Przesunięty przez: Hubeeert 28-05-2007, 17:07 |
[EAxx] Geometria zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-01-2016, 15:50
|
|
|
Powodem u mnie mogą być tylko i wyłącznie amortyzatory KYB Ultra SR. Problem w tym, że nie mam zamiaru z nich zrezygnować... |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 03-01-2016, 20:19
|
|
|
Pytanko. Czy wymiana amorków przy seryjnym zawieszeniu na Ultra SR powoduję jaką kolwiek zmianę wysokości auta? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 14-02-2016, 19:30
|
|
|
forumowicze wypowiedzcie się...
zmieniłem dzisiaj górne sworznie wahacza przodu po obu stronach.
Podczas jazdy testowej okazało się, że przednie opony robią teraz dużo hałasu, samochód delikatnie ciągnie w lewo. Czy zmiana sworzni może zmienić zbieżność przedniego zawieszenia i zmienić jego geometrię? Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
Zmieniałem sworznie już wcześniej, ale nie było takich przypadłości.... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-02-2016, 13:21
|
|
|
założyłeś na znaczniki?
generalnie nie widzę powodu, dla którego miałaby taka zmiana nastąpić |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 15-02-2016, 15:06
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | założyłeś na znaczniki?
generalnie nie widzę powodu, dla którego miałaby taka zmiana nastąpić |
generalne wiem o znacznikach i w jakich ruchach pracuje sworzeń, jednak na wahaczu nie mogłem zlokalizować znacznika. oznaczenie na sworzniu skierowałem na zewnątrz samochodu - jakby pod kątem prostym w stosunku do linii mocowania wahacza.... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-02-2016, 15:18
|
|
|
ja w sytuacji gdy nie widać znacznika na wahaczu to po zdjęciu gumki sworznia robię pilnikiem nacięcie na wahaczu tam, gdzie jest znacznik sworznia - wtedy nie ma problemu z założeniem
o ile pamiętam jest on pod kątem innym niż prosty w stosunku do auta (ostatnio robiłem z 2 lata temu) |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 15-02-2016, 15:42
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ja w sytuacji gdy nie widać znacznika na wahaczu to po zdjęciu gumki sworznia robię pilnikiem nacięcie na wahaczu tam, gdzie jest znacznik sworznia - wtedy nie ma problemu z założeniem
o ile pamiętam jest on pod kątem innym niż prosty w stosunku do auta (ostatnio robiłem z 2 lata temu) |
tyle że na starym 555 nie było znacznika, a wydawało mi się że był właśnie zamontowany pod kątem prostym do auta...
zna ktoś poprawny kąt montażu sworznia ?
dochodzi jeszcze kąt obsadzenia samego wahacza - jest możliwość, że ten zmienił się po wyjęciu? Dokręcając śruby wahacza kładły mi się w gniazdach w stronę karoserii - lekko je odpychałem by nakrętka równo centrowała śrubę w otworze... to dobrze?
EDIT
Znalazłem!
Dla potomnych:
 |
|
|
|
 |
Mushkin
Forumowicz
Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 126 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 29-02-2016, 19:24
|
|
|
Witam, co oprócz sprężyn, tulei, amortyzatorów może mieć wpływ na KP koła na tylnej osi? górny wahacz wymieniłem, tuleje poliuretany, sprężyny od kombi wstawione tydzień temu, a bez 3,5mm podkładek na lewym kole kąt poszedł >-4 stopni.. przy 3,5mm podkładkach pod górny wahacz jest około, bo nie mam czasu mierzyć -1,5 stopnia na lewym i -1 na prawym (bez podkładek).. co jeszcze mogę próbować eliminować, czego szukać? luzu na piaście, krzywej zwrotnicy? może ktoś poleci jakiś warsztat w lubuskim, wlkp gdzie będę mógł szukać rozwiązania? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-02-2016, 19:36
|
|
|
Mushkin, zwrotnica może się zgiąć jak auto miało jakieś bum, ale żeby obie były wygięte... Luz na łożyskach tylnych czasami się pojawia, ale wtedy słyszałbyś stuki z zawieszenia na nierównościach. |
|
|
|
 |
Mushkin
Forumowicz
Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 126 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 29-02-2016, 19:44
|
|
|
stuków brak, auto miało lekkie bum z prawej strony, ale geometria wtedy nie ucierpiała, nic się tam nie pokrzywiło (niska prędkość, uszkodziło się wtedy tylko nadkole..) a z lewej nic, a kąty są tragiczne... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-03-2016, 12:24
|
|
|
Tomasz87 napisał/a: | Dokręcając śruby wahacza kładły mi się w gniazdach w stronę karoserii | dopiero doczytałem - masz na myśli śruby od góry czy na tulejach? bo przy wyjmowaniu nie trzeba śrub na tulejach rozkręcać, ale ustawia się ramię na 87° (lekko w górę)
natomiast od góry to jest tak, że wahacz ma stożki, więc zanim wejdzie na miejsce to może się trochę przesuwać |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 01-03-2016, 21:20
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Tomasz87 napisał/a: | Dokręcając śruby wahacza kładły mi się w gniazdach w stronę karoserii | dopiero doczytałem - masz na myśli śruby od góry czy na tulejach? bo przy wyjmowaniu nie trzeba śrub na tulejach rozkręcać, ale ustawia się ramię na 87° (lekko w górę)
natomiast od góry to jest tak, że wahacz ma stożki, więc zanim wejdzie na miejsce to może się trochę przesuwać |
Nie no, na tulejach nie rozkręcałem, bo i po co?
Gniazda, mam na mysli mocowanie wahacza - pod maską... |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-09-2016, 20:46
|
|
|
Hejka.jak co roku byłam na pomiarze geometrii.Jak to waszym zdaniem wyglada?te kąty PK z tyłu są poza norma.Czy to jest duża odchyłka?autko ma 180000km i jeszce wszystko z tylu ori.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/90d1a141d61ad6f0 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 22-09-2016, 08:12
|
|
|
PK koł tył nie jest złe ale zbieżność na tyle jest różna warto jednym z kół sie zająć czyli ruszyć mimośród. Auto prosto jeździ? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-09-2016, 08:23
|
|
|
Jeździ prosto i stabilnie nawet przy większych prędkościach. Czy ma te Pk z tyłu mogą mieć wpływ łożyska?bo odkąd mam galanta czyli od 2 lat to mam delikatny luz na łożyska prawym tylnym ale nie huczy itp.auto jak jeździło stabilnie to w sumie dalej jeździ dobrze. |
|
|
|
 |
|