Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
tommay 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-05-2013, 11:55   [II 2.0 DID] Wymiana rozrządu

Kto wie po ilu kilometrach należy zrobić wymianę rozrządu w Outlanderze 2.0DiD z silnikiem tym vw-wagenowskim?
I drugie pytanie - czy warto? Ktoś robił, ile to kosztuje?
_________________
OUTLANDER - rządzi !!!
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 11-05-2013, 13:01   

A jaki nasz przebieg? Pierwsza wymiana rozrządu czy druga ?
Producent zakłada I wymianę przy przebiegu 120 tys km. lub 6 latach
A pytanie o sens wymiany rozrządu jest co najmniej nie na miejscu, możesz nie wymieniać ale jak ci poleci rozrząd to czeka cie generalny remont silnika, a to finansowo wychodzi o wiele drożej.
Krótko, przyszedł czas, wymieniaj i nie czekaj.
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 11-05-2013, 13:14   

tommay napisał/a:
I drugie pytanie - czy warto? Ktoś robił, ile to kosztuje?
części ok. 650-700zł - oczywiście po za ASO. Ja kupowałem komplet SKF z pompą wody Rouvilee. Niestety trzeba było jeszcze wymienić napinacz paska wieloklinowego - ori Mitsu 400zł :evil:
A drugie pytanie - no risk, no fun :lol: oszczędzić 1000zł, żeby ryzkować dołożenie 5000kzł i zmarnowane np. wakacje - jak ktoś lubi......
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
androzek 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 126
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 15-05-2013, 18:30   

Na stronie rozrzad.pl masz oryginalne rozrządy VW - taki zakupiłem. Wymieniłem przy ok. 105.000 km.
 
 
tommay 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-05-2013, 20:51   

nie no dobra, czy warto to wiadomo że warto, tylko chciałem podpytać czy warto poza ASO. Mam 128k. Orientowałem się, oryginalny niemiecki (vw) rozrząd kosztuje 800zł, a wymiana jakieś 500 gostek chce.

A ta pompa to jest standardowo w takim rozrządzie liczona, czy osobno?

no w salonie 4,5k powiedzieli.. hmm to 10% wartości mojego auta!

o czym warto jeszcze pamiętać przy okazji zmiany rozrządu?
_________________
OUTLANDER - rządzi !!!
 
 
androzek 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 126
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 20-05-2013, 21:45   

Ja osobiście takie "grube" rzeczy robię w ASO. Na robociznie majątku nie zaoszczędzisz. Główne oszczędności są na cenie części zamiennych. W moim ASO - Bydgoszcz jest magik który rozrząd wymienia szybko z zawiązanymi oczami i po pijaku - znaczy się ma doświadczenie i chyba to jest ważniejsze od zaoszczędzenia kilku złotych na roboczogodzinie.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-05-2013, 10:33   

tommay napisał/a:
czy warto poza ASO. Mam 128k. Orientowałem się, oryginalny niemiecki (vw) rozrząd kosztuje 800zł, a wymiana jakieś 500 gostek chce.

A ta pompa to jest standardowo w takim rozrządzie liczona, czy osobno?
ja robiłem w ASO i było OK. Ale biorąc pod uwagę baaaaardzo zróżnicowaną jakość pracy ASO Mitsu - od rzetelnych, uczciwych - przez partaczy, do oszustów - to kluczowe jest nie czy to ASO, ale czy dobrze robią. Mogę wymienić dwa ASO Mitsu do których po własnych doświadczeniach nie zawiózłbym obecnie nawet taczki na przegląd, a co dopiero samochód.
androzek napisał/a:
W moim ASO - Bydgoszcz jest magik który rozrząd wymienia szybko z zawiązanymi oczami i po pijaku -
i to on jest kluczem do sukcesu - nie ważne gdzie pracuje :)
tommay napisał/a:
A ta pompa to jest standardowo w takim rozrządzie liczona, czy osobno?
nie jest, trzeba ją kupić osobno, czasami jest w komplecie.
tommay napisał/a:
o czym warto jeszcze pamiętać przy okazji zmiany rozrządu?
podobno warto wymienić przy okazji uszczelniacz wału. Przy okazji możesz sprawdzić stan paska wieloklinowego i rolek prowadzących/napinających.

[ Dodano: 21-05-2013, 10:38 ]
tommay napisał/a:
no w salonie 4,5k powiedzieli.
zapytaj ile robocizna w tym. Może się okazać, że jak przywieziesz części to wyjdzie na to samo, co gdzie indziej. A możesz zapytać też w salonach Skody, VW czy Seata - też znają te silniki ;) O renomowanych prywatnych nie-ASO też warto popytać w okolicy. Wymianę rozrządu kiedyś robiłem sam, teraz nie mam na to czasu i ochoty. Trzeba tylko robić dokładnie i bez pośpiechu, a nie jest to jakaś wielka filozofia mechaniczna.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
kaammyyk 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 67
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-05-2013, 16:14   

Kup swój zestaw rozrządu i spytaj tylko o robociznę.
Ja pytałem u mnie w ASO Gdynia / plichta/ to wymiana rozrządu plus wszystkie płyny i filtry wycenili mi na 1230 zł - 15 % rabatu bo również robię u nich parę innych rzeczy.
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-05-2013, 09:43   

Kolega kamyk jak widzę robił wymianę rozrządu u Plichty w Gdyni - gratuluję mocnych nerwów! :lol:
bonito
 
 
tommay 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-05-2013, 19:49   

Dzienki koledzy.

już mam kupiony rozrząd poza serwisem: oryginalny + pompa SKF w sumie za 700 zeta, do tego dzwoniłem do mojego ulubionego serwisu ASO Mitsu i powiedzieli za robociznę 650 zeta. SZOK!!! części+robo za 4,5k, a jak mam własny rozrząd to w sumie wychodzi 1350 brutto. W dodatku to jest dokładnie ten sam rozrząd co go oryginalnie do mitsu ładują na start.

hmm, w takim razie oddaję do ASO, bo tam na pewno wiedzą co z czym... jutro ten dzień :-)

ps. klocki i tarcze też tak wymieniałem, swój towar, robo w ASO za 120zł za całość. Kompletnie nie rozumiem tych cen części w autoryzowanych serwisach... o co tu chodzi?? no i kto płaci za takie części w serwisie? chyba tylko emeryci.. :-)
_________________
OUTLANDER - rządzi !!!
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 22-05-2013, 21:04   

tommay napisał/a:
SZOK!!! części+robo za 4,5k
"golimy jelenia"
tommay napisał/a:
powiedzieli za robociznę 650 zeta.
lepszy rydz niż nic
Jak tu szanować serwisy Mitsu :roll: skoro oni sami klienta nie szanują.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
tommay 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-05-2013, 12:33   

Amazing... co nie?
_________________
OUTLANDER - rządzi !!!
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 26-05-2013, 18:31   

witam
wymieniałem rozrząd w ASO MO 3.0 v6 części i robocizna nie całe 3000zł
pasek geates, 1 rolka zamiennik, pozostałe oryginalne
 
 
tommay 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-06-2013, 22:11   

jestem po. wszystko git, do tego reszta sprawdzona. tanio i profesjonalnie można by rzec. POLECAM! klamoty własne, wymiana w ASO.

Do tego dowiedziałem się, że jak silnik bierze trochę oleju to dobrze. a mój trochę bierze :-)


ps. a dzisiaj byłem na spotkaniu prezentującym kolektory słoneczne. Pan reprezentujący firmę je produkującą, zaszarżował się w swoim wystąpieniu i poszedł na całość. Otóż stwierdził, że w kolektorach płaskich płynie glikol, a w kolektorach próżniowych przepływa próżnia ... hmmm.. chyba zaskoczyło to nawet najstarszych fizyków... :-)
_________________
OUTLANDER - rządzi !!!
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 11-06-2013, 19:34   

tommay napisał/a:
że jak silnik bierze trochę oleju to dobrze.
to nie dobrze - to tylko co najwyżej zgodnie z normą VW dopuszczającą bodajże 0,7l/1000km.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.