[EAxx] Olej |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-05-2011, 15:44
|
|
|
Kamil_Ziomek napisał/a: | A co myślicie o kupieniu maxlifa 5W40 u dystrybutora podanego na stronie internetowej np: AD Dakol Dębica ? | No chyba same plusy, większe prawdopodobieństwo kupna oryginału. |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 09-06-2011, 00:10
|
|
|
wiem ze tamet o oleju ale zapytam tutaj zeby nie zakladac nowego tematu.
zna moze ktos z szanownych forumowiczów symbol filtra oleju do 4G63? patrze po roznych katalogach i wychodzi mi op 545/2 op 575 op 558 op 617... w tamtym roku zakladalem op 617 wedlug katalogu filtrona, ale patrzylem w katalogu harta po samochodzie i tyle symboli wywalilo jak kupilem samochod byl ori mitsu i byl wiekszy czyli pewnie jakis op 575. juz sam nie wiem ktorego zalozyc
i jeszcze jedno pytanie, w 2.0 pod miska jest uszczelka czy pasta? w katalogu wychodza mi symbole reinza 71-52941-00 i 71-52477-00 ale jak tak patrze na samochodzie wyglada jak by pasta byla |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-06-2011, 08:32
|
|
|
Matik608 napisał/a: | w 2.0 pod miska jest uszczelka czy pasta? | pasta Matik608 napisał/a: | symbol filtra oleju do 4G63? | U mnie siedzi Knecht OC 230, z filtrona nigdy nie próbowałem, ale 545/2 mozliwe że by podszedł, choć głowy uciąc za to sobie nie dam |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mariusz00212
Nowy Forumowicz

Auto: galant EA2A 2.0GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2011 Posty: 26 Skąd: KOLNO
|
Wysłany: 09-06-2011, 09:54
|
|
|
do przebiegu 220tyś stosowany był castrol egde 5w30 w tej chwili mam już przejechane 8 tyś na castrol egde sport 10w60
POLECAM !
[ Dodano: 09-06-2011, 10:23 ]
castrol egde sport 10w60 po przejechaniu 8tyś km
http://www.fotosik.pl/pok...583d90282c.html |
_________________
 |
|
|
|
 |
Croom
Forumowicz
Auto: Diesel klekot
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 101
|
Wysłany: 09-06-2011, 22:52
|
|
|
Matik608 napisał/a: | na moze ktos z szanownych forumowiczów symbol filtra oleju do 4G63 |
Oczywiście
http://wixeurope.com/cata...asp?Part=WL7252
[Jeszcze jedna próba reklamy a polecą piżamy w pasy... ]
Co do max-life czy X-Cessa to moge komuś wysłać Fuchs-a o odpowiedniej specyfikacji aby zobaczył czym różni sie olej w którym nikt nie oszczedza na dodatkach AW |
Ostatnio zmieniony przez londolut 09-06-2011, 23:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 14-06-2011, 20:18
|
|
|
dzięki robertdg, chyba założę tak jak piszesz oc 230, w inter carsie taki również wychodzi wiec moze sie nada |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-06-2011, 06:51
|
|
|
Matik608 napisał/a: | oc 230 |
albo oc 196 - ciut tańszy jest a pasuje spoko
230 lepiej pasuje do GDI wg mnie - ze względu na wymiary, bo działanie mają wszystkie takie samo |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 17-06-2011, 12:16
|
|
|
Tym razem natrafiono na podrobke Loqui Moly. Cytat kolegi filip_auto z forum OCP:
Mojej skodzie stuknęło 15000 postanowiłem wymienić olej. Auto jest na gwarancji ale z samochodem nic się nie dziej, a nie mam zamiaru dorabiać serwis zleciłem wymianę zaprzyjaźnionemu mechanikowi. Nie wiedziałem co jest zalane a po korku od oleju stwierdziłem że nic specjalnego bo znajdowała się na nim szara maź no i ubyło jej przez ten okres około 0,8 litra. Jazda z przyczepką ( sam założyłem hak brink z zdejmowaną kulą w serwisie za coś takiego krzyknęli 1800 ja zrobiłem to za około 800zł z oryginalną wiązką podpinaną pod lampy i z adnotacją w dowodzie rejestracyjnym) no i od czasu do czasu potraktowałem ją solidnie prawą nogą do odcięcia paliwa i prędkość przelotowa standard 100-120 czasami nawet 170-190.
Na forum wyczytałem że liqui moly ma jedną z najlepszych oliw na rynku i taką zakupiłem 5W40 Synthoil high tech i to nie mało bo dwie bańki po 5 litrów jedna dla szwagra druga dla mnie i trzy opakowania 1 litrowe dla ojca do toyoty yaris.
Szwagra był dobry
Ojca był dobry
Mechanik spuścił zużyty olej wymienił filtry przy okazji dokręcił wszystkie śruby mocujące hak do nadwozia i przesmarował mechanizm zmiany biegów no i zabieramy się za wlewanie oleju do silnika
A tu zonk
Przedstawiam zdjęcia co było w bańce
Dobrze że mam na to fakturę za telefon i dzwonię do Arpolu w Sierpcu bo tam kupiłem olej że sprzedali mi ścierwo a nie olej który miał być jednym z najlepszych
Przyjęli reklamacje o wszystkim będę was informował
Mechanik miał Mobila 5W50 i takim zalałem motor
Olej syntetyczny który znajduje się w bańce
Bańka Oleju Liqui moly
i dalej:
Dziś miał dzwoni przedstawiciel z LM na kujawsko - pomorskie około południa. Oczywiście nie zadzwonił. Zadzwoniłem do przedstawicielstwa na Polskę. Odebrał pani przedstawiałem jej problem z olejem to powiedziała że zna problem ale nie jest wtajemniczona w szczegóły i że skontaktuje się z przedstawicielem z kujawsko- pomorskiego i go pogoni.
No zadzwonił do mnie po 14 i mówi że olej jest już u niego i wysyła go do Warszawy a centrala ma go wysłać do producenta do analizy i że jak z analizy wyjdzie że to nie olej LM to że ja pokryje koszty badania.
To ja do gościa że mam na to trzech świadków spisany protokół reklamacji zostawiłem sobie trochę tego ścierwa w słoiku. No i jak by co do czego to spotkamy się w sądzie bo ja nie mam zamiaru płacić za badania tego czegoś i jak by co to pokrywa koszty mojego straconego dnia pracy mechanika i świadka osoby która przyjechał do mechanika po odbiór samochodu kosztów sądowych no i pieniądze za to coś plus koszty podroży.
Na koniec mu zadałem pytanie czy nie wyklucza tego iż ktoś w Polsce ma dostęp do butelek i nakrętek po olejach LM i robi takie szopki?
On mi odpowiedział że nie wyklucza.
Odpowiedziałem mu że trafił pod zły adres i mu nie odpuszczę takich przekrętów i że by był ciekawy materiał do TVN Turbo. Turbo kamera[/i] |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
luckyluck
Mitsumaniak

Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 960 Skąd: Znad Pilicy
|
Wysłany: 17-06-2011, 12:59
|
|
|
Jestem w stanie zrozumieć podróbę z jakimś tańszym olejem w środku, ale to jest przeginka już. |
_________________ Bydlak
 |
|
|
|
 |
Croom
Forumowicz
Auto: Diesel klekot
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 101
|
Wysłany: 20-06-2011, 01:35
|
|
|
sampler napisał/a: | Na koniec mu zadałem pytanie czy nie wyklucza tego iż ktoś w Polsce ma dostęp do butelek i nakrętek po olejach LM i robi takie szopki? |
Nie ma numeru serii, faktura powinna w sposób bezceremonialny wykazać skąd pochodzi towar.
Korek był zakręcony fabrycznie ?
Wątpie aby ktos z tej firmy która Ci to sprzedała robił tak idiotyczny "wałek" wlewając jakiś towot
Jak widać firma niezbyt poważna skoro podchodzi w ten sposób do klienta.
Ja badam olej przepracowany swoim klientom za darmo a tu takie jaja...
Czekamy na wieści z frontu
Powodzenia |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-06-2011, 13:59
|
|
|
pytałem poprzedniego właściciela mojego zielonego kombi, jaki olej zalał - okazuje się, że przez namowy na forum kupił elf 5W40 - ludziska, jak możecie coś takiego proponować - to nawet nie jest syntetyk
to tylko olej synthetic technology a więc mineralny z dodatkami
oleje pełno-syntetyczne mają wiązania molekuł rozbijane i łączone od nowa - to zupełnie inny olej niż wszelkie HC itp.
kupcie porządny olej oznaczony Full(y) synthetic albo 100% synthetic a różnica w pracy popychaczy będzie wyczuwalna |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 21-06-2011, 14:09
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | kupił elf 5W40 |
Krzyzak, ja obecnie ujeżdzam Elfa 5W40 i nic a nic nie klepią popychacze |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
annihilator
Mitsumaniak

Auto: EA5W SE '99 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 53 Skąd: gda
|
Wysłany: 21-06-2011, 14:39
|
|
|
Ja wcześniej miałem castrola 5W50 i klepało na zimnym a po 10 tysiach klepało i na ciepłym, teraz mam mobila 5W50 i cisza, wymieniane zimą i czy to na zimnym czy na ciepłym - błoga cisza, od zimy to teraz przejechałem jakieś 8kkm, więc szukać innych smarowideł raczej nie będę, jeśli ma to znaczenie to silniczek chodzi na gazie, naprawdę klepanie to przeszłość |
|
|
|
 |
|