Nasze Miśki - Eclipse 2G 6A13 Mivec AWD
white90 - 15-01-2017, 17:25 Temat postu: Eclipse 2G 6A13 Mivec AWD Witam
Moja przygoda z Mitsubishi zaczęła się w 2008r od Colta CA1A
Następnie było dużo planów np. 3000gt, Legnum, FTO
Wyszło na FTO GPX
W trakcie jeżdżenia FTO z RHD zakupiłem wszystkie części potrzebne do przełożenia kierownicy na LHD. Niestety plany się zmieniły i FTO stało od 2012 do 2014 czekając na lepsze czasy. W międzyczasie wyciągnąłem silnik, skrzynie i całą instalacje. Po obejrzeniu dokładnie budy stwierdziłem, że nie opłaca się jej odbudowywać. Podłużnice powiedziały dość. W 2016 jak już się trochę odbiłem finansowo stwierdziłem że szkoda żeby silnik się marnował. Plan był na zakup Colta Cj i wrzucenie 6A12 Mivec z mojego byłego FTO ale już na manualnej skrzyni biegów. Przeszukałem całe allegro i olx niestety Colty były w dużo gorszym stanie jak FTO. Mój tata podał mi pomysł na Eclipse 2G. Zacząłem poszukiwania 2G z silnikiem 420a żeby rozrząd był z tej samej strony. Znalazł się 30km od mojego miejsca zamieszkania czerwony Eclipse 2G tyle że z silnikiem 4G63 :/ ale z nową instalacja gazową
Pojechaliśmy go obejrzeć nie żeby kupić tylko żeby zobaczyć jak wygląda Ecli
tak wyszło że kupiliśmy go tego samego dnia
Samochód nie był jeżdżony bo właściciel uderzył tylnym kołem w krawężnik i wygiął belke tylnego zawieszenia, wymieniłem ją na następny dzień i samochód jeździ już prosto
jeździłem Ecli do czasu aż skończył się przegląd
Potem się zaczęło
Efekt na dzień dzisiejszy
Skrzynia jest ori z Eclipse 2g gs o oznaczeniu F5M31 jak dobrze pamiętam
W środku wleciał klimatronik i fotele z Mazdy RX8
W wolnej chwili chce wrzucić tablet zamiast radia
W międzyczasie zakupiliśmy drugiego Eclipse 2G ale tym razem polift 99r z silnikiem 420a i automatyczna skrzynia biegów
Mój Eclipse zaraz po zakupie
Polift 420a zaraz po zakupie
pare dni póżniej
Pozdrawiam
W@sio - 15-01-2017, 20:19
Bardzo ciekawy projekt! Jak to jedzie z tym motorem? Która to wersja mocy? Klimatronik działa? Musiałeś coś dodatkowo podpinać?
white90 - 15-01-2017, 20:44
6A12 Mivec czyli 200km/200nm ale zobaczymy co pokaze hamownia
swap nie jest p&p jako ze nigdy nie było eclipse 2g z v6 a i ori silnik był obrocony tzn teraz rozrząd jest z lewej strony a w fto był z prawej
Klimatronik działa tak jak powinien
Całą instalacje robiłem sam
W@sio - 15-01-2017, 21:39
Noooo nooo! Przecierasz szlaki! Gratulacje! Będę obserwował projekt!
areksz121 - 15-01-2017, 22:14
No Bartek, w końcu coś napisałeś Jeśli można, czuję współudziałw projekcie na odległość
Z pokrywką to wygląda praktycznie jak bez rzeźby.
Stare czasy hehe:
white90 - 15-01-2017, 23:13
Dokladnie Arek masz współudział
Wielkie dzieki za pokrywy i obudowe termostatu
Na zagranicznym forum fto nie wierzyli ze to mivec
Pisali ze to 6a12 z gala z pokrywka od mivec'a haha
Fragu - 16-01-2017, 07:02
No nareszcie, po tylu latach jakiś temat !
Ostry mod Bartek, wpadaj w końcu na spota jakiegoś
white90 - 22-01-2017, 12:03
Eclipse jeździ bardzo dobrze
tylko mam problem z ustawieniem wolnych obrotów
tzn. jak zresetuje ecu i odpale to jest ok
na zimnym obroty ida trochę w gore potem spadają i jest ok ale po jakims czasie np. po tygodniu jezdzenia obroty sa już dużo nizsze przy odpalaniu czyli odpalam a obroty sa na poziomie 500-600 jak bym chciał ruszyc to po puszczeniu gazu np. na zmiane biegu to silnik gasnie
żeby tego nie było muszę po odpaleniu przytrzymać delikatnie gaz i powoli puszczać tak żeby nie zgasł
teraz moje pytanie
Czy w FTO jest przewód Idle ten żeby podłączyć do nauki wolnych obrotów?
areksz121 - 22-01-2017, 22:41
Nie ma takiego wynalazku Jak masz śrubkę od regulacji powietrza w przepustnicy, to musisz ją delikatnie odkręcić. U mnie było tak, że na zimnym w niskich temperaturach dość długo podnosił wolne obroty nawet do 2krpm. Ale nigdy nie miałem problemu ze zbyt niskimi. Podstawa to ustawić szczelinę wstępną na przepustnicy i dobrze wyregulować TPSa, żeby wiedział kiedy ma regulować wolne obroty. W ECU Gala, mimo że ten kabelek jest, to używałem go może z dwa razy dawno temu. EGRu nie mam więc przepustnica czysta i nie zaglądam, raz jeden tylko krokowiec odmówił posłuszeństwa, ale poza tym to nic więcej się nie dzieje. Przed odpięciem aku jest tak samo jak po resecie i nic nigdy mi się nie zmieniało. Mówię o MIVECU jak i o Galowym ECU.
Bartekkita - 24-01-2017, 01:30
No no piękny projekt Ciekawe jakie to ma osiągi teraz
white90 - 24-01-2017, 11:01
Bartekkita, dziekuje
Osiągi sprawdzę jak bedzie trakcja czyli blizej wiosny
Wtedy tez mam zamiar wybrac sie na hamownie zeby sprawdzic ile brakuje do serii
Jak narazie czuje ze jest duzo lepiej jak z 4g63
Bartekkita - 27-01-2017, 22:53
pogoda nas nie rozpieszcza to fakt
white90 - 30-01-2017, 17:37
Eclipse na razie czeka na nowy pasek do wspomagania
z aktualnego zostało może 2pk
jako że hamulce w ecli gs nie są wystarczające nawet na 150KM
zastanawiam się nad swapem układu hamulcowego
wiem ze p&p wchodzi zestaw 2tloczkowy i tarcze z outlandera 1 turbo
ale zastanawiam się czy nie lepiej iść w zestaw z 3kgt vr4
313mm i 4 tłoczki + komplet z tyłu też z 3kgt vr4
kto wie jaki jest rozstaw montażowy zacisków w tych autach?
Hugo - 30-01-2017, 21:20
white90 napisał/a: | p&p wchodzi zestaw 2tloczkowy i tarcze z outlandera 1 turbo | Nie musi być z Turbo, każdy Outlander I, II i III generacji miał takie same tarcze i zaciski hamulcowe z przodu. Jedyna różnica to Outlander III generacji ma tarcze grubsze o 2 mm (czyli 26 mm), średnica ta sama, czyli 294 mm. white90 napisał/a: | ale zastanawiam się czy nie lepiej iść w zestaw z 3kgt vr4
313mm i 4 tłoczki + komplet z tyłu też z 3kgt vr4 | Na pewno im większe hamulce tym lepiej, ale koszty rosną kilkukrotnie w porównaniu do hamulców z Outlandera. white90 napisał/a: | kto wie jaki jest rozstaw montażowy zacisków w tych autach? | Chodzi o rozstaw otworów na śruby mocujące jarzma zacisków? We wszystkich Outlanderach jest 128 mm (od środka do środka otworu), na 99% w 3000GT jest taki sam.
Fragu - 31-01-2017, 08:22
Hugo napisał/a: | na 99% w 3000GT jest taki sam. |
Tak, ale zdaje się, że w 3kGT inaczej się montuje zacisk i bez jakiś adapterów nie da rady.
Czytałem to jakiś czas temu na forum MEP chyba.
|
|
|