Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Poczuj potęgę diesla - Trident Iceni R
Autor Wiadomość
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 02-03-2008, 16:17   

To może porównanie silniczka 1,8T z jakims trubo dieslem ; ) podobnym;]
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 02-03-2008, 18:08   

A ja mysle ze nie ma sensu dyskutowac na ten temat bo kazdy ma swojego zwolennika :) Ja moge powiedziec tylko tyle ze przez 10 lat praktycznie caly naklad w innowacje silnikow poszedl w diesle co dalo efekt. Benzyniaki zostaly mocno w tyle ale mimo to i tak daja sobie rade w swiecie motoryzacji. Jezeli tylko je zaczna modernizowac jak np VW z silnikiem TFSI (swoja droga ponoc to silnik mitsu gdi zmorernizowany) ktory pokazuje w tej flocie dieslowi gdzie jego miejsce to nikomu to niezaszkodzi. Jest tez trzecia droga czyli silniki na wodor i hybrydowe. No i prosze sie nie wypowadac na temat sportow motorowych poniewaz to inna bajka. Juz mowilem ze w Le Mans audi i peugeot nie mialo konkurencji ze strony innych fabryk, w wyscigach seat ostatecznie polegl BMW w benzynie a dakar sie nie odbyl wiec nie wiadomo co by sie dzialo. Dodajmy jeszcze slynna kompomitacji grupy VW audi w rajdach samochodowych ze swoimi dieslami. Warto o tym wspomniec bo w dyskusji to tez jakis argument.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2008, 19:50   

arturro napisał/a:
ciagle porownuje diesla np. 150KM z benzyna 150KM a pojemnosc i uturbienie mnie nie interesuje w silniku benzynowym.
bo jaki jest sens porownywania silnikow z roznymi mocami?

No jezeli nie zwracasz uwagi na pojemnosc i to czy silnik ma turbo czy nie to na co zwracasz? Tylko moc? Tata mial kiedys forda windstara pojemnosc 3.8 i moc 150km. Myslisz ze diesel o takiej mocy mialby lepszy przebieg momentu? Zeby zrobic dobre porownanie silnikow musza miec one porownywalne parametry. A ze diesel jeszcze nie dorownuje benzynie jesli chodzi o moc to takie porownanie jest trudne. Jak dla mnie diesel to auto ktore przewiezie mnie z punktu a do b oszczednie i w miare dynamicznie. Natomiast benzyna jest dla ludzi ktorzy oczekuja czegos wiecej.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 02-03-2008, 21:06   

Dzisiaj w wyscigu WTCC dublet ustrzelil seat leon tdi odstawiajac dwie beemki. Takze diesel jest lepszy ;)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-03-2008, 07:53   

sampler napisał/a:
Takze diesel jest lepszy

to ni jest temat, ktory ma wskazywac ktory silnik jest lepszy od ktorego :?
Prawda jest taka ze zwolennika danej jednostki napedowej bedzie bardzo ciezko przekonac na przyznanie racji drugiej. Ja dalej jestem wielkim zwolennikiem silnikow benzynowych, ale po przejazdzce "bemką" z 6tka rzedowa i 204km zmienilem podejscie do tych silnikow...z drugiej strony to inna liga niz hdi 110km czy dci 120 ktorymi jezdzilem :?
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2008, 23:48   

kolejna ciekawostka ze swiata diesla
http://www.motofakty.pl/a...rbodieslem.html

ciekawe czy mocno klekocze :-) i jak zachowa sie po chipsie ;-)

[ Dodano: 14-06-2009, 21:01 ]
odkopie temat bo znowu okazalo sie ze diesel wygral 24 lemans, tylko tym razem lepszy okazal sie Peugeot wiec nastapila zmiana warty tj. TDI spadlo za HDI.
http://www.lemans.org/24h...accueil_gb.html

btw od trzech miesiecy jezdze benzyna ale bez zastanowienia zamienilbym na diesla, zapomnialem ze krecenia auta na wysokie obroty i machanie biegami moze byc takie meczace :)
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 15-06-2009, 08:30   

a w dieslu to co nie mahasz?? bo ja w leonie to 2 razy czesciej niz w volvo :)
w leonie na 1 ruszam i o dlugosc auta wrzucam 2 bieg, w volvo do 60km/h :D
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 15-06-2009, 09:11   

W jakim tam Leonie , Ja w Cari DID - 2 razy częściej macham niż w Cari GDI.
Dla mnie zakres obrotowy i przełożenie to tragedia, tam gdzie DID kończy to GDI dopiero zaczynało zabawę :mrgreen:
Relatywnie jeździ sie tym ale jakoś tak dziwnie.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2009, 09:29   

nie macham bo wrzucam 3, jade przez miasto i wiem ze mam moment w pelnym zakresie obrotow, diesel ma moze krotkie biegi ale ma caly zakres mN od samego dolu.

Student napisał/a:
tam gdzie DID kończy to GDI dopiero zaczynało zabawę


a co jest zabawnego w kreceniu do 8tys (no u mnie to fajnie buczy) oprocz spalania na poziomie 20l/100km? gdy w dieslu ma sie taki moment przy 1800rpm?
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 15-06-2009, 09:48   

Arturro nie o to chodzi aby kręcić tylko, te moje 140KM w DID-ku jest mniej bezpieczne podczas wyprzedzania niż stare 125 w GDI, gdzie dałem 3-kę i szła bez mydła.
Ale już po woli sie przyzwyczajam do skrzyni i zakresu w DID.
Jedno mam na + cichsze zawieszenie ale na felgi muszę uważać.

Ale odbiegamy od tematu.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2009, 10:00   

Student napisał/a:
Arturro nie o to chodzi aby kręcić tylko, te moje 140KM w DID-ku jest mniej bezpieczne podczas wyprzedzania niż stare 125 w GDI, gdzie dałem 3-kę i szła bez mydła.


to przy DID zacznij od 4 biegu

Student napisał/a:
Ale odbiegamy od tematu.


temat o dieslu wiec nie tak bardzo
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 15-06-2009, 10:06   

Student napisał/a:
Relatywnie jeździ sie tym ale jakoś tak dziwnie.
Musisz się jeszcze przyzwyczaić ;)
arturro napisał/a:
to przy DID zacznij od 4 biegu
Dobrze gada :occasion5:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-06-2009, 14:00   

arturro napisał/a:
gdy w dieslu ma sie taki moment przy 1800rpm?


Moda na Nm?? Przecież MOC w KM "rusza" kołami a nie moment! Prosta zasada dieslem się fajnie jeździ spokojnie, benzyną się fajnie szaleje proste jak metr sznurka. Mi w dieslu brakuje tego zakresu obrotów. Od 40 do 140 na trójce to jest to co tygryski lubią najbardziej :mrgreen: i który diesel daje taki komfort? Do tego głupie DPF-y, EGR-y, wysilone jednoski uszczelki pod głowicami puszczają, turbiny siadają, olej biorą, dymią, klekoczą, a powyżej 4 tys chodzą jak odkurzacze co gorsza nie chcą dalej jechać. Zatankuj gorsze paliwo a poczujesz "oszczędność". A jak porównywać turbo benzynę która ma moment diesla a reszta plusów z benzynki do tego mniejsze pojemności to już w ogóle diesel nie ma argumentów :P A spalanie wcale nie jest takie duże szczególnie jak mówimy o VW popatrz na 1,8 TSI :mrgreen: Jak się ma lekką nogę powyżej 7 nie wychodzi w SuperB :shock:
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 15-06-2009, 14:13   

Jak odbierałem swoje poprzednie GDI od lakiernika to jechaliśmy tą samą trasą ok. 25km. i tymi samymi prędkościami z żoną.
Ja GDI - spalanko 5.4l
Ona DID- spalanko 5.2l

Natomiast w mieście wychodzi trochę lepiej, obecnie DID ma 7.7l w porównaniu do 9.2l GDI ale nie jest to wynik miarodajny bo sam zauważyłem że DID mniej dostaje w palnik, ze względu na silnik i skrzynię musiałem zmienić styl jazdy bo nie chce mi się wachlować lewarkiem i zaczynam jeździć bardziej płynnie ale niekoniecznie wolniej. (właśnie oglądałem Uwaga Pirat jak Cayena złapali na radar na 137km/h) chyba łapię się na ten tytuł. :finga:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2009, 14:21   

krzychu napisał/a:
A spalanie wcale nie jest takie duże szczególnie jak mówimy o VW popatrz na 1,8 TSI :mrgreen: Jak się ma lekką nogę powyżej 7 nie wychodzi w SuperB :shock:



jakbym mial jezdzic coltem takim stylem jazdy jak dieslem to spalilby mi min. 10 litrow w miescie :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.