Jaki zestaw polecacie przy wymianie rozrządu ? |
Autor |
Wiadomość |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 01-02-2012, 10:41 Jaki zestaw polecacie przy wymianie rozrządu ?
|
|
|
Zestaw ktorych producentow polecacie przy wymianie rozrządu ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-02-2012, 19:11
|
|
|
Paski: Mitsuboshi, Continental, Dayco, Sun, Hutchinson
Rolki: GMB, Rouville, SKF, INA, Koyo, NSK
Pompy wody: GMB, Rouville, Aisin, Hepu, Graf |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-02-2012, 19:24
|
|
|
A jakie dokładnie elementy tam mają być?
2 paski
Jakie rolki? Jakiś napinacz hydrauliczny?
Ewentualnie pompa wody? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-02-2012, 19:48
|
|
|
Jeżeli 2.0
2 paski zębate
3 rolki
napinacz hydrauliczny
pompa wody
Ewentualnie 4 uszczelniacze na wałki, 2 paski wieloklinowe, nowy płyn chłodniczy, albo płyn na dolewke.
Części do wyboru z powyższej listy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-02-2012, 20:03
|
|
|
robertdg napisał/a: | JEwentualnie 4 uszczelniacze na wałki |
A co to i gdzie to?
robertdg napisał/a: | 2 paski wieloklinowe |
Rozumiem, że zewnętrzne? Ja mam jeden zdaje się? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-02-2012, 20:31
|
|
|
Chyba za mało policzyłem tych uszczelniaczy na wałki, chodzi o simeringi, 2 na wałki rozrządu, jeden na wał korbowy, jeden na pompe olejową, jeden na wałek balansu, czyli 5 sztuk
Paski wieloklinowe - paski osprzętu
1 - alternator i pompa wody
2 - klima i wspomaganie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-02-2012, 13:04
|
|
|
Będę pierwszy raz zmieniał rozrząd:
- mam zamiar nie wymieniać pompy wody ponieważ wymieniłem jakiś czas temu płyn chłodniczy i jak zrobię na zamiennikach to i tak następna wymiana za 60 tys a nie 90?
- a ten napinacz hydrauliczny to się jakoś nie testuje czy jest jeszcze ok?
- te simeringi to koniecznie?
- patrzyłem na silnik i jeśli chodzi o zewnętrzne paski wieloklinowe to mam jeden zawinięty z 10 razy na różne rolki....
- masz może jakąś dokumentację do tego silnika? Pójdę do mechanika który nie zna się na tym silniku, ale przynajmniej wiem że z nim siądę przeglądnę dokumentację i weźmie do ręki dynamometr... |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 02-02-2012, 13:16
|
|
|
krzychu napisał/a: |
- mam zamiar nie wymieniać pompy wody. |
krzychu, dla świętego spokoju weź, a jakby nie była potrzebna to oddasz.
Może okazać się po zdjęciu osłon, że już puściła, a wtedy nie ma co oszczędzać. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 02-02-2012, 13:37
|
|
|
krzychu napisał/a: | mam zamiar nie wymieniać pompy wody ponieważ wymieniłem jakiś czas temu płyn chłodniczy i jak zrobię na zamiennikach to i tak następna wymiana za 60 tys a nie 90? |
w starszych miskach pompa starcza tak na 200tys ale nie ma co czekac az sie rozwali. Jaki masz przebieg ???
krzychu napisał/a: | - a ten napinacz hydrauliczny to się jakoś nie testuje czy jest jeszcze ok? |
powinna byc procedura w manualu. Przynajmnie w 4g63 starym taka jest.
Cytat: | - te simeringi to koniecznie? |
jesli sa suche jak pieprz nie ruszaj orginałów...
krzychu napisał/a: | Pójdę do mechanika który nie zna się na tym silniku, ale przynajmniej wiem że z nim siądę przeglądnę dokumentację i weźmie do ręki dynamometr... |
szukaj w dziale z manualami. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-02-2012, 13:50
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Jaki masz przebieg ??? |
Stukneło 90.... Auto przez 90% było gonione do pracy więc raczej miało lajtowe warunki, a nie męczone po mieście tak jak teraz Tylko tak mnie jeszcze tkneło, na allegro widziałem jakiś zestaw i tam było napisane, że zestaw jest na 100 tys km.... Więc mam wymieniać czy jeszcze poczekać? Gdzie można znaleźć czynności serwisowe dla mojego samochodu? Jeszcze świece i olej w skrzyni?
rosomak1983 napisał/a: |
szukaj w dziale z manualami. |
no będę szukał, ale chyba było od gala 4G63 najszybciej bo do CS-a to tylko po rosyjsku zdaje się |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-02-2012, 17:50
|
|
|
krzychu napisał/a: | - mam zamiar nie wymieniać pompy wody ponieważ wymieniłem jakiś czas temu płyn chłodniczy i jak zrobię na zamiennikach to i tak następna wymiana za 60 tys a nie 90? | Nie masz gwarancji, że pompa wytrzyma choćby 60tyś, niby zaoszczedzisz 150zł a jak sie rozleci pompa w trakcie, to dołożysz 3 razy tyle krzychu napisał/a: | - a ten napinacz hydrauliczny to się jakoś nie testuje czy jest jeszcze ok? | niby sie testuje, jezeli to pierwsza wymiana rozrzadu to mozna ryzykowac i go zostawić do nastepnej krzychu napisał/a: | - te simeringi to koniecznie? | niby tak niby nie, zalezy w jakim stanie są, nieraz wyglądają p krzychu napisał/a: | e sie ze sztywne jak patyk - wtedy niszcza gładź wałka[quote="krzychu"]- patrzyłem na silnik i jeśli chodzi o zewnętrzne paski wieloklinowe to mam jeden zawinięty z 10 razy na różne rolki.... | zrób zdjęcie krzychu napisał/a: | - masz może jakąś dokumentację do tego silnika? Pójdę do mechanika który nie zna się na tym silniku, ale przynajmniej wiem że z nim siądę przeglądnę dokumentację i weźmie do ręki dynamometr... | mam pelna dokumentacje, na chwile obecna nie jestem w stanie udostepnic, jednakże jeżeli masz dobrego mechanika to taka dokumentacja dla niego to nie problem, jak chcesz mogę wytłumaczyć "z głowy" jak to idzie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 02-02-2012, 20:25
|
|
|
koledzy ja wymieniałem właśnie rozrząd w moim lancelocie. rzecz dokonała się w AutoTW czyli warsztacie o uznanej renomie i fachowości co do miśków. wymieniłem 2 paski - GATES, rolki - SKF. wymieniono również napinacz hydrauliczny - marki nie znam. nic ponad to. żadnych simerigów. zresztą to byłoby jedyne auto o którym słyszałem, że się coś takiego wymienia. w żadnym innym, ani nawet w tym jak pójdziesz do sklepu i powiesz zestaw rozrządu to nie słyszałem, żeby ktoś simeringi chciał sprzedać. nie słyszałem żeby ktoś je również wymieniał. pompa wody nie jest pędzona rozrządem więc nie ma obowiązku jej wymiany. w serwisie nie kazali mi jej wymieniać, nie wspomnieli o konieczności, czy choćby takim zaleceniu. moim zdaniem wystarczy paski, rolki i napinacz hydrauliczny - koszt ok 700-800zł bez robocizny. reszta według symptomów. przecież pompa też nie padnie z dnia na dzień, a mechanik zagląda po maskę częściej niż co 90tyś km. |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-02-2012, 07:46
|
|
|
Ile ludzi tyle opinii SQ napisał/a: | zresztą to byłoby jedyne auto o którym słyszałem, że się coś takiego wymienia | Nikt Ci nie ogranicza dostepu do wiedzy, a że tak się poznałeś, nie znaczy jednakże, że tak musi być w kazdym przypadku SQ napisał/a: | jak pójdziesz do sklepu i powiesz zestaw rozrządu to nie słyszałem, żeby ktoś simeringi chciał sprzedać. nie słyszałem żeby ktoś je również wymieniał | To wcale nie musi należeć pod zestaw rozrządu, przysługuje wymiana ze względu na wiek/stan SQ napisał/a: | pompa wody nie jest pędzona rozrządem więc nie ma obowiązku jej wymiany | Ale bzdura, co prawda rozrządem pędzona nie jest, ale jak Ci się rozsypie to rozrząd trzeba wyciągać aby ją wymienić SQ napisał/a: | w serwisie nie kazali mi jej wymieniać, nie wspomnieli o konieczności, czy choćby takim zaleceniu | Wizualnie stwierdzili, że dobra jest SQ napisał/a: | przecież pompa też nie padnie z dnia na dzień | A właśnie, że padnie SQ napisał/a: | moim zdaniem | Wszystko w temacie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 03-02-2012, 14:53
|
|
|
człowiek uczy się całe życie |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
PeH
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 106 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-02-2012, 21:11
|
|
|
Krzychu, jakieś 2 lata temu przechodziłem przez całą operację, więc w miarę możliwości mogę trochę pomóc - co prawda wszystko robił mechanik, ale za to dobry w razie czego -> PW |
_________________ Dobry adres )
 |
|
|
|
 |
|