To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Korozj nadkoli tylnych po otwarciu drzwi

robsongdansk - 15-01-2017, 12:24
Temat postu: [3.2 DID] Korozj nadkoli tylnych po otwarciu drzwi
Witam szanownych użytkowników jak w temacie,jestem nowym i szukam pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł ? To wyglada jakby zewnętrzna cześć nadkola była skorodowana pod spodem jest jeszcze jakaś warstwa blachy ?
Jakie macie doświadczenia i spostrzeżenia wtyk temacie,ogólnie nadwozie jest wolne od śladów korozji poza punktem na tylnej klapie trochę to dziwne.
Pajero rok 2006

[ Dodano: 15-01-2017, 14:19 ]
robsongdansk napisał/a:
Witam szanownych użytkowników jak w temacie,jestem nowym i szukam pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł ? To wyglada jakby zewnętrzna cześć nadkola była skorodowana pod spodem jest jeszcze jakaś warstwa blachy ?
Jakie macie doświadczenia i spostrzeżenia wtyk temacie,ogólnie nadwozie jest wolne od śladów korozji poza punktem na tylnej klapie trochę to dziwne.
Pajero rok 2006


[ Dodano: 15-01-2017, 17:34 ]
robsongdansk napisał/a:
Witam szanownych użytkowników jak w temacie,jestem nowym i szukam pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł ? To wyglada jakby zewnętrzna cześć nadkola była skorodowana pod spodem jest jeszcze jakaś warstwa blachy ?
Jakie macie doświadczenia i spostrzeżenia wtyk temacie,ogólnie nadwozie jest wolne od śladów korozji poza punktem na tylnej klapie trochę to dziwne.
Pajero rok 2006

[ Dodano: 15-01-2017, 14:19 ]
robsongdansk napisał/a:
Witam szanownych użytkowników jak w temacie,jestem nowym i szukam pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł ? To wyglada jakby zewnętrzna cześć nadkola była skorodowana pod spodem jest jeszcze jakaś warstwa blachy ?
Jakie macie doświadczenia i spostrzeżenia wtyk temacie,ogólnie nadwozie jest wolne od śladów korozji poza punktem na tylnej klapie trochę to dziwne.
Pajero rok 2006

Madiek - 06-03-2017, 19:45

To koroduje w prawie każdym pajero, od dołu, zajrzyj pod spód, jak korozja to blachasz / spawacz. W moim to samo, co roku to trzeba bardzo dokładnie zabezpieczać, polecam brunox na rdzę, na to nigrin albo podobny środek do zabezpieczenia podwozia....
piotras78 - 06-03-2017, 22:27

Madiek napisał/a:
W moim to samo, co roku to trzeba bardzo dokładnie zabezpieczać

Znaczy się masz coś nie tak. Dobrze zabezpieczona blacha to kilka lat spokoju.

Mike87 - 07-03-2017, 17:38

W moim Pajero nadkola są tak mocno zjedzone że pomoże tylko odcięcie elementów i dospawanie nowych. Póki co nie ruszam tego, w tym roku zabezpieczę chociaż podwozie bo zaczyna się dość mocno łuszczyć farba antykorozyjna fabryczna. Jak na razie mam wydatki na inne części w tym aucie.
Born - 09-03-2017, 11:53

U mnie w zeszłym roku zabezpieczałem odrdzewiaczem, potem podkładem antykorozyjnym i lakierem, ale teraz znowu wylazło, na wiosnę chyba replay, może poszukam lepszych podkładów. Może jakąś folię ochronną potem na to, żeby nie łapało wilgoci od tej gumy na drzwiach...
Georg - 09-03-2017, 20:33

Born napisał/a:
U mnie w zeszłym roku zabezpieczałem odrdzewiaczem, potem podkładem antykorozyjnym i lakierem, ale teraz znowu wylazło [...]

Warunkiem powodzenia naprawy jest rzetelne usunięcie i zneutralizowanie resztek żrącego odrdzewiacza. 8)

piotras78 - 09-03-2017, 20:44

Jak pisze Georg- słabo usuwałeś rdzę, wobec czego szybko wyszła.
Mike87 - 27-03-2017, 18:50

W ostatnim czasie sporządziłem dokładne oględziny miejsc które wymagają natychmiastowej ingerencji ze strony lakiernika.

Korozja nadkoli po otwarciu drzwi:
nadkola wyglądają najgorzej, jaki macie pomysł na ich naprawę? blacha jest dość mocno skorodowana, odpadają płaty blachy, z obu stron zagięta blacha jest pofałdowana i pewnie nadaje się część elementu do cięcia. Jak wygląda sprawa ze znalezieniem nadkoli? i dospawaniem elementów Czy jest możliwość u blacharza dorobienie i wyprofilowanie nowych elementów?

W serwisie powiedziano mi że te nadkola nie powinny być w tym roczniku aż tak mocno skorodowane, że auto mogło być powypadkowe (?).






Korozja na klapie bagażnika:
tutaj stan blacharski ma się nieco lepiej, a mianowicie ogniska korozji wychodzą z pod plastiku na którym mocowana jest tablica rejestracyjna - apropo tego plastiku w jaki sposób można go zdemontować? trzeba zdejmować plastiki wewnątrz klapy? jak jest z dojściem? i najważniejsze czy trzeba demontować zamek z klamką? ten plastik jest zamocowany na kołkach rozporowych?






Co do samych progów po zdjęciu plastików przód oraz tył sądziłem że będzie znacznie gorzej, a jest blacha prawie zdrowa, drobna korozja do naprawy.

Zdjęć podwozia nie mam, ale po oglądaniu auta na podnośniku lewa oraz prawa strona ma znaczne ogniska korozji - na pewno podwozie do mycia i czyszczenia z rdzy + konserwacja.

PiotrKw - 27-03-2017, 19:08

Mój był młodszy bo z 2005 , i też w takim razie "powypadkowy" :wink: te same miejsca "wypadku" :wink:
Wypadek to wystąpił w fabryce Mitsu , bo tak rdzewiejącego pojazdu to po Fiacie 126P nie miałem .
Podwozie w 5 letnim samochodzie nie cioranym po terenie wymagało konserwacji. Pod uszczelkami tylnych drzwi rdzewiało , progi tak jak i u Ciebie.

Mike87 - 28-03-2017, 18:48

Byłem dziś u blacharza i podejmie się wykonania nowych wstawek nadkoli z blachy.
Ale czy na pewno nie ma na rynku żadnych w sprzedaży nowych reperaturek tylnych błotników? ewentualnie jeśli nie ma może z innego auta w takim profilu znajdzie się?

Marcino - 28-03-2017, 19:31

PiotrKw napisał/a:
Mój był młodszy bo z 2005 , i też w takim razie "powypadkowy" :wink: te same miejsca "wypadku" :wink:
Wypadek to wystąpił w fabryce Mitsu , bo tak rdzewiejącego pojazdu to po Fiacie 126P nie miałem .
Podwozie w 5 letnim samochodzie nie cioranym po terenie wymagało konserwacji. Pod uszczelkami tylnych drzwi rdzewiało , progi tak jak i u Ciebie.

Podobnie rdzewieją galanty na nadkolach

Mike87 - 28-03-2017, 20:41

Tyle że do Galanta są reperaturki, a do Pajero co najwyżej II generacji z przed 25 lat :(
Że nikt o tym dzisiaj nie pomyślał, dopiero nabił by kabzę.
Ewentualnie nabył bym pas tylny i wyciął elementy ale nawet i tego nie ma :(
Chyba jednak blacharz będzie musiał się wykazać, nie wiem jak to zrobi ale na pewno nie będą nadkola wyglądać jak w oryginale.

Bizi78 - 28-03-2017, 21:19

Mike87 napisał/a:
Tyle że do Galanta są reperaturki, a do Pajero co najwyżej II generacji z przed 25 lat :(
Że nikt o tym dzisiaj nie pomyślał, dopiero nabił by kabzę.

O tym samym tylko do outka 1 rozmawialiśmy ostatnio na spocie 8) .

H_A_L_T_I - 14-10-2017, 22:56

Ja u mnie zrobiłem ostatnio całe nadkola zewnętrzne z blachy aisi 304 1,5mm - wewnętrzne były od środka zabezpieczyłem podkładem epoxydowym i woskiem z braku czasu zewnątrz jest pryśnięte tylko epoxydem - na pewno nie zgnije :D Czas naprawy jakieś 6 h 2 nadkola - spawałem tig-iem do czołowo szczelnie
Moim zdaniem winą za korozję tylnych sierpów jest gąbka która się znajduje w środku pomiędzy wewnętrznym a zewnętrznym nadkolem.

neryng - 22-01-2019, 15:42

Panowie czy coś się zmieniło w sprawie zgnitych nadkoli ? Można coś kupić czy trzeba wykonać samemu ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group