Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Chooper
19-01-2010, 08:06
od 0 do 100km/h
Autor Wiadomość
mario-borek
[Usunięty]

  Wysłany: 16-09-2006, 17:30   od 0 do 100km/h

Czy może ktoś z was ma dane a moż osobiście próbował rozpędzić swoją carismę od zera do setki :?: jaki czas może osiągnąc , ewetualnie jaki osiągneliście :?: :D
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2006, 18:33   

Według katalogu przyspieszenie do setki 1.8 glx to 10,2 s. a maxymalna prędkość 200 km/h, natomiast 1.8 gdi do setki 10,0 s. max. prędkość 215 km/h
 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-09-2006, 21:40   

Ja mierzyłem czas tuż przed i tuż po podkręcaniu. Z tego co pamiętam to było 10,4 sek a jest 9,2 sek.
Pomiar jakimś ustrojstwem podpinanym do złącza serwisowego.
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-09-2006, 07:56   

No jak dizel z turbo to dość łatwo można podkęcić bo styka czipa zmienić chyba że ktoś z podkęcaniem na czipie przesadzi to wtedy albo stopi łopatki w turbo albo inne pasqdztwa mu się w silniku porobią chyba że się w jakieś porządnej firmie robi jak choćby u Marka Goduli to wtedy wszystko po tuningu jest OK
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-09-2006, 16:12   

saphire napisał/a:
No jak dizel z turbo to dość łatwo można podkęcić bo styka czipa zmienić

ja sobie oporniki przelutowałem i chipa przełożyłem.
Na półkę bo nowy numer wyszedł. :mrgreen:
Jakiego czipa Ty chcesz zmieniac??
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-09-2006, 19:19   

Grześku napisał/a:

ja sobie oporniki przelutowałem i chipa przełożyłem.
Na półkę bo nowy numer wyszedł. :mrgreen:
Jakiego czipa Ty chcesz zmieniac??


Hehe nie czytuję chipa - zszedł na psy albo i mnie może nie wystarcza poziom tej gazety ;) całkiem jak dla dzieci neostrady :twisted:

A co do czipa to każdy chyba wie o co biega ;)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 17-09-2006, 21:37   

Kiedys zalozylem taki sam temat i poszedl w piz..u. Swoja cari mierzylem g-techem wyniki mam pod postem.
 
 
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2006, 09:02   

w katalogu 1,6 z 90 konnym silnikiem powinien osiągnąć 100 km/h ha, ha, ha już po 12,8 s.
a ten ze 102 konnym trochę szybciej :) , czyli w najgorszym wypadku 12,7 :mrgreen:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-09-2006, 10:37   

60 mph = 96.56064 km/h
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2006, 13:45   

CichyTom napisał/a:
w katalogu 1,6 z 90 konnym silnikiem powinien osiągnąć 100 km/h ha, ha, ha już po 12,8 s.
a ten ze 102 konnym trochę szybciej :) , czyli w najgorszym wypadku 12,7 :mrgreen:

W katalogach które mam u siebie, wersja 103 KM ma 12.4 s, a 90 KM 11.9 s. Tak niską wartość dla 90 KM potwierdzają też inne źródła, choć jedynym, które mogę podać to artykuł w "AUTO - Technika Motoryzacyjna" 5/97 (12.0 s).
 
 
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2006, 14:25   

Ja rozumiem, że moc odgrywa mniejszą wagę przy przyspieszeniu niż moment krętu, dlatego byłbym wdzięczny Alek, gdybyś podał jeszcze max moment obrotowy 90 konnego silnika, no i tego 103 konnego też, jeśli masz lub pamiętasz, bo tego porównania jestem strasznie ciekawy :D
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-09-2006, 17:07   

Max moment to mało - trzeba znać wykres momentu i mocy funkcji obrotów silnika lub prędkości auta na danym biegu wtedy cokolwiek można porównywac.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2006, 21:11   

CichyTom napisał/a:
moment krętu

Kręt to chyba cóś troszkę innego, ale z tego fragmentu licealnej fizyki już niewiele pamiętam, poza tfurczością poetycką naszego fizyka: "Popęd momentu jest równy zmianie krętu."
A momenty obrotowe w carismowych 1.6 to:
- 137 Nm/4000 obr w wersji 90 KM
- te same wartości dla 100 KM (taki przejściowy silnik przed liftingiem)
- 141 Nm/4500 obr dla 103 KM.
Przy przejściu z 90 KM na 100 KM dali też dłuższą dwójkę: przełożenie 1.863 w miejsce 2.074.

EDIT
Znalazłem wykres momentu i mocy silnika 103 KM, ale gdy chciałem go wkleić, to coś mi nie pasowało. Okazało się że makaroniarze do swojego katalogu Carismy (po liftingu) skopiowali wykres silnika 100 KM i tylko dopisali na nim wartości od 103 KM. Lenistwo do 3. potęgi!
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-09-2006, 21:40   

dla 1.8GDi 177Nm przy 3750 obr/min

[ Dodano: 18-09-2006, 22:20 ]
Tu jest link do stronki z wykresem silnika 1.8 GDI

PS. na tej stronce są także wykresy wszelkiej maści innych autek :)
Wykresy momentu i mocy z hamowni
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2006, 23:12   

saphire napisał/a:
dla 1.8GDi 177Nm przy 3750 obr/min

[ Dodano: 18-09-2006, 22:20 ]
Tu jest link do stronki z wykresem silnika 1.8 GDI


wg. linka 174Nm :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.