[EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
inspire
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 120 KW 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Tranobrzeg
|
Wysłany: 13-11-2011, 20:07
|
|
|
ssemek85, W zawieszeniu raczej nie bo niedawno byłem na diagnostyce sprawdzić sobie. Też bym stawial na poduszke jak mechanik podnocił silnik to pewnie zalekko docisna jutro po pracy pojade do niego i zobaczymy co bedzie i napewno wymienie ten olej i kupie Texaco |
_________________ Nic innego tylko benzyna !!!! 2.5 v6 przekręcenie kluczyka i świat staje sie piękniejszy
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14389 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-11-2011, 21:14
|
|
|
Z wymianą oleju bym poczekał do wyjaśnienia co ze sprzęgłem. Niestety jak wyjmujesz półosie to sporo oleju wycieka... |
|
|
|
 |
inspire
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 120 KW 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Tranobrzeg
|
Wysłany: 13-11-2011, 21:41
|
|
|
właśnie mechanik mi mówł ze wyciekło i dolal jakiś tylko nie wiem jaki. Dodam że koło zamachowe też miałem wymieniane |
_________________ Nic innego tylko benzyna !!!! 2.5 v6 przekręcenie kluczyka i świat staje sie piękniejszy
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14389 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-11-2011, 22:20
|
|
|
Może dolał jakiś syf. Jeśli on tak dolewa oleje nie wiedząc co jest w skrzyni, to ciekawe jak zmienia sprzęgło. |
|
|
|
 |
inspire
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 120 KW 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Tranobrzeg
|
Wysłany: 14-11-2011, 08:48
|
|
|
Owczar napisał/a: | Może dolał jakiś syf. Jeśli on tak dolewa oleje nie wiedząc co jest w skrzyni, to ciekawe jak zmienia sprzęgło. |
On mi mówił jaki tylko że ja nie pamietam |
_________________ Nic innego tylko benzyna !!!! 2.5 v6 przekręcenie kluczyka i świat staje sie piękniejszy
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24454 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-11-2011, 08:58
|
|
|
poczytaj forum - olejów przekładniowych się nie miesza
inaczej będzie problem, ale to już wiesz
ps. - jak można nie spuścić oleju przy wyciąganiu półosi??? |
|
|
|
 |
inspire
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 120 KW 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Tranobrzeg
|
Wysłany: 14-11-2011, 09:17
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | poczytaj forum - olejów przekładniowych się nie miesza
inaczej będzie problem, ale to już wiesz
ps. - jak można nie spuścić oleju przy wyciąganiu półosi??? |
no wlaśnie tez sie nad tym zastanawiałem ale nic nie mówiłem . I coś mi sie wydaje że w silniku też mi brakuje bo pokazuje mi kontrolke czasem i musze dolać naszczęście mam zapas |
_________________ Nic innego tylko benzyna !!!! 2.5 v6 przekręcenie kluczyka i świat staje sie piękniejszy
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 17-11-2011, 09:11
|
|
|
Kup ten olej i powiedz żeby ci zlał stary i wlał nowy... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 18-11-2011, 10:34
|
|
|
gdzie na Śląsku w okolicach Katowic, Mikołowa, Gliwic, jest do dostania ten olej który polecacie.
Dzwoniłem do "Kapitana", intercars, norauto i innych na które mam namiary, nie mają
w intercars zaproponowali mi:
1L olej przekł.do ręcznych skrzyń biegów BE1 75W80W ,Citroen-Peugeot API GL-4 VALVOLINE: 43,03 zł
2L synt.olej przekł.do ręcznych skrzyń biegów BE1 75W80W ,Citroen-Peugeot API GL-4 SHELL: 62,34
[ Dodano: 19-11-2011, 08:34 ]
http://skrzynie.com.pl napisał/a: | TEXACO MTF94 SAE 75W80 ; API GL 4
Olej MTF 94 może być ponadto używany w różnego typu ręcznych, zsynchronizowanych skrzyniach biegów, dla których zaleca się stosowanie olejów spełniających klasyfikacje lepkościowe SAE 75W-80 lub SAE 80W oraz specyfikacje jakościowe API GL-4. |
czy jeszcze jakiś parametr jest istotny?
http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil napisał/a: | API GL-4. Oils for various conditions - light to heavy. They contain up to 4.0% effective antiscuffing additives. Designed for bevel and hypoid gears which have small displacement of axes, the gearboxes of trucks, and axle units. Recommended for non-synchronized gearboxes of US trucks, tractors and buses and for main and other gears of all vehicles. These oils are basic for synchronized gearboxes, especially in Europe. |
[ Dodano: 19-11-2011, 08:37 ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil napisał/a: | API GL-5. Oils for severe conditions. They contain up to 6.5% effective antiscuffing additives. The general application of oils in this class are for hypoid gears having significant displacement of axes. They are recommended as universal oils to all other units of mechanical transmission (except gearboxes). Oils in this class, which have special approval of vehicle manufacturers, can be used in synchronized manual gearboxes only. API GL-5 oils can be used in limited slip differentials if they correspond to the requirements of specification MIL-L-2105D or ZF TE-ML-05. In this case the designation of class will be another, for example API GL-5+ or API GL-5 LS. |
http://skrzynie.com.pl napisał/a: | SINTOFLUID jest olejem w pełni syntetycznym o specyfikacji API GL-5, mającym zastosowanie w manualnych skrzyniach biegów w samochodach osobowych. Ze względu na swoją wysoką jakość, uzyskał aprobatę i rekomendację wielu producentów samochodów. |
[ Dodano: 19-11-2011, 08:56 ]
a co do sklepu na Śląsku (sam sobie odpowiem):
BCS
ul. Mikołajczyka 63A
41-200 Sosnowiec |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
ent
Forumowicz
Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-12-2011, 13:48
|
|
|
Witam,
Co prawda części już zamówione na wymianę (komplet sprzęgła, olej do skrzyni Gulf 75W90 albo 75W80 - zgodnie z katalogiem), ale zapytam również tutaj o diagnozę.
Gal '99, 2.0 benzyna.
Na półsprzęgle słychać ciche szorowanie. Gdy pedał jest zwolniony lub też wciśnięty do oporu brak dziwnych odgłosów. Biegi (2 i 3 bardziej) wchodzą z oporem, rzadko potrafią zgrzytnąć.
Diagnoza mechanika, który przejechał się samochodem brzmiała "sprzęgło jest na wykończeniu".
Jestem umówiony na wymianę sprzęgła przy okazji wymiany rozrządu (nowo zakupiony samochód).
Jakieś uwagi?
Pozdrawiam,
ent.
[ Dodano: 02-12-2011, 17:42 ]
Po zdjęciu sprzęgła okazało się, że koło zamachowe jest odbarwione i co gorsza posiada kilka pęknięć. Mechanik odradza montaż na takim kole.
Zdjęcia poglądowe:
Kolo1
Kolo2
Kolo3
Kolo4
Kolo5
Kolo6
Kolo7
Kolo8
Kolo9
:/
Auto uziemione i będę musiał szukać jakiejś używki. |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 02-12-2011, 19:41
|
|
|
przed wymianą oleju w skrzyni biegów
1. bieg wyłącznie do ruszania z miejsca
2. zgrzyt na zimnej skrzyni
3. lekki zgrzyt na zimnej skrzyni
4. i 5. ok
po wymianie oleju na TEXACO MTF94 SAE 75W80 ; API GL 4
1. bieg niestety dalej wyłącznie do ruszania
2. lekki zgrzyt na zimniej skrzyni
3., 4. i 5. ok
starego oleju zeszło ok. 2l +100ml (ok.)
nowego wlane 2 x 2l |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
mszolc
Forumowicz
Auto: Białe EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 116 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 04-12-2011, 21:49
|
|
|
Witam,
Od kilku dni piszczy (skrzypi) mi pedał sprzęgła przy wciskaniu (czym doprowadza mnie do furii).
Odpiąłem widelec pompy od pedału i widzę, że nie piszczy żadna guma przy pompie, ale sam pedał (a konkretniej coś w mechanizmie) .
Niestety jest tam na tyle ciasno, że nie da się tego rozmontować w aucie żeby stwierdzić co i gdzie trzeba nasmarować (a nawet jeśli się da to o poskładaniu tego do kupy nie ma mowy).
Jedyny sposób to wyciągnąć całość i rozmontować na stole.
I tu mam pytanie - czy po odkręceniu śrub mocujących pompę w komorze silnika, śruby mocującej całość w kabinie (tej u góry) i wyciągnięciu czujnika wciśnięcia sprzęgła dam radę wyciągnąć pedał razem z całym stelażem czy jednak trzeba zdemontować całą pompę? |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 07-01-2012, 14:18
|
|
|
Witam. Pojawił się u mnie problem, wczoraj sprzęgło zrobiło się do połowy bardzo miękkie, później jest normalnie, biegi wchodzą ok, niby wszystko w porządku, ale sprzęgło jest co najmniej dziwne, czas na wymianę? |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
diabelll
Forumowicz
Auto: Galant ;>
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 150 Skąd: Krk
|
Wysłany: 07-01-2012, 16:03
|
|
|
KamilR10, sprawdz plyn w zbiorniczku czy jest i czas odpowietrzyc |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
|
|
|
 |
|