Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Olej
Autor Wiadomość
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 21-11-2010, 09:46   

a może zalej narazie jakiś dobry pół syntetyk , zrób kilka tysięcy a potem zalej płukankę i pełny syntetyk ?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 21-11-2010, 10:09   

Mare, witam gdynianina :wink:
Kup dwie płukanki i dwa oleje 5w40 (jeden lepszy drugi jak najtańszy). Zalej płukankę, po spuszczeniu oleju zalej go tym tańszym. Po przejechaniu 500-1000km lej płukankę i po spuszczeniu zalewaj lepszy olej. To jest oczywiście droższa opcja do której nie musisz się stosować :mrgreen:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-11-2010, 21:49   

Hmmm.... jest to jakiś sposób. Być może spróbuję. Ale na normalnym oleju, nie najtańszym ;p Przy mojej obecnej eksploatacji ten 1000 km będę ze 2 miesiące jeździł hehehe

Eksploatacja i naprawy zaczną się na dobre po zimie. Póki co zrobię to co trzeba (rozrząd opony hamulce) Później zobaczę co dalej ;]
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
Piekta1987 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 kombi 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 27
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24-11-2010, 17:58   

Napisałem wczoraj meila do firmy INNOCHEM polskiego dystrybutora oleju Royal Purple z zapytaniem jaki olej mi doradzaja do mojego Miśka, napisalem co to za auto, ile ma lat, jaki przebieg itd. Dzisiaj dostalem odpowiedz:

Do Pańskiego samochodu odpowiednie będą dwa typy oleju Royal Purple: 5W30 lub 5W40. Obydwa będą tak samo dobre.

Ja osobiście jeżdżę Coltem 1,3 z 2009 roku i mam silnik zalany Royal Purple 5W30

Pozdrawiam

Aneta Zalewska
.....


hmmmm.....co o tym sądzicie??
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 24-11-2010, 22:53   

a ja mam taki problem ze zaraz po odpaleniu zaczynaja grac popychacze. Jak zgasze i odpale ponownie przewaznie jest cisza. No i gdy sie nagrzeje tez jest cicho. Olej wymieniony 1000km temu na Castrol EGDE 5W30. Filtr
knechta. Wczesniej mialem Valvoline 5W40 i nic nie klepalo. Dopiero pod koniec przed wymiana czasem zastukaly.
Japonce nie postarali sie z tymi popychaczami. Wiem co mowie bo mam stycznosc z innymi markami np chrysler i tam w V-kach nie mam mowy o takim waleniu popychaczy a maja tez znacznie wieksze przebiegi niz moj.
pozdro
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 24-11-2010, 22:57   

wujas, temat o popychaczach
http://forum.mitsumaniaki...15870&start=285
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 25-11-2010, 00:37   

nie chce byc wscipski lecz chcac nie chcac wiekszosc tego tematu toczy sie wokol grajacych popychaczy itd. Jaki to nie olej wyciszy mi popychacze. Ja tez moglbym powiedziec ze Valvoline jest lepszy od Castrola poniewaz na tym pierwszym klawiatura byla cicho.
Jednak biore pod uwage fakt iz gdy mialem zalane Valvoline temperatury byly znacznie wyzsze niz teraz.
Czytajac te przeszlo 30 str czlowiek dostaje bolu glowy. Odchodzi glupi od kompa i nie wie jaki olej wybrac!
Dobra rada dla nowych czytelnikow tego posta - NIE CZYTAJCIE I UCIEKAJCIE!!
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-11-2010, 07:54   

wujas napisał/a:
mam stycznosc z innymi markami np chrysler

a wiesz, że chrysler ma silniki Mitsubishi?
to nie kwestia japońców tylko "oszczędnych" polaków, którzy leją zły olej i już
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 25-11-2010, 08:47   

Krzyzak napisał/a:
to nie kwestia japońców tylko "oszczędnych" polaków, którzy leją zły olej i już


jak wlaśnie Castrol.
wujas, nie obraź się ale miałeś dobry olej, a zalałeś gniota i teraz narzekasz, że ci klawiatura skacze.
... i jeszcze innym odradzasz czytanie wątku, w którym niejednokrotnie padały nazwy polecanych oliw, trzeba tylko czytać ze zrozumieniem.
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 25-11-2010, 10:35   

Krzyzak napisał/a:

a wiesz, że chrysler ma silniki Mitsubishi?


a nawet wiem. Jestes taki pewien ze wszystkie silniki chryslera to mitsubishi??
Do tych chryslerow co znam ludzie nie zastanawiaja sie jakie oleje lac tylko leja taki jaki maja dostepny oczywiscie zgodnie ze specyfikacja.

tosztotomasz napisał/a:
wujas, nie obraź się ale miałeś dobry olej, a zalałeś gniota i teraz narzekasz, że ci klawiatura skacze.


Moge zmienic olej na jakis wasz lepszy choc mysle ze i tak nic to nie da bo winne beda popychacze i niska temperatura otoczenia. Zobaczymy ilu wroci do tego posta teraz na zime gdy zacznie szukac lepszego oleju bo wlasnie zastukaly poychacze przy starcie silnika.
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 25-11-2010, 11:51   

wujas, czasami płukanka i dobry olej nie wystarczą. W grę wchodzi wymiana popychaczy. W tym roku mam analogiczną sytuację jak w zeszłym z terminem wymiany oleju i pracą w niskich temp. Latem 2009 zalałem Catrola 5w40, cykacze dały o sobie znać na początku listopada. W tej chwili mam Valvoline 5w40 MaxLife zalany latem 2010 i do dzisiaj cisza :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-11-2010, 13:37   

u mnie po zalaniu Mobil 5W50 też ucichły
jak kupiłem auto, to był Castrol 5W40 i kilka cykało (jeden dość znacznie)
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 29-11-2010, 11:41   

do czego służy taki korek spustowy( a raczej jak działa )


czy zakładając taki korek nie trzeba odkręcać go przy wymianie oleju ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-11-2010, 11:57   

Tyle co można wywnioskować ze zdjęcia to naciskasz tę złotą część i przekręcasz jednocześnie odrobinę w prawo. Element ruchomy korka zatrzaskuje się wtedy na widocznej na zdjęciu zapadce z otwartym kanałem spustowym. Wydaje mi się że może to służyć jako odpowietrznik lub jako korek spustowy wody ze zbiornika ciśnieniowego kompresora.
Jako korek do oleju raczej nie bo wystarczy go przypadkiem nacisnąć by się otworzył.
Tradycyjny korek jest na pewno bardziej praktyczny i bezpieczny jeśli chodzi o korek spustowy w misce olejowej.
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 29-11-2010, 12:07   

no właśnie jest to korek spustowy do oleju
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.