 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] silnik zapla i gasnie po chwili |
Autor |
Wiadomość |
behemot
Forumowicz bubu

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 88 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-12-2009, 21:57
|
|
|
ja sądze że większość tych problemów przejdzie wraz z ustaniem mrozów. W większości przyczyna tkwi w wodzie w układzie paliwowym i kiepskiej jakości paliwa. Przy dużych wachaniach temperatury wilgoc z powietrza osadza się na ściankach zbiornika, a żeeby zatkac układ paliwowy przy dużym mrozie niewiele jej trzeba. rozwiązaniem jest denaturat ale trzeba uważać żeby nie kupic chrzczonego o co łatwo. Ja kiedys takiego wlałem i dopiero była tragedia, jeżdziłem z bańką pod maską w której byl prowizoryczny przewód paliwowa przez tydzień dopóki nie puściły mrozy |
_________________ Stokrotka |
|
|
|
 |
Darek123456
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 13 Skąd: Pilichowo
|
Wysłany: 23-12-2009, 18:37
|
|
|
W opisywanym przypadku pomoże diagnostyka komputera. Prawdopodobnie jest to błąd czujnika położenia przepostnicy. A jeżeli żaworek zrotny to tylko na powrocie. Gdyż na dolocie spowoduje dodatkowe opory przepływu paliwa. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 24-12-2009, 10:46
|
|
|
kawekk napisał/a: | a ja założyłem do i od filtra przeźroczyste przewody i wyszło, że jak jest zimny to paliwo cofa mi nie z pompy a z węża za filtrem tzn tak jakby coś w filtrze nie trzymało paliwa czy jest możliwe żeby ręczna pompka ta nad filtrem zapowietrzała mi układ?? |
ocywiścieże możliwe być to przyczyna nieszczelności filtra....Po za tym gdy simmering na pompie jest już słaby to też nie trzyma paliwa.Spróbuj zaworek zwrotny wstawić NA ZASILANIU i sprawdź czy nie ma nieszczelności wokół filtra
[ Dodano: 24-12-2009, 10:49 ]
Darek123456 napisał/a: | W opisywanym przypadku pomoże diagnostyka komputera. Prawdopodobnie jest to błąd czujnika położenia przepostnicy. A jeżeli żaworek zrotny to tylko na powrocie. Gdyż na dolocie spowoduje dodatkowe opory przepływu paliwa. |
:shock [/b] |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 24-12-2009, 11:36
|
|
|
Darek123456 napisał/a: | W opisywanym przypadku pomoże diagnostyka komputera. Prawdopodobnie jest to błąd czujnika położenia przepostnicy. A jeżeli żaworek zrotny to tylko na powrocie. Gdyż na dolocie spowoduje dodatkowe opory przepływu paliwa. |
No i kolega dobrze mówi, przed wczoraj założyłem zaworek na dolocie (tuż przed pompą, PROFILAKTYCZNIE), a dziś rano po ujechaniu około 70 metrów samochód zadławił się i zdechł po odpaleni potelepotało go strasznie póścił białą chmurę i ruszył . Teraz mam nauczkę, że ja się nic nie dzieje to nie ma co cudować. |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 27-12-2009, 14:15
|
|
|
jesli wszystko jest ok,to opör stawiany przez zaworek nie ma prawa przeszkadzac w podaniu paliwa,zrozumcie to No chyba,ze jest uszkodzony lub zalozony odwrotnie |
|
|
|
 |
Tomasz Grochola
Forumowicz
Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 60 Skąd: Galway
|
Wysłany: 05-07-2010, 03:55 Re: silnik zapla i gasnie po chwili
|
|
|
przemeku napisał/a: | Witam,
Panowie dzis rano mialem problem z moim pajero, odpalil normalnie, praktycznie na dotyk, ujechalem z 50m i koniec, zaczal sie dusic tak jakby brakowalo mu paliwa. , zgasl, akurat na srodku skrzyzowania, zorbilem maly korek... :/
mialem kiedys podobny problem jak zostawilem auto zaparkowane na gorce tez nie chcial zapalic ale zwalilem problem na to ze bylo za malo paliwa - dolalem pokrecilem go troche i zapalil
teraz tez pokrecielm go troche pompujac gazem i zapalil po chwili zostawiajac za soba chmure jasnego dymu ale auto stalo zaparkowane prosto
wymienilem jakis czas temu wskaznik poziomu paliwa, smok, przewody, wiec jakby do pompy powinno byc ok
no i pytanie co tomoze byc, jakis zaworek w pompie, macie jakis pomysl?
paliwa jest okolo pol zbiornika, mam wrazenie ze dzieje sie to po trasie, wczoraj zrobilem ok. 300km
dzieki za sugestie
pozdrawiam
przemek |
Miałem identyczny problem. Najpierw było niegroźnie -po przejechaniu kilometra czy dwóch gasł, ale po ponownym odpaleniu (długie kręcenie) było już OK. Stan się powoli pogarszał. Po ponownym odpaleniu pojawiła się słabość silnika, tzn. ciężko mu było pod górkę, nie wchodził na obroty (szło paliwo z powietrzem), ale po kilku km i to mijało. Kolejny etap to konieczność dwu-, trzy- czy nawet czterokrotnego odpalania. Mało przyjemne. W końcu zdarzyło się tak, że jadąc do pracy "kręciłem" go chyba z 20 razy (odcinek 20 km), ostatnich 10 km -bez problemu. Uznałem to ostateczny znak od boga
Na podstawie lektury "MitsuManiaków" doszedłem do wniosku, że to musi być ten simmering na pompie paliwa. Inne fora potwierdzały. Zamówiłem uszczelki na ebay. Sprzedawca , który mi dostarczył uszczelki załączył również bardzo pomocną instrukcję, którą chyba zresztą widziałem już na tym forum (później wrzucę skan). Znalazłem też fajny wątek na The Mitsubishi Pajero Owners Club -wszystko pięknie opisane, zdjęcia.
Zaopatrzyłem się też w instrukcję "Haynes Repair Manual" -przydatna, ale bez tej ściągi od sprzedawcy i opisu na www.pocuk.com to niewiele bym zdziałał.
Dokupiłem też filtr paliwa, przewody paliwowe, trochę kluczy.
Zmieniłem ten cholerny simmering, filtr paliwa oraz te dwa przewody przy silniku. Misio chodzi jak żyleta.
Zajęło mi to cały weekend (sobota i pół niedzieli), bo mechanikiem nie jestem. Kilka miesięcy temu zmieniałem świece żarowe i było to dla mnie dużym przeżyciem.
Największy kłopot sprawiło mi zdjęcie koła zębatego napędzającego pompę. Najpierw trochę męczyłem się z ruszeniem nakrętki, a potem miałem problem ze ściągnięciem draństwa z wałka. Nie miałem ściągacza. Pomógł sąsiad -prijebał młotem w wałek. Serdecznie prijebał. Koło samo zeskoczyło. Trzeba tylko podczas takiej operacji trzymać pompę w rękach (nie może stać na twardym) i OK. Oczywiście ściągacz jest lepszy.
Ogólnie robota jest czasochłonna, bo trzeba zdemontować sporo rzeczy, później to wszystko włożyć. (intercooler, akumulatory, chłodnica, pompa wspomagania, ta druga -"vacum" -pompa, filtr paliwa, okablowanie, cięgna, rurki i rury, te metalowe przewody paliwowe) Potem jeszcze odpowietrzanie układu wspomagania, układu paliwowego zalewanie chłodnicy.
Bardzo się obawiałem, żeby nie przestawić pompy w stosunku do rozrządu, bo wtedy dupa blada. Zrobiłem wszystko zgodnie z zaleceniami. Ustawiłem rozrząd na najwyższe martwe położenie pierwszego tłoka (nie wiem czy tak się to fachowo nazywa). Pozaznaczałem sobie wszystko ślicznie-pięknie korektorem. Starałem się nie ruszać ani rozrządem, ani -już po wymontowaniu - wałkiem pompy. Udało się nie spieprzyć sprawy.
Dobra nowina jest taka: RZECZ JEST DO ZROBIENIA!
Jakby co, to służę pomocą.
P.S. Poranne odpalenie od dotyku, a w drodze do pracy i z pracy BURZA / ŻYLETA / PRZECINAK
[b]Gotowa do operacji
DODATEK SPECJALNY czyli link do linku do FOTOSTORY FARAONIXA |
_________________ Roch.
 |
|
|
|
 |
MIKOPOLO96
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 2.8tdi 94r long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 4 Skąd: łask/kolumna
|
Wysłany: 26-08-2014, 23:24
|
|
|
specem nie jestem, ale mieliśmy podobny problem którym okazał się właśnie simmering, na szczęście przed wymianą opracowaliśmy patent na użytkowanie auta w takim stanie, wystarczyło odpalić autko jakieś 10min. przed jazdą i nie było problemów.
nie wiem czy zadziała u was ale na naszym zdechlaku zdało egzamin do samej wymiany. |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-08-2014, 16:20
|
|
|
MIKOPOLO96 napisał/a: | specem nie jestem, ale mieliśmy podobny problem którym okazał się właśnie simmering, na szczęście przed wymianą opracowaliśmy patent na użytkowanie auta w takim stanie, wystarczyło odpalić autko jakieś 10min. przed jazdą i nie było problemów.
nie wiem czy zadziała u was ale na naszym zdechlaku zdało egzamin do samej wymiany. |
Zerknij na poprzedni post. Jest z 2010 roku wątpię żeby zainteresowany oczekiwał odpowiedzi po 4 latach |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
MIKOPOLO96
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 2.8tdi 94r long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 4 Skąd: łask/kolumna
|
Wysłany: 28-08-2014, 03:24
|
|
|
hahahaha, faktycznie, nie zauważyłem, dzięki.
chyba przestanę się łudzić że mi pomogą, jak mam czekać 4 lata, to chyba sobie odpuszczę. |
|
|
|
 |
|
|