Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki zestaw polecacie przy wymianie rozrządu ?
Autor Wiadomość
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 01-02-2012, 10:41   Jaki zestaw polecacie przy wymianie rozrządu ?

Zestaw ktorych producentow polecacie przy wymianie rozrządu ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-02-2012, 19:11   

Paski: Mitsuboshi, Continental, Dayco, Sun, Hutchinson
Rolki: GMB, Rouville, SKF, INA, Koyo, NSK
Pompy wody: GMB, Rouville, Aisin, Hepu, Graf
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2012, 19:24   

A jakie dokładnie elementy tam mają być?
2 paski
Jakie rolki? Jakiś napinacz hydrauliczny?
Ewentualnie pompa wody?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-02-2012, 19:48   

Jeżeli 2.0

2 paski zębate
3 rolki
napinacz hydrauliczny
pompa wody

Ewentualnie 4 uszczelniacze na wałki, 2 paski wieloklinowe, nowy płyn chłodniczy, albo płyn na dolewke.

Części do wyboru z powyższej listy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2012, 20:03   

robertdg napisał/a:
JEwentualnie 4 uszczelniacze na wałki


A co to i gdzie to?

robertdg napisał/a:
2 paski wieloklinowe


Rozumiem, że zewnętrzne? Ja mam jeden zdaje się?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-02-2012, 20:31   

Chyba za mało policzyłem tych uszczelniaczy na wałki, chodzi o simeringi, 2 na wałki rozrządu, jeden na wał korbowy, jeden na pompe olejową, jeden na wałek balansu, czyli 5 sztuk

Paski wieloklinowe - paski osprzętu
1 - alternator i pompa wody
2 - klima i wspomaganie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-02-2012, 13:04   

Będę pierwszy raz zmieniał rozrząd:
- mam zamiar nie wymieniać pompy wody ponieważ wymieniłem jakiś czas temu płyn chłodniczy i jak zrobię na zamiennikach to i tak następna wymiana za 60 tys a nie 90?
- a ten napinacz hydrauliczny to się jakoś nie testuje czy jest jeszcze ok?
- te simeringi to koniecznie?
- patrzyłem na silnik i jeśli chodzi o zewnętrzne paski wieloklinowe to mam jeden zawinięty z 10 razy na różne rolki....
- masz może jakąś dokumentację do tego silnika? Pójdę do mechanika który nie zna się na tym silniku, ale przynajmniej wiem że z nim siądę przeglądnę dokumentację i weźmie do ręki dynamometr...
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 02-02-2012, 13:16   

krzychu napisał/a:

- mam zamiar nie wymieniać pompy wody.

krzychu, dla świętego spokoju weź, a jakby nie była potrzebna to oddasz.
Może okazać się po zdjęciu osłon, że już puściła, a wtedy nie ma co oszczędzać.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 02-02-2012, 13:37   

krzychu napisał/a:
mam zamiar nie wymieniać pompy wody ponieważ wymieniłem jakiś czas temu płyn chłodniczy i jak zrobię na zamiennikach to i tak następna wymiana za 60 tys a nie 90?

w starszych miskach pompa starcza tak na 200tys ale nie ma co czekac az sie rozwali. Jaki masz przebieg ???

krzychu napisał/a:
- a ten napinacz hydrauliczny to się jakoś nie testuje czy jest jeszcze ok?

powinna byc procedura w manualu. Przynajmnie w 4g63 starym taka jest.
Cytat:
- te simeringi to koniecznie?

jesli sa suche jak pieprz nie ruszaj orginałów...
krzychu napisał/a:
Pójdę do mechanika który nie zna się na tym silniku, ale przynajmniej wiem że z nim siądę przeglądnę dokumentację i weźmie do ręki dynamometr...

szukaj w dziale z manualami.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-02-2012, 13:50   

rosomak1983 napisał/a:
Jaki masz przebieg ???


Stukneło 90.... Auto przez 90% było gonione do pracy więc raczej miało lajtowe warunki, a nie męczone po mieście tak jak teraz :( Tylko tak mnie jeszcze tkneło, na allegro widziałem jakiś zestaw i tam było napisane, że zestaw jest na 100 tys km.... Więc mam wymieniać czy jeszcze poczekać? Gdzie można znaleźć czynności serwisowe dla mojego samochodu? Jeszcze świece i olej w skrzyni?

rosomak1983 napisał/a:

szukaj w dziale z manualami.


no będę szukał, ale chyba było od gala 4G63 najszybciej bo do CS-a to tylko po rosyjsku zdaje się :(
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-02-2012, 17:50   

krzychu napisał/a:
- mam zamiar nie wymieniać pompy wody ponieważ wymieniłem jakiś czas temu płyn chłodniczy i jak zrobię na zamiennikach to i tak następna wymiana za 60 tys a nie 90?
Nie masz gwarancji, że pompa wytrzyma choćby 60tyś, niby zaoszczedzisz 150zł a jak sie rozleci pompa w trakcie, to dołożysz 3 razy tyle
krzychu napisał/a:
- a ten napinacz hydrauliczny to się jakoś nie testuje czy jest jeszcze ok?
niby sie testuje, jezeli to pierwsza wymiana rozrzadu to mozna ryzykowac i go zostawić do nastepnej
krzychu napisał/a:
- te simeringi to koniecznie?
niby tak niby nie, zalezy w jakim stanie są, nieraz wyglądają p
krzychu napisał/a:
e sie ze sztywne jak patyk - wtedy niszcza gładź wałka[quote="krzychu"]- patrzyłem na silnik i jeśli chodzi o zewnętrzne paski wieloklinowe to mam jeden zawinięty z 10 razy na różne rolki....
zrób zdjęcie
krzychu napisał/a:
- masz może jakąś dokumentację do tego silnika? Pójdę do mechanika który nie zna się na tym silniku, ale przynajmniej wiem że z nim siądę przeglądnę dokumentację i weźmie do ręki dynamometr...
mam pelna dokumentacje, na chwile obecna nie jestem w stanie udostepnic, jednakże jeżeli masz dobrego mechanika to taka dokumentacja dla niego to nie problem, jak chcesz mogę wytłumaczyć "z głowy" jak to idzie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
SQ 
Mitsumaniak


Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 89
Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
Wysłany: 02-02-2012, 20:25   

koledzy ja wymieniałem właśnie rozrząd w moim lancelocie. rzecz dokonała się w AutoTW czyli warsztacie o uznanej renomie i fachowości co do miśków. wymieniłem 2 paski - GATES, rolki - SKF. wymieniono również napinacz hydrauliczny - marki nie znam. nic ponad to. żadnych simerigów. zresztą to byłoby jedyne auto o którym słyszałem, że się coś takiego wymienia. w żadnym innym, ani nawet w tym jak pójdziesz do sklepu i powiesz zestaw rozrządu to nie słyszałem, żeby ktoś simeringi chciał sprzedać. nie słyszałem żeby ktoś je również wymieniał. pompa wody nie jest pędzona rozrządem więc nie ma obowiązku jej wymiany. w serwisie nie kazali mi jej wymieniać, nie wspomnieli o konieczności, czy choćby takim zaleceniu. moim zdaniem wystarczy paski, rolki i napinacz hydrauliczny - koszt ok 700-800zł bez robocizny. reszta według symptomów. przecież pompa też nie padnie z dnia na dzień, a mechanik zagląda po maskę częściej niż co 90tyś km.
_________________
02705/KMM
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-02-2012, 07:46   

Ile ludzi tyle opinii
SQ napisał/a:
zresztą to byłoby jedyne auto o którym słyszałem, że się coś takiego wymienia
Nikt Ci nie ogranicza dostepu do wiedzy, a że tak się poznałeś, nie znaczy jednakże, że tak musi być w kazdym przypadku
SQ napisał/a:
jak pójdziesz do sklepu i powiesz zestaw rozrządu to nie słyszałem, żeby ktoś simeringi chciał sprzedać. nie słyszałem żeby ktoś je również wymieniał
To wcale nie musi należeć pod zestaw rozrządu, przysługuje wymiana ze względu na wiek/stan
SQ napisał/a:
pompa wody nie jest pędzona rozrządem więc nie ma obowiązku jej wymiany
Ale bzdura, co prawda rozrządem pędzona nie jest, ale jak Ci się rozsypie to rozrząd trzeba wyciągać aby ją wymienić
SQ napisał/a:
w serwisie nie kazali mi jej wymieniać, nie wspomnieli o konieczności, czy choćby takim zaleceniu
Wizualnie stwierdzili, że dobra jest
SQ napisał/a:
przecież pompa też nie padnie z dnia na dzień
A właśnie, że padnie
SQ napisał/a:
moim zdaniem
Wszystko w temacie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
SQ 
Mitsumaniak


Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 89
Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
Wysłany: 03-02-2012, 14:53   

:) człowiek uczy się całe życie
_________________
02705/KMM
 
 
PeH 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 106
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2012, 21:11   

Krzychu, jakieś 2 lata temu przechodziłem przez całą operację, więc w miarę możliwości mogę trochę pomóc - co prawda wszystko robił mechanik, ale za to dobry ;) w razie czego -> PW ;)
_________________
Dobry adres :) )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.