[CA1A 1.3] kłopoty po wymianie uszczelki pod głowicą.. |
Autor |
Wiadomość |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2007, 12:49 [CA1A 1.3] kłopoty po wymianie uszczelki pod głowicą..
|
|
|
witajcie..
przed paroma dniami wymieniana mialem uszczelke pod glowica, uszczelniacze walka rozrzadu i korzystajac z sytuacji zabrałem sie za ECU (kondzie wlutowywał mi elektronik ode mnie z firmy..)
problemy:
-silnik całkowicie zimny (po nocy badz kilkanascie godzin na postoju)>>odpalam (musze kręcic ze 2-3 s czego wczesniej nie bylo), jak zapali obroty stałe lecz slnik skacze,czuć benzyne w spalinach, lekko dymi na siwo z rury- mam wrażenie że nie na wszystkich garach pracuje...
-mija minuta/dwie objawy ustaja, przestaje dymic silnik zaczyna równo pracować, dalej trzyma dobre obroty
-na cieplo wszystko OK (odpala od "tykniecia"), spalanie w normie,przyspieszenie, silnik rowno pracuje,
-kopułka niedawno wymieniana (z palcem), swiece, kable..zaplon ustawiony
dodam że nawet jesli silnik jest zimny (wskazowka ponizej najnizszej kreski temp.-ze 3godziny na postoju) ssanie normalnie sie załącza i wszystko gra, DOPIERO GDY POSTOI PRZEZ NOC (lub 8h jak z pracy wyjde) cos sie jeb..e
pomocy!! |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:32, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-01-2007, 12:58
|
|
|
bear007 napisał/a: | kłopoty po wymianie kondensatorów w ECU.. |
Blad
Cytat: | kłopoty po wymianie |
bear007 napisał/a: | przed paroma dniami wymieniana mialem uszczelke pod glowica, uszczelniacze walka rozrzadu |
|
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:24
|
|
|
OK ale to mi nic nie mowi co sie moze dziac...co moze byc nie tak?? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:24
|
|
|
bear007, problemy zazwyczaj wynikaja z drobnych niedopatrzen- tym bardziej gdy robi sie wiele rzeczy na raz---- zacznij od sprawdzenia
1 pasek rozrzadu -odkrec trzy srubki 10 oslony i ustaw krecac kluczem 17 gorne kolko napedowe walka na punkt sprawdz czy naciecie na glownym kole pokrywa sie w tym momencie z punktem a palec w aparacie zaplonowym na 1 cylinder
2 ustaw zaplon na lampe stroboskopowa / przy zmasowionej koncowce ECU/
3 skontroluj luz zaworowy
4 przewody w/n
Wykonaj procedure i powinno byc ok. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:36
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | 1 pasek rozrzadu -odkrec trzy srubki 10 oslony i ustaw krecac kluczem 17 gorne kolko napedowe walka na punkt sprawdz czy naciecie na glownym kole pokrywa sie w tym momencie z punktem a palec w aparacie zaplonowym na 1 cylinder | ale to moze powodowac zmiany tylko na maksymalnie zimnym silniku?? a na lekko cieplejszym juz nie?? wojmi1 napisał/a: | 2 ustaw zaplon na lampe stroboskopowa / przy zmasowionej koncowce ECU/ |
ustawiony wojmi1 napisał/a: | 3 skontroluj luz zaworowy |
zrobione wojmi1 napisał/a: | 4 przewody w/n |
najlepiej sprawdzic podpinajac inne..czy jakos inaczej a pewnie.? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:44
|
|
|
5 kopulka bo cos ci sieje aparat zaplonowy czujniki optyczne ruchu.
Procedura przy kablach w/n
1 gasisz swiatlo w garazu odpalasz silnik podnosisz maske
2 jezeli nic nie iskrzy moczysz kable woda /najlepiej z sola/ np spryskiwacz od kwiatkow lub kropidlo-pendzel
jezeli jest dyskoteka iskrzy silnik gasnie kable do wymiany to samo z nowymi - i bedziesz mial pewnosc ze
wszysko gra z kablami w/n |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:50
|
|
|
OK wieczorem po pracy zrobie jak piszesz patrzac jeszcze na znaki na kole i napisze co i jak.. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:53
|
|
|
Bo tak jak sam zauwazam zazwyczaj to jakies drobiazgi drobne bledy -- powodzenia |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2007, 14:14
|
|
|
ja stawiam na bledy zrobione podczas wymiany uszczelki - to material z ktorego jest zrobiona glowica zmienia swoje wlasciwosci fizyczne pod wplywem ciepla
ew. ktos przy okazji (jak nie robiles sam) pozyczyl sobie jakies sprawne czesci z tego auta i przekazal komus innemu - mialem tak kiedys z nowym sprzeglem... |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2007, 14:26
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ew. ktos przy okazji (jak nie robiles sam) pozyczyl sobie jakies sprawne czesci z tego auta i przekazal komus innemu - mialem tak kiedys z nowym sprzeglem... |
ta opcja odpada bo to kumpel robił...mowil jeszcze ze czyscil aparat.. Krzyzak napisał/a: | ja stawiam na bledy zrobione podczas wymiany uszczelki |
jakie?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2007, 14:54
|
|
|
znow mam pisac? - niech bedzie:
oczyszczenie, pomiary (krzywizn, odchylen, srub), dotarcie gniazd, moze nowe sruby jak stare plyna, kolejnosc dokrecania, dobry klucz dynamometryczny, dobra uszczelka, sprawdzenie zaworow, prowadnic i pewnie wiele innych rzeczy - niech sie Bartek jeszcze wypowie |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 26-01-2007, 15:06
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | dobra uszczelka |
Na szybko przejrzalem forum i nie znalazlem wiec sie tak delikatnie podepne
Tzn jaka konkretnie ? |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2007, 15:48
|
|
|
MGP |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2007, 21:31
|
|
|
wiec tak:
-podczas pryskania na kable woda z sola pojawiło sie żarzenie (lekkie) tylko (aż) w miejscach gdzie wpinane sa w plastikowe mocowania..a tak to ciemno bez polewania--obrotów nie zakłóciły ani na chwile zlane kable
-pasek rozrządu, znaki zgadzają sie
[ Dodano: 26-01-2007, 21:38 ]
wyszedlem z pracy i znowu do bani odpalil, cos sie tluklo jeszcze przez chwile (łożysko od jakiejs rolki chyba)---zapomnialem o jednym>>przy tym morderczym odpalaniu czuć benzyne z nawiewu, ale tylko przez chwile dopoki nie zacznie ładnie pracowac--minuta dosłownie...
wjechałem do garażu zabrałem sie za sprawdzanie. teraz temp na wskazowce max na dole i ładnie zapalił!!!!
coś sie chrzani tylko jak całkowicie zmarznie-tak do kości |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-01-2007, 22:15
|
|
|
zobacz czy czujnik temp podpieli po sciaganiu glowicy - koło termostatu |
|
|
|
 |
|