Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robot
10-02-2007, 22:52
[CA1A 1.3] Spalanie misia, coś nie tak :/
Autor Wiadomość
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 11:56   [CA1A 1.3] Spalanie misia, coś nie tak :/

Witam
Autko colt CA0 1.3 GLi
Ostatnio wyciołem katalizator (był bardzo zniszczony i masakrycznie pierdział więc musiałem to zrobić) Od tamtego czasu colt pali około 11 litrów na 100. wypieła mi się wtyczka od sondy, zapaliła się lampa CheckEngine, po wtyknięciu lampka zgasła ale spalanie nadal jest masakryczne!!! Niby powiino być na odwrót, wycinam katalizator - spalanie mniejsze. Nie mam zielonego pojęcia co się stało. Help
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 12:26   

Niestety sonda i komputer dozuje mieszanke odpowiednio do calego dolotu i wylotu.
Wycinajac katalizator zmieniles parametry wydechu.
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 13:00   

moja propozycja jest taka zebys zresetowal komputer jak to sie robi bylo wielokrotnie na forum, jezeli sonda jest sprawna to powinno pomoc ( o ile oczywoscie nie uszkodziles sondy przy wycinaniu katalizatora)
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 13:06   

A nie prościej po prostu kupić nowego kata?
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 13:35   

slo_mo napisał/a:
A nie prościej po prostu kupić nowego kata?


a jaki zwiazek ma katalizator ze spalaniem?
 
 
tommi
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 13:46   

nie wiem jak w CAO ale w CJO są np. 2 sondy jedna za druga przed katalizatorem a wiec brak kata to zmiana parametrów jakie odczyta druga sonda.
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 14:04   

w CAO 1.3 jest jedna zaraz za łącznikiem elastycznym..
co do spalania nie koniecznie mniejsze..sprawdz sonde..

kiedys czytałem artykuł na temat wydechu przelotowego i strumienic--autor napisał ze nieumiejetne wstawienie strumienicy/wyciagniecie katalizatora moze spowodowac nawet uszkodzenie silnika na dłuższą mete,wzrost spalania poniewaz dochodzi do zawirowan spalin etc --ale to chyba dotyczy samochodów z sonda za katem.. :wink:
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 14:07   

Najpierw wycieli mi kata (robił to sprawdzony mechanik) następnego dnia jadąc po naszych pięknych ulicach gdzie leżały "skały" ze śniegu odpieła mi się wtyczka od sondy i zapalił się CE (najprawdopodobniej przy wycinaniu katalizatorka wtyczka się poluzowała, a przy wstrząsach się wypieła). Podłączyłem ją i po paru chwilach CE zniknęło. Spalanie miałem w granicach 7-8 litrów przy normalnej jeździe, a teraz przy jeździe emeryckiej jest około 11. Czasami nie jest tak że katalizator "blokuje" spaliny, a bez niego spaliny łatwiej się wydostają? Jeżeli sonda byłaby zła to czasami nie pokazywało by mi się CE tak jak to miało miejsce wtedy kiedy wtyczka się wypieła? Spróbuje zrestartować kompa (temat na forum już znalazłem) zobaczymy co potem.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-01-2007, 21:23   

Jeśli masz dwie lambdy - jedną przed a druga za katem - to wycięcie kata powoduje że sygnały z nich są bardzo zbliżone do siebie co ECU interpretuje albo jako uwalenie kata albo uwalenie lambdy albo głupieje i pompuje zbyt wiele paliwa lub też przechodzi w jakiś tam tryb awaryjny itp. itd. po prawdzie co auto to trochę inne zachowanie kompa ale generalnie brak kata w takim układzie to problem.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 07:40   

Panowie ale po co te wszystkie opisy ukladu z dwoma lambdami jak kolega ma jedna przed katem :)
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 18:40   

apsik85 napisał/a:
Jeżeli sonda byłaby zła to czasami nie pokazywało by mi się CE

nie..dopiero przy odczycie błędów wywala..CE nie świeci (u mnie tak było)..
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2007, 19:39   

ja tez jezdze bez kata - po tym zabiegu spalanie nie zmieniło sie ani w dół ani w góre
_________________
Michał Kraków
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 01-02-2007, 15:52   

Kokos napisał/a:
ja tez jezdze bez kata - po tym zabiegu spalanie nie zmieniło sie ani w dół ani w góre


to cos sie zmienilo :?: TYlko dzwiek :?:
A co zamiast katalizatora uzyles :?:
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-02-2007, 19:01   

dzwiek bardziej metaliczny w zakresie obrotów 3-5 tys ogólnie glosniej
facet od tłumików wsadził w obudowe katalizatora strumienice
nie robilem tego specjalnie aby pozbyc sie katalizatora
wydech miał dziury w kilku miejscach (burczał :D ) katalizator po wyjeciu stanowił kilka białych brył i był do kitu
ta strumienica to raczej kwestia ciecia kosztów przy remoncie wydechu nie zmienia w sumie nic...
_________________
Michał Kraków
 
 
drozek
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2007, 09:47   

Witajcie!

Dolacze sie do tematu gdyz mam podobny problem. Otoz dzis bylem na badaniu komputerowym samochodu, wszystko wyszlo ok - sondy sa w porzadku, obroty, silniczek krokowy itp itd. Oprocz jednej rzeczy...

Obie sondy podaja takie same wartosci, czyli albo mam wyciety katalizator albo nie dziala (samochod kupilem niedawno).

Spalanie mam wysokie bardzo: 11-12 litrow przy spokojnej jezdzie. Czy ten katalizator ostatecznie ma wplyw na to spalanie czy nie?

Dodam,ze znajomy ktory mi robil diagnozowowanie kazal mi zmienic styl jazdy mocno: nie dojezdzac na skrzyzowaniach na luzie bo wtedy odciecie wtrysku sie nie wlacza i dlatego tez pali wiecej. Poslucham go, bo pokazal mi na komputerze,ze tak dokladnie jest. Dodatkowo dzis zrobilem uczenie ECU od nowa. Zobaczymy co bedzie ze spalaniem.
Ten znajomy (pracuje w ASO Mitsu) twierdzi,ze to nie powinno miec zbyt duzego wplywu na spalanie.

Prosze o rade jak ostatecznie jest z tym katalizatorem bo informacje sa sprzeczne.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.