Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój pierwszy galant...
Autor Wiadomość
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 26-12-2013, 22:32   

Krzyzak napisał/a:
Przyjmij małego hinta: jak temp. spada poniżej +5 *C to ja odłączam kabel od sterowania anteną

Ja mam stycznik na sterowaniu anteną, po delikatnym uchyleniu popiołki antena się wysuwa, a po jej zamknięciu chowa. Wypuszczam ja tylko gdy potrzebuję :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 27-12-2013, 07:58   

Krzyzak napisał/a:
zmrożony plastik ma większą tendencję do pękania.
A co pęka? Ta listwa zębata? Da się to naprawić, czy szukać od razu drugiej anteny?
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24284
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-12-2013, 23:22   

Witek vel Mysza napisał/a:
Ta listwa zębata?
si
Witek vel Mysza napisał/a:
Da się to naprawić
tak, ale niezbyt trwałe to jest - lepiej nowy bat kupić - jak było pisane w temacie o antenie
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 02-01-2014, 18:39   

Nowy Rok - Nowe wydatki... Przy wyjeździe z Kazimierza n/Wisłą gdzie spędziłem Sylwestra i przywitałem 2014 okazało się, że misio nie spryskuje szyb. Zatrzymałem się więc na najbliższej stacji by dokupić banię płynu. Nie gasiłem silnika. Przy otwieraniu maski usłyszałem że pasek ćwierka. Otworzyłem, patrzę a tam SZOK! Koło pasowe lata z centymetr na boki. Myślę sobie nie przelewki, bo 250 km do domu, a pompa wody na pasku osprzętu... :/ Nalałem płyn i rozpocząłem podróż. Wdzięczny misio dojechał do domu, zrobił jeszcze małą traskę i wziąłem się za niezbędne naprawy.

Przyznam, że chciałem bardzo ale to baaaaaaaardzo serdecznie pozdrowić poprzedniego właściciela mojego misia. Przy okazji wymiany nieszczęsnego koła pasowego zajrzałem do rozrządu. Zdjąłem osłonę i zamarłem jak na łeb spadł mi skrawek paska balansowego :/ Banda gejów grzebała przy tym samochodzie wcześniej. Balans był zerwany jak ostatnio im nie chciał zapalić, pamiętam że z 4 lata temu. Z tego co teraz widzę, to zrobili tak:

Ciągali na sznurku bo nie chciał odpalić. Zajrzeli do rozrządu, odchylając dolną pokrywę i łamiąc ją (nie odkręcili śruby przy pompie wody). Zobaczyli fragmenty paska baunsującego, więc wyciągnęli ile się dało, polutowli urwane kable od czujnika na wale, pokleilil go jakimś syfem. Złożyli i jeździli. Ja tak kupiłem. Jeździłem. Prawie 20 tys km... Co prawda silnik był bardzo nieprzyjemny po przekroczeniu 4 tys obr, ale z reguły nie kręcę tak wysoko, poza tym myślałem że to wina wydechu oraz przyspawanych przeze mnie na sztywno mocowań linek biegów. Dziś oprócz koła pasowego zamówiłem kompletny rozrząd OYODO (w środku ma być MITSUBOSHI) oraz rolkę napinacza paska pompy wspomagania. Jutro dojdą jeszcze nowe paski. Tak więc 2014 przywitał mnie wydatkiem na wóz, kwota za części równa kwocie zakupu auta :/

Z kołem pasowym miałem rozterkę. Tedgum regeneruje za 300 zł, ale jeszcze dwie wysyłki dochodzą, razem ponad tydzień się zrobi, a ja muszę jeździć.

Koła do galanta BRAK. Używka 250, jak nie kupię z pewnej ręki to mi pojeździ tyle co moje stare koło.... Febest nówka na alledrogo też parę stówek. A nie podziałą zdbyt długo, bo to typowy chinol z napisem germany. Zdecydowałem się na NOWE ORYGINALNE koło pasowe od HYUNDAIa, bo było. Zamówiłem i za parę godzin przywieźli pod warsztat. Piękne, z hologramem, OE Hyundai. Trochę inne średnice kół pasowych (będzie mi się szybciej kręcił altek i pompa wody, ale to dobrze - ładowanie mi słabło przy 900 RPM, od 1000 dopiero ładował - widziałem po światłach w nocy, teraz pewnie będzie OK na wolnych). Pompa wspomy będzie działać na 4PK, ale to śmiało wystarczy. Nie pasował trochę odrzutnik kurzu i musiałem tuningować koło na tokarce, ale już OK :)






Po zabiegu:



Oczywiście zamalowane już farbką czeka na jutrzejszy montaż.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
Ostatnio zmieniony przez Witek vel Mysza 03-01-2014, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jacekxx 
Forumowicz


Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 255
Skąd: Tarnawatka
Wysłany: 02-01-2014, 19:00   

Ile kosztowało Cię te koło pasowe? Pytam z ciekawości.
_________________
Zobacz i oceń mojego gala
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 02-01-2014, 19:13   

Dwie stówy po max rabatach w IC, w detalu prawie cztery... i ucieszyło mnie że było w Czosnowie, zamówiłem przed południem a po południu przyjechało.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
jacekxx 
Forumowicz


Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 255
Skąd: Tarnawatka
Wysłany: 02-01-2014, 19:44   

A z jakiego hyundaia jest to koło?
_________________
Zobacz i oceń mojego gala
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 02-01-2014, 20:00   

Jak się dopasuje i będzie wszystko działać to podam, póki co jest w fazie przymierzania i testów. Teraz nie pamiętam jaki, muszę zerknąć w zamówienie.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-01-2014, 21:25   

Witek vel Mysza napisał/a:
Co prawda silnik był bardzo nieprzyjemny po przekroczeniu 4 tys obr, ale z reguły nie kręcę tak wysoko,


jak zrobisz balans to zobaczysz jak ładnie mruczy powyżej 4000 obr i na pewno będziesz go wyżej kręcił ;)
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-01-2014, 22:09   

jacekxx napisał/a:
A z jakiego hyundaia jest to koło?


http://www.motointegrator...hyundai-e60500h
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 03-01-2014, 16:55   

Poskładane. Zamiast mitsuboshi/oyodo chłopaki przywieźli mi fajny zestaw Gatesa.




Paski Gates, rolki napinające z łożyskami JAPAN NTN

Rolka prowadząca korea z łożyskiem GMB


Wszystko poskładane i ogarnięte. Najlepszy jest poklejony przez poprzedników czujnik, który jest sklejony krzywo i nie mieści się przy pasku :) Póki co na jedną śrubę, poszukuję drugiego jak się należy:


Po złożeniu rozrządu ogarnąłem osprzęt. Z racji że koło od HYUNDAIa ma inne wymiary, potrzebowałem innych pasków. Stare były i tak już... stare :) Teraz oba są 4PK, tak jak koło pasowe.

Rolka napinająca pasek wspomy poszła od starszego galanta, 4PK, plastikowa z łożyskiem NAICHI.
Jest 4PK. Pasek jest 4PK1100. Zaś pasek alternatora ciut dłuższy, 4PK970.


Mitsu gwizda i ma się dobrze :)
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 03-01-2014, 19:50   

Tomii napisał/a:
jak zrobisz balans to zobaczysz jak ładnie mruczy powyżej 4000 obr i na pewno będziesz go wyżej kręcił
Zbyt wielkiej poprawy nie widzę, ustawione wszystko na znaki a on nadal wydaje mi się że rzęzi i drży. Ale jeszcze podejrzewam poduszkę przednią bo leży na samym dnie tego oczka. Nie wiem czy tak ma być.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-01-2014, 20:30   

Witek vel Mysza, widocznie źle ustawione, to, że na znaki, nie oznacza, że prawidłowo, trzeba jeszcze sprawdzić w otworze inspekcyjnym czy prawidlowo ustawiony jest wałek balansowy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 03-01-2014, 20:45   

A jest gdzieś opis na stronce? I tak muszę rozebrać jeszcze raz by zmienić ten czujnik i osłonę bo była nadpęknięta, to poprawię. W autodatę paczałem, ale chyba coś słabo.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-01-2014, 20:56   

W bloku silnika od strony kolektora wydechowego kilka centymetrów nad misą olejową, po prawej stronie dwururki, jest sruba na klucz 14, trzeba ja wykrecić, ma wejśc pręt na conajmniej 60mm
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.