Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Działanie 4x4
toddy - 20-01-2017, 14:03 Temat postu: [II 2.0 DID] Działanie 4x4 Jakoś nie mogę zlokalizować tych informacji...
Jak jest zbudowany układ napędu to już znalazłem - napęd na przód + skrzynia rozdzielcza + mosty tył. I teraz moje pytania - mam nadzieję że podpowiecie co i jak:
1) Jak mam pokrętło na 2WD to jest jasne - 100% napędu idzie na przód
2) Jak mam pokrętło na 4WD to jak jest załączany naped? Wiem że przez sprzęgło ale w jakich proporcjach? Czy 100% napędu może iść np. na tylną oś?
3) Jak ma pokrętło na lock, to mam blokadę mechanizmu różnicowego i idzie 50/50, zgadza się?
Czy w moście jest jakaś blokada typu LDS ? Czy jest to standardowy napęd czyli tam gdzie najlżej tam idzie napęd i w praktyce to w małej kałuży mogę stanąć i bez pomocy nie wyjechać?
rezon - 20-01-2017, 17:09
1. tak
2. 100% nie, ale 90% może iść na tył, a standardowo ciągnie przód
3. Nie ma blokady, tylko więcej idzie na tył niż przy 4WD. Wyłącza się automatycznie chyba przy 40km/h. Nie sygnalizuje tego
4. Nie ma żadnej blokady i w kałuży nie staniesz, ale po przekątnej mogą kola się kręcić i nie ruszy.
Moody - 20-01-2017, 20:28
rezon napisał/a: | 1. tak
2. 100% nie, ale 90% może iść na tył, a standardowo ciągnie przód
3. Nie ma blokady, tylko więcej idzie na tył niż przy 4WD. Wyłącza się automatycznie chyba przy 40km/h. Nie sygnalizuje tego
4. Nie ma żadnej blokady i w kałuży nie staniesz, ale po przekątnej mogą kola się kręcić i nie ruszy. |
Ad. pkt 2. Hmm, wiesz co jak tak patrzę na ten napęd to nie wydaje się aby można było uzyskać rozdział przód/tył w proporcjach 10/90%. Raczej obstawiam, że od 100/0 do 50/50.
radek79 - 20-01-2017, 21:26
tu masz opis dla citroena c crossera ale w ouku jest taki sam wybierz opcje jazda http://service.citroen.com/dtt/ddb/
JCH - 20-01-2017, 22:13
toddy napisał/a: | Jakoś nie mogę zlokalizować tych informacji... | By był krzychu to by Ci wyklarował co i jak. A tak..... trzeba poszukać po tematach, bo taka dyskusja już była i to niejedna
[ Dodano: 20-01-2017, 22:39 ]
krzychu napisał/a: | - 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła (ale nie można holować czy hamować auta na jednej osi)
- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.
- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne. |
|
|
|