Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Końcówki drążków kierowniczych
Autor Wiadomość
bear007
[Usunięty]

  Wysłany: 05-12-2006, 12:43   [ALL] Końcówki drążków kierowniczych

chce wymienic sworznie i koncowki drazkow...co do sworzni znalazlem post i polecane sa firmy 555...

jakiej firmy końcówki kupic??
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2006, 13:06   

Też 555.
 
 
raddex 
m3m&mitsumaniak


Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1239
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-12-2006, 23:18   

Tak wygląda końcówka drążka kierowniczego firmy 555 po 11 miesiącach użytkowania. Niestety gumowe osłony są popękane z obu stron auta (z obydwu stron - wymieniane jednocześnie), a jedna nadaje się do wymiany na wiosnę. U mojej mamy w Toyocie są zamontowane najtańsze, koreańskie końcówki od 1,5 roku i lepiej wyglądają, niż te moje (a zastanawialiśmy się też nad firmą 555).

Nie ma to jak niezawodność :mrgreen: , tylko że przez 1 rok.

Na wiosnę kupię u Jacka w Grafixie komplet końcówek oryginalnych jak pozwolą na to fundusze.

_________________
Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2006, 23:23   

ja mam pytanie odnosnie zawieszenia poniewaz chcem obnizyc swoje GTi CAO(sprezyny z ALEGRO 30mm) i przy okazji wymienic pare zeczy w zawieszeniu (np amortyzatory przod- tyl, gorne mocowania kolumn resorujacych przod- tyl, ...) aby to wszysyko sie trzymalo kupy.

czy rozkladal ktos z was zawias na pierwsze czynniki? co warto wymienic przy obnizaniu :?:

wogole z czego sie sklada zawieszenie z tylu :?:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-12-2006, 10:00   

raddex napisał/a:
Tak wygląda końcówka drążka kierowniczego firmy 555 po 11 miesiącach użytkowania


U mnie po takim samym czasie wygląda prawie jak nowa. I w ogóle skąd tam tyle korozji? Strasznie to wygląda.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-12-2006, 10:12   

Radku - ja też Cię zmartwię - ktoś albo założył złą końcówkę, albo coś nie tak ze zwrtonicą, albo bardzo się starał dorypać ją na maxa. Po prostu konstrukcja końcówki w pewnym sensie uniemożliwia takie ściśnięcie gumy - tam jest taki stożek na wystającej końcówce, więc nie powinna się zgnieść, a nakrętka koronkowa - z zawleczką u góry - nie powinna się odkręcić, mimo małego momentu dokręcania (więc nie trzeba specjalnie dużo siły).
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2006, 10:35   

raddex moje po 5 latach tak nie wygladaja..cos ktos spieprzył niestety..

dziekuje za pomoc>>bramka nr 1>> 555
 
 
termonti
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2006, 17:53   

raddex napisał/a:
Tak wygląda końcówka drążka kierowniczego firmy 555 po 11 miesiącach użytkowania



Jak patrze na ta koncowke, to nie moge uwierzyc :shock: :shock:

Generalnie uklad koncowka-gniazdo, tak jak napisal Krzyzak, jest zbudowana na zasadzie stozka samoklinujacego sie (o malym kacie), i nawet po odkreceniu sruby powinna siedziec w gniezdzie zaklinowana, a czesto zeby ja wyjac, trzeba z gory, lub w gniazdo, potraktowac ja czyms ciezkim :mrgreen: :mrgreen:

Taka wlasnie konstrukcja wyklucza tez zamocne scisniecie gumy, wlasciwie, to chyba wcale nie powinna sie scisnac.

I wracajac do sedna. Wyglad i stan tej koncowki, swiadczy albo o tym, ze mimo, ze 555 to kolo orginalnego 555 nigdy nie lezala, albo o tym, ze przez ten czas od zalozenia parkowales po progi w soli :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja tam jednak wierze, ze orginalne czesci to orginalne czesci, i takie kwiatki z nimi dziac sie nie powinny. Pozdro
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2007, 19:56   

witam, odswierze temat bo bez sensu zakładac nowy

sprawa wyglada tak, ze jak juz wszyscy wiedzą jest troche wiosna i czas zając sie samochodzikiem i porobic to i tamto co po zimie sie popsuło i tak tez własnie wziąłem sie za te porzadki , wymieniłem olej, filt oleju, kable WN, świece, filtr powietrza i chciałem wymienic tez koncówki drążków kierowniczych , moje wygladają tak ja te na zdjęciu a w dodatku jedno koło ma spory luz ...
zabrałem sie do tego sądząc ze sie uda i niestety ZONK !!!
zdejmuje koło, odkecam tą górną śrubke, zeby koncówka wyszła trzeba było pare razu młotkiem w nią przywalic z góry .. ale sie udało :P
uradowany mysle teraz juz pójdzie gładko a tu najwieksza dupa... nie mogłem odręcić końcwki od drązka .. zastała sie jakos straszliwie.... próbowałem na dwa klucze, próbowałem zacisnąc na drązku taki wielki klucz hydrauliczny .. i nic nawet nie drgnie...
Czy ktoś ma pomysł jak to ruszyć i odkręcić? jest jakis specyfik którym mozna to popsikać zeby pusciło?
prosze o pomoc, chciałbym sie z tym jutro jakos uporac ...
 
 
LEON1
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2007, 20:20   

Mnie tez czeka wymiana :cry: A teraz widze ze to nie taka prosta sprawa.. Chyba wezme urlop :P
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-03-2007, 20:50   

shortybmx napisał/a:
Czy ktoś ma pomysł jak to ruszyć i odkręcić?
Prysnąć WD-40 i poczekać kilka minut. I próbować.
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2007, 23:29   

no i oczywiscie sila razy ramie :) czyli na klucz zaloz dluzsza rure
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-03-2007, 23:49   

Hugo napisał/a:
shortybmx napisał/a:
Czy ktoś ma pomysł jak to ruszyć i odkręcić?
Prysnąć WD-40 i poczekać kilka minut. I próbować.

Nie kilka minut Hugo tylko kila godzin , do tego operację pryskania należy kilkakrotnie powtórzyć :) Jak tego się nie zrobi to śruba dalej będzie zapieczona , a może zacząć się końcówka na stożku obracać (no i wtedy zaczyna się walka :P )


Swoją drogą jeszcze nigdy nie miałem skorodowanych końcówek drążków 8)

Pzdr.)
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2007, 00:03   

Pierwszy raz widziałem tak zardzewiałe końcówki :shock:
Nie ważne czy to 555 czy fortuna czy podróba total, w ciągu 11 miesięcy taka korozja, nie
mogę w to uwierzyć , coś tu jest nie tak!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-03-2007, 00:13   

BUBU napisał/a:
Nie kilka minut Hugo tylko kila godzin , do tego operację pryskania należy kilkakrotnie powtórzyć
To nie jest regułą. Czasami wystarczy tylko kilka minut.
BUBU napisał/a:
a może zacząć się końcówka na stożku obracać (no i wtedy zaczyna się walka
Przeczytaj dokładnie , w którym miejscu nie chce się odkręcić koledze ta końcówka :?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.