Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
07-03-2010, 13:39
Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-10-2014, 07:36   

Zjeździłem już 80kkm w tym 60kkm na nowych klockach z przodu (frajer, co?).
Ostatnio mam bicie w jakimś elemencie układu jezdnego/hamulcowego, bo bicie przenosi mi się na kierownicę podczas hamowania.
Mam też coś nie tak z lewym kołem z przodu (a bardziej chodzi o łożysko ślizgowe tam u góry przy McPhersonie 0 klika/pstryka mi przez jakiś czas podczas jazdy jak przejadę przez większą nierówność) i zastanawiam się co może powodować to bicie...?
Czy mogę to zdiagnozować biorąc gada na lewarek - jedna osoba kręci kołem, druga hamuje, czy nie da rady?
Czy polecacie przy takim przebiegu od razu wymienić klocki i tarcze?

Pozdrowienia
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 05-10-2014, 08:00   

RalfPi napisał/a:
Czy polecacie przy takim przebiegu od razu wymienić klocki i tarcze?

Zobaczysz, to wymienisz, ale raczej tarcze już do wymiany. ja przy 90.000 mam już trzeci komplet.
RalfPi napisał/a:
Czy mogę to zdiagnozować biorąc gada na lewarek - jedna osoba kręci kołem, druga hamuje, czy nie da rady?

Na pewno pomoże zdiagnozować. A nie lepiej podjechać na podnośnik i uwolnić oba koła?
RalfPi napisał/a:
Mam też coś nie tak z lewym kołem z przodu (a bardziej chodzi o łożysko ślizgowa tam u góry przy McPhersonie) i zastanawiam się co może powodować to bicie...?

Jak podniesiesz auto, to od dołu szarpnij kołem w górę za pomocą dźwigni. Pokręć energicznie prawo lewo, a druga osoba od komory silnika obserwuje łożysko. Ale weź do pomocy kogoś, kto prawidłowo zdiagnozuje usterkę :wink:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-10-2014, 08:54   

RalfPi napisał/a:

Czy mogę to zdiagnozować biorąc gada na lewarek - jedna osoba kręci kołem, druga hamuje, czy nie da rady?


Czujnik zegarowy i statyw magnetyczny. Ja już się zaopatrzyłem jak u 2 mechaników tego nie miało i nie widziało potrzeby sprawdzenia po montażu nowych. Samo montowałem tarcze przód i tył i na prawym przednim kole były różnice w zależności od obrotu tarczy względem piasty (piasta trochę krzywa nie wiem od czego). Komplet nawet od 100 paru złotych. Bicie tarczy takiej używanej nie powinno być raczej większe od 0,1mm, a nowej < 0,05mm.

Swoją drogą te mikody nie wiem czy przypadkiem czy specjalnie tak, ale każda miała 0,02-0,03mm bicia. Więc jak piasta też ma lekkie bicie to można o to 0,02-0,03mm skorygować lub podbić bicie ogólne. A nie mając czujnika to loteria jak siądzie.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 06-10-2014, 11:14   

RalfPi napisał/a:
Zjeździłem już 80kkm w tym 60kkm na nowych klockach z przodu (frajer, co?).


dlaczego frajer ? po prostu jesteś dobrym kierowcą- przewidującym sytuacje na drodze :)

Przy okazji pisałem kilka postów wyżej n.t. wymiany hamulców (przód).
Tak mogą wyglądać tarcze (oryginalne) po przebiegu
40 tys. km
[img][/img]

[img][/img]

[img][/img]

Leżą sobie kilka tygodni, więc nie są idealnie czyste.
Wymienione, bo zaczęły troszkę bić (naprawdę niewiele), a klocki spokojnie przejechały by jeszcze ze 20 tys.
_________________

 
 
 
Beny_s 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 96
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-10-2014, 10:46   

Uwex napisał/a:

Wymienione, bo zaczęły troszkę bić (naprawdę niewiele), a klocki spokojnie przejechały by jeszcze ze 20 tys.


Tylko potwierdza że oryginalne tarcze są kiepskiej jakości jak przy tak delikatnym użytkowaniu i tak zaczynają bić.
 
 
Jarulas 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 37
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-10-2014, 14:58   

Beny_s napisał/a:
Uwex napisał/a:

Wymienione, bo zaczęły troszkę bić (naprawdę niewiele), a klocki spokojnie przejechały by jeszcze ze 20 tys.


Tylko potwierdza że oryginalne tarcze są kiepskiej jakości jak przy tak delikatnym użytkowaniu i tak zaczynają bić.


U mnie delikatne bicie tarcz ustąpiło po wymianie oryginalnych klocków na Textary przy 65.000 km.
Po drugiej wymianie przy 140.000 km bicia dalej nie ma.
_________________

 
 
matti_04 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 20
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 17-01-2015, 17:10   

Witam ja wymieniłem tarcze i klocki z przodu przy przebiegu 140k, tarcze miałem od nowości a klocki to był drugi komplet, teraz mam 3 komplet klocków kupiłem Hawk performance HPS i tarcze SP Performance Drilled Slotted. Zrobiłem juz prawie 3k km na tym komplecie rewelacja , auto hamuje lepiej niż jak było nowe a do tego kompletnie żadnych pisków (poprzednie zakładane w ASO podobno oryginalne - piszczały jak w starym autobusie, na marginesie reklamując je dowiedziałem sie ze to moja wina, ja źle hamuje "za delikatnie")
Zobaczymy tylko ile na nich zrobię km :-)
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 17-01-2015, 17:58   

matti_04 napisał/a:
auto hamuje lepiej niż jak było nowe
- Wiem coś na ten temat, już 2 lata śmigam na tym komplecie i jest rewelacyjny. :wink:
Zastanawia mnie tylko jak inni hamują mając zwykłe tarcze. Ja nie wytrzymałem tej presji. :P
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
michaello 
Forumowicz


Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 460
Skąd: WE
Wysłany: 17-01-2015, 20:00   

tyku napisał/a:
Zastanawia mnie tylko jak inni hamują mając zwykłe tarcze. Ja nie wytrzymałem tej presji.

Kolego tyku zapewne sa jaskiniowcami i wogole nie hamuja. Zenujace.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 17-01-2015, 20:22   

Cytat:
Zenujace.
Dokładnie tego słowa mi zabrakło. :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
michaello 
Forumowicz


Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 460
Skąd: WE
Wysłany: 17-01-2015, 21:02   

bezsprzecznie.
 
 
wrobel_19 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 DI-D
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: Berlin
Wysłany: 19-01-2015, 21:18   

Hej,

co myslicie o tym zestawie do wersji 1.8 DI-D 150KM.

http://www.ebay.de/itm/ZI...=item2a3a100262
 
 
dr2ke 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 132
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 22-02-2015, 10:02   

Cześć,

Zamierzam wrzucić na przód zestaw od Zimmermanna:

380.2170.20 - tarcze
23584.160.1 - klocki

Co o ty myślicie ? A może ktoś już ma taki zestaw ?
Przy okazji, jak reguluje się ręczny w Lancerku ?
_________________
forever young
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 22-02-2015, 10:38   

Tarcze z tego co mi wiadomo są przyzwoite, ale klocki to kup EBC Green Stuff EDP21614.
dr2ke napisał/a:
jak reguluje się ręczny w Lancerku ?

http://forum.mitsumaniaki...hlight=r%EAczny
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
dr2ke 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 132
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 25-02-2015, 15:35   

Może się komuś przyda :)

Ceny w ASO Kalisz:

tarcze przód - 534 zł/szt.
klocki przód - 430 zł/komplet

Całość: 1498 zł. Od tej kwoty zaproponowano mi rabat 10%. Ceny z dnia 21/02/15.

Pozdrawiam
Darek
_________________
forever young
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.