Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
24-06-2013, 12:29
Galant Sport Edition '98 A/T
Autor Wiadomość
banan 
Forumowicz


Auto: ----
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 67
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-04-2010, 15:23   

dokładnie, chcemy fotki:)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-04-2010, 13:08   

Dawno mnie tu nie było, co nie znaczy, że nic się z autem nie działo. Wręcz przeciwnie, wszystko z powodu awarii komputera, który mam nadzieję zrobić w weekend.
Po odbiorze od lakiernika zostalo kompleksowo zakonserwowane, czyli nadkola tylne od strony kół obficie Bitexem z pędzla, natomiast łączenie wewnętrznego nadkola z zewnętrzną połacią błotnika środkiem do konserwacji BOLL 2 w 1 + masa natryskowa. Plastyczny, odporny na działanie wody, soli, uderzenia kamieni itd. Nanoszony był natryskowo, aby dotarł najgłębiej jak to możliwe pomiedzy blachy, po czym na koniec całość została poprawiona pędzlem i wyrównana. Teraz chyba korozja im nie straszna :D . 2 dni temu została zdjęta tapicerka z drzwi, podwinięta folia, łączenie blach na dole odtłuszczone benzyną ekstrakcyjną i natryskowo bardzo obficie zakonserwowane środkiem BOLL do konserwcji profilii zamkniętych. To samo zostalo zrobione z tylną klapą od środka. Nie żałowałem środka do tego stopnia, że po zamknięciu klapy i drzwi miałem niezłe zacieki na tylnym zderzaku i dokładkach progowych :D .
Wnętrze (fotele, podsufitka) zostalo odkurzone i wyprane Vanish-em do dywanów. Zostalo jeszcze pranie wykładziny podłogowej. Ponadto plastiki zostały "wyplakowane".
W zeszła sobotę wymieniona piasta z łożyskiem przednia lewa, w aucie zrobiło się przyjemnie cicho, mniej rzucało w koleinach itd., niestety tylko do poniedziałku kiedy to przez nieuwagę o mało nie wjechałem w tył Nissana Navary i musiałem wjechać na 15 cm krawężnik :? . Efekt (co mnie zdziwiło) żadnych szkód w zawieszeniu (wahacze itp.), niestety zgięta felga, uszkodzona opona (powietrze trzyma o dziwo) i... uszkodzone łożysko w przedniej prawej piaście :evil: . Ku mojemu kolejnemu zdziwieniu nic nie trzęsie podczas jazdy tylko łożysko wyje. Pech i znów wydatki.

Pod koniec miesiaca wymiana przednich amortyzatorów na nowe Kayaby, wymiana czujnika temperatury płynu odpowiedzialnego za ssanie, wymiana oleju w silniku na Mobil 1 0W 40 poprzedzona płukaniem silnika i kilka mniej znaczących zabiegów kosmetycznych nadwozia.

Poza tym Gal pieknie smiga, spala teraz ok. 11,5-12 l LPG/100 km mimo, że ostatnio jeżdżę dość "ostro" (jak nigdy zadnym autem).
Zdjęcia wkleję jak naprawię komputer.
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 16-04-2010, 21:07   

Hugo napisał/a:
wymiana czujnika temperatury płynu odpowiedzialnego za ssanie
a co mu się stało?

Hugo napisał/a:
wymiana oleju w silniku na Mobil 1 0W 40
przemyśl to dokładnie, ja się jakoś ostatnio kilka razy sparzyłem na tym oleju
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-04-2010, 12:11   

Psikus napisał/a:
a co mu się stało?
Padł prawdopodobnie, ponieważ na zimnym silniku prawie nie ma ssania.
Psikus napisał/a:
przemyśl to dokładnie, ja się jakoś ostatnio kilka razy sparzyłem na tym oleju
Dostałem go w gratisie, wiec spróbuję.
Z najnowszych wieści, niekoniecznie dobrych, po uderzeniu w krawężnik umarł przedni prawy amortyzator :? . Jednak oba są juz kiepskie, więc za tydzień wymiana na nowe Kayaby :D

Nie wiem kiedy ja Wam wkleję te foty, komputer zepsuty i zgubiłem kabel od aparatu...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-04-2010, 12:21   

Ociagasz sie Hugo :mrgreen:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
banan 
Forumowicz


Auto: ----
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 67
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-04-2010, 20:26   

robertdg napisał/a:
Ociagasz sie Hugo :mrgreen:

strasznieeee
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 19-04-2010, 22:18   

A napis już zdarty :twisted: ?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-06-2010, 00:57   

Kurcze już myślałem, że mój temat zostanie zablokowany, bo tak długo mnie tu nie było, a z autkiem trochę się działo. Spróbujmy od początku:
1. Po kolizji, którą miałem z krawężnikiem oprócz uszkodzonego łożyska koła okazało się, że powstał duży luz na sworzniu górnego wahacza :? Trzeba będzie wymienić.
2. Wymieniony olej na w/w Mobil 1 0W 40 New Life poprzedzony płukanką firmy STP. Troszkę klepały popychacze przez kilkaset km, a teraz nastała błoga ciiisza, niczym nie zmącona. Silnik pracuje dużo ciszej, mięciutko i równiutko. Po prostu pięknie. I po kilkuset km ubyło ok. 3 mm na bagnecie, po czym przez 3 000 km nie ubywa już absolutnie nic :D . prawdopodobnie wiem już jaki będzie następny olej w silniku... Ten sam :D
3. Wymienione amortyzatory z przodu na Kayaby Made in Japan. Od razu poprawa stabilności przy większych prędkościach, auto się nie buja i zawieszenie ciszej pracuje. Przy okazji poprawiona konserwacja nadkoli pomiędzy górnym mocowaniem amortyzatora a kielichem oraz za amortyzatorem.
4. Wymienione górne mocowanie amortyzatora tylnego lewego na SACHS. Stuka ciszej, ale okazało się, że jest zerwana tuleja w zwrotnicy na wahaczu wzdłłużnym (wleczonym). Trzeba wymienić, ale roboty sporo.
5. Wymienione klocki hamulcowe przednie na ATE+wyczyszczenie i przesmarowanie prowadnic na wszystkich zaciskach hamulcowych (przednich i tylnych). Nareszcie przednie klocki nie pylą i nie piszczą. Stare Textary piszczały i pyliły.
6. Wymieniony z ogromnymi problemami 2 pinowy czujnik temperatury. Stary pokazywał za mało o 1 kOhm na zimnym silniku. problemy były z odkręceniem czujnika. Nawet przy użyciu markowych nasadek 19 mm sześciokąt na czujniku się "objechał". Dopiero demontaż puszki filtra powietrza i nabicie na czujnik klucza nasadowego 18 mm pokonało gada. Na nowym czujniku:
- auto wreszcie ma prawidłowe obroty na ssaniu (najpierw ok. 1700, po chwili ok. 1100 i po kilku minutach 900 obr./min),
- poprawa dynamiki podczas przyśpieszania,
- mam też wrażenie, że skrzynia płynniej przełącza biegi i że silnik jeszcze ciszej i równiej pracuje :wink:
7. Wymieniona sonda lambda na NTK Japan:
- żadnych wahań obrotów na biegu jałowym,
- dużo mniejsze spalanie (o to chodziło).
8. Polakierowany na czarno zamek maski.
9. Zamontowana centralka zamków na pilota+13 funkcyjny ściemniacz oświetlenia wnętrza+oświetlenie na nogi kierowcy i pasażera z przodu oraz pasażerów z tyłu:
Fotki (sorki za jakość zdjęć, ale nie chciały wyjść lepiej):

Przód:



Tył:



I razem:



10. Polakierowane na kolor czarny plastiki na słupkach przednich, środkowych i tylnych (fajnie pasuje do reszty czarnych plastików):



11. I nareszcie kilka fotek na nowych alu (oczywiście auto na następny dzień po myciu już jest brudne :? , ale obiecuję fotki wypucowanego w weekend):





12. :D jak widać nie zebrałem się jeszcze na to żeby ściągnąć napis GALANT z klapy tylnej, ale na razie zostaje, ponieważ w planach są na następny sezon 18" polerowane felgi i wtedy chcę zapodać na klapę inną listwę, mianowicie ori chromowaną z napisem GALANT i wtedy obecny napis zniknie.

13. Plany na przyszłość to:

- późne lato lub jesień kremowe bądź czarne skórzane wnętrze,
- wymiana oleju w skrzyni biegów,
- w/w alu 18",
- blenda na tylną szybę i rear lip spoiler na klapę tylną,
- nareszcie muszę przykleić pasek przyciemniający na przednią szybe, ale jakoś zawsze zapomnę albo czasu nie ma.
- i coś jeszcze wymyślę...


edit: trochę poukładałem, żeby post nie był długi na 1,5 tyś mil morskich ;)
Ostatnio zmieniony przez londolut 02-06-2010, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-06-2010, 09:56   

Gdzieś Ci jedno pedało wessało :D
Czarne listwy byłyby ok, ale za cholere nie komponuja sie z jasnymi ramionami pasow bezpieczenstwa, oraz tylna lampka dla pasazera (rameczka do pomalowania), weź jeszcze podsufitke na czarno pomaluj, czy obszyj, bedzie super ;-)
Pozbadź się tego napisu :-)
Błotniki sie różnią odcieniem, troszkę źle zmiksowany lakier, ale tragedii nie ma, tak sobie tylko ględze, Wybacz.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-06-2010, 10:20   

robertdg napisał/a:
Czarne listwy byłyby ok, ale za cholere nie komponuja sie z jasnymi ramionami pasow bezpieczenstwa, oraz tylna lampka dla pasazera (rameczka do pomalowania)
Chyba kwestia gustu, bo celowo tych elementów nie lakierowałem. Miały się te detale wyróżniać.
robertdg napisał/a:
weź jeszcze podsufitke na czarno pomaluj, czy obszyj, bedzie super
Dokładnie jest taki plan, ma być czarny welur lub coś podobnego. Flok itp. Mogę mieć to zrobione profesjonalnie za kilkadziesiat pln.
robertdg napisał/a:
Błotniki sie różnią odcieniem, troszkę źle zmiksowany lakier, ale tragedii nie ma
Z prawej nie ma różnicy, a z lewej jest dość znaczna, ale lakiernikowi nie zapłaciłem za ten element i będzie robił przejscie na drzwi tylko na razie oboje nie mamy czasu. Ja żeby oddać mu auto, a on żeby to zrobić. A co sądzisz o alu na aucie? Bo ja mam mocno mieszane uczucia. Jeden dzień chcę sprzedac i kupić inne 17" lub większe, a innego dnia nic do nich nie mam.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-06-2010, 11:08   

Według mnie czarne słupki nie pasują. Nie komponują się z resztą.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-06-2010, 11:15   

Hugo napisał/a:
A co sądzisz o alu na aucie?
Tak jak sie patrzy na cale auto jest OK, pojedynczo, czegos im brakuje, ale to Tylko zdjecia, inaczej wyglada w rzeczywistosci, kazdy tez ma inne gusta.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 02-06-2010, 11:23   

Mi fele się podobają.
robertdg napisał/a:
kazdy tez ma inne gusta
o których się nie dyskutuje :D
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
Ostatnio zmieniony przez Andrew 02-06-2010, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 02-06-2010, 11:23   

Hugo napisał/a:
nareszcie kilka fotek na nowych alu
Wg mnie nie ten wzór nie do tego auta.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-06-2010, 11:43   

Szare, czy też białe plastiki na słupkach wyglądały mi kiczowato. Teraz w aucie jest jeszcze bardziej ponuro co mnie bardzo cieszy. Brakuje tylko ciemnych wszystkich szyb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.