[EAxx] Olej |
Autor |
Wiadomość |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-11-2010, 19:31
|
|
|
marcinzam napisał/a: | około 0,5 litra
[ Dodano: 11-11-2010, 14:33 ]
a ja mam pytanie takie: na jakim silniku zimnym czy ciepłym sprawdza się poziom oleju, na stronie castrola wynika że na ciepłym http://www.castrol.com/ca...ntentId=7060729
mi się wydawało że na zimnym ? |
poziom oleju sprawdza się tak jak piszą na stronie Castrola, po ok 5-10 min od zgaszenia samochodu.
........ale wg mnie to to samo co sprawdzenie na zimnym silniku, chyba że się mylę
edit:
olej jak gorący pewnie zwiększa swoją objętość może dlatego sprawdza się jego poziom jak ciepły, ale żeby aż na tyle że ma to jakieś znaczenie... |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 12-11-2010, 21:57
|
|
|
Staję przed wyborem oleju do swojego miśka... jest tam teraz zalany Castrol 10W40, ale ja chcę mu dać lepszej oliwy i po prześledzeniu tego tematu zawęziłem poszukiwania do 3 olejów:
VALVOLINE MaxLife 5W40 - przemawia za mną to, że jest rzekomo do silników >100kkm. Niestety jest droższy od pozostałych i to dość znacznie.
MOTUL 8100 X-CESS 5W40 - dużo osób tutaj na przemian wymienia się opiniami na temat Motula i Valvoline, ale szczerze mówiąc, to nie zawiele to mówi Słyszałem, że Motule to bardzo dobre oleje, ale ja osobiście na tym nigdy w żadnym aucie nie jeździłem, więc nie wiem, czego się spodziewać Symfoni pod maską nie mam, więc dobrze by było też nie mieć jej również po wymianie
ELF EXCELLIUM NF (LDX) 5W40 - nie jest drogi, podobno z przeznaczeniem "szczególnie dla silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów".
Wybaczcie, że pytam się o takie porównanie, ale chciałbym wybrać najlepszy dla mojego miśka olej, aby sobie jeszcze trochę "pożył"
Jeszcze nurtuje mnie pytanie o to, czy to są pełne syntetyki - do Valvoline nie mam obaw, ale do reszty nie jestem pewien, mógłby ktoś rozwiać moje wątpliwości
Na marginesie:
-czy płukanka LIQUI MOLY: ENGINE FLUSCH różni się jakoś zasadniczo od: LIQUI MOLY:ENGINE FLUSH PRO-LINE Bo cenowo się różnią, a to może być tylko "chwyt marketingowy" |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 12-11-2010, 23:03
|
|
|
Motul Xcess to tez pelen syntetyk. Do tego spisu dorzucilbym pelne syntetyki Liqui Moly i Mobil 1 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
STomasz7
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-11-2010, 11:30
|
|
|
Arturro-86, Na twoim miejscu lałbym Motula, mam z nim doświadczenie, leje go do swojej hondy i jest bardzo dobry, żadnego cykania ani nic.
Na dniach wymieniam olej w Carismie i jak dostane pół syntetyk Motula to właśnie taki wleje, jak nie znajdę w moim małym mieście to wleje Valvoline
Tylko się zastanawiam czy płukać silnik, czy nie... |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 13-11-2010, 22:52
|
|
|
STomasz7 napisał/a: | Tylko się zastanawiam czy płukać silnik, czy nie... |
Ja Ci nie chcę doradzać w tej kwestii, bo to indywidualnie od stanu silnika myślę, że zależy
Ja nie robiłem tego jeszcze, ale dużo Mitsumaniaków z powodzeniem przechodziło na lepszy olej, więc sobie myślę: czemu i ja nie mogę tego zrobić
Dylematu ciąg dalszy Jeśli nie przekona mnie coś "mocnego" to chyba zaleję Valvoline - nawet na takich serwisach jak "Ceneo" wszyscy sobie to chwalą, ja w poprzednim miśku też miałem, ale półsyntetyk - narzekać nie mogłem
Cena trochę wyższa, ale chyba te 20zł to nie taka różnica, jeśli silnik ma być żyleta |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 13-11-2010, 23:38
|
|
|
Chcesz coś mocnego ? Zalej royal purple. Chyba lepszego oleju nie ma Gdzieś na forum jest test różnych olei w pdf'ie. Purple zajął zdaje się1 miejsce:) |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 14-11-2010, 07:39
|
|
|
http://allegro.pl/olej-si...1306207050.html
cena powala na kolana...;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 14-11-2010, 09:36
|
|
|
Juiceman napisał/a: | Chcesz coś mocnego ? Zalej royal purple. Chyba lepszego oleju nie ma Gdzieś na forum jest test różnych olei w pdf'ie. Purple zajął zdaje się1 miejsce:) |
A to w sumie nawet nie wiedziałem, że taki olej jest
Jednak do takich marek się chyba nie będę odwoływał - chyba nie za wiele osób miało zalany ten olej w swoim miśku Swoją drogą, to słyszałem też dobre opinie o "Petro Canada" |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 15-11-2010, 07:57
|
|
|
Arturro-86 napisał/a: | Juiceman napisał/a: | Chcesz coś mocnego ? Zalej royal purple. Chyba lepszego oleju nie ma Gdzieś na forum jest test różnych olei w pdf'ie. Purple zajął zdaje się1 miejsce:) |
A to w sumie nawet nie wiedziałem, że taki olej jest
Jednak do takich marek się chyba nie będę odwoływał - chyba nie za wiele osób miało zalany ten olej w swoim miśku Swoją drogą, to słyszałem też dobre opinie o "Petro Canada" |
To że niewiele osób miało go zalanego w miśku, nie jest wyznacznikiem niczego i w żaden sposób nie świadczy o jakości oleju. Śmiem twierdzić, że RP będzie lepszy nie tylko od wymienionych wyżej trzech ale i od Motula.
Ja ze swojej strony polecę natomiast coś czego też niewielu zna - Amsoil. producent chyba najlepszego na świecie full syntetyka 0W30. Padłem na kolana po zalaniu tego oleju i już go nie zmienię. Marka znana użytkownikom autoamtów, ponieważ Amsoil ATF jest zamiennikiem dla DiaQueena.
A cena? Za jakość i pełną, prawdziwie syntetyczną bazę trzeba zapłacić. A najlepszy możliwy olej to podstawa przy hydraulicznych popychaczach.
Ale to tylko moje skromne zdanie |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 15-11-2010, 11:06
|
|
|
marcinzam napisał/a: | ciekawe czy można go dostać w Polsce |
Można. Ja od miesiąca latam na SSO 0W30.
Puknij na PW jeśli jesteś poważnie zainteresowany.
A AMO 10W40 właśnie zamówiłem ojcu do Rovera 75 ;] |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 15-11-2010, 19:31
|
|
|
tosztotomasz napisał/a: | marcinzam napisał/a: | ciekawe czy można go dostać w Polsce |
Można. Ja od miesiąca latam na SSO 0W30.
Puknij na PW jeśli jesteś poważnie zainteresowany.
A AMO 10W40 właśnie zamówiłem ojcu do Rovera 75 ;] |
ile "piątka" stoi? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 15-11-2010, 20:44
|
|
|
m6riano napisał/a: |
ile "piątka" stoi? |
Amsoil nie jest blendowany w Europie, sprzedawany jest więc w galonach i kwartach.
Ja nie ściągam tego oleju, służę jedynie kontaktem (no chyba, że kontakt sam się odezwie ) Zapraszam na PW lub gg. |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16-11-2010, 17:17
|
|
|
Jeszcze apropos płukanki, bo nie uzyskałem odpowiedzi ostatnio...
Arturro-86 napisał/a: | czy płukanka LIQUI MOLY: ENGINE FLUSCH różni się jakoś zasadniczo od: LIQUI MOLY:ENGINE FLUSH PRO-LINE Bo cenowo się różnią, a to może być tylko "chwyt marketingowy" |
Do tego zestawienia dodałbym Valvoline Engine Flush.
Czy w zestawieniu tych dwóch, ktoś może na bazie swych doświadczeń powiedzieć, czy któryś z tych środków jest lepszy
Co do samej procedury:
Cytat: | Stosuje się go poprzez wlanie do miski olejowej przed wymianą oleju. Następnie uruchamia się silnik na 5 minut, po czym spuszcza się i wymienia olej. |
Wlanie do miski olejowej mam rozumieć jako wlanie przez korek wlewu oleju i odczekanie kilku chwil, żeby specyfik spłynął do miski olejowej
Chciałem się zapytać, czy takie środki, z racji tego, że rozpuszczają osady nie mają jakiegoś negatywnego wpływu np. na panewki - ale jeśli tylu forumowiczów to stosuje, to chyba nie mam się o co martwić |
|
|
|
 |
jacekxx
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 255 Skąd: Tarnawatka
|
Wysłany: 16-11-2010, 18:08
|
|
|
Wlewasz ją przez korek przez który wlewasz olej, następnie zapalasz silnik i czekasz 5 minut(silnik powinien chodzić na wolnych obrotach). Napewno wymiesza się przez ten czas ta płukanka z olejem. Następnie gasisz silnik i wypuszczasz cały olej. Zresztą wszystko jest napisane na etykiecie tej płukanki. U mnie pomogło, popychacze przestały stukać. |
|
|
|
 |
|