To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Hamulce trzymają po mocniejszym hamowaniu

juniorkm7 - 19-01-2017, 14:59
Temat postu: Hamulce trzymają po mocniejszym hamowaniu
Zauważyłem że po mocniejszym hamowaniu hamulce trzymają auto - po zdjęciu nogi z hamulca nie zaczyna się toczyć do przodu (automat 2.4 CVT). Ruszanie też jest wolniejsze. Co może być przyczyną?
tyku - 19-01-2017, 15:33

Prowadnice zacisków są zapieczone (najczęściej tył). Częsta usterka w mitsu. :wink:
juniorkm7 - 19-01-2017, 15:40

tyku napisał/a:
Prowadnice zacisków są zapieczone (najczęściej tył)


Ręczny czy "nożny"?

tyku - 19-01-2017, 15:43

juniorkm7 napisał/a:
Ręczny czy "nożny"?

Raczej nożny. :wink:
Pewnie klocki już zjechane, jak prowadnice zapieczone. Może też tarcze do wymiany. :roll:

juniorkm7 - 19-01-2017, 15:53

A długo taka sytuacja zjada klocki i tarcze?
tyku - 19-01-2017, 15:59

Ciężko to powiedzieć. :roll: Trzeba niestety skorzystać z warsztatu samochodowego lub ASO.
rezon - 19-01-2017, 17:25

juniorkm7, praktycznie przy każdym przeglądzie, a jeszcze lepiej przy każdej wymianie kół - należy sprawdzić, rozebrać, wyczyścić i przesmarować prowadnice. Niestety TTTM.
Georg - 19-01-2017, 19:40

W naszych Audi i VW kleszczące klocki i blokujący ręczny, to coroczne utrapienie. W rodzinnym garażu jest jeszcze Pajero - tu rzetelny serwis hamulców - raz na 5 lat. :wink:
juniorkm7 - 19-01-2017, 19:57

rezon napisał/a:
juniorkm7, praktycznie przy każdym przeglądzie, a jeszcze lepiej przy każdej wymianie kół - należy sprawdzić, rozebrać, wyczyścić i przesmarować prowadnice. Niestety TTTM.


A dużo taki zabieg może kosztować?

rezon - 19-01-2017, 20:50

Georg napisał/a:
W naszych Audi i VW kleszczące klocki i blokujący ręczny, to coroczne utrapienie
jeżdżę łącznie ze służbowymi piątą Skodą czyli "prawie VW", zrobiłem nimi jakieś 400-500kkm i jakoś nigdy nie kleszczyły mi się klocki, ani nie blokował ręczny. Wystarczyło zakładać w miarę przyzwoite zamienniki i wszystko było OK. W Superbie po 155kkm mam wciąż ori tarcze z przodu, ori klocki i tarcze z tylu. W Outku miałem trzeci komplet na tyle oraz bodajże 6 z przodu. Nie da się tego porównywać. Outek wymaga niestety ponadprzeciętnej uwagi przy tylnych hamulcach.
juniorkm7 napisał/a:
A dużo taki zabieg może kosztować?
za pierwszym razem to pewnie ok. 100zł, bo trzeba dokładnie wyczyścić. Później, to jak masz zaufanego i znajomego mechanika to skasuje Cię pewnie 20-30zł. Oczywiście po za ASO. Jak masz prawe ręce do mechaniki to w ciągu 2h sam zrobisz.
juniorkm7 - 19-01-2017, 21:55

A jakis film/poradnik jak to zrobic?
rezon - 20-01-2017, 07:56

tylnych nie rozbierałem - wydawało mnie się, że problem mam z przodem, który szybko się zużywał i wichrował. Rozebranie przodu wymagało odkręcenia dwóch śrub mocujących. Tylne widziałem w serwisie - nieautoryzowanym, który zdiagnozował przyczynę. O ile pamiętam też dwie śruby mocujące. Więcej mieli zabawy przy tarczo-bębnach, aby dostać się też do mechanizmu ręcznego, który też wymagał solidnego czyszczenia. Latem robiłem czyszczenie/smarowanie w Suzuki SX4 - przód i tył zajął pół dnia łącznie z czyszczeniem "na zero" tarcz. Nie potrzebna była żadna instrukcja.
juniorkm7 - 27-01-2017, 07:04

Niby prowadnice wyczyszczone i nasmarowane. 2 dni i znowu tyl trzyma... Co robic?

Wczoraj po kilku (3-4) mocniejszych hamowaniach "testowych" z 70 do 0 znowu się skleiły - duży problem szczególnie z parkowaniem tyłem. Dziś rano chyba puściły przez noc, ale po kolejnym depnięciu mocniejszym znowu przyblokowały...

Czy pozostaje tylko wymiana zacisków? :(

Bosy - 27-01-2017, 09:01

Trzeba rozmontować zacisk i sprawdzić przyczynę. U mnie zacierał się tłoczek. Przyczyną była uszkodzona(sparciała) gumka uszczelniająca, taka "harmonijka". Być może wystarczy przeczyścić tłoczek i jego tuleję w zacisku. W ciężkich przypadkach wymiana tłoczka. Radzę skorzystać z pomocy mechanika. Części dostępne jako komplet naprawczy hamulca Akebono.
Hugo - 27-01-2017, 10:49

Przyczyną trzymających hamulców może być uszkodzony wewnątrz elastyczny przewód hamulcowy (wężyk). Wtedy po puszczeniu hamulca tłoczek nie może się cofnąć, bo przepływ wsteczny płynu jest blokowany.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group