Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Zmiany biegów przy odpowiednich obrotach(prędkoś
Autor Wiadomość
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2007, 22:55   [CA1A 1.3] Zmiany biegów przy odpowiednich obrotach(prędkoś

Witam.

Mam pytanie dotyczące odpowiednich przełożen w silniku 4g13.

Wiele osób mówi różne rzeczy co do odpowiedniej redukcji i zmiany biegów a z racji braku obrotomierza ciężko mi wyczuć jak robić to tak aby nie szkodzić silnikowi.

Prosze o poradę.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
karolkk84
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2007, 00:19   

O tez jestem ciekawy przy jakich predkosciach jaki wbijac bieg.
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2007, 11:24   

Standard to ok. 3000 obr na każdym biegu.
 
 
karolkk84
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2007, 11:39   

slo_mo napisał/a:
Standard to ok. 3000 obr na każdym biegu.

A jak sie obrotomierza nie ma, ja mam chyba w instrukcji jak zmieniac biegi jak silnik jest na dotarciu musze zobaczyc.
 
 
zembol78
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2007, 11:48   

slo_mo napisał/a:
Standard to ok. 3000 obr na każdym biegu.

ale ko,edzy nie maja obrotosciomierza wiec jak maja zmierzyc te 3000 obr/min
I bieg do 20km/ha nawet do 10 bo slozy tylko do ruszania
II bieg do 40
III bieg do 50
IV bieg od 50 do 90/100
V od 100 do 130(ekonomiczna jazda min. spalania)
ja tak jezdze chociaz mam obtotek to i tak na sluch zmieniam biegi idzie to wyczuc kiedy silnik ma zdrowe obroty
dynamiczna jazda i szybka zmiana biegu na wyzszy

napisalem jak sam robie nie wiem jak jest ksiazkowo ale moja dlogoletnia praktyka wlasnie tak wyglada
pozdrawiam
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2007, 13:09   

Mi udało się odnaleść instrukcje obsługi po Niemiecku..przetłumaczyłem i wynika z niej takie coś:

Jazda ekonomiczna:
1.bieg do 20km/h
2.bieg do 35km/h
3.bieg do 55km/h
4.bieg do 75 km/h

Jazda tutaj nie mogłem przetłumaczyć tego zwrotu(Moglicher)
1.bieg do 45km/h
2.bieg do 80km/h
3.bieg do 125 km/h
4.bieg do 170km/h

to Moglicher chyba oznacza taką granice:)
 
 
karolkk84
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2007, 14:30   

Czerwien napisał/a:
to Moglicher chyba oznacza taką granice:)

Chiba tak bo na 2 wiecej jak 80 rzeczywiscie nie ma sensu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-03-2007, 16:08   

Czerwien napisał/a:
Moglicher

max. mozliwosci silnika
 
 
karolkk84
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2007, 16:27   

Krzyzak napisał/a:
max. mozliwosci silnika

Ale wlasnie chodzi o odciecie czy o krzywa moc/moment spadajaca juz przy tych obrotach?
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-03-2007, 16:59   

zembol78 jakie masz spalanie przy takich obrotach?
_________________
Michał Kraków
 
 
zembol78
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2007, 23:04   

Kokos napisał/a:
zembol78 jakie masz spalanie przy takich obrotach?

akurat jezdze na gazie i na trasie przy takiej jezdzie spalanie zamyka sie na 8L gazu na 100km a jak mu depne i zaczne krecic go na obrotach to nawet 14L gazu lyknie na setke
w miescie niema znacznej roznicy spokojna jazda hamowanie silnikiem i lekka noga to tak okolo9L
ile benzyny pali nie wiem bi na niej nie jezdze :wink:
 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-03-2007, 22:56   

spalanie tez zalezy od obrotow przy ktorych sie wbija nastepny bieg ale przedewszystkim od otwarcia przepustnicy...wiec nic nei da jak krecimy tylko do 3000obr/min jak do tych 3000 dochodzimy w pedalem gazu wcisnietym do oporu w podloge.chyba najekonomiczniej jest przy lekko otwartej przepustnicy wspinac sie do 3000 a na koncu gwaltowneij dodac gazu oby przy nastepnym biegu uzyskac wyzsze obroty.
_________________

 
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-03-2007, 17:42   

ryba?
jezli jezdzisz takim stylem to ile Ci pali LPG?
_________________
Michał Kraków
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 14-03-2007, 21:57   

są dwie szkoły oszczednej jazy.
Pierwsza to jazda żółwim tempem i nie nie przekraczanie 2 czy 3 tyś obr.
Druga mniej znana i bardziej kontrowersyjna to jazda z wciśniętym pedałem gazu do podłogi
(mniej wiecej ;) ) i zmiana biegów przy okreslonych obrotach np 3 tyś a po osiągnięciu zamierzonej prędkości( np 80km/h) stała jazda juz nie nerwowa.
Dlaczego tak sie jeżdzi w drugim przypadku: nie żyłujemy silnika, czas w jakim osiagamy daną predkość jest krótszy niż to powolne wznoszenie sie na obroty.
Jeżdziłem tak TICO na beznzynie jest tylko. i w sumie sie obie teorie sprawdzały, zawsze mi palił ok 5 litrów na setkę.
_________________

 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-03-2007, 22:03   

Wook@sH napisał/a:
obie teorie sprawdzały, zawsze mi palił ok 5 litrów na setkę.

a jak jeździłeś .... "normalnie" to ile Ci spalał??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.