Przesunięty przez: Hubeeert 04-05-2008, 01:44 |
[MSS 1.6] [SKRZYNIA BIEGÓW] Skrzynia i sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
osiem
Forumowicz
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-06-2009, 12:50
|
|
|
panpromek napisał/a: | Sprawdzenie łożyska oporowego jest proste. Przy włączony silniku i pracującej skrzyni czyli załączonym sprzęgle słychać charakterystyczny szum łożyska. Jeśli wciśniesz sprzęgło i szum ten przestaje być słyszalny to są pierwsze objawy zużycia tego łożyska. Mnie to dziwi, że po przebiegu niecałych 23 tys km w moim aucie jest to już wyczuwalne :/
Jeśli coś pokręciłem niech ktoś z bardziej obeznanych z tematem forumowiczów to poprawi. |
Odwrotnie. Łożysko słychać na wcisniętym pedale sprzegła. |
|
|
|
 |
djandrew [Usunięty]
|
Wysłany: 01-06-2009, 21:05
|
|
|
panpromek dobrze napisał |
|
|
|
 |
piko1978
Nowy Forumowicz
Auto: MS1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 1 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 01-02-2011, 09:34
|
|
|
Sorki Panowie ale mam pytanko.
Czego objawem jest rzężenie kiedy pedał sprzęgła jest wciśnięty? Od wczoraj doszło popiskiwanie i straszne bicie na pedale sprzęgła :/
Proszę o jakąś szybką diagnozę bo dziś mam zamiar wstawić do mechanika któremu w 100% nie ufam :/ Mechanik pod domem a dalej boje się jechać |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 07-02-2011, 23:03 Mechanizm różnicowy
|
|
|
Dołączam do "lekko poirytowanych" żeniaczką mitsu z francuzami Skrzynia faktycznie już przy przebiegu ok. 20-40 tys. wydawała mi się głośniejsza ale odpuszczałem, bo myślałem, że ten typ tak ma, a poza tym nie pogarszało się. Pojawił się też luz. Czyli przy przyspieszaniu, kiedy silnik zaczynał napędzać koła lekkie szarpnięcie i ciągnął. W drugą stronę to samo. Odpuszczenie gazu podczas jazdy również skutkowało szarpnięciem spowodowanym luzem w przeniesieniu napędu. Nauczyłem się jeździć bez szarpania i tak aż do niedawna, kiedy miśkowi strzeliło 150 tys. Pojawiło się coś więcej. Oprócz szarpnięcia wynikającego z luzu pojawił się jakby przeskok. Ruszam, silnik ciągnie auto i nagle "pyk" metaliczny strzał, szarpnięcie jakby omijał kolejny luz i dalej jedzie. Zmiana biegu na wyższy i to samo. Nie zawsze był ten kolejny przeskok, głównie przy odpuszczaniu gazu i ponownym jego wciśnięciu.
Podjechałem do warsztatu. Mechanicy diagnozowali 1,5h, w końcu auto zostało i przed chwilką się dowiedziałem... rozleciał się mechanizm różnicowy.
Co ciekawe, na zakrętach żadnej różnicy, jakby pracował prawidłowo, stukanie, czasem jest czasem nie tak samo jak przy jeździe na wprost. Wykluczone poduszki, wykluczone zawieszenie, wykluczone półosie i przeguby, ewidentnie coś w skrzyni
Jedyna rada wymienić skrzynię. Na nową? Odpada, przekroczona wartość auta. Używana? Gdzie? Jak? Za ile? Wymiana samego mechanizmu różnicowego? Nie polecają, bo podobno złomek z mechanizmu przemieliła też skrzynia... no i jestem w kropce Jeździć dalej nie polecają, bo może zblokować w trakcie jazdy, a tu mnie straszyli wybitym korbowodem w silniku, wypadkiem, OIOMEM i takie tam
Doradźcie coś, bo w desperacji miśka po ponad 8 latach w rodzinie żal w rzece utopić |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 07-02-2011, 23:12
|
|
|
Moominek napisał/a: | Doradźcie coś, bo w desperacji miśka po ponad 8 latach w rodzinie żal w rzece utopić | Chyba tylko szukać używki....
PW do usera futrzany, zdaje się, że on ma do Misków jakieś graty. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 415 Skąd: WPI
|
Wysłany: 08-02-2011, 08:52 Re: Mechanizm różnicowy
|
|
|
Moominek napisał/a: |
Doradźcie coś, bo w desperacji miśka po ponad 8 latach w rodzinie żal w rzece utopić |
Hej, ja niedawno miałem w swoim przeboje z - jak początkowo sądziłem - skrzynią biegów. Rozważając wszystkie opcje, rozmawiałem w AutoTW przy Puławskiej/Tanecznej w W-wie o wymianie całej skrzyni na sprawną używaną. Nie pamiętam dokładnie ceny, chyba około 1,7k PLN za skrzynię wraz z robotą, nie była może super niska, ale do zaakceptowania - a do tego warsztatu mam zaufanie.
Koniec końców okazało się u mnie, że po wymianie sprzęgła i tulejek wszystko śmiga jak nowe - ale może info o skrzyni Ci pomoże. Mówię o 1.3, ale w 1.6 to chyba ta sama skrzynia, może inaczej zestopniowana. |
|
|
|
 |
dybir
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 28 Skąd: grodzisk mazowiecki
|
Wysłany: 23-06-2011, 10:10
|
|
|
witam, jeśli chodzi o skrzynie to jest ona z seri JB3 , z modeli megane 1, laguna1,
panowie pamiętajcie aby wlewać do tej skrzyni tylko olej ELF NFJ 75W80, nie wlewajcie NFP!!!!!
nfj jest to zalecany olej przez reanult do tej serii skrzyń. pociesze was, ja posiadam o prócz Space Stara jeszcze Renault Lagune 1 właśnie z tą skrzynią i mam przebieg 300 tysi i jakoś daje rade, nie cieknie, trochę wyje na piątce i trójce, terkocze ale to chyba to łożysko oporowe ktore już od 80tysi km mi terkocze i jakoś nic sie nie dzieje, ogólnie idzie przeżyć tą skrzynie mi bez szanowania jej jakoś służy. a jeśli ktoś szuka do siebie szkrzyni to właśnie wystarczy że będzie szukał JB3 od reanult. |
|
|
|
 |
emjot
Mitsumaniak

Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 29-08-2011, 00:09
|
|
|
Pytanko: dlaczego nie wlewać NFP? Niedawno kupiłem MSS i z faktury wynika, że 3 lata temu przy przebiegu 150kkm był wymieniany olej w skrzyni właśnie na NFP. Czym różni się NFJ i dlaczego taki należy wlewać do skrzyni? Jestem na etapie uczenia się samochodu i przed pierwszym dużym serwisem - zbieram informacje. |
|
|
|
 |
dybir
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 28 Skąd: grodzisk mazowiecki
|
Wysłany: 08-09-2011, 20:41
|
|
|
różnica polega na składzie chemicznym, zapraszam na stronę elfa i tam jest napisane jak wół, że nfp jest do nowszych skrzyń z serii k , podobno z czego innego mają łożyska czy wybieraki czy coś tam innego, ważne że od modeli megane 2 laguna 2 itp. nasza skrzynia jest taka sama jak w lagunie 1 i chyba 19 ( to samo montują w volvo s40) więc jest to stara konstrukcja, więc nie ma co się dziwić, że taka wadliwa, ja tylko zastanawiam się czemu ktoś wsadził taką przestarzałą skrzynie do nowoczesnego silnika 16v, chyba była promocja.
co do oleju w warsztacie i jednocześnie sklepie specjalizującym się w francuzach potwierdzili, że kiedyś nie wierzyli w te różnice aż klient wrócił z problemami ze zmianą biegów. niestety w innych sklepach można spotkać debili, tak jak ja spotkałem, że niby to żadna różnica i , że nfj to jest na rynek niemiecki a nfp na polski hehehe, jak to usłyszałem to się uśmiałem i wyszedłem, i nigdy nie wrócę. |
|
|
|
 |
emjot
Mitsumaniak

Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 09-09-2011, 16:28
|
|
|
Ciekawe to co mówisz, bo u mnie ten olej wymieniali w serwisie ASO Mitsubishi w Warszawie. Samochód teraz ma niemal 210 kkm i po 60 tys problemów brak. Zobaczę - w następne wakacje o ile samochód zostanie u mnie, to dostanie też nowy olej w skrzyni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dbrkrk
Nowy Forumowicz -
Auto: Space Star 1.3 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-03-2012, 18:58
|
|
|
Witam.
Widzę, że dość dawno nie komentowane, a dla mnie to jest temat bieżący.
Zaszła potrzeba i będę wymieniał skrzynię biegów. Nurtuje mnie jednak pytanie. U mnie w Miśku (1.3, 1999r) zamontowana była JB3 241 (taki pełny napis widnieje na skrzyni). Nie znalazłem modelu z takim samym oznaczeniem, ale za to inne np. JB3 980. Wizualnie wyglądają podobnie. Musiałbym osobiście porównać obie.
JB3 980 i JB3 241 co te cyferki po JB3 oznaczają. Czy powinienem szukać takiej jak miałem zamontowaną czy ta JB3 980 też może być?
Prosiłbym o odpowiedź.
Tymczasem wracam do czytania tematów na forum.
Ps
Co do oleju to mechanik od skrzeń powiedział mi że trzeba lać olej do starszych skrzyń. Bo te nowsze są rzadsze i się gotują w skrzyni. |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 03-05-2014, 19:53
|
|
|
SS 1.6 benzyna 2004r
Zawuważyłem kilka problemów:
1. Przy ruszaniu szarpie na 1 biegu. Na prawdę ciężko jest ruszyć płynnie a jak dodam szybciej gazu jadać juz na 1 to przy dodawaniu znowu szarpnie. Muszę lekko przeciągać na sprzęgle by płynnie ruszyć z 1. Tego problemu nie ma z 2 na 3 i z 3 na 4 i z 4 na 5. Tylko na 1 szarpie przy ruszaniu. Co jest powodem tego?
2. Na postoju, przy uruchomionym silniku i przy wciśniętym pedale sprzęgła słyszę lekkie szuranie ale to dosłownie lekkie, znaczy się łożysko oporowe do wymiany? I czy to ma związek z pkt 1.
3. Autko wyje, huczy, buczy przy predkosci 90km/h na 5 biegu. Głowa mi pęka po trasie. Poniżej tej predkosci juz tak nie słychac jak i powyzej 90. To samo się dzieje gdy na 5 biegu puszczę gaz i hamuje silnikiem. To samo się dzieje na 4 biegu gdy puszczę gaz i hamuje silnikiem. Słychać takie buczenie.
Nie ma tego na biegu 3 2 1. Sam juz nie wiem dokladnie czy to skrzynia czy łozyska kól przednich. Jak wcisne sprzęgło podczas hamowania silnikiem to przestaje wyć. Słychać moze tylko takie mniejsze wycie z kół? Nie potrafie dokłądnie okreslic z poziomu kierowcy. Otwierałem szyby przednie podczas jazdy ale z zewnatrz nie słychać było wycia/buczenia.
4 Jaki jest efekt kończacego się łożyska oporowego? ( wyczytałęm ze szuranie),a sprzęgła i docisku? I jeszcze podobno jest jakiś wysprzęglik w SS?. Co powinienem kupić, wymienić? Szwagier powiedział że w skrzyni nie ma łożysk. Ze to łożysko oporowe wyje podczas jazdy. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-05-2014, 00:07
|
|
|
Co do padającego łożyska oporowego to powinno ucichnąć dopiero właśnie po wciśnięciu sprzęgła . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
futrzany
Forumowicz Futrzany
Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Kwi 2007 Posty: 185 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 04-05-2014, 10:22
|
|
|
pkt.1 szarpanie to wg mnie zacisk lub łożysko oporowe
pkt.3 wycie łożyska kół lub łożyska skrzyni biegów
pkt .4 efekt końcowy łożyska oporowego to że przejdzie przez docisk i koniec jazdy
dla Szwagra skrzynia ma łożyska |
_________________
 |
|
|
|
 |
|