Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 22:56 |
[EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja |
Autor |
Wiadomość |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 24-08-2011, 19:44
|
|
|
Sprawdź najpierw czy cewka ma opór ( w granicach 4 ohm) |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
Kojec
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011 Posty: 204 Skąd: Kąty wrocławskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 16:58
|
|
|
Dziś kumple zwrócili uwagę że klima mi wieje ciepłym powietrzem, a dzieje się to po dłuższej jeździe, Na początku fajnie chłodzi, ale po jakiś 30 min jest coraz cieplej i robi się duszno w aucie. Ktoś mial podobne objawy?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24349 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2011, 20:43
|
|
|
podłącz do MUT-II - u mnie wyszedł błąd mieszalnika (czyli przekładni kierującej ciepłe i zimne powietrze w zależności od potrzeb)
tylko komp serwisowy pokaże ew. problemy w klimie |
|
|
|
 |
Mare
Mitsumaniak Mare

Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 570 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-09-2011, 11:21
|
|
|
Panowie.
Podczas czyszczenia klimy zauważyłem w że w komorze nagrzewnicy/wentylatora, pod filtrem mam wode. Po odkręceniu jednej śróby mocującej obudowe, więcej wody wlało mi się do kabiny.
Po włączeniu klimy po dłuższym postoju auta, czuć z nawiewu wilgoć, po chwili zanika.
Czy ktoś może mi powiedzieć, skąd, dla czego i jak to naprawić?
Bardzo nieprzyjemnie się robi |
_________________ Capoeira e minha vida...
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14382 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-09-2011, 11:30
|
|
|
Mare, masz problem z odpływem. Spróbuj dmuchnąć w rurkę w grodzi od strony silnika. Po prawej stronie na dole masz odprowadzanie wody. U Cezara zalegająca woda spowodowała korozję dmuchawy jej zatrzymanie, a na koniec przepalenie tyrystora sterującego jej pracą. |
|
|
|
 |
Mare
Mitsumaniak Mare

Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 570 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14382 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-09-2011, 13:25
|
|
|
Przy grodzi od strony silnika masz odpływ z klimy. Wystaje taka rurka. Prawa strona auta patrząc od wnętrza. Lewa patrząc na wprost. Jest kilka-kilkanaście cm nad maglem. |
|
|
|
 |
Mare
Mitsumaniak Mare

Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 570 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-09-2011, 16:00
|
|
|
hmm.. i mam w nią dmuchnąć... a czym? heh
nie za bardzo jest tam dojście, bo przeszkadza taka duża bryła z ruchomymi częściami po środku... wiesz, nazywają to silnikiem ;P
Może jakieś sugestie? |
_________________ Capoeira e minha vida...
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14382 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-09-2011, 16:23
|
|
|
Mare, nie udrażniałem tego nigdy. Spróbuj jakimś drutem. W dieslu tam miałem dużo miejsca, a odkąd mam 2,5 to tam nie zaglądałem Może ktoś czyścił i podpowie? |
|
|
|
 |
Mare
Mitsumaniak Mare

Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 570 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-09-2011, 17:16
|
|
|
a jest jakis schemat może, jak wygląda ten kanał wewnątrz? może jest tam jakiś filterek albo coś przypadkiem, nie chciałbym uszkodzić nic w środku jak wepchne tam druta ;p |
_________________ Capoeira e minha vida...
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 05-09-2011, 18:23
|
|
|
Nie wiem czy masz tam wężyk gumowy czy tylko wystaje sam króciec?
Jeśli wężyk może wystarczy go zdjąć i przeczyścić, jeśli tylko plastikowy króciec nie masz się czego bać bo nic tam nie popsujesz.
Ja kiedyś grzebałem drutem i nawet za daleko go nie włożysz. U mnie wchodził na ok 3-4 cm, ale tyle wystarczy żeby wyczyścić. |
|
|
|
 |
Mare
Mitsumaniak Mare

Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 570 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-09-2011, 23:23
|
|
|
u mnie jest rurka z gumowym grzybkiem nałożonym na nią. Sama gumka jest czysta.... do środka rurki nic nie wpychałem jeszcze, ale spróbuje może faktycznie coś tam się dostało.
Obadam. |
_________________ Capoeira e minha vida...
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 11-09-2011, 14:54
|
|
|
Czasami w niektórych autach nie ma filtra przeciwpyłkowego i do wnętrza nagrzewnicy dostaje się trochę liści które blokują odpływ. W większości Mitsubishi (albo w każdym) można wziąć nożyk i wyciąć miejsce na filtr i go tam włożyć. Miejsce jest przetłoczone także operacja banalna. Do przepychania odpływu nie bierz nic twardego (czytaj drut stalowy) żeby nie uszkodzić parownika. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
Kojec
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011 Posty: 204 Skąd: Kąty wrocławskie
|
Wysłany: 17-03-2012, 13:20
|
|
|
Witam,
przestała mi działaś sprężarka klimatyzacji po swapie z 2.4 na 2.5, co może być powodem?? Jak sprawdzić czy to wina sprężarki, gdzie szukać przyczyny. Dodam że cała instalacja jest z 2.5 V6, sprężarka również ale reszta pierdół od klimy została od 2.4. Proszę o pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14382 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-03-2012, 00:45
|
|
|
Pewnie rozszczelniony układ. Czy podczas ingerencji w przewody sprężarki, chłodnicy wymieniałeś oringi na nowe i składałeś po uprzednim przetarciu olejem? Jeśli nie, to układ na 90% się rozszczelnił.
Podstawowa metoda sprawdzenia, to odpięcie kostki przy osuszaczu i zwarcie na sekundę obu pinów. Jeśli klima załączy, to znaczy że albo nie ma czynnika albo padł czujnik. Opcja pierwsza 95%, druga 5%. Klimatronik ustawiony na osuszanie przedniej szyby i temp na 17 stopni.
Jeśli natomiast to zwarcie nie spowoduje włączenia, to test drugi polega na zmierzeniu czy pojawia się napięcie na przewodzie sterowania elektrosprzęgła. Kostka powinna być gdzieś z przodu na obudowie rozrządu. Z tego co pamiętam pojedynczy pin.
Te 2 testy pozwolą postawić diagnozę wstępną. |
|
|
|
 |
|