[CA1A 1.3] Zmiany biegów przy odpowiednich obrotach(prędkoś |
Autor |
Wiadomość |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2007, 22:55 [CA1A 1.3] Zmiany biegów przy odpowiednich obrotach(prędkoś
|
|
|
Witam.
Mam pytanie dotyczące odpowiednich przełożen w silniku 4g13.
Wiele osób mówi różne rzeczy co do odpowiedniej redukcji i zmiany biegów a z racji braku obrotomierza ciężko mi wyczuć jak robić to tak aby nie szkodzić silnikowi.
Prosze o poradę.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
karolkk84 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2007, 00:19
|
|
|
O tez jestem ciekawy przy jakich predkosciach jaki wbijac bieg. |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2007, 11:24
|
|
|
Standard to ok. 3000 obr na każdym biegu. |
|
|
|
 |
karolkk84 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2007, 11:39
|
|
|
slo_mo napisał/a: | Standard to ok. 3000 obr na każdym biegu. |
A jak sie obrotomierza nie ma, ja mam chyba w instrukcji jak zmieniac biegi jak silnik jest na dotarciu musze zobaczyc. |
|
|
|
 |
zembol78 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2007, 11:48
|
|
|
slo_mo napisał/a: | Standard to ok. 3000 obr na każdym biegu. |
ale ko,edzy nie maja obrotosciomierza wiec jak maja zmierzyc te 3000 obr/min
I bieg do 20km/ha nawet do 10 bo slozy tylko do ruszania
II bieg do 40
III bieg do 50
IV bieg od 50 do 90/100
V od 100 do 130(ekonomiczna jazda min. spalania)
ja tak jezdze chociaz mam obtotek to i tak na sluch zmieniam biegi idzie to wyczuc kiedy silnik ma zdrowe obroty
dynamiczna jazda i szybka zmiana biegu na wyzszy
napisalem jak sam robie nie wiem jak jest ksiazkowo ale moja dlogoletnia praktyka wlasnie tak wyglada
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2007, 13:09
|
|
|
Mi udało się odnaleść instrukcje obsługi po Niemiecku..przetłumaczyłem i wynika z niej takie coś:
Jazda ekonomiczna:
1.bieg do 20km/h
2.bieg do 35km/h
3.bieg do 55km/h
4.bieg do 75 km/h
Jazda tutaj nie mogłem przetłumaczyć tego zwrotu(Moglicher)
1.bieg do 45km/h
2.bieg do 80km/h
3.bieg do 125 km/h
4.bieg do 170km/h
to Moglicher chyba oznacza taką granice:) |
|
|
|
 |
karolkk84 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2007, 14:30
|
|
|
Czerwien napisał/a: | to Moglicher chyba oznacza taką granice:) |
Chiba tak bo na 2 wiecej jak 80 rzeczywiscie nie ma sensu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-03-2007, 16:08
|
|
|
Czerwien napisał/a: | Moglicher |
max. mozliwosci silnika |
|
|
|
 |
karolkk84 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2007, 16:27
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | max. mozliwosci silnika |
Ale wlasnie chodzi o odciecie czy o krzywa moc/moment spadajaca juz przy tych obrotach? |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-03-2007, 16:59
|
|
|
zembol78 jakie masz spalanie przy takich obrotach? |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
zembol78 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2007, 23:04
|
|
|
Kokos napisał/a: | zembol78 jakie masz spalanie przy takich obrotach? |
akurat jezdze na gazie i na trasie przy takiej jezdzie spalanie zamyka sie na 8L gazu na 100km a jak mu depne i zaczne krecic go na obrotach to nawet 14L gazu lyknie na setke
w miescie niema znacznej roznicy spokojna jazda hamowanie silnikiem i lekka noga to tak okolo9L
ile benzyny pali nie wiem bi na niej nie jezdze |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-03-2007, 22:56
|
|
|
spalanie tez zalezy od obrotow przy ktorych sie wbija nastepny bieg ale przedewszystkim od otwarcia przepustnicy...wiec nic nei da jak krecimy tylko do 3000obr/min jak do tych 3000 dochodzimy w pedalem gazu wcisnietym do oporu w podloge.chyba najekonomiczniej jest przy lekko otwartej przepustnicy wspinac sie do 3000 a na koncu gwaltowneij dodac gazu oby przy nastepnym biegu uzyskac wyzsze obroty. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-03-2007, 17:42
|
|
|
ryba?
jezli jezdzisz takim stylem to ile Ci pali LPG? |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 14-03-2007, 21:57
|
|
|
są dwie szkoły oszczednej jazy.
Pierwsza to jazda żółwim tempem i nie nie przekraczanie 2 czy 3 tyś obr.
Druga mniej znana i bardziej kontrowersyjna to jazda z wciśniętym pedałem gazu do podłogi
(mniej wiecej ) i zmiana biegów przy okreslonych obrotach np 3 tyś a po osiągnięciu zamierzonej prędkości( np 80km/h) stała jazda juz nie nerwowa.
Dlaczego tak sie jeżdzi w drugim przypadku: nie żyłujemy silnika, czas w jakim osiagamy daną predkość jest krótszy niż to powolne wznoszenie sie na obroty.
Jeżdziłem tak TICO na beznzynie jest tylko. i w sumie sie obie teorie sprawdzały, zawsze mi palił ok 5 litrów na setkę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
|