Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Uszkodona skrzynia automatyczna
Autor Wiadomość
krzybor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Skąd: Knurów
Wysłany: 08-11-2010, 19:01   [EA5A/W 2.5] Uszkodona skrzynia automatyczna

Witam
jakies6/7 miesięcy temu w moim galancie miałem podobną usterkę tz podczas ruszania z miejsca nagle coś strzeliło i auto przestało jechać. Dzięki waszej pomocy udało się zdiagnozować i usunąć usterkę. Uszkodzeniu uległ konwenter. Jak doradził mi wtedy użytkownik KMER konwenter został wymieniony razem z filtrami i olejem i wszystko grało aż do zeszłego tygodnia. Usterka wróciła. Po objawach stwierdziłem ze siadł znowu konwenter. Kupiłem kolejny zamontowałem jednak skrzynia nie wróciła już do poprzedniej sprawności. Podczas wbijania poszczególnych biegów R D czuć mocne szarpnięcie czasami mocni9ej czasami słabiej ale wyczuwalne. dodatkowo podczas jazdy na D zaczyna migać kontrolka kropka przy pozycji N na liczniku. Dzisiaj próbowałem pokręcić kolami na podnośniku, myślałem ze może coś się zapowietrzyło jednak nic to nie pomaga. Nie chce urwać znowu konwentera i walka dlatego nie używam auta. Bardzo proszę o wszelką pomoc może ktoś wie co to może być, oleju jest stan.
_________________
Krzysiek
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-11-2010, 19:12   

To nie konwenter.
Mocne szarpanie przy przełączaniu na R lub D, migający N, oraz D tylko na 3 biegu (w tiptronicu) to: wtyczka lub przewody na tzw. gear selector (nie znam polskiej nazwy). Na 90% masz tam błąd.
Miga ci N, bo wymruguje błedy ecu skrzyni. Spróbuj odczytać to będzie można zawęzić krąg podejrzanych :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
krzybor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Skąd: Knurów
Wysłany: 08-11-2010, 19:25   

Dokładnie opisze ci jak zachowoje sie skrzynia.
Odpalam silnik naciskam hamulec i bbijam powoli R i czuć szarpnięcie dosc mocno wyczuwalne, następnie N i tak jak by skrzynia dostala "ulge" i D i znowu szarpnięcie( wydaje mi sie ze mocniejsze niz przy przejsciu z P na R ) i ruszam zaczynam sie rozpędzac i po przejechaniu kilkunastu metrów bądz tak jak mówisz jak skrzynia wbije 3 bieg zaczyna mrugac N równo i jednostajnie. wprowadziłem dzisiaj samochód na podnośnik i próbowalem jeszcze raz wszystko ( zeby nie robic tego pod cięzarem auta) jedak działo sie dokladnie to samo.
Mówisz cze to moze byc cos z wtyczką ? A potrafisz powiedziec w którym miejscu na skrzyni jest ta o której mowisz ?
_________________
Krzysiek
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-11-2010, 19:30   

swinks_UK napisał/a:
wtyczka lub przewody na tzw. gear selector (nie znam polskiej nazwy).
dosłownie, dźwignia zmiany biegów.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzybor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Skąd: Knurów
Wysłany: 08-11-2010, 19:38   

jeśli dobrze rozumie możliwe jest ze np jakiś styk na wtyczce może być zaśniedziały bądzie gdzieś podczas demontażu i montażu uszkodził się jakiś kabel w wiązce
?
_________________
Krzysiek
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-11-2010, 19:49   

Myślę, ze będzie podobnie jak w mojej skrzyni, czyli mniej więcej na wysokości gdzie pucha filtra powietrza łaczy się z tubą dolotową. Tak na wysokości między akumulatorem a puchą bezpieczników. Szara podłużna wtyczka z kilkoma przwodami. Zdarza się, ze któryś z przewodów się oberwie we wtyczce, lub dostanie zimny lut.

[ Dodano: 08-11-2010, 18:51 ]
krzybor napisał/a:
jeśli dobrze rozumie możliwe jest ze np jakiś styk na wtyczce może być zaśniedziały bądzie gdzieś podczas demontażu i montażu uszkodził się jakiś kabel w wiązce
?

Bardzo mozliwe. Już któryś raz z rzędu słysze o tej przypadłości. Oberwany kabel przy pinie we wtyczce lub zimny lut. :doubt:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
krzybor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Skąd: Knurów
Wysłany: 08-11-2010, 19:52   

hmmm czyli to mogło byc powodem zerwania wieloklinu ... dałeś mi nadzieje wiec chyba jeszcze dziś jadę na warsztat sprawdzić tą wtyczkę masz jeszcze pomysł na co zwrócić uwage ?
_________________
Krzysiek
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-11-2010, 19:59   

Nie, nie mogło być powodem. To zupełnie inne bajki.

Błąd sterownika wybieraka biegów jest wynikiem czysto elektrycznej usterki. Objawia się od razu przypadłością jak wyżej. Sytuacja zero-jedynkowa. Żadnej powolnej degradacji.

Wymrugaj błąd skrzyni to będzie można coś powiedzieć.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
krzybor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Skąd: Knurów
Wysłany: 08-11-2010, 20:03   

czyli odpalic ruszyć i czekać az zacznie wymrugac N tak ? czy może można w jakiś sposób wywołać tą "samodiagnoze"
_________________
Krzysiek
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-11-2010, 20:06   

Zewrzeć piny 1 i 4 na złączu diagnostycznym, wtedy lampka N mruga błędy.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
krzybor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Skąd: Knurów
Wysłany: 08-11-2010, 20:19   

moze zadam dosc banalne pytanie ale gdzie znajduje sie ta wtyczka ?
_________________
Krzysiek
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-11-2010, 20:40   

pod kierownicą, po prawej stronie
tam, gdzie kończy się plastik pod kierownicą - taka czarna, 16 stykowa
 
 
krzybor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Skąd: Knurów
Wysłany: 08-11-2010, 20:54   

odczytałem błąd
dwa dlugie mrugnięcia i dwa krótkie
_________________
Krzysiek
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-11-2010, 21:00   

Jeżeli dobrze odczytałeś, to:
22 - Input Shaft Speed Sensor System Short-circuit / disconnection

Czyli zimny lut, przetarcie albo zwarcie do masy.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
krzybor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 10
Skąd: Knurów
Wysłany: 08-11-2010, 21:01   

a moge Cie prosic o jakies instrukcje co z tym fantem dalej robic bo jestem wlasnie przy aucie caly czas i bede próbował sugestii
_________________
Krzysiek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.