 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 04-05-2008, 01:38 |
[MSS 1.6] SILNIK Bierze olej |
Autor |
Wiadomość |
przem20 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2007, 08:31 [MSS 1.6] SILNIK Bierze olej
|
|
|
Witam.
Mam pytanie dot. zużycia oleju. Samochód MSS 1,6 benzyna. Przebieg 40000 km. Od ostatniej wymiany oleju 10000 km przejechane. Zuważyłem że zniknęło ok 1/4 oleju między min a max. W serwisie powiedzilli że mieści się w normie - która może nawet wynosić 1l/1000 km. Ale trochę mi się to nie podoba - 2 -letni samochód , 40kkm przejechane a on olej bierze? Czy to faktycznie uroda tych silników - czy należy się spodziewać że coś jest nie tak? Ile jest oleju między min a max na bagnecie w tym silniku (0,5 l czy 1 l)? Samochód jeszcze na gwarancji - więc nie wiem czy się upierać że coś jest nie tak - tym bardziej że ASO nie bardzo chce na ten temat puki co rozmawiać.
Pzdr.
Przemek. |
Ostatnio zmieniony przez cns80 09-02-2009, 11:10, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-01-2007, 09:51
|
|
|
jest to zupelnie normalne - olej mogl nie tylko zostac spalony, ale rowniez mogly z niego odparowac pewne dodatki uszlachetniajace (dlatego wlasnie wymienia sie go - aby silnik byl smarowany i chlodzony olejem odpowiedniej jakosci)
jak powiedzial pewien znany mechanik - tak niewielkimi ubytkami nie warto sie przejmowac - 1/4 miedzy min. a max. to jakies 150 ml i powiem szczerze, ze miesci sie w bledzie pomiarowym; czyli moglo byc tak, ze nic nie ubylo, lecz np. olej zostal w glowicy |
|
|
|
 |
przem20 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2007, 10:05
|
|
|
Trochę mnie to uspokoiło. Nie mam szczęścia do tego samochodu - ciągle coś (a to blachy rdzewieją,a to nie działa ogrzewanie tylnej szyby, a to zamek tylnej klapy się popsuł, a to obroty szaleją itp) - i jestem trochę przewrażliwiony.
A jaka jest pojemność miedzy min a max na bagnecie?
Dzięki
Przemek |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-01-2007, 10:26
|
|
|
ok. 0.6-0.8 litra |
|
|
|
 |
niutiger [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2007, 16:40
|
|
|
To żeby nie było tak wesoło i spokojnie to ... może być też gorzej - zapieczone pierścienie. Tak się zaczęło u mnie. Później zaczęła się świecić kontrolka silnika - bo olej uszkodził katalizator. Pierścienie zrobili na gwarancji (całe szczęście) ale katalizator wyszedł później a w ASO kosztuje jedyne 4000 zł. Oczywiście wcześniej w ASO mówili, że jest ok i żeby się nie przejmować i jeździć dalej (czytaj "byle do końca gwarancji"). U mnie zaczęło się przy 80kkm.
Oby to nie to ale na wszelki wypadek uważaj na to bo później koszty mogą być astronomiczne.
Pozdro, |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-01-2007, 16:42
|
|
|
po gwarancji kupisz katalizator za 250 zl (nowy)
naprawde braniem 150 ml oleju na 10 000 km bym sie nie przejmowal |
|
|
|
 |
niutiger [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2007, 17:06
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | po gwarancji kupisz katalizator za 250 zl (nowy)
|
Nowy (pierwszy z dwóch znajdujących się w MSS) katalizator za 250 zł?
Powiedz gdzie. To zacznę żałować, że za wymianę swojego (używka) zapłaciłem 500zł. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 31-01-2007, 18:34
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | po gwarancji kupisz katalizator za 250 zl (nowy) |
ja tez jestem ciekaw gdzie
jak ja za katalizator z lancera kombi dostalem 150 zl (kat byl sprawny) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-01-2007, 19:42
|
|
|
przejezdzalem w Gdyni, kolo Klifu i bylo napisane: "nowe katalizatory - od 250 zl" |
|
|
|
 |
przem20 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2007, 14:56
|
|
|
Kurcze niutiger - trochę mnie przetraszyłeś. Nie wiem czy to pomoże w diagnozie - ale odnoszę wrażenie że w samochodzie jedzie trochę olejem jak się go odpali i pierwszy podmuch z nawiewu - ale to może klima. Pod samochodem i na silniku rzadnych wycieków nie widać.
Przemek. |
|
|
|
 |
Piotr Góralski [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2007, 14:04
|
|
|
Podejrzewam, że w SS z 2003 roku pierwszy katalizator jest zintegrowany z kolektorem wydechowym (tak jest w mojej Cari z 2001 r.). Nie da się tam wspawać katalizatora uniwersalnego, który kosztuje ok. 250 zł. Pozostaje używka lub rękodzieło, którego podobno podejmują się dobre zakłady tłumikarskie (rozcięcie obudowy, wymiana wkładu katalizatora i zespawanie puszki).
[ Dodano: 02-02-2007, 14:11 ]
Żeby nie być całkiem poza tematem, to przy zapieczonych pierścieniach zużycie oleju pewnie znaaaaacznie przekracza 1/4 przedziału pomiędzy kreskami na 10 tys.km. Ja myślę, że nawet zużycie całego zakresu od max do min pomiędzy wymianami (15 tys. km) jest dopuszczalne i nie powinno oznaczać niesprawności silnika, ani rodzić obawy uszkodzenia katalizatora. |
|
|
|
 |
niutiger [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2007, 14:25
|
|
|
przem20 napisał/a: | Kurcze niutiger - trochę mnie przetraszyłeś. Nie wiem czy to pomoże w diagnozie - ale odnoszę wrażenie że w samochodzie jedzie trochę olejem jak się go odpali i pierwszy podmuch z nawiewu - ale to może klima. Pod samochodem i na silniku rzadnych wycieków nie widać.
|
Ja niestety bardziej nie pomogę, bo wtedy nie ja jeździłem tym samochodem tylko kumpel z pracy. Teraz może jeszcze odpuść ale jak zużycie będzie się powiększać a gwarancja zbliżać ku końcowi to może warto ponękać ASO. Bo nie dość, że robota pierścieni to kupa kasy to jeszcze kat albo sonda może paść.
Piotr Góralski napisał/a: |
Podejrzewam, że w SS z 2003 roku pierwszy katalizator jest zintegrowany z kolektorem wydechowym (tak jest w mojej Cari z 2001 r.). Nie da się tam wspawać katalizatora uniwersalnego, który kosztuje ok. 250 zł. Pozostaje używka |
Dokładnie tak jest.
Piotr Góralski napisał/a: |
lub rękodzieło, którego podobno podejmują się dobre zakłady tłumikarskie (rozcięcie obudowy, wymiana wkładu katalizatora i zespawanie puszki) |
łał, o tym nie słyszałem. Ciekawe jak to by kasowo wyszło? |
|
|
|
 |
Piotr Góralski [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2007, 12:31
|
|
|
Regenerację katalizatora zintegrowanego z kolektorem wydechowym można zrobić tutaj: www.kalinski.pl
Można wysłać kolektor kurierem, po zrobieniu zostanie też odesłany. Koszt ok. 800 - 900 zł. Gwarancja na 1 rok (pod warunkiem usunięcia przyczyny uszkodzenia katalizatora). Nie miałem potrzeby robić tego, wiadomości uzyskałem w rozmowie telefonicznej. |
|
|
|
 |
siemka [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2007, 22:43
|
|
|
Podepne się pod temat....mam pytanie ile moze kosztowac wymiana pierścieni w silniku 1.6, koledze w carismie mod 2001/2002 "chleje" ok 2 l/ 10 tyś.....a w jednym z serwisów zawołali ok 5 tys za remont, auto ma przebieg ok 140 tkm. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2007, 10:40
|
|
|
Niech wleje najpierw dobry olej mineralny, a poźniej robi remonty za 5 tys.
15w50 shella albo Castrola high mielage. |
|
|
|
 |
|
|