Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Bizi78
06-01-2018, 17:00
Galant EA2A Tomii'ego
Autor Wiadomość
norbiolo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 97
Skąd: On jest
Wysłany: 20-06-2011, 19:53   

Panowie używam filterek KN od dłuższego czasu i mogę powiedzieć, że nie macie, co liczyć na spadek zużycia paliwa, ponieważ komputerek dozuje paliwko w zależności od ilości powietrza i temperatury. Zatem przy zastosowaniu filtra o podwyższonej przepływności zużycie paliwa powinno wzrosnąć przy jednoczesnym, wroście sprawności napełniania cylindrów jednak wartości te są tak niewielkie ze szkoda gadać. Elastyczność faktycznie się poprawia, autko szybciej wkręca sie od dołu. Tak od siebie dodam, że przydałoby się jeszcze zresetować kompa żeby ustawił sobie ponownie mapy.
_________________
-------->
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-06-2011, 21:12   

kompa zresetowałem po regulacji wolnych obrotów. Troszkę już na tym filterku pojeżdziłem i na pewno silnik lepiej się kręci z dołu i co jeszcze zauważyłem to taki basowy pomruk przy mocniejszym otwarciu przepustnicy :)
 
 
norbiolo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 97
Skąd: On jest
Wysłany: 21-06-2011, 03:17   

No tak słychać ze to V-ka :D lepsze przyspieszenie też powinieneś zaobserwować.
_________________
-------->
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 21-06-2011, 05:27   

sveno napisał/a:

podobno papierowe wkładki lepiej filtrują powietrza.


masz rację bo nie podobno tylko tak jest

Poza tym ja tam wolę wymienić sobie filtr co miesiąc na zwykły i zapłacę tyle w ciągu roku co za ten jeden z K&N-a.(oczywiście nie zmieniam tak często tylko robię porównanie jak lepiej spożytkować pieniążki) I na pewno silnik jeśli już to lepiej na tym wyjdzie niż wkładka która działa tylko i wyłącznie na kieszeń i czyjąś psychikę (że lepiej jeździ ) . Taka sama bzdura jak i historia o strumienicach i stożkach.
Jeśli już miałbym jednak założyć tą wkładkę z KN-a to w życiu bym jej nie czyścił . Kosztuje tyle ,że jak ją wymienię co roku na nową to z torbami nie pójdę . 200zł doliczając w koszty amortyzacji pojazdu na rok to nie bankructwo .
Jednak uważam, iż sveno ma rację i tego również osobiście się trzymam .
Samo wykonanie tej wkładki do mnie już nie przemawia .
A tak na marginesie to lepiej za te 2 stówy kupić dobry olej .

Ach ta siła persfazji sprzedawców ...

no ale skoro Tomii czuje się z tą wkładką lepiej... :mrgreen:



.
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-06-2011, 08:14   

norbiolo napisał/a:
No tak słychać ze to V-ka :D lepsze przyspieszenie też powinieneś zaobserwować.


niestety nie V-ka :wink: ale dźwięk zasysania powietrza jest inny niż na zwykłym filtrze, szczególnie słychać to po otwarciu maski i szybkim uchyleniu przepustnicy.

czarny.marcin, napisałem jakie są moje odczucia i takie są, nie jest to efekt placebo tak jak myślisz, nie wiem, może miałem stary filtr tak zatkany że teraz czuję delikatną poprawę osiągów, przekonywać nikogo nie będę do tego rozwiązania bo najlepiej było by pojeździć na jednym i drugim czystym filtrze przechodząć z K&N na zwykły np po tygodniu. Co do kosztów to ja osobiście wolę go dobrze umyć raz na rok i wyjdę na tym podobnie jak nie lepiej niż zmieniając co roku filtr na jakiś dobry zwykły za dajmy 60zł.
Dobry olej jest i na jesień też będzie, nie przejmuj się ;)
aha, filtr nie kosztował 200zl tylko 160zł
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-07-2011, 21:34   

Zestaw czeka na zastosowanie:


 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-07-2011, 21:28   

Drążek kierowniczy lewy wymieniony na CRT + geometria, płukanka zrobiona ale niestety nie pomogła klepającemu popychaczowi wiec bez wymiany owego się nie obejdzie, świeża oliwka już w silniku :)
a tak pod korkiem :



 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-08-2011, 14:33   wymiana hydraulicznych popychaczy zaworowych 7szt.

W dniu dzisiejszym wymieniłem 4szt popychaczy zaworowych wydechu oraz 3szt na dolocie.
4 od wydechu oraz 1 od dolotu delikatnie się uginały po odpowietrzeniu i napełnieniu ON, 2 od dolotu miały wżery na główce. Reszte, czyli 9szt starych popychaczy po przepłukaniu w ON (wypłynął z nich czarny syf) odpowietrzeniu i napełnieniu założyłem spowrotem ponieważ nie wykazywały zużycia (twarde jak skała). Kanały doprowadzające olej do popychaczy były czyściutkie, zero nagaru.
Przy okazji obejrzałem jeszcze wałek rozrządu i nie widać na nim jakiegokolwiek zużycia :)
Po odpaleniu silnika i odpowietrzeniu popychaczy, wg manuala tak chyba z 10 cykli, silnik pracuje ciszej ale jeszcze któryś popychacz delikatnie cyka :evil:
Wniosek : jak wymieniać to od razu wszystkie popychacze.

A tu mała fotorelacja z prac:












uszczelki pod pokrywę zaworów nie wymieniałem bo była dobra.
Czas pracy 3,5h.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-08-2011, 15:47   

Jesteś pewien, że masz dobrze włożone te blaszane sprężynki przy rurkach świec na wałku dolotowym?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-08-2011, 15:53   

Hugo napisał/a:
Jesteś pewien, że masz dobrze włożone te blaszane sprężynki przy rurkach świec na wałku dolotowym?


Prawidłowo jest .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-08-2011, 16:17   

deejay napisał/a:
Prawidłowo jest .
Kurde a ja przed chwilą włożyłem przekręcone o 90 stopni w strone kabiny :? Może sie coś stać?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-08-2011, 16:26   

Nie powinno , ale lepiej jakby były jak powinny :wink:
Ostatnio zmieniony przez deejay 07-08-2011, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 07-08-2011, 16:33   

Mam pytanie - do tego są potrzebne jakieś specjalne narzędzia oprócz "podstawowych" kluczy i ściągacza do sprężyn zaworowych (nie wiem jaka jest poprawna nazwa tego urządzenia, ale KaWu chyba takie ma) :?:

Bo ja rozważam u siebie wymianę uszczelniaczy zaworowych, przy okazji przepłukałbym też popychacze, bo coś tak minimalnie jednego ostatnio zacząłem słyszeć :|

Hugo, Ty wymieniałeś też podobno te uszczelniacze gniazd świec zaworowych - te z allparts są dobrej jakości :?: Jakiej firmy, jeśli można wiedzieć :biggrin: :?:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-08-2011, 16:38   

Arturro-86 napisał/a:
Ty wymieniałeś też podobno te uszczelniacze gniazd świec zaworowych - te z allparts są dobrej jakości
Nie kupiłem tych Eristic czy jakoś tam. Kupiłem Elring-i w lokalnym sklepie.
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-08-2011, 18:55   

Hugo, tak jak deejay napisał sprężynki są prawidlowo założone a jeżeli będą obrócone to też nic nie powinno się stać wg mnie.
Arturro wystarczy Ci podstawowy zestaw kluczy, przede wszystkim nasadka 10 i 12 najlepiej na przedłużce z grzechotką to szybko idzie :)
aha tylko zaślep gazetą kanały olejowe żeby Ci przez przypadek jakiś popychacz tam nie wpadł, ja wyciągałem każdego ostrożnie po jednym jak miałem jeszcze wałek z dzwigienkami na miejscu lekko dokręcony ale podniesiony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.