Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:57 |
olej skrzynia manualna 4wd |
Autor |
Wiadomość |
bleki28
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 26 Skąd: Sędziszów
|
Wysłany: 24-09-2015, 12:06 olej skrzynia manualna 4wd
|
|
|
Witam czeka mnie wymiana oleju w skrzyni biegów manualnej proszę podpowiecie jaki olej tam się stosuje a jaki w skrzyni rozdzielczej bo to są chyba oddzielne wlewy oleju chyba że się mylę a i tylny most z góry dzieki
[ Dodano: 24-09-2015, 12:28 ]
temat zamykam |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 27-10-2015, 14:20
|
|
|
Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów, dyfrze i transferze.
Z katalogów wychodzi że do dyfra i transferu po 0,55l GL5 75w90
Do skrzyni 2,3l Gl5 75w90
Kupie bańkę 5l jakiegoś syntetyka o tych parametrach.
teraz pytanie odnośnie wymiany oleju w tych 3 podzespołach, czy wystarczy mi kanał i podstawowe narzędzia czy należy uzbroić się w jakieś np. strzykawki do wlewania.
Niebawem pobiorę service manual więc tam poszukam, ale praktyczne rady użytkowników Outka są cenniejsze |
|
|
|
 |
MarcinGdy
Forumowicz
Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-10-2015, 14:38
|
|
|
Sam nie robiłem, ale byłem u majstra który zrobił wymiankę w kanale.
Żadnych specjalistycznych narzędzi nie zauważyłem, poza obciętą butelką plastikową a'la lejek z domontowanym dłuższym wężykiem , który bardzo pomógł przy napełnianiu skrzyni biegów z pozycji pod maską. |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 27-10-2015, 14:42
|
|
|
A orientacyjny koszt takiej wymiany ? Bo może wcale nie opłaci mi się specjalnie brać wolnej soboty aby to robić jak mechanik dużo nie zawało |
|
|
|
 |
MarcinGdy
Forumowicz
Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-10-2015, 14:48
|
|
|
oprócz olejów w napędach zmieniałem także oliwę w silniku + filtr oleju i filtr powietrza,
za całą operację zapłaciłem 430 zł (robota + materiały)
nie mam pojęcia ile by było za same napędy stówka za robotę ? |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 27-10-2015, 19:12
|
|
|
Aj Ci mechanicy to serca nie mają... jak masz kanał to zrób sobie sam a te 200zł przeznacz na coś innego:P żadna filozofia. |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 27-10-2015, 19:33
|
|
|
ok, myślałem że cała akcja zakręci się przy 50 zł Ale tak jak piszesz zrobię sam i będę pewien że wlałem to co kupiłem.
Pytanie jeszcze, znalazłem w manualu że do skrzyni ma być GL-4 do transferu/dyfra GL5. Czy ktoś stosował do skrzyni olej z GL5, może być taki ?
Ewentualnie taki na którym pisze Gl-4/Gl-5? |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 27-10-2015, 20:55
|
|
|
ok, to samo mam w serwisówce, ale chodzi mi o olej na którym pisze klasa GL-4/GL-5 - wnioskuję że spełnia tą i tą normę w takim razie może być wlany do skrzyni jak i do dyfra ?
Syntetyk, pół czy minerał ? |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 27-10-2015, 21:47
|
|
|
Powiem tak:
Jak sobie poszukasz w serwisówce to wyjdzie tak, że do skrzyni lejesz 75w90 lub 75w85 API GL-4 a do transferu i tylnego mostu API GL-5 SAE 90.
Jak sobie przelecisz te konfiguratory różnych firm to faktycznie np. przy Castrolu wyjdzie Ci to co powyżej ale jak już wejdziesz na stronę np. Mobila to wyjdzie, że wszędzie można zalać 75w90.
Teraz opinie dwóch ludzi którzy znają Mitsu:
1. Tak jak w instrukcji czyli skrzynia jeden olej, transfer i most drugi.
2. Most owszem ten drugi olej natomiast skrzynia i transfer to samo bo między nimi i tak olej przepływa.
Czyli są trzy opinie - możecie sobie wersję wybrać
Pozdrawiam.
Bart. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 28-10-2015, 10:16
|
|
|
qlka2 napisał/a: | 2. Most owszem ten drugi olej natomiast skrzynia i transfer to samo bo między nimi i tak olej przepływa. | Nie tyle przepływa co może się mieszać. Otwór który łączy oba "naczynia" ma średnicę ok 8mm i jest umieszczony tak wysoko że chyba tylko jakby olej wykipiał to by się znacząco przedostał, normalnie to chyba tylko wychlapywany i przy mocnym przechyle może się coś przedostać. A po co taki bajer nie wiem, zarówno skrzynia jak i transfer posiadają własne odpowietrzniki.
U mnie był brak uszczelki między skrzynią a transferem, olej się wydostawał tamtędy a później przez otwory technologiczne na wolność, efekt taki że cały spód samochodu był wiecznie "wilgotny" i raz na kilka miesięcy musiałem dolać 1l oleju do skrzyni. |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 28-10-2015, 11:06
|
|
|
Ok, olej zamówiony do skrzyni i dyfra. Pytanie za 100 pkt. wlew do skrzyni jest pod maską ?
Wlewy do transferu i tylnego mostu pod spodem ? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 28-10-2015, 11:18
|
|
|
Kochan napisał/a: | Ok, olej zamówiony do skrzyni i dyfra. Pytanie za 100 pkt. wlew do skrzyni jest pod maską ?
Wlewy do transferu i tylnego mostu pod spodem ? | Wlew do skrzyni jest od frontu skrzyni nieco poniżej wysprzęglika. Wlew do transferu jest od strony pasażera powyżej półosi. Wlew do tylnego dyfra jest od tyłu, za gumową "kostką", widać go bez demontażu ale żeby odkręcić korek, to trzeba odkręcić tę kostkę. |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 28-10-2015, 11:28
|
|
|
Ok, wydrukuje jeszcze z serwisówki sobie info. Dzięki
[ Dodano: 28-10-2015, 20:44 ]
Jeszcze jedno pytanko, czy do napełnienia potrzebować będę jakąś strzykawkę etc ? Chodzi o dyfer bo skrzynie to wężyk i z góry mogę lać. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 29-10-2015, 14:13
|
|
|
Kochan napisał/a: | Jeszcze jedno pytanko, czy do napełnienia potrzebować będę jakąś strzykawkę etc ? Chodzi o dyfer bo skrzynie to wężyk i z góry mogę lać. | Pół litra strzykawką to lekki masochizm, lepiej jakiś wężyk bokiem i lać z góry. |
|
|
|
 |
|