Przesunięty przez: Hubeeert 28-05-2007, 17:07 |
[EAxx] Manualna skrzynia biegów ciężko wchodzą biegi |
Autor |
Wiadomość |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-07-2007, 12:58
|
|
|
akbi napisał/a: |
Ja nie narzekam na skrzynię, u mnie biegi wchodzą idealnie ...sam widziałeś |
To fakt...u mnie delikatnie haczy jak sie z 2 na 3 wrzuca. Mam juz kupiony olej do skrzyni to zobaczymy czy cos sie zmieni. |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2007, 13:13
|
|
|
akbi: to moze masz wyjatek;) z tymi skrzyniami 80% forumowiczow ma podobny problem.. 1 ciezko wchodzi przy jakis predkosciach.. i dwojka czasem ma problemy w zime z wskoczeniem.. trojka przy szybkiej zmianie haczy ( trzeba sie nauczyc wrzucac ) -> wiem ze to wiekszosc problem tego ze ludzie jezdzacy autkami na poczatku nie umieli jezdzic, lecz spece od mitsu mogli troche wytrzymalsze podzespoly robic:P
jesli nie masz takich problemow to tylko gratulowac.. jednak nie oszukujmy sie, wiekszosc ludzi nie jest zadowolonych z tych skrzyn (czyt. ma z nia problemy) |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-08-2007, 12:47
|
|
|
W instrukcji obsługi dzisiaj wyczytałem ciekawe kwestie...
W związku z tym wątkiem, cytuję (oryginalnie po deutchloandzku):
"HINWEIS
(1) Bei erchwertem Einlegen des 1. Ganges nochmals das Kupplungspedal durchtreten, um das Schalten zu erleichtern
"
w moim przekładzie
"wskazówka
(1) przy utrudnionym wrzucaniu 1 biegu ponownie wcisnąć pedał sprzęgła w celu ułatwienia jego załączenia"
Z tego wynika, żę trudności we wrzucaniu 1 to nie wada, ino on tak po prostu ma... No chyba, że mają na myśli wrzucanie 1 w czasie postoju.
EDIT:
Szukałem sporo i doszukałem się co następuje.
Macino zalał sobie Texaco MTF 75w80 i zauważył dużą poprawę w działaniu skrzyni, a objawy wcześniej miał 'standardowe' - haczenie 2, etc.
Pogmerałem w necie, i :
olej TEXACO MTF 75w80 to olej TEXACO MTF-94
na 99,99% to jest dokładnie ten olej, co ROVER MTF-94, też made by TEXACO
na 80% to jest oryginalny (genuine) olej HONDA MTF
W Roverach, do których jest zalecany, są stosowane skrzynie hondy, stąd podejrzenie (oprócz polecania go też na forach hondy zamiast ich oryginalnego MTFa) że to dokładnie ten sam olej.
Olej ten jest również polecany do Land Roverów. U właścicieli tych autek, którzy mieli analogiczne przypadki (haczenie 2), zalecają na forach właśnie ten olej jako zapewniający wyraźną poprawę działania skrzynek.
Generalnie na różnych forach ten olej (bo to chyba wszystko jeden i ten sam) ma bardzo dobre opinie.
Teraz gdzie go dostać... no i właśnie tu się pojawia problem.
Można go dostać w necie, ale w beczkach >=20l, za ok 550 i więcej PLN.
W litrowych butelkach nie widziałem, serwisów Rovera praktycznie nie ma, w Hondzie bodaj kosztuje masakryczne 80pln za litr (ten ich genuine MTF).
Jeśli znalazłoby się trochę chętnych, można by go kupić w beczce 20l (jak mi pisał Marcino to on właśnie miał taki olej z beczki). No chyba, że ktoś znajdzie gdzieś taki olej u siebie w mieście w 1litrówkach i zajmie się 'dystrybucją' na forum.
Jak by co, ja jestem bardziej niż chętny ! |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-08-2007, 12:50
|
|
|
xor napisał/a: | W Roverach, do których jest zalecany, są stosowane skrzynie hondy, stąd podejrzenie (oprócz polecania go też na forach hondy zamiast ich oryginalnego MTFa) że to dokładnie ten sam olej |
do skrzyn Hondy stosuje sie oleje silnikowe - np. 10W40, wiec to na pewno inny niz ten, ktory zalal Marcin (o ile pamietam zreszta byl to 75W85 - jechalem Galantem Marcina i naprawde biegi wchodza ladnie - nie wiem, jak bylo przed wymiana) |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-08-2007, 13:25
|
|
|
Krzyzak napisał/a: |
do skrzyn Hondy stosuje sie oleje silnikowe - np. 10W40, wiec to na pewno inny niz ten, ktory zalal Marcin (o ile pamietam zreszta byl to 75W85 - jechalem Galantem Marcina i naprawde biegi wchodza ladnie - nie wiem, jak bylo przed wymiana) |
Silnikowy półsyntetyk (jak piszesz 10w40 lub 10w30) MOŻNA tam stosować zamiennie zamiast tego ich genuine MTF, ale z tego co czytałem na ich forach, to wracają do tego ich przekładniowego. Oczywiście MTF oznacza ni mniej ni więcej jak tylko manual transmision fluid, więc samo MTF nic nie znaczy. Ale biorąc pod uwagę, że hondowskie skrzynie są w roverach i do nich zalecany jest tenże texaco rover mtf-94 mniemam, iż hondowski MTF jest to ten właśnie olej. Ale ręki nie dam sobie uciąć - temuż pisałem na 80%, nie 100%
A Marcin miał dokładnie ten, o którym piszę - Texaco MTF 75w80
EDIT:
ale znowu na jednym zdjęciu oryginalnego hondowskiego MTF pisze producent IDEMITSU
natomiast kiedyś hondy były firmowo zalewane przez texaco...
http://www.texaco.i-g.pl/dobierzolej.php?id=373
Pod skrzynią napisane - olej specjalny MTF 94
tutaj też coś o tym pisze
http://www.landyzone.co.u...-mtf-26043.html
texaco MTF-94 jest zrobiony zgodnie ze specyfikacją MTF-7289 Hondy
no i finalnie na stronie texaco
http://www.texaco.i-g.pl/...y.php?id=97&d=5
jak byk pisze, że ten olej może być zalewany do skrzynek hondy |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-09-2007, 11:44
|
|
|
Xor ma racje zalałem 75W80. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 01-09-2007, 13:44
|
|
|
A ja zalałem wczoraj Redline MT90.
Jest zauważalna różnica: wrzucanie biegów jest bardziej precyzyjne (luzy jakby się zmniejszyły), mniej haczenia, ale też zauważalnie "ciężej" chodzi drążek (hm... podobnie jak w VW ???).
[ Dodano: 01-09-2007, 12:47 ]
Acha... w Roverach zalecaną praktyką w wersjach z silnikiem 2.0 (Rovera) było zalewanie skrzyni tym samym silnikowym olejem. Zdaje się się, że wersje z silnikami Hondy (1.4 i 1.6) miały osobno zalewane skrzynie. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2007, 14:06
|
|
|
Redline MT-90 jest jednym z najlepszych zaraz obok BG-Synchro plynem syntetycznym do manualnych skrzyni w Mitsu.
Oba te poprawiaja plynnosc wbijanych biegow oraz o wiele lepiej "konsrwuja" uklady. Osobiscie jestem zwolennikiem BG-Synchro ale z braku dostepu ostanio zalalem Redline MT-90.
Super jakosc i polecana przez wielu uzytkownikow Mitsu. |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-01-2008, 18:46
|
|
|
Właśnie zalałem sobie REDLINE MT-90... Kosztował (3 butelki (każda po 0.945l), 225PLN).
Zobaczymy, zobaczymy jutro... |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-01-2008, 18:51
|
|
|
Ja moge polecic za to motula gear 300. Jest to olej przeznaczony do skrzyn w autach wyczynowych i sportowych. Cena dosyc przystepna.
Motul Gear 300 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2008, 12:11
|
|
|
...i jest poprawa. Skrzynia działa płynniej, mniej haczy, bardziej 'ślisko'. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
misjonarz.
Mitsumaniak \KSG/

Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007 Posty: 1444 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 23-01-2008, 20:48
|
|
|
dzięki za info. jak będę w bielsku to chyba sobie zapodam ten olej. |
_________________ http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/
Gość zobacz mojego misia
ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
|