Filtr paliwa i kiepska jakości ropa a niskie temperatury... |
Autor |
Wiadomość |
yesko
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-10-2010, 09:22
|
|
|
Czyli mamy wymieniać filtry za 600 w ASO aż mrozy odpuszczą. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 11-10-2010, 10:02
|
|
|
yesko napisał/a: | Czyli mamy wymieniać filtry za 600 w ASO aż mrozy odpuszczą. |
1. Albo znaleźć tańsze i miec kilka w pogotowiu
2. Założyć ogrzewanie elektryczne DEFA Warm UP
3. Założyć niezależne ogrzewanie WEBASTO
4. Parkować w garażu
5. Tankować LOTOS DYNAMIC Diesel (zamarzanie przy -32st. C) na stacjach z dużym obrotem. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
gajduss [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2010, 12:20
|
|
|
czy te zamarzanie paliwa zimą dotyczy aut z CR (2,2) czy tez na pompwtryskiwaczach (2.0 DID)? |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 11-10-2010, 12:33
|
|
|
gajduss napisał/a: | czy te zamarzanie paliwa zimą dotyczy aut z CR (2,2) czy tez na pompwtryskiwaczach (2.0 DID)? |
Nie popadajmy w skrajności-obydwa samochody używają tego samego paliwa...więc problem dotyczy wszystkich typów. I nie jest tutaj ważny sposób podawania paliwa do silnika tylko instalacja tegoż a w szczególności filtr ,który zapcha się wytrąconymi z paliwa parafinami (paliwo nie dotrze nawet w pobliże wtryskiwaczy takich czy owakich)-czy o tym nie było juz napisane w tym wątku??!!
I śmiem twierdzić ,że pumpe duse poradziło by sobie lepiej z takim paliwem niż CR w warunkach pominięcia filtra (za sprawą bardzo wrażliwej pompy wysokiego ciśnienia z elementami ceramicznymi w układzie CR) |
|
|
|
 |
gajduss [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2010, 12:52
|
|
|
pytam dlatego, ze poprzednie moje auto na cr zamarzało zima z powodu filtra paliwa. Podobno miał mniejsze ścianki w celu dokładniejszego filtrowania paliwa. Cr niby jest czuły na kiepską jakość paliwa. Wymienili na inny filtr podobno gorszy ale problem ustąpił. Myślałem ze na pompowtryskiwaczach to nie wystepuje. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 11-10-2010, 13:20
|
|
|
gajduss napisał/a: | Myślałem ze na pompowtryskiwaczach to nie wystepuje. | występuje, ale przy niższych temperaturach. Wtedy kiedy wszystkie CR stoją grzecznie na lawetkach w kolejce do wymiany filtra, to zagłuszając wszystko będziesz przy akompaniamencie pompowtrysków jeszcze pomykał zaśnieżonymi trasami nie tkniętymi pługami drogowców zaskoczonych niespodziewanym i zdradzieckim atakiem zimy w lutym. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
yesko
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-10-2010, 08:24
|
|
|
rezon napisał/a: | drogowców zaskoczonych niespodziewanym i zdradzieckim atakiem zimy w lutym |
jakie są prognozy długo terminowe, czy to ma być zima stulecia czy tysiąclecia?
Jak ta druga to chyba przemyśle poważnie propozycję:
mitsu00 napisał/a: | Założyć niezależne ogrzewanie WEBASTO |
Tylko czy to urządzenie również może nie zadziałać przy -27? |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 12-10-2010, 09:46
|
|
|
rezon napisał/a: | Wtedy kiedy wszystkie CR stoją grzecznie na lawetkach w kolejce do wymiany filtra, to zagłuszając wszystko będziesz przy akompaniamencie pompowtrysków jeszcze pomykał zaśnieżonymi trasami nie tkniętymi pługami drogowców zaskoczonych niespodziewanym i zdradzieckim atakiem zimy w lutym. |
Bo ktoś juz słusznie nadał pieknym mianem ten typ -"bo to czołg jest" a przynajmniej silnik z Rudego 102 Tak samo głośny,kopci czasem niezgorzej,pali też nieźle -ale jedzie i na nikogo sie nie ogląda...
Osobiście jestem posiadaczem dwóch z wymienionych sposobów na zimę : Lotos Dynamic + garaż pod budynkiem (temp. w zimie ok +11) Zdarzyło się wyręczyć z odśnieżania "zaskoczonych" drogowców zeszłej zimy A ile miejsca do parkowania w mieście |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 12-10-2010, 09:58
|
|
|
Cytat: | Tylko czy to urządzenie również może nie zadziałać przy -27? |
Zawsze i wszędzie...... W/g specyfikacji technicznej ma dzialać do -50st. C. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 12-10-2010, 15:56
|
|
|
Cytat: | Jak ta druga to chyba przemyśle poważnie propozycję:
mitsu00 napisał/a:
Założyć niezależne ogrzewanie WEBASTO
Tylko czy to urządzenie również może nie zadziałać przy -27?
| Przy takiej temperaturze silnik Rudego nie powinien Ci sprawić zawodu - bez webasto. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 12-10-2010, 16:09
|
|
|
rezon napisał/a: | Przy takiej temperaturze silnik Rudego nie powinien Ci sprawić zawodu - bez webasto. |
Tylko ze takie urządzenie odmrozi ci tez szybki, nagrzeje silnik i wnętrze..... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
didku
Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 141 Skąd: Wrocław-Zgorzelec
|
Wysłany: 13-10-2010, 19:29
|
|
|
Na moje auto stojace pod chmurka nie ma jak Webasto i Statoil Diesel Gold zimowy. Pisze z doswiadczenia PO zatkaniu filtra poprzedniej dluuuuuuugiej zimy |
_________________ jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 |
|
|
|
 |
venglin [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2010, 11:40
|
|
|
Mój Outek dzisiaj się zatkał.
Tankowałem do pełna Golda w poniedziałek na Statoilu przy Grochowskiej w Warszawie. Dzisiaj przy wyprzedzaniu szarpnął i od razu "check engine". |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 01-12-2010, 11:45
|
|
|
Cytat: |
Mój Outek dzisiaj się zatkał.
Tankowałem do pełna Golda w poniedziałek na Statoilu przy Grochowskiej w Warszawie. Dzisiaj przy wyprzedzaniu szarpnął i od razu "check engine". |
Skąd ja to znam........ Kazdej zimy od 2 lat poniżej -25zt miałem identyczny problem. Sprawę załatwił ciepły garaż. Francuz jest niestety chimerycznie wrażliwy na jakośc paliwa. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
venglin [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2010, 11:47
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Cytat: |
Mój Outek dzisiaj się zatkał.
Tankowałem do pełna Golda w poniedziałek na Statoilu przy Grochowskiej w Warszawie. Dzisiaj przy wyprzedzaniu szarpnął i od razu "check engine". |
Skąd ja to znam........ Kazdej zimy od 2 lat poniżej -25zt miałem identyczny problem. Sprawę załatwił ciepły garaż. Francuz jest niestety chimerycznie wrażliwy na jakośc paliwa. |
Ale dzisiaj było "tylko" -15. Chociaż w zeszłym roku zatkał się już przy -10. |
|
|
|
 |
|