Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] ile pali w zimie?????
Autor Wiadomość
witas
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 15:17   [CA1A 1.3] ile pali w zimie?????

witam wszystkich ile moze palic colt 1,3 12v z roku 95 w zimie jak jezdze oszczednie i jak gazuje czy to jest normalne ze moze dochodzic spalanie do 14 litrow na 100km?? jesli nie to co mozna poprawic zeby palil mniej?????????pozdrawiam szystkich...
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 15:24   

-jak pokonujesz bardzo male odcinki-tak że silnik nie zdązy sie nagrzac-caly czas na ssaniu (np 3km do pracy i tyle) to może tyle palic
-jeśli masz zepsutą sonde lambda
-odkrec korek oleju i powąchaj czy benzynę czuć
-układ paliwowy czy szczelny?

narazie to mi przychodzi do glowy
 
 
tomaszu
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 17:26   

sprawdz sonde lambda,14 litrow to duzo.moj nigdy nie spalil wiecej niz 10,a cisne do oporu.
 
 
witas
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 19:51   

dobrze dziekuje tylko mam pytanie jak sie sprawdza czy ten układ paliwowy jest szczelny i jak sie sprawdza czy ta lambda jest dobra i ile kosztuje i czy to jest problem wymienic to. duzo pytan, wiem, ale kompletnie sie nie znam;P pozdrawiam:)
 
 
golgothan
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2007, 11:24   

Widzę, że to jakaś plaga... :) Wiele osób skarży sie na spalanie w Coltach. :) Ja tez mam taki problem. Kupiłem Colta pod koniec istopada i wychodzi mi 12 - 14 litrów w mieście... i około 10 za miastem. Dotego doszło świrowanie chłodzenia... w ruchu miejskim wskakuje mi nawet na 2 mm przed czerwonym polem, chociaż co ciekawe w piatek doszł prawie do czerwonego pola po czym temp. gwałtownie zaczeła spadać do "normalnego poziomu". Niestety spieszyłem się i musiałem zgasić uto bo byłem juz pod domem. Teraz musze się przyznać, że od kupienia wymieniłem tylko filtr powietrza... zapożyczyłem sie na moje mitsu i mało jeżdżę... wic musi troszkę poczekać. :)
Pozdrawiam wszystkich mitsumaników!!!

PS
Jakby ktoś miał pomysł w ta temperatura to proszę o słówko... Czytałem wiele temató ale jeszcze nikt nie miał tak, że temperatura rosła tak wysoko a potem wracała do normy (tylko nie wiem na jak długo). Ja obstwiam termostat, ale dziwne bo w środku było zimno a jk wskazówka opadła to nagle pojawiło się ciepłe powietrze.
:)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-01-2007, 17:06   

golgothan napisał/a:
Ja obstwiam termostat, ale dziwne bo w środku było zimno a jk wskazówka opadła to nagle pojawiło się ciepłe powietrze.


Zamarzła Ci woda w układzie chłodzenia - temp pokazywał wysoką bo przy termostacie woda się gotowała, ale że się z "płynu" zrobiła kasza i przypchała jakąś rurkę to krążenia nie było. Dlatego też zimno. Potem jak się zator rozpuścił to pojawiło się grzanie i temp spadła.
Najlepsza droga do przegrzania silnika, padu uszczelki pod głowicą, a przy kilku stopniach niżej na minusie do pęknięcia bloku silnika. :?
 
 
witas
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2007, 17:15   

witam jeszcze raz prosze o pomoc sokro spalanie 12 14 litrow to jest duzo za duzo to jak sie sprawdza czy mam zepsuta lambbe allbo jak sie sprawdza czy jest szczelny układ paliwowy slyszalem ze jak lambda pada to wiecej dymi albo dymi na czarno a ja nie widze u siebie nic takiego wiec jak to jest naprawde???????????????
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-01-2007, 18:47   

witas, najlepiej podjechać do elektryka niech sprawdzi lambdę.
Powiedz jeszcze czy auto szybko się nagrzewa?
Po nocy, po około 3km jazdy wskazówka temp powinna być ciut poniżej połowy i się nie ruszać.
 
 
golgothan
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2007, 20:47   

Dzięki za odpowiedź i przepraszam, że podpinam się pod inny temat ale już nie warto zaczynać nowego. Na szczęście robiłem bardzo krótkie odcinki i tylko 2 lub 3 razy przez chwilke wskazówka szła tak wysoko. Po dokładnych oględzinach okazało się, że w zbiorniczku wyrównawczym "płynu nie stwierdzono"... :( Kolega "niby" tam zaglądał po zakupie ale niepewnym głosem oznajmiał, że płyn jest więc nie wiem czy znikł czy od oczątku go nie było. Kupiłem dziś "prestone" chwalony przez jednego z forumowiczów w innym temacie. Podobno mieszać go można z każdym płynem, więc zaraz strzelę dolewkę do pełna. Ciekawe co sie działo z płynem bo ma kolor "zielony" i wygląda jak płyn chłodniczy, wiec nie powinien zamarzać. Pozdrawiam. Jak uzbieram kaskę na wymianę sondy, przewodów i świec to napiszę czy spalanie spadło.
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2007, 08:05   

Kurcze a mi spalanie skoczylo ze srednich 6,5 na okolo 7,5-8l i juz mi cisnienie rosnie.
Dzisiaj jade do kumpla i bedziemy sonde sprawdzali.
Jakby mi palil 14l to nim nie jezdze bo balbym sie ze zaraz cos wybuchie !
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-01-2007, 10:25   

kaeres napisał/a:
Kurcze a mi spalanie skoczylo ze srednich 6,5 na okolo 7,5-8l i juz mi cisnienie rosnie.


To dużo jak na silnik 1,6 i jazdę w zimie??
 
 
witas
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2007, 14:09   

aha no dobr to juz wiem ze mam podjechac sprawdzic ta sonde do elektryka a jak sprawdzic czy mamszczelny układ paliwowy czy jest to bardzo prawdopodobne czy raczej to musi byc ta sonda??czy moze byc jeszcze jakis inny powod?????????????:)
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2007, 14:26   

raczej sonda-bardzo prawdopodobne..
uklad wizualnie mozesz sprawdzic wjeżdzajac na kanal-ale raczej poczułbys benzyne gdyby wyciekała wiec maloprawdopodobne
 
 
markus78
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2007, 17:52   

golgothan napisał/a:
Czytałem wiele temató ale jeszcze nikt nie miał tak, że temperatura rosła tak wysoko a potem wracała do normy (tylko nie wiem na jak długo)


Miałem w zasadzie identyczne objawy, łącznie z brakiem płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym. Okazało się, że "poszła" pompa wody. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
 
 
witas
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2007, 21:15   

aha a ktos mi moze powiedziec ile moze kosztowac taka nowa sonda do mojego colta??
mam colta 1,3 12v z 95 roku mam nadzieje ze nie jest to drgie:/ pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc!!!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.