Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
28-05-2007, 17:07
[EAxx] Geometria zawieszenia
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-01-2016, 15:50   

Powodem u mnie mogą być tylko i wyłącznie amortyzatory KYB Ultra SR. Problem w tym, że nie mam zamiaru z nich zrezygnować...
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 03-01-2016, 20:19   

Pytanko. Czy wymiana amorków przy seryjnym zawieszeniu na Ultra SR powoduję jaką kolwiek zmianę wysokości auta?
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 14-02-2016, 19:30   

forumowicze wypowiedzcie się...
zmieniłem dzisiaj górne sworznie wahacza przodu po obu stronach.
Podczas jazdy testowej okazało się, że przednie opony robią teraz dużo hałasu, samochód delikatnie ciągnie w lewo. Czy zmiana sworzni może zmienić zbieżność przedniego zawieszenia i zmienić jego geometrię? Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
Zmieniałem sworznie już wcześniej, ale nie było takich przypadłości....
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-02-2016, 13:21   

założyłeś na znaczniki?
generalnie nie widzę powodu, dla którego miałaby taka zmiana nastąpić
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 15-02-2016, 15:06   

Krzyzak napisał/a:
założyłeś na znaczniki?
generalnie nie widzę powodu, dla którego miałaby taka zmiana nastąpić


generalne wiem o znacznikach i w jakich ruchach pracuje sworzeń, jednak na wahaczu nie mogłem zlokalizować znacznika. oznaczenie na sworzniu skierowałem na zewnątrz samochodu - jakby pod kątem prostym w stosunku do linii mocowania wahacza....
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-02-2016, 15:18   

ja w sytuacji gdy nie widać znacznika na wahaczu to po zdjęciu gumki sworznia robię pilnikiem nacięcie na wahaczu tam, gdzie jest znacznik sworznia - wtedy nie ma problemu z założeniem
o ile pamiętam jest on pod kątem innym niż prosty w stosunku do auta (ostatnio robiłem z 2 lata temu)
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 15-02-2016, 15:42   

Krzyzak napisał/a:
ja w sytuacji gdy nie widać znacznika na wahaczu to po zdjęciu gumki sworznia robię pilnikiem nacięcie na wahaczu tam, gdzie jest znacznik sworznia - wtedy nie ma problemu z założeniem
o ile pamiętam jest on pod kątem innym niż prosty w stosunku do auta (ostatnio robiłem z 2 lata temu)


tyle że na starym 555 nie było znacznika, a wydawało mi się że był właśnie zamontowany pod kątem prostym do auta...
zna ktoś poprawny kąt montażu sworznia ?

dochodzi jeszcze kąt obsadzenia samego wahacza - jest możliwość, że ten zmienił się po wyjęciu? Dokręcając śruby wahacza kładły mi się w gniazdach w stronę karoserii - lekko je odpychałem by nakrętka równo centrowała śrubę w otworze... to dobrze?




EDIT

Znalazłem!
Dla potomnych:

 
 
 
Mushkin 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 29-02-2016, 19:24   

Witam, co oprócz sprężyn, tulei, amortyzatorów może mieć wpływ na KP koła na tylnej osi? górny wahacz wymieniłem, tuleje poliuretany, sprężyny od kombi wstawione tydzień temu, a bez 3,5mm podkładek na lewym kole kąt poszedł >-4 stopni.. przy 3,5mm podkładkach pod górny wahacz jest około, bo nie mam czasu mierzyć -1,5 stopnia na lewym i -1 na prawym (bez podkładek).. co jeszcze mogę próbować eliminować, czego szukać? luzu na piaście, krzywej zwrotnicy? może ktoś poleci jakiś warsztat w lubuskim, wlkp gdzie będę mógł szukać rozwiązania?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-02-2016, 19:36   

Mushkin, zwrotnica może się zgiąć jak auto miało jakieś bum, ale żeby obie były wygięte... Luz na łożyskach tylnych czasami się pojawia, ale wtedy słyszałbyś stuki z zawieszenia na nierównościach.
 
 
Mushkin 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 29-02-2016, 19:44   

stuków brak, auto miało lekkie bum z prawej strony, ale geometria wtedy nie ucierpiała, nic się tam nie pokrzywiło (niska prędkość, uszkodziło się wtedy tylko nadkole..) a z lewej nic, a kąty są tragiczne...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-03-2016, 12:24   

Tomasz87 napisał/a:
Dokręcając śruby wahacza kładły mi się w gniazdach w stronę karoserii
dopiero doczytałem - masz na myśli śruby od góry czy na tulejach? bo przy wyjmowaniu nie trzeba śrub na tulejach rozkręcać, ale ustawia się ramię na 87° (lekko w górę)
natomiast od góry to jest tak, że wahacz ma stożki, więc zanim wejdzie na miejsce to może się trochę przesuwać
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 01-03-2016, 21:20   

Krzyzak napisał/a:
Tomasz87 napisał/a:
Dokręcając śruby wahacza kładły mi się w gniazdach w stronę karoserii
dopiero doczytałem - masz na myśli śruby od góry czy na tulejach? bo przy wyjmowaniu nie trzeba śrub na tulejach rozkręcać, ale ustawia się ramię na 87° (lekko w górę)
natomiast od góry to jest tak, że wahacz ma stożki, więc zanim wejdzie na miejsce to może się trochę przesuwać


Nie no, na tulejach nie rozkręcałem, bo i po co?
Gniazda, mam na mysli mocowanie wahacza - pod maską...
 
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-09-2016, 20:46   

Hejka.jak co roku byłam na pomiarze geometrii.Jak to waszym zdaniem wyglada?te kąty PK z tyłu są poza norma.Czy to jest duża odchyłka?autko ma 180000km i jeszce wszystko z tylu ori.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/90d1a141d61ad6f0
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 22-09-2016, 08:12   

PK koł tył nie jest złe ale zbieżność na tyle jest różna warto jednym z kół sie zająć czyli ruszyć mimośród. Auto prosto jeździ?
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-09-2016, 08:23   

Jeździ prosto i stabilnie nawet przy większych prędkościach. Czy ma te Pk z tyłu mogą mieć wpływ łożyska?bo odkąd mam galanta czyli od 2 lat to mam delikatny luz na łożyska prawym tylnym ale nie huczy itp.auto jak jeździło stabilnie to w sumie dalej jeździ dobrze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.