Otwarty przez: Chooper 19-01-2010, 08:06 |
od 0 do 100km/h |
Autor |
Wiadomość |
mario-borek [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2006, 17:30 od 0 do 100km/h
|
|
|
Czy może ktoś z was ma dane a moż osobiście próbował rozpędzić swoją carismę od zera do setki jaki czas może osiągnąc , ewetualnie jaki osiągneliście |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2006, 18:33
|
|
|
Według katalogu przyspieszenie do setki 1.8 glx to 10,2 s. a maxymalna prędkość 200 km/h, natomiast 1.8 gdi do setki 10,0 s. max. prędkość 215 km/h |
|
|
|
 |
Grześku
Mitsumaniak groźny oboźny

Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 2722 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-09-2006, 21:40
|
|
|
Ja mierzyłem czas tuż przed i tuż po podkręcaniu. Z tego co pamiętam to było 10,4 sek a jest 9,2 sek.
Pomiar jakimś ustrojstwem podpinanym do złącza serwisowego. |
_________________ "nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin
strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-09-2006, 07:56
|
|
|
No jak dizel z turbo to dość łatwo można podkęcić bo styka czipa zmienić chyba że ktoś z podkęcaniem na czipie przesadzi to wtedy albo stopi łopatki w turbo albo inne pasqdztwa mu się w silniku porobią chyba że się w jakieś porządnej firmie robi jak choćby u Marka Goduli to wtedy wszystko po tuningu jest OK |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Grześku
Mitsumaniak groźny oboźny

Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 2722 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-09-2006, 16:12
|
|
|
saphire napisał/a: | No jak dizel z turbo to dość łatwo można podkęcić bo styka czipa zmienić |
ja sobie oporniki przelutowałem i chipa przełożyłem.
Na półkę bo nowy numer wyszedł.
Jakiego czipa Ty chcesz zmieniac?? |
_________________ "nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin
strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-09-2006, 19:19
|
|
|
Grześku napisał/a: |
ja sobie oporniki przelutowałem i chipa przełożyłem.
Na półkę bo nowy numer wyszedł.
Jakiego czipa Ty chcesz zmieniac?? |
Hehe nie czytuję chipa - zszedł na psy albo i mnie może nie wystarcza poziom tej gazety całkiem jak dla dzieci neostrady
A co do czipa to każdy chyba wie o co biega |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2006, 21:37
|
|
|
Kiedys zalozylem taki sam temat i poszedl w piz..u. Swoja cari mierzylem g-techem wyniki mam pod postem. |
|
|
|
 |
CichyTom [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 09:02
|
|
|
w katalogu 1,6 z 90 konnym silnikiem powinien osiągnąć 100 km/h ha, ha, ha już po 12,8 s.
a ten ze 102 konnym trochę szybciej , czyli w najgorszym wypadku 12,7 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-09-2006, 10:37
|
|
|
60 mph = 96.56064 km/h |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 13:45
|
|
|
CichyTom napisał/a: | w katalogu 1,6 z 90 konnym silnikiem powinien osiągnąć 100 km/h ha, ha, ha już po 12,8 s.
a ten ze 102 konnym trochę szybciej , czyli w najgorszym wypadku 12,7 |
W katalogach które mam u siebie, wersja 103 KM ma 12.4 s, a 90 KM 11.9 s. Tak niską wartość dla 90 KM potwierdzają też inne źródła, choć jedynym, które mogę podać to artykuł w "AUTO - Technika Motoryzacyjna" 5/97 (12.0 s). |
|
|
|
 |
CichyTom [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 14:25
|
|
|
Ja rozumiem, że moc odgrywa mniejszą wagę przy przyspieszeniu niż moment krętu, dlatego byłbym wdzięczny Alek, gdybyś podał jeszcze max moment obrotowy 90 konnego silnika, no i tego 103 konnego też, jeśli masz lub pamiętasz, bo tego porównania jestem strasznie ciekawy |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-09-2006, 17:07
|
|
|
Max moment to mało - trzeba znać wykres momentu i mocy funkcji obrotów silnika lub prędkości auta na danym biegu wtedy cokolwiek można porównywac. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 21:11
|
|
|
CichyTom napisał/a: | moment krętu |
Kręt to chyba cóś troszkę innego, ale z tego fragmentu licealnej fizyki już niewiele pamiętam, poza tfurczością poetycką naszego fizyka: "Popęd momentu jest równy zmianie krętu."
A momenty obrotowe w carismowych 1.6 to:
- 137 Nm/4000 obr w wersji 90 KM
- te same wartości dla 100 KM (taki przejściowy silnik przed liftingiem)
- 141 Nm/4500 obr dla 103 KM.
Przy przejściu z 90 KM na 100 KM dali też dłuższą dwójkę: przełożenie 1.863 w miejsce 2.074.
EDIT
Znalazłem wykres momentu i mocy silnika 103 KM, ale gdy chciałem go wkleić, to coś mi nie pasowało. Okazało się że makaroniarze do swojego katalogu Carismy (po liftingu) skopiowali wykres silnika 100 KM i tylko dopisali na nim wartości od 103 KM. Lenistwo do 3. potęgi!
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-09-2006, 21:40
|
|
|
dla 1.8GDi 177Nm przy 3750 obr/min
[ Dodano: 18-09-2006, 22:20 ]
Tu jest link do stronki z wykresem silnika 1.8 GDI
PS. na tej stronce są także wykresy wszelkiej maści innych autek
Wykresy momentu i mocy z hamowni |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 23:12
|
|
|
saphire napisał/a: | dla 1.8GDi 177Nm przy 3750 obr/min
[ Dodano: 18-09-2006, 22:20 ]
Tu jest link do stronki z wykresem silnika 1.8 GDI
|
wg. linka 174Nm |
|
|
|
 |
|