To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Eclipse 2G 6A13 Mivec AWD

white90 - 15-01-2017, 17:25
Temat postu: Eclipse 2G 6A13 Mivec AWD
Witam
Moja przygoda z Mitsubishi zaczęła się w 2008r od Colta CA1A



Następnie było dużo planów np. 3000gt, Legnum, FTO
Wyszło na FTO GPX ;)
W trakcie jeżdżenia FTO z RHD zakupiłem wszystkie części potrzebne do przełożenia kierownicy na LHD. Niestety plany się zmieniły i FTO stało od 2012 do 2014 czekając na lepsze czasy. W międzyczasie wyciągnąłem silnik, skrzynie i całą instalacje. Po obejrzeniu dokładnie budy stwierdziłem, że nie opłaca się jej odbudowywać. Podłużnice powiedziały dość. W 2016 jak już się trochę odbiłem finansowo stwierdziłem że szkoda żeby silnik się marnował. Plan był na zakup Colta Cj i wrzucenie 6A12 Mivec z mojego byłego FTO ale już na manualnej skrzyni biegów. Przeszukałem całe allegro i olx niestety Colty były w dużo gorszym stanie jak FTO. Mój tata podał mi pomysł na Eclipse 2G. Zacząłem poszukiwania 2G z silnikiem 420a żeby rozrząd był z tej samej strony. Znalazł się 30km od mojego miejsca zamieszkania czerwony Eclipse 2G :) tyle że z silnikiem 4G63 :/ ale z nową instalacja gazową :)
Pojechaliśmy go obejrzeć nie żeby kupić tylko żeby zobaczyć jak wygląda Ecli :)
tak wyszło że kupiliśmy go tego samego dnia :)
Samochód nie był jeżdżony bo właściciel uderzył tylnym kołem w krawężnik i wygiął belke tylnego zawieszenia, wymieniłem ją na następny dzień i samochód jeździ już prosto :)
jeździłem Ecli do czasu aż skończył się przegląd ;)
Potem się zaczęło



Efekt na dzień dzisiejszy



Skrzynia jest ori z Eclipse 2g gs o oznaczeniu F5M31 jak dobrze pamiętam :)
W środku wleciał klimatronik i fotele z Mazdy RX8
W wolnej chwili chce wrzucić tablet zamiast radia ;)

W międzyczasie zakupiliśmy drugiego Eclipse 2G ale tym razem polift 99r z silnikiem 420a i automatyczna skrzynia biegów :)

Mój Eclipse zaraz po zakupie



Polift 420a zaraz po zakupie



pare dni póżniej



Pozdrawiam

W@sio - 15-01-2017, 20:19

Bardzo ciekawy projekt! Jak to jedzie z tym motorem? Która to wersja mocy? Klimatronik działa? Musiałeś coś dodatkowo podpinać?
white90 - 15-01-2017, 20:44

6A12 Mivec czyli 200km/200nm ale zobaczymy co pokaze hamownia
swap nie jest p&p jako ze nigdy nie było eclipse 2g z v6 a i ori silnik był obrocony tzn teraz rozrząd jest z lewej strony a w fto był z prawej ;)
Klimatronik działa tak jak powinien ;)
Całą instalacje robiłem sam :)

W@sio - 15-01-2017, 21:39

Noooo nooo! Przecierasz szlaki! Gratulacje! Będę obserwował projekt!
areksz121 - 15-01-2017, 22:14

No Bartek, w końcu coś napisałeś :) Jeśli można, czuję współudziałw projekcie na odległość :wink:
Z pokrywką to wygląda praktycznie jak bez rzeźby.

Stare czasy hehe:

white90 - 15-01-2017, 23:13

Dokladnie Arek masz współudział ;)
Wielkie dzieki za pokrywy i obudowe termostatu :)
Na zagranicznym forum fto nie wierzyli ze to mivec :D
Pisali ze to 6a12 z gala z pokrywka od mivec'a haha

Fragu - 16-01-2017, 07:02

No nareszcie, po tylu latach jakiś temat ! :D
Ostry mod Bartek, wpadaj w końcu na spota jakiegoś :wink:

white90 - 22-01-2017, 12:03

Eclipse jeździ bardzo dobrze ;)
tylko mam problem z ustawieniem wolnych obrotów :)
tzn. jak zresetuje ecu i odpale to jest ok
na zimnym obroty ida trochę w gore potem spadają i jest ok ale po jakims czasie np. po tygodniu jezdzenia obroty sa już dużo nizsze przy odpalaniu czyli odpalam a obroty sa na poziomie 500-600 jak bym chciał ruszyc to po puszczeniu gazu np. na zmiane biegu to silnik gasnie
żeby tego nie było muszę po odpaleniu przytrzymać delikatnie gaz i powoli puszczać tak żeby nie zgasł
teraz moje pytanie
Czy w FTO jest przewód Idle ten żeby podłączyć do nauki wolnych obrotów?

areksz121 - 22-01-2017, 22:41

Nie ma takiego wynalazku :wink: Jak masz śrubkę od regulacji powietrza w przepustnicy, to musisz ją delikatnie odkręcić. U mnie było tak, że na zimnym w niskich temperaturach dość długo podnosił wolne obroty nawet do 2krpm. Ale nigdy nie miałem problemu ze zbyt niskimi. Podstawa to ustawić szczelinę wstępną na przepustnicy i dobrze wyregulować TPSa, żeby wiedział kiedy ma regulować wolne obroty. W ECU Gala, mimo że ten kabelek jest, to używałem go może z dwa razy dawno temu. EGRu nie mam więc przepustnica czysta i nie zaglądam, raz jeden tylko krokowiec odmówił posłuszeństwa, ale poza tym to nic więcej się nie dzieje. Przed odpięciem aku jest tak samo jak po resecie i nic nigdy mi się nie zmieniało. Mówię o MIVECU jak i o Galowym ECU.
Bartekkita - 24-01-2017, 01:30

No no piękny projekt :D Ciekawe jakie to ma osiągi teraz :D
white90 - 24-01-2017, 11:01

Bartekkita, dziekuje :)
Osiągi sprawdzę jak bedzie trakcja czyli blizej wiosny ;)
Wtedy tez mam zamiar wybrac sie na hamownie zeby sprawdzic ile brakuje do serii ;)
Jak narazie czuje ze jest duzo lepiej jak z 4g63 :)

Bartekkita - 27-01-2017, 22:53

pogoda nas nie rozpieszcza to fakt :P
white90 - 30-01-2017, 17:37

Eclipse na razie czeka na nowy pasek do wspomagania ;)
z aktualnego zostało może 2pk :)
jako że hamulce w ecli gs nie są wystarczające nawet na 150KM
zastanawiam się nad swapem układu hamulcowego
wiem ze p&p wchodzi zestaw 2tloczkowy i tarcze z outlandera 1 turbo
ale zastanawiam się czy nie lepiej iść w zestaw z 3kgt vr4
313mm i 4 tłoczki + komplet z tyłu też z 3kgt vr4
kto wie jaki jest rozstaw montażowy zacisków w tych autach?

Hugo - 30-01-2017, 21:20

white90 napisał/a:
p&p wchodzi zestaw 2tloczkowy i tarcze z outlandera 1 turbo
Nie musi być z Turbo, każdy Outlander I, II i III generacji miał takie same tarcze i zaciski hamulcowe z przodu. Jedyna różnica to Outlander III generacji ma tarcze grubsze o 2 mm (czyli 26 mm), średnica ta sama, czyli 294 mm.
white90 napisał/a:
ale zastanawiam się czy nie lepiej iść w zestaw z 3kgt vr4
313mm i 4 tłoczki + komplet z tyłu też z 3kgt vr4
Na pewno im większe hamulce tym lepiej, ale koszty rosną kilkukrotnie w porównaniu do hamulców z Outlandera.
white90 napisał/a:
kto wie jaki jest rozstaw montażowy zacisków w tych autach?
Chodzi o rozstaw otworów na śruby mocujące jarzma zacisków? We wszystkich Outlanderach jest 128 mm (od środka do środka otworu), na 99% w 3000GT jest taki sam.
Fragu - 31-01-2017, 08:22

Hugo napisał/a:
na 99% w 3000GT jest taki sam.


Tak, ale zdaje się, że w 3kGT inaczej się montuje zacisk i bez jakiś adapterów nie da rady.
Czytałem to jakiś czas temu na forum MEP chyba.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group