Pajero III - [3.2 DID] Korozj nadkoli tylnych po otwarciu drzwi
robsongdansk - 15-01-2017, 12:24 Temat postu: [3.2 DID] Korozj nadkoli tylnych po otwarciu drzwi Witam szanownych użytkowników jak w temacie,jestem nowym i szukam pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł ? To wyglada jakby zewnętrzna cześć nadkola była skorodowana pod spodem jest jeszcze jakaś warstwa blachy ?
Jakie macie doświadczenia i spostrzeżenia wtyk temacie,ogólnie nadwozie jest wolne od śladów korozji poza punktem na tylnej klapie trochę to dziwne.
Pajero rok 2006
[ Dodano: 15-01-2017, 14:19 ]
robsongdansk napisał/a: | Witam szanownych użytkowników jak w temacie,jestem nowym i szukam pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł ? To wyglada jakby zewnętrzna cześć nadkola była skorodowana pod spodem jest jeszcze jakaś warstwa blachy ?
Jakie macie doświadczenia i spostrzeżenia wtyk temacie,ogólnie nadwozie jest wolne od śladów korozji poza punktem na tylnej klapie trochę to dziwne.
Pajero rok 2006 |
[ Dodano: 15-01-2017, 17:34 ]
robsongdansk napisał/a: | Witam szanownych użytkowników jak w temacie,jestem nowym i szukam pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł ? To wyglada jakby zewnętrzna cześć nadkola była skorodowana pod spodem jest jeszcze jakaś warstwa blachy ?
Jakie macie doświadczenia i spostrzeżenia wtyk temacie,ogólnie nadwozie jest wolne od śladów korozji poza punktem na tylnej klapie trochę to dziwne.
Pajero rok 2006
[ Dodano: 15-01-2017, 14:19 ]
robsongdansk napisał/a: | Witam szanownych użytkowników jak w temacie,jestem nowym i szukam pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł ? To wyglada jakby zewnętrzna cześć nadkola była skorodowana pod spodem jest jeszcze jakaś warstwa blachy ?
Jakie macie doświadczenia i spostrzeżenia wtyk temacie,ogólnie nadwozie jest wolne od śladów korozji poza punktem na tylnej klapie trochę to dziwne.
Pajero rok 2006 |
|
Madiek - 06-03-2017, 19:45
To koroduje w prawie każdym pajero, od dołu, zajrzyj pod spód, jak korozja to blachasz / spawacz. W moim to samo, co roku to trzeba bardzo dokładnie zabezpieczać, polecam brunox na rdzę, na to nigrin albo podobny środek do zabezpieczenia podwozia....
piotras78 - 06-03-2017, 22:27
Madiek napisał/a: | W moim to samo, co roku to trzeba bardzo dokładnie zabezpieczać |
Znaczy się masz coś nie tak. Dobrze zabezpieczona blacha to kilka lat spokoju.
Mike87 - 07-03-2017, 17:38
W moim Pajero nadkola są tak mocno zjedzone że pomoże tylko odcięcie elementów i dospawanie nowych. Póki co nie ruszam tego, w tym roku zabezpieczę chociaż podwozie bo zaczyna się dość mocno łuszczyć farba antykorozyjna fabryczna. Jak na razie mam wydatki na inne części w tym aucie.
Born - 09-03-2017, 11:53
U mnie w zeszłym roku zabezpieczałem odrdzewiaczem, potem podkładem antykorozyjnym i lakierem, ale teraz znowu wylazło, na wiosnę chyba replay, może poszukam lepszych podkładów. Może jakąś folię ochronną potem na to, żeby nie łapało wilgoci od tej gumy na drzwiach...
Georg - 09-03-2017, 20:33
Born napisał/a: | U mnie w zeszłym roku zabezpieczałem odrdzewiaczem, potem podkładem antykorozyjnym i lakierem, ale teraz znowu wylazło [...] |
Warunkiem powodzenia naprawy jest rzetelne usunięcie i zneutralizowanie resztek żrącego odrdzewiacza.
piotras78 - 09-03-2017, 20:44
Jak pisze Georg- słabo usuwałeś rdzę, wobec czego szybko wyszła.
Mike87 - 27-03-2017, 18:50
W ostatnim czasie sporządziłem dokładne oględziny miejsc które wymagają natychmiastowej ingerencji ze strony lakiernika.
Korozja nadkoli po otwarciu drzwi:
nadkola wyglądają najgorzej, jaki macie pomysł na ich naprawę? blacha jest dość mocno skorodowana, odpadają płaty blachy, z obu stron zagięta blacha jest pofałdowana i pewnie nadaje się część elementu do cięcia. Jak wygląda sprawa ze znalezieniem nadkoli? i dospawaniem elementów Czy jest możliwość u blacharza dorobienie i wyprofilowanie nowych elementów?
W serwisie powiedziano mi że te nadkola nie powinny być w tym roczniku aż tak mocno skorodowane, że auto mogło być powypadkowe (?).
Korozja na klapie bagażnika:
tutaj stan blacharski ma się nieco lepiej, a mianowicie ogniska korozji wychodzą z pod plastiku na którym mocowana jest tablica rejestracyjna - apropo tego plastiku w jaki sposób można go zdemontować? trzeba zdejmować plastiki wewnątrz klapy? jak jest z dojściem? i najważniejsze czy trzeba demontować zamek z klamką? ten plastik jest zamocowany na kołkach rozporowych?
Co do samych progów po zdjęciu plastików przód oraz tył sądziłem że będzie znacznie gorzej, a jest blacha prawie zdrowa, drobna korozja do naprawy.
Zdjęć podwozia nie mam, ale po oglądaniu auta na podnośniku lewa oraz prawa strona ma znaczne ogniska korozji - na pewno podwozie do mycia i czyszczenia z rdzy + konserwacja.
PiotrKw - 27-03-2017, 19:08
Mój był młodszy bo z 2005 , i też w takim razie "powypadkowy" te same miejsca "wypadku"
Wypadek to wystąpił w fabryce Mitsu , bo tak rdzewiejącego pojazdu to po Fiacie 126P nie miałem .
Podwozie w 5 letnim samochodzie nie cioranym po terenie wymagało konserwacji. Pod uszczelkami tylnych drzwi rdzewiało , progi tak jak i u Ciebie.
Mike87 - 28-03-2017, 18:48
Byłem dziś u blacharza i podejmie się wykonania nowych wstawek nadkoli z blachy.
Ale czy na pewno nie ma na rynku żadnych w sprzedaży nowych reperaturek tylnych błotników? ewentualnie jeśli nie ma może z innego auta w takim profilu znajdzie się?
Marcino - 28-03-2017, 19:31
PiotrKw napisał/a: | Mój był młodszy bo z 2005 , i też w takim razie "powypadkowy" te same miejsca "wypadku"
Wypadek to wystąpił w fabryce Mitsu , bo tak rdzewiejącego pojazdu to po Fiacie 126P nie miałem .
Podwozie w 5 letnim samochodzie nie cioranym po terenie wymagało konserwacji. Pod uszczelkami tylnych drzwi rdzewiało , progi tak jak i u Ciebie. |
Podobnie rdzewieją galanty na nadkolach
Mike87 - 28-03-2017, 20:41
Tyle że do Galanta są reperaturki, a do Pajero co najwyżej II generacji z przed 25 lat
Że nikt o tym dzisiaj nie pomyślał, dopiero nabił by kabzę.
Ewentualnie nabył bym pas tylny i wyciął elementy ale nawet i tego nie ma
Chyba jednak blacharz będzie musiał się wykazać, nie wiem jak to zrobi ale na pewno nie będą nadkola wyglądać jak w oryginale.
Bizi78 - 28-03-2017, 21:19
Mike87 napisał/a: | Tyle że do Galanta są reperaturki, a do Pajero co najwyżej II generacji z przed 25 lat
Że nikt o tym dzisiaj nie pomyślał, dopiero nabił by kabzę. |
O tym samym tylko do outka 1 rozmawialiśmy ostatnio na spocie .
H_A_L_T_I - 14-10-2017, 22:56
Ja u mnie zrobiłem ostatnio całe nadkola zewnętrzne z blachy aisi 304 1,5mm - wewnętrzne były od środka zabezpieczyłem podkładem epoxydowym i woskiem z braku czasu zewnątrz jest pryśnięte tylko epoxydem - na pewno nie zgnije Czas naprawy jakieś 6 h 2 nadkola - spawałem tig-iem do czołowo szczelnie
Moim zdaniem winą za korozję tylnych sierpów jest gąbka która się znajduje w środku pomiędzy wewnętrznym a zewnętrznym nadkolem.
neryng - 22-01-2019, 15:42
Panowie czy coś się zmieniło w sprawie zgnitych nadkoli ? Można coś kupić czy trzeba wykonać samemu ?
|
|
|