Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Problem z centralnym zamkiem w colcie '95, 1.6
Autor Wiadomość
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-01-2007, 17:51   [CA4A 1.6] Problem z centralnym zamkiem w colcie '95, 1.6

Witam
Col '95r. 1.6, benzyna.
Mam pytanie czy wiecie czym moze byc spowodowana awaria centralnego zamka i jak ja usunac? Awaria polega na tym, ze jak sie zamyka drzwi zamkiem od strony kierowcy to otwieraja/zamykaja sie tylko drzwi od strony kierowcy a jak sie zamyka/owtiera od strony pasazera to zamykaja sie wszystkie drzwi. Zamek zamykam/otwieram kluczykiem.

Czy to cos z elektryka, czy moze padly jakies czesci mechaniczne. Macie moze jakies pomysly?


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-01-2007, 18:16   

Sprawdź przewody (wiązkę) po stronie kierowcy. Sprawdź od wewnątrz i dojdź do środka drzwi. Prwdopodobnie uszkodzony/ne przewody po stronie kierowcy. Częsta przypadłość w miejscu, gdzie się zaginają czyli w przelotkach w drzwiach.
_________________

 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-01-2007, 19:23   Re: Problem z centralnym zamkiem w colcie '95, 1.6

konrad1704 napisał/a:
Witam
Col '95r. 1.6, benzyna.
Mam pytanie czy wiecie czym moze byc spowodowana awaria centralnego zamka i jak ja usunac? Awaria polega na tym, ze jak sie zamyka drzwi zamkiem od strony kierowcy to otwieraja/zamykaja sie tylko drzwi od strony kierowcy a jak sie zamyka/owtiera od strony pasazera to zamykaja sie wszystkie drzwi. Zamek zamykam/otwieram kluczykiem.

Czy to cos z elektryka, czy moze padly jakies czesci mechaniczne. Macie moze jakies pomysly?


Pozdrawiam


Sprawdź bezpieczniki , ten sam objaw występuje po spaleniu bezpiecznika (tylko nie pamiętam którego)

Pzdr.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-01-2007, 20:02   

Bezpiecznik odpada, kolega napisał przecież o mozliwości otwierania wszystkich drzwi za pomocą kluczyka od strony pasażera. Jednoznacznie stwierdzam - przerwany przewód/y od siłownika w drzwiach kierowcy. Ponieważ jest to master, więc para przewodów odpowiada za ruch siłownika poprzez impuls z centralki ( np. alarm ), kolejna para służy przekazywaniu impulsu do pozostałych siłowników o stanie zamka ( otwarty/zamkniety ). Widać w drzwiach kierowcy wiązka została uszkodzona i siłownik nie przekazuje impulsu.
_________________

 
 
Marcin123
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2007, 21:32   

Moga to byc kabelki, ale mogl nawalic silownik w drzwiach pasazera.

[ Dodano: 19-01-2007, 21:35 ]
Sprawdz czy działa silownik podczas zamykania drzwi od strony pasazera. Jezeli nie bedzie slychac zeby dzialal to znaczy ze sie spalil. Jezeli bedzie chodzil to zajmij sie kablami.
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-01-2007, 00:29   

Marcin123 napisał/a:

Sprawdz czy działa silownik podczas zamykania drzwi od strony pasazera. Jezeli nie bedzie slychac zeby dzialal to znaczy ze sie spalil. Jezeli bedzie chodzil to zajmij sie kablami.


Wiec jak sie zamyka/otwiera drzwi od strony pasazera to slychac jak cos tam pracuje natomiast gdy sie zamyka/otwiera od strony kierowcy tej pracy juz nie slychac.

Serek napisał/a:
Sprawdź przewody (wiązkę) po stronie kierowcy. Sprawdź od wewnątrz i dojdź do środka drzwi. Prwdopodobnie uszkodzony/ne przewody po stronie kierowcy. Częsta przypadłość w miejscu, gdzie się zaginają czyli w przelotkach w drzwiach.


A jakis taki bardziej opisowy sposob na sprawdzenie tej wiazki moglibyscie napisac? Jak juz zdejme tapicerke drzwi to czym mozna sprawdzic czy przewody nie sa uszkodzone (normalnie to tak na moim poziomie majsterkowania to do dwoch koncow kabla przykladalem konce od "brzeczyka" i jak brzeczalo to dobrze jak nie to uskzodzone) a jak to sprawdzic gdy nie bede mial (pewnie) drugiego konca kabelka?

pzd
 
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-01-2007, 00:31   

Cytat:
Bezpiecznik odpada, kolega napisał przecież o mozliwości otwierania wszystkich drzwi za pomocą kluczyka od strony pasażera.

No właśnie jak mnie padł bezpiecznik , to miałem identyczne objawy tzn. mogłem otworzyć wszystkie drzwi od strony pasażera a od strony kierowcy tylko jedne :roll:
Pzdr.
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-01-2007, 01:18   

BUBU napisał/a:

No właśnie jak mnie padł bezpiecznik , to miałem identyczne objawy tzn. mogłem otworzyć wszystkie drzwi od strony pasażera a od strony kierowcy tylko jedne :roll:
Pzdr.



BUBU a mogl bys opisac gdzie u ciebie znajdowal sie ten bezpiecznik (czy byl w kabinie pasazerskie czy pod maska), jakiej byl wielkosci (10,20....) czy miales problem ze znalezieniem go, czy ten bezpiecznik moze byc odpowiedzialny rowzniez za nieswiecacy zegarek i swiatelko w posufitce?i wogole jak najwiecej rzeczy na ten temat bo jestem jeszcze swiezakiem :D w tych sprawach.

Thx
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2007, 13:55   

Konrad1704 a skąd mamy wiedzieć czy wogóle jest taki bezpiecznik ? Czy ten centralny jest oryginalny (montowany fabrycznie) czy też ktoś go zakładał?
Kable sprawdzasz wzrokowo - jeżeli jest uszkodzony to poprostu będzie przerwany. Możesz też paluchami przemacać odcinek zaczynając od przelotki wewnątrz drzwi a kończąc na odcinku wewnątrz kabiny tuż przy drzwiach. Jest troszkę pracy ale to dla własnego komfortu psychicznego :wink: Tak, aby nie wracać do tego dwa razy. No chyba, że wiesz gdzie jest centralka. Wówczas odpinasz kostkę z przewodami i twoim sposobem sprawdzasz oba końce przewodów. Pamietaj: każdy sposób jest dobry byle działał i nie spalił auta :mrgreen:
_________________

 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-01-2007, 16:58   

Udalo sie!!!!!!!!!
Wielki dzieki za pomoc.

BUBU napisał/a:

Czy to cos z elektryka, czy moze padly jakies czesci mechaniczne. Macie moze jakies pomysly?


Pozdrawiam


Sprawdź bezpieczniki , ten sam objaw występuje po spaleniu bezpiecznika (tylko nie pamiętam którego)

Pzdr.[/quote]

Poszedlem tropem BUBA i sprawdzilem bezpieczniki, znalazlem nowa skrzynke o ktorej jeszcze do dzis nie wiedzialem z bepiecznikami z lewej strony pedalow. tam posprawdzalem wszystkie i okazalo sie ze jedna 10 jest padnieta wymienilem go i wszystkie usterki jak reka odjal (zadzialalo swiatelko w kabinie, zapalil sie zegraek, dziala centralny, wrocilo napiecie w kabelkach od radia od ktroych to wszystko sie zaczelo). Tylko ze podbudowany sukcesem zaczalem majstrowac przy radiu i uzbrojony w miernik znalazlem zasilanie i poparowalem kabelki tak mi sie wydaje ze od glosnikow. znalazlem 4 pary kabelkow ktore po zwarciu ibrzeczykiem "brzecza". tylko tera zmam kolejny problem bo z radia z kostki na glosniki wychodza (jest to opisane) po jednym kablu i mam dylemat co zrobic z drugim kabelkiem z samochodu od glosnika (tak strzelam ze pewnie trzeba do masy podpiac tylko nie wiem ktory i nie bardzo wiem jak to sprawdzic). Moze wy macie jakies pomysly.

Serek napisał/a:
Konrad1704 a skąd mamy wiedzieć czy wogóle jest taki bezpiecznik ?


BUBU napisał/a:

No właśnie jak mnie padł bezpiecznik , to miałem identyczne objawy tzn. mogłem otworzyć wszystkie drzwi od strony pasażera a od strony kierowcy tylko jedne :roll:
Pzdr.


O takiej samej awarii napisal BUBU i u niego padl bezpiecznik.

Serek napisał/a:
No chyba, że wiesz gdzie jest centralka.


Jeszcze niestety nie wiem gdzie to jest. moze to widzialem jak sie dzis tam tarzalem pod fotelem ale nie wiedzialem ze to centralka :mrgreen: . jeszcze duzo przede mna :D

Serek napisał/a:
Pamietaj: każdy sposób jest dobry byle działał i nie spalił auta :mrgreen:


Tego sie trzymam i narazie sie udaje :D

Prosil bym jeszcze tylko o pomoc z tymi kabelkami od radyjka ktore opisalem powyzej.

Pozdro i wielkie dzieki raz jeszcze
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2007, 17:42   

Mówisz, że z radia wychodzą tylko 4 przewody na 4 głośniki ? jakie to radio ? Być może, chociaż zanim zadecydujemy napisz. Cieszę się, że z centralnym wszystko Ok.
_________________

 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-01-2007, 18:41   

Serek napisał/a:
Mówisz, że z radia wychodzą tylko 4 przewody na 4 głośniki


Tak wlasnie cztery przwody do glosnikow (front left, fornt right, rear left, rear right) dwa ktore podlaczylem do zasilania pod plus (power +, permament(chyba:)) i jeden to jest masa (i oczywiscie antenka).

Serek napisał/a:
jakie to radio ? Być może, chociaż zanim zadecydujemy napisz.


Radyjko jest firmy PIONNER (dosyc leciwe) niestety modelu nie pamietam ale postaram sie dopisac.

Serek napisał/a:
Cieszę się, że z centralnym wszystko Ok.


I ja sie bardzo ciesze, kamien mi z serca spadl. juz myslalem ze na dobry poczatek mojej znajomosci z colcikiem (kupilem jakies 2 tygodnie temu) bede mial jakies powazne naprawy.

Dziekowka
Pozdro
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2007, 21:58   

W takim razie nie masz innego wyjścia jak połączyć głośniki z radiem za pomocą zwykłych przewodów głośnikowych - dwużyłowych, z tym że przewody z biegunów ujemnych łączysz razem i podpinasz w jednym miejscu do karoserii. Unikaj miejsc, gdzie podpięte są już inne urządzenia w pojeździe.
P.S. Myślę, że czas najwyższy pozbyć się tego radia. :wink: Nie musze nawet znać modelu :mrgreen:
_________________

 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-01-2007, 22:19   

Serek napisał/a:
W takim razie nie masz innego wyjścia jak połączyć głośniki z radiem za pomocą zwykłych przewodów głośnikowych - dwużyłowych, z tym że przewody z biegunów ujemnych łączysz razem i podpinasz w jednym miejscu do karoserii.


czyli jesli dobrze zrozumialem to musze teraz w tej wiazce co jest w samochdozie i jest podzielona juz na glosniki po jedynm kablu z kazdej pary podlaczyc do karoserii. czy jest jakis sposob zeby sprawdzic ktory jest ujmeny nie palac kolejnych bezpiecznikow?

Serek napisał/a:
Unikaj miejsc, gdzie podpięte są już inne urządzenia w pojeździe.


Tak ze zwyklej ciekawosci czemu trzeba unikac takich miejsc? czy moze to byc podpiete pod ten sam kabelek co idzie do masy z radyjka?

Serek napisał/a:

P.S. Myślę, że czas najwyższy pozbyć się tego radia. :wink: Nie musze nawet znać modelu :mrgreen:


To radyjko to ma byc tylko takie na starcie zeby nie wpedzac sie w niepotzrebne koszty na poczatek, lezalo w domu to pomyslalem ze niech lezy w samochodzie :D A i zawsze to podspiewywac nie trzeba :lol:

pozdro
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2007, 23:00   

Jakby było zwarcie na kablach to by padł bezpiecznik jak padnie bezpiecznik to pada wszystko i obojętne jest czy otwierasz i zamykasz od strony kierowcy czy pasażera, wina może być w centralce. Możesz to sprawdzić na krótko, odpinasz oba siłowniki ze sterownika i podajesz impuls na siłownik i wtedy będziesz wiedział czy działa czy nie jak nie działa to znaczy że jest zwarcie w instalacji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.