Przesunięty przez: mkm 07-03-2010, 13:39 |
Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-10-2014, 07:36
|
|
|
Zjeździłem już 80kkm w tym 60kkm na nowych klockach z przodu (frajer, co?).
Ostatnio mam bicie w jakimś elemencie układu jezdnego/hamulcowego, bo bicie przenosi mi się na kierownicę podczas hamowania.
Mam też coś nie tak z lewym kołem z przodu (a bardziej chodzi o łożysko ślizgowe tam u góry przy McPhersonie 0 klika/pstryka mi przez jakiś czas podczas jazdy jak przejadę przez większą nierówność) i zastanawiam się co może powodować to bicie...?
Czy mogę to zdiagnozować biorąc gada na lewarek - jedna osoba kręci kołem, druga hamuje, czy nie da rady?
Czy polecacie przy takim przebiegu od razu wymienić klocki i tarcze?
Pozdrowienia |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 05-10-2014, 08:00
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Czy polecacie przy takim przebiegu od razu wymienić klocki i tarcze? |
Zobaczysz, to wymienisz, ale raczej tarcze już do wymiany. ja przy 90.000 mam już trzeci komplet.
RalfPi napisał/a: | Czy mogę to zdiagnozować biorąc gada na lewarek - jedna osoba kręci kołem, druga hamuje, czy nie da rady? |
Na pewno pomoże zdiagnozować. A nie lepiej podjechać na podnośnik i uwolnić oba koła? RalfPi napisał/a: | Mam też coś nie tak z lewym kołem z przodu (a bardziej chodzi o łożysko ślizgowa tam u góry przy McPhersonie) i zastanawiam się co może powodować to bicie...? |
Jak podniesiesz auto, to od dołu szarpnij kołem w górę za pomocą dźwigni. Pokręć energicznie prawo lewo, a druga osoba od komory silnika obserwuje łożysko. Ale weź do pomocy kogoś, kto prawidłowo zdiagnozuje usterkę |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-10-2014, 08:54
|
|
|
RalfPi napisał/a: |
Czy mogę to zdiagnozować biorąc gada na lewarek - jedna osoba kręci kołem, druga hamuje, czy nie da rady? |
Czujnik zegarowy i statyw magnetyczny. Ja już się zaopatrzyłem jak u 2 mechaników tego nie miało i nie widziało potrzeby sprawdzenia po montażu nowych. Samo montowałem tarcze przód i tył i na prawym przednim kole były różnice w zależności od obrotu tarczy względem piasty (piasta trochę krzywa nie wiem od czego). Komplet nawet od 100 paru złotych. Bicie tarczy takiej używanej nie powinno być raczej większe od 0,1mm, a nowej < 0,05mm.
Swoją drogą te mikody nie wiem czy przypadkiem czy specjalnie tak, ale każda miała 0,02-0,03mm bicia. Więc jak piasta też ma lekkie bicie to można o to 0,02-0,03mm skorygować lub podbić bicie ogólne. A nie mając czujnika to loteria jak siądzie. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 06-10-2014, 11:14
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Zjeździłem już 80kkm w tym 60kkm na nowych klockach z przodu (frajer, co?). |
dlaczego frajer ? po prostu jesteś dobrym kierowcą- przewidującym sytuacje na drodze
Przy okazji pisałem kilka postów wyżej n.t. wymiany hamulców (przód).
Tak mogą wyglądać tarcze (oryginalne) po przebiegu
40 tys. km
[img] [/img]
[img] [/img]
[img] [/img]
Leżą sobie kilka tygodni, więc nie są idealnie czyste.
Wymienione, bo zaczęły troszkę bić (naprawdę niewiele), a klocki spokojnie przejechały by jeszcze ze 20 tys. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Beny_s
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 96 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2014, 10:46
|
|
|
Uwex napisał/a: |
Wymienione, bo zaczęły troszkę bić (naprawdę niewiele), a klocki spokojnie przejechały by jeszcze ze 20 tys. |
Tylko potwierdza że oryginalne tarcze są kiepskiej jakości jak przy tak delikatnym użytkowaniu i tak zaczynają bić. |
|
|
|
 |
Jarulas
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 37 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-10-2014, 14:58
|
|
|
Beny_s napisał/a: | Uwex napisał/a: |
Wymienione, bo zaczęły troszkę bić (naprawdę niewiele), a klocki spokojnie przejechały by jeszcze ze 20 tys. |
Tylko potwierdza że oryginalne tarcze są kiepskiej jakości jak przy tak delikatnym użytkowaniu i tak zaczynają bić. |
U mnie delikatne bicie tarcz ustąpiło po wymianie oryginalnych klocków na Textary przy 65.000 km.
Po drugiej wymianie przy 140.000 km bicia dalej nie ma. |
_________________
 |
|
|
|
 |
matti_04
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 20 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: 17-01-2015, 17:10
|
|
|
Witam ja wymieniłem tarcze i klocki z przodu przy przebiegu 140k, tarcze miałem od nowości a klocki to był drugi komplet, teraz mam 3 komplet klocków kupiłem Hawk performance HPS i tarcze SP Performance Drilled Slotted. Zrobiłem juz prawie 3k km na tym komplecie rewelacja , auto hamuje lepiej niż jak było nowe a do tego kompletnie żadnych pisków (poprzednie zakładane w ASO podobno oryginalne - piszczały jak w starym autobusie, na marginesie reklamując je dowiedziałem sie ze to moja wina, ja źle hamuje "za delikatnie")
Zobaczymy tylko ile na nich zrobię km |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 17-01-2015, 17:58
|
|
|
matti_04 napisał/a: | auto hamuje lepiej niż jak było nowe | - Wiem coś na ten temat, już 2 lata śmigam na tym komplecie i jest rewelacyjny.
Zastanawia mnie tylko jak inni hamują mając zwykłe tarcze. Ja nie wytrzymałem tej presji. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
michaello
Forumowicz

Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 460 Skąd: WE
|
Wysłany: 17-01-2015, 20:00
|
|
|
tyku napisał/a: | Zastanawia mnie tylko jak inni hamują mając zwykłe tarcze. Ja nie wytrzymałem tej presji. |
Kolego tyku zapewne sa jaskiniowcami i wogole nie hamuja. Zenujace. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 17-01-2015, 20:22
|
|
|
Dokładnie tego słowa mi zabrakło. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
michaello
Forumowicz

Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 460 Skąd: WE
|
Wysłany: 17-01-2015, 21:02
|
|
|
bezsprzecznie. |
|
|
|
 |
wrobel_19
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 DI-D
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Berlin
|
|
|
|
 |
dr2ke
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 132 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 22-02-2015, 10:02
|
|
|
Cześć,
Zamierzam wrzucić na przód zestaw od Zimmermanna:
380.2170.20 - tarcze
23584.160.1 - klocki
Co o ty myślicie ? A może ktoś już ma taki zestaw ?
Przy okazji, jak reguluje się ręczny w Lancerku ? |
_________________ forever young |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 22-02-2015, 10:38
|
|
|
Tarcze z tego co mi wiadomo są przyzwoite, ale klocki to kup EBC Green Stuff EDP21614.
dr2ke napisał/a: | jak reguluje się ręczny w Lancerku ? |
http://forum.mitsumaniaki...hlight=r%EAczny |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
dr2ke
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 132 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 25-02-2015, 15:35
|
|
|
Może się komuś przyda
Ceny w ASO Kalisz:
tarcze przód - 534 zł/szt.
klocki przód - 430 zł/komplet
Całość: 1498 zł. Od tej kwoty zaproponowano mi rabat 10%. Ceny z dnia 21/02/15.
Pozdrawiam
Darek |
_________________ forever young |
|
|
|
 |
|