancji na lambdzie


:shock:
zmiany temperatury-rezystancji??? Nie na tej zasadzie działa lambda... :roll:

Skoro wszystkie filtry i inne rzeczy pozmieniane to faktycznie pozostaje lambda.
Można sprawdzić samemu podłączając miernik wskazówkowy, lub laptopa albo palmtopa (opis jak zrobić kabelek w dziale FAQ).
Jak nie samemu to każdy elektryk powinien dać sobie z tym radę.
Sonda na Allegro kosztuje w granicach 80-90zł. Mechanik za wymianę (trzeba polutować przewody) nie powinien wziąć moim zdaniem więcej niż 30-50zł
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-10-2006, 19:23   

josie, dzieki za poprawke masz racje
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 06-10-2006, 20:00   Re: Zużycie paliwa

ZAC napisał/a:
Witam wszystkich!!

Mam poważny problem z moim Coltem gdyż pali ok 10l na setkę w jeżdzie mieszanej:evil: Na silnik 1.3 to chyba jest lekka przesada, a jeżdżę spokojnie Aż strach pomyśleć co by było jak dym przybutowł :cry: Wszystkie filtry wymienione, świece, przewody , ciśnienie na cylindrach po 12 chodzi ładnie nie szarpie nie przerywa tylko pali jak smok.


Witam w klubie. Muj też tak pali :lol: Powiem więcej: Czy zima, czy lato, czy ostro, czy spokojnie on i tak pali 9,6 l/100km :evil: .
Wymienione: świece, przewody, filtry (wszystkie). Przeczyszczona przepustnica. Sprawdzone hamulce, sonda Lambda i luzy zaworowe (wszystko ok). Ustawiona przepustnica i czujnik położenia.
Pozostały do sprawdzenia:
- kopułka rozdzielacza,
- ustawienie zapłonu,
- wtryskiwacze,
- przewody podciśniena,
- szczelność przepustnicy (bo jest pęknięta),

Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły :?:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2006, 23:40   

cns80 napisał/a:
ustawienie zapłonu,
- wtryskiwacze,
to może być przyczyna reszta raczej nie manic do tego.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2006, 09:23   

Do tego bym jeszcze dodał:
1. Kiepski olej i syf w silniku.
2. Benzyna pod pokrywą zaworów, czyli padnięte uszczelniacze zaworowe/prowadnice. W tym konkretnym przypadku doprowadzenie do ładu spowodowało u mnie spadek spalania z prawie 10 l/100 km do nieco ponad 8.
 
 
ZAC
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2006, 19:50   

U mnie wtryskiwacze są ok bo były sprawdzone w warsztacie Zresztą dyby to był wtryskiwacz pewnie dało by sie to czuć podczas jazdy Nie jechał by tak płynnie i równo. A silniczek krokowy? Czy jego stan ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa?
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2006, 23:29   

jakby był silniczek to by szrpał i kiepsko by palił.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 09-10-2006, 15:09   

Mam przebieg 135 tyś i to jest oryginał, dlatego wtryskiwacze i uszczelniacze zaworów raczej powinny być dobre, nie :?: Olej mam dobry i regularnie wymieniany. Samochód szarpie w czasie przyspieszania jakby miał przerwę w dopływie paliwa lub iskry na 0,5 sekundy. Odpala bez problemu.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 09-10-2006, 15:24   

cns80...

Pewności nigdy sie nie ma póki sie nie sprawdzi... ale faktycznie można domniemać że przy tym przebiegu powinno być wszystko OK...

Z tym Twoim szarpaniem... poczytaj co Panowie piszą o układzie WN (wysokie napięcie) jest tutaj bardzo dużo cennych uwag i wskazówek i Ciebie równiez mogą doyczyć...
U Ciebie można sie jeszcze zastanowić na przepustnicą, jej czyszczeniem i regulacja o czym również chyba ktoś tu wspominał...
Podciśnienia, szczelności, kostki elktryczne ich czystośc itd...

Ogólnie to trzeba poświęcić troszke czasu i chęci... a co jest poza zasięgiem możliwości i chęci to do mechanika... niech szuka... ponieważ czsami wirtulanie i na odległośc ciężko określić ustarkę - tymbardzie jak razi jest a raz jej nie ma...itd..

Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 09-10-2006, 15:41   

Dzięki wielkie.
To dziś się biorę za kopółkę, a jutro pożyczam przepustnicę od harpagana (jeśli będzie pasować ?), a jak nie to mechanior :evil:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-10-2006, 18:57   

cns80 napisał/a:
Samochód szarpie w czasie przyspieszania jakby miał przerwę w dopływie paliwa lub iskry na 0,5 sekundy. Odpala bez problemu.


Miałem dokładnie tak samo i do wymiany były świece. Ale widzę, że Ty wymieniałeś. Choć można trafić na felerne i padną po kilku, kilkunastu km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.