Poczuj potęgę diesla - Trident Iceni R |
Autor |
Wiadomość |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 02-03-2008, 16:17
|
|
|
To może porównanie silniczka 1,8T z jakims trubo dieslem ; ) podobnym;] |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 02-03-2008, 18:08
|
|
|
A ja mysle ze nie ma sensu dyskutowac na ten temat bo kazdy ma swojego zwolennika Ja moge powiedziec tylko tyle ze przez 10 lat praktycznie caly naklad w innowacje silnikow poszedl w diesle co dalo efekt. Benzyniaki zostaly mocno w tyle ale mimo to i tak daja sobie rade w swiecie motoryzacji. Jezeli tylko je zaczna modernizowac jak np VW z silnikiem TFSI (swoja droga ponoc to silnik mitsu gdi zmorernizowany) ktory pokazuje w tej flocie dieslowi gdzie jego miejsce to nikomu to niezaszkodzi. Jest tez trzecia droga czyli silniki na wodor i hybrydowe. No i prosze sie nie wypowadac na temat sportow motorowych poniewaz to inna bajka. Juz mowilem ze w Le Mans audi i peugeot nie mialo konkurencji ze strony innych fabryk, w wyscigach seat ostatecznie polegl BMW w benzynie a dakar sie nie odbyl wiec nie wiadomo co by sie dzialo. Dodajmy jeszcze slynna kompomitacji grupy VW audi w rajdach samochodowych ze swoimi dieslami. Warto o tym wspomniec bo w dyskusji to tez jakis argument. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2008, 19:50
|
|
|
arturro napisał/a: | ciagle porownuje diesla np. 150KM z benzyna 150KM a pojemnosc i uturbienie mnie nie interesuje w silniku benzynowym.
bo jaki jest sens porownywania silnikow z roznymi mocami? |
No jezeli nie zwracasz uwagi na pojemnosc i to czy silnik ma turbo czy nie to na co zwracasz? Tylko moc? Tata mial kiedys forda windstara pojemnosc 3.8 i moc 150km. Myslisz ze diesel o takiej mocy mialby lepszy przebieg momentu? Zeby zrobic dobre porownanie silnikow musza miec one porownywalne parametry. A ze diesel jeszcze nie dorownuje benzynie jesli chodzi o moc to takie porownanie jest trudne. Jak dla mnie diesel to auto ktore przewiezie mnie z punktu a do b oszczednie i w miare dynamicznie. Natomiast benzyna jest dla ludzi ktorzy oczekuja czegos wiecej. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 02-03-2008, 21:06
|
|
|
Dzisiaj w wyscigu WTCC dublet ustrzelil seat leon tdi odstawiajac dwie beemki. Takze diesel jest lepszy |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-03-2008, 07:53
|
|
|
sampler napisał/a: | Takze diesel jest lepszy |
to ni jest temat, ktory ma wskazywac ktory silnik jest lepszy od ktorego
Prawda jest taka ze zwolennika danej jednostki napedowej bedzie bardzo ciezko przekonac na przyznanie racji drugiej. Ja dalej jestem wielkim zwolennikiem silnikow benzynowych, ale po przejazdzce "bemką" z 6tka rzedowa i 204km zmienilem podejscie do tych silnikow...z drugiej strony to inna liga niz hdi 110km czy dci 120 ktorymi jezdzilem
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 23:48
|
|
|
kolejna ciekawostka ze swiata diesla
http://www.motofakty.pl/a...rbodieslem.html
ciekawe czy mocno klekocze i jak zachowa sie po chipsie
[ Dodano: 14-06-2009, 21:01 ]
odkopie temat bo znowu okazalo sie ze diesel wygral 24 lemans, tylko tym razem lepszy okazal sie Peugeot wiec nastapila zmiana warty tj. TDI spadlo za HDI.
http://www.lemans.org/24h...accueil_gb.html
btw od trzech miesiecy jezdze benzyna ale bez zastanowienia zamienilbym na diesla, zapomnialem ze krecenia auta na wysokie obroty i machanie biegami moze byc takie meczace |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 15-06-2009, 08:30
|
|
|
a w dieslu to co nie mahasz?? bo ja w leonie to 2 razy czesciej niz w volvo
w leonie na 1 ruszam i o dlugosc auta wrzucam 2 bieg, w volvo do 60km/h |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-06-2009, 09:11
|
|
|
W jakim tam Leonie , Ja w Cari DID - 2 razy częściej macham niż w Cari GDI.
Dla mnie zakres obrotowy i przełożenie to tragedia, tam gdzie DID kończy to GDI dopiero zaczynało zabawę
Relatywnie jeździ sie tym ale jakoś tak dziwnie. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2009, 09:29
|
|
|
nie macham bo wrzucam 3, jade przez miasto i wiem ze mam moment w pelnym zakresie obrotow, diesel ma moze krotkie biegi ale ma caly zakres mN od samego dolu.
Student napisał/a: | tam gdzie DID kończy to GDI dopiero zaczynało zabawę |
a co jest zabawnego w kreceniu do 8tys (no u mnie to fajnie buczy) oprocz spalania na poziomie 20l/100km? gdy w dieslu ma sie taki moment przy 1800rpm? |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-06-2009, 09:48
|
|
|
Arturro nie o to chodzi aby kręcić tylko, te moje 140KM w DID-ku jest mniej bezpieczne podczas wyprzedzania niż stare 125 w GDI, gdzie dałem 3-kę i szła bez mydła.
Ale już po woli sie przyzwyczajam do skrzyni i zakresu w DID.
Jedno mam na + cichsze zawieszenie ale na felgi muszę uważać.
Ale odbiegamy od tematu. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2009, 10:00
|
|
|
Student napisał/a: | Arturro nie o to chodzi aby kręcić tylko, te moje 140KM w DID-ku jest mniej bezpieczne podczas wyprzedzania niż stare 125 w GDI, gdzie dałem 3-kę i szła bez mydła. |
to przy DID zacznij od 4 biegu
Student napisał/a: | Ale odbiegamy od tematu. |
temat o dieslu wiec nie tak bardzo |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 15-06-2009, 10:06
|
|
|
Student napisał/a: | Relatywnie jeździ sie tym ale jakoś tak dziwnie. | Musisz się jeszcze przyzwyczaić
arturro napisał/a: | to przy DID zacznij od 4 biegu | Dobrze gada |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-06-2009, 14:00
|
|
|
arturro napisał/a: | gdy w dieslu ma sie taki moment przy 1800rpm? |
Moda na Nm?? Przecież MOC w KM "rusza" kołami a nie moment! Prosta zasada dieslem się fajnie jeździ spokojnie, benzyną się fajnie szaleje proste jak metr sznurka. Mi w dieslu brakuje tego zakresu obrotów. Od 40 do 140 na trójce to jest to co tygryski lubią najbardziej i który diesel daje taki komfort? Do tego głupie DPF-y, EGR-y, wysilone jednoski uszczelki pod głowicami puszczają, turbiny siadają, olej biorą, dymią, klekoczą, a powyżej 4 tys chodzą jak odkurzacze co gorsza nie chcą dalej jechać. Zatankuj gorsze paliwo a poczujesz "oszczędność". A jak porównywać turbo benzynę która ma moment diesla a reszta plusów z benzynki do tego mniejsze pojemności to już w ogóle diesel nie ma argumentów A spalanie wcale nie jest takie duże szczególnie jak mówimy o VW popatrz na 1,8 TSI Jak się ma lekką nogę powyżej 7 nie wychodzi w SuperB |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-06-2009, 14:13
|
|
|
Jak odbierałem swoje poprzednie GDI od lakiernika to jechaliśmy tą samą trasą ok. 25km. i tymi samymi prędkościami z żoną.
Ja GDI - spalanko 5.4l
Ona DID- spalanko 5.2l
Natomiast w mieście wychodzi trochę lepiej, obecnie DID ma 7.7l w porównaniu do 9.2l GDI ale nie jest to wynik miarodajny bo sam zauważyłem że DID mniej dostaje w palnik, ze względu na silnik i skrzynię musiałem zmienić styl jazdy bo nie chce mi się wachlować lewarkiem i zaczynam jeździć bardziej płynnie ale niekoniecznie wolniej. (właśnie oglądałem Uwaga Pirat jak Cayena złapali na radar na 137km/h) chyba łapię się na ten tytuł. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2009, 14:21
|
|
|
krzychu napisał/a: | A spalanie wcale nie jest takie duże szczególnie jak mówimy o VW popatrz na 1,8 TSI Jak się ma lekką nogę powyżej 7 nie wychodzi w SuperB |
jakbym mial jezdzic coltem takim stylem jazdy jak dieslem to spalilby mi min. 10 litrow w miescie |
|
|
|
 |
|