[Cari 1.8 GDI] Problem z gasnącym silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
bczyzowski
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-2012, 17:54 [Cari 1.8 GDI] Problem z gasnącym silnikiem
|
|
|
Witajcie, już z pół roku temu pisałem na forum odn. problemów i jak dotąd brak konkretnego rozwiązania. Problemem są spadające obroty(nie mylić falujące), silnik potrafi zgasnąć. Podczas jazdy na biegach nic się nie dzieje ale po wrzuceniu na luz czasami są stabilne ok800 a czasami spadają do 200-300 i silnik gaśnie lub je podbija. Najdziwniejsze jest to że cari potrafi ładnie pracować jednego dnia a następnego obroty na luzie fiksują. Po podłączeniu kabelka wymrugało błąd 56. Zdarza się tak, że gdy silnik zgaśnie samoczynnie nie idzie go później odpalić. Ostatnio miałem taką sytuację akurat na skrzyżowaniu Dopiero po odczekaniu jakiejś 1,5 h udało się odpalić i do domu wracałem ciągle podtrzymując obroty. Przepustnica jest czysta, sprawdzane było ciśnienie paliwa i filterki(wszystko ok). Mechanik rozkłada ręce. Jeśli nie uda się rozwiązać tego problemu to pozostaje tylko złomowisko |
_________________ bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-03-2012, 18:56
|
|
|
A byłeś u naszego moderatora - Bartka ? Z tego co kojarzę, to on u Was w Warszawie urzęduje. Jeśli nie byłeś to podjedź, niech Ci sprawdzi przepustnicę, zna się na tym najprawdopodobniej najlepiej w Polsce
Jeśli masz EvoScana i kabelek to wrzuć nam logi, wtedy coś się obada. Ogólnie po samych objawach ciężko jednoznacznie określić co to może być, szczególnie na odległość. Najczęściej jeśli obroty spadają tak nisko, to oznacza kłopot albo z pompą WC(tutaj niby wykluczasz, ale czy pomiar byl robiony tylko na postoju, czy udało się uchwycić moment kiedy spadają tak obroty? ) albo z przepustnicą. To że przepustnica jest czysta to nie wszystko. Z tego co widzę, to masz przed lifta i chyba przepustnicę na linkę. Więc trzeba jeszcze sprawdzic, czy linka jest dobrze napięta oraz należy też sprawdzić TPS. Ale od tej strony to wszystko sprawdzi Ci Bartek. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
bczyzowski
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-2012, 19:27
|
|
|
Niestety aktualnie przebywam w Brukseli więc dojechanie do Wawy jest wykluczone
Jutro odbieram samochód od mechanika i spróbuje zamieścić logi, chyba że cari będzie miała kaprys i problem chwilowo zniknie. |
_________________ bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-03-2012, 19:36
|
|
|
Co do logów to przeczytaj temat:
http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0
Wrzuć do siebie na EvoScana konfig udostępniony w tamtym temacie przez arena(chyba 13 strona). Logi zrób z dwóch sytuacji:
- silnik rozgrzany do 85-90 stopni, odpalasz i zostawiasz na biegu jalowym na 6 minut
- silnik rozgrzany, podczas jazdy trzeci bieg, 2000 rpm, wciskasz pedal gazu w podłogę i trzymasz do odcinki
Poza tymi logami przeczytaj sobie o TPS oraz fixed SAS w swojej przepustnicy:
http://forum.mitsumaniaki...t=33071&start=0
Ja nie znam przepustnicy na linke, wiec musisz szukać o tym informacji. Być może też przy czyszczeniu zatkaly Ci się te otwory bypass, w przepustnicach z elektromagnesem ich nie ma. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
bczyzowski
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-2012, 20:05
|
|
|
Ok jak już mówiłem jutro spróbuje to zrobić.
Mam takie pytanie które opcje w evoscanie zaznaczyć do pomiaru?
Kiedy następuje odcięcie na trójce?
Pompę WC raczej wykluczam ponieważ problem jest tylko na luzie po dodaniu gazu nie brakuje mocy czy dynamiki. |
_________________ bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 |
|
|
|
 |
JacekeR
Mitsumaniak
Auto: Nissan Qashkqai J10 2.0PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 1426 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22-03-2012, 22:13
|
|
|
Witamy w klubie u mnie takie same objawy. W sumie problem występuje tylko i wyłącznie po nagrzaniu silnika, jak jest zimny jest wszystko OK. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-03-2012, 22:27
|
|
|
Jacku, z Twoim to powalczymy za tydzień na Kluczewie Wezmę też narzędzia to sprawdzimy TPS'a |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
bczyzowski
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-2012, 22:36
|
|
|
U mnie też po nagrzaniu ten problem występuje, chociaż zawsze na zimnym obroty będą większe.
[ Dodano: 13-04-2012, 13:09 ]
Niestety cari chyba pójdzie na złom. Mechanik nie da rady naprawić samochodu. Sam już nie wiem co mam robić |
_________________ bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 |
|
|
|
 |
umbo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2012, 13:22
|
|
|
Mam ten sam problem od paru dni, u mnie sie to stało po tym jak rozładował mi się akumulator. Przejechałem już dobrych pare kilometrów ale gaśnie mi jak dojeżdżam do świateł. Myśle, że w moim wypadku skończy się to ponownym czyszczeniem przepustnicy. |
|
|
|
 |
bczyzowski
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2012, 13:42
|
|
|
Przepustnica była już czyszczona i nie dało to żadnego rezultatu. |
_________________ bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 24-04-2012, 13:53
|
|
|
bczyzowski, a nauka obrotów? |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
bczyzowski
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2012, 14:36
|
|
|
Nauka nic nie dała, obroty spadają i silnik gaśnie, po za tym autko zrobiło kilkadziesiąt km w trakcie jazdy do mechanika. |
_________________ bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 24-04-2012, 15:04
|
|
|
Moim zdaniem pompa już nie trzyma ciśnienia... Tak jak ktoś już pisał wyżej wrzuć logi z Evoscana. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-04-2012, 15:10
|
|
|
Co z tymi logami z EvoScana ? Która Carisma: przed czy po lifcie ? Przepustnica na linkę czy sterowanie elektromagnesem ? Sprawdzałeś TPSa ? |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
bczyzowski
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2012, 16:03
|
|
|
Pompą wporzadku ciśnienie bylo sprawdzane, cari przed liftem, nie mam wiedz mechanicznej żeby wiedzieć jaka jest przepustnica i co to tps. Co do logow, jakich danych potrzeba i spróbuje zrobić w weekend. |
_________________ bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 |
|
|
|
 |
|