Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] skrzynia biegów? sprzęgło? - zle wchodzi dwójka...
Autor Wiadomość
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2007, 20:03   [CAxA] skrzynia biegów? sprzęgło? - zle wchodzi dwójka...

wiem ze wiele osób ma problem z jedynką .. a u mnie cos z dwójką sie popsujło...
mianowicie jak jade wolno tzn ok 20-30 km/h dwójka wchodzi raczej bez problemu, lekko i delikatnie, czasem jakby sie zatnie ale trzeba troszke mocniej i wchodzi bez zgrzytu...
ale jak tylko ruszam troszke szybciej i chce dwójke wrzucić przy predkosci ok powiedzmy 50km/h to juz jest zgrzyt i trzeba troszke silniej ja wcisnąć...
czasem pomaga jak najpierw z jedynki zostawie skrzynie chwile na luzie i dopiero wtedy wrzucam dwójke i czasem jest ok czasem nie ...
pozatym zazwyczaj skrzynia na innych biegach nie sprawia problemów, ale zauważyłem ze jesli np stoje w korku i czesto uzywam sprzęgła ruszam, jedynka - dwujka - stop i tak powiedzmy przed odcinek ok 500m to biegi po pewnym czasie wchodza ciezko i czasem zgrzyta ...
wiem ze troche nie jasno to opisałem ale starałem sie jak najdokładniej ...
prosze o pomoc w diagnozie... mam pare pomysłów ale napewno ktoś zna sie na tym lepiej i bedzie wiedział... oto moje pomysły:

- ciegna?
- synchronizator??
- olej?
- a może jakies łozyska?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 27-02-2010, 15:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
damianrally
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2007, 20:20   

na 99 % synchronizator miałem tak w 2 autach :) zeby wbic 2 bieg bez zgrzytu było trzeba zwolnic do odpowiedniej predkosci :)
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2007, 20:49   

ok to powiedz mi jeszcze jakie są koszty naprawy?
 
 
damianrally
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2007, 22:47   

wiesz tego to ci niepowiem mi to robił dobry znajomy za przysłowiowom Flaszke ,ale zajdz do jakiegos mechanika i zapytaj ile by wzioł za takom robote :) pozdr .

[ Dodano: 06-03-2007, 22:48 ]
jakby co jutro sie dowiem i ci odpisze ile cos takiego kosztuje
 
 
kamil 
Forumowicz

Auto: eclipse 2g,fto,2xcjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 243
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-03-2007, 10:18   

WAŻNE JEST TEŻ NA JAKIM OLEJU PRACUJE SZKRZYNIA I ILE GO JEST.ORGINALNY TO 75W-85W ALBO 75W-90W
 
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2007, 10:58   

kamil napisał/a:
WAŻNE JEST TEŻ NA JAKIM OLEJU PRACUJE SZKRZYNIA I ILE GO JEST.ORGINALNY TO 75W-85W ALBO 75W-90W


Ważne, ale to sprawa drugorzędna - jak jest zwalony synchronizator to wymiana oleju i tak nic nie pomoże.
 
 
Browar
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2007, 23:38   

Mam ten sam problem co shortybmx, tez jestem ciekawy jakie koszta mniej wiecej
pzdr
bwr
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2007, 21:28   

Dołączam do Klubu "Zrypanej Dwójki". Dzieje się coraz gorzej !!! Na początku (10 dni temu) było cacuś, potem zaczęła wchodzić ze stukiem i większym oporem niż inne biegi - a teraz na dzień dobry jak jest zimny silnik to bardzo cieżko wchodzi i ze zgrzytem !!! Jak sobie z tym poradzić !!!???
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 00:13   

Jeśli mozna to podłącze ze swoim problemem: dwójka faktycznie chrupie,zwlaszcza na zimnym oleju ale co mnie bardziej zastanawia to ze czasem jedynka nie wchodzi,tak jakby cos blokowalo drążek w polowie drogi,jesli samochód sie toczy lub popuszcze lekko sprzeglo to wejdzie.Gdzie szukac?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-04-2007, 00:28   

Po pierwsze: wymiana oleju w skrzyni.
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 11:43   

ech Miśki :biggrin:
tak Hugo dobrze piszesz wymiana oleju pomaga, przynajmniej u mnie pomogla ale nie odrazu z czasem skrzynia lepiej chodzi (tak bylo u mnie)

napewno to co opisujesz to jest synchronizator :!: cala choinka jest ok
sunchronizator kosztuje okolo 260zł bez znaczenia do jakiego biegu + oczywiscie robocizna (nie wiem ile tu liczyc)

kolega w Colcie mial tak ze gdy wrzucal 2 to lewarek natychmiast wyskakiwal
ja nauczylem sie manewrowac lewarkiem :wink: jedynka poowoli lub sprzeglo 2 i potem 1, dwujka czasem zazgrzyta ale jezeli nie chcem szybko jechac to 1s odczekuje i potem wrzucam 2

wszystko kwestia wyczucia auta
gozej gdy jezdzi nim pare osob :|
albo dajesz kobiecie :shock:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-04-2007, 12:49   

Łukasz W napisał/a:
wszystko kwestia wyczucia auta
Prawda. Trzeba każdą skrzynię wyczuć i potem biegi wchodzą całkiem nieźle.
 
 
Meteo
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 12:58   

shortybmx napisał/a:
ok to powiedz mi jeszcze jakie są koszty naprawy?


synchronizator kosztuje ok 150zl i do tego trzeba wliczyc mechanika a to juz moze byc duza rozbierznosc, zalezy jak znajdziesz mechanika i ile on sobie policzy ale mysle ze tez cos kolo tego wiec ok 300zl w sumie ( robocizna + synchronizator )
 
 
Muchacho 
Nowy Forumowicz


Auto: CAO 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 28
Skąd: Warszawa - Bemowo
Wysłany: 05-06-2007, 17:30   

Witam.
Szwankuje mi skrzynia biegów.
Często nie mogę wrzucić jedynki ponieważ blokuje się drążek w połowie drogi, żeby wskoczyła jedynka to musze szybko wrzucić 2,3,4 a następnie przeskoczyć na 1 . Kolejny problem to wyskakujący 4 bieg podczas jazdy. Jeszcze żeby mało nie było to mam problem z 5. Jak próbuje wrzucić 5 to czuć ze nie dochodzi do końca wtedy musze delikatnie popuszczać sprzęgło i dociskać drążek, a bieg zaskoczy.
Proszę o pomoc... co trzeba z tym zrobic zeby działało poprawnie i jakie z tym się wiążą koszta ?
 
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-06-2007, 19:03   

Tak jak wczesmniej napisal Hugo: proponuje zaczac od wymiany oleju. Wymieniales go czy tak jezdzisz jak go kupiles?
Ja mialem problem w Colcie z:
- jedynka ciezko wchodzila i czasem zgrzytala;
- trojka zgrzytala przy zmianie przy wiekszych predkosciach;
- piatka ciezko wchodzila;
- wsteczny ciezko wchodzil i wyskakiwal;

Po wymianie oleju (koszt 100 zl - nie robilem tego sam niestety bo nie mam gdzie) wszystkie problemy zniknely.

Mechanik po wylaniu starego oleju stwierdzil, ze to jest breja a nie olej i.... wszystko sie wyjasnilo.

A dopiero pozniej bralbym sie ewentualnie za grubsze rzeczy ;)
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.