Pajero II - [2.5 TD] Wymiana pompy wodt
rokers77 - 22-01-2017, 14:24 Temat postu: [2.5 TD] Wymiana pompy wodt Witam muszę wymienić pompę wody czy to trudny zabieg czy lepiej postawić do mechanika ?
Kamila_Urszula - 22-01-2017, 18:37 Temat postu: Re: Wymiana pompy wodt
rokers77 napisał/a: | Witam muszę wymienić pompę wody czy to trudny zabieg czy lepiej postawić do mechanika ? |
Jeśli jest podobnie jak w 2,8 to jak masz cierpliwość parę kluczy to spoko-luz.
Trzeba zdemontować wiatrak (odkręcasz osłonę śmigła) i popuścić alternator, zdejmujesz paski odkręcasz śmigło, pompa jest na 4 śrubach zazwyczaj zapieczone, żadnego ruszania rozrządu.
Wcześniej spuść sobie płyn z układu.
AndrzejM22 - 22-01-2017, 19:41
Kamila_Urszula napisał/a: | Jeśli jest podobnie jak w 2,8 to jak masz cierpliwość parę kluczy to spoko-luz. |
Podobnie , tak jak koleżanka napisała ,
ale dodatkowo trzeba odkręcić pompę wspomagania i jej mocowanie do silnika , obudowę termostatu bo jest przykręcona do pompy . i pompę która jest przykręcona na chyba 6 śrub ( ,jedna os spodu jest dość dobrze schowana ) . Koniecznie trzeba wyczyścić stare uszczelki przed montażem nowych i miejsce w którym rurkę z oringiem się montuje w obudowie termostaty tez musi być czyste bo później będzie przeciekało jak będzie nieszczelne. Także jak jest troszkę umiejętności i parę kluczy ( koniecznie 10 nasadowa) to da się rade samemu
[ Dodano: 22-01-2017, 19:48 ]
A i pompa wody jest też punktem podparcia naciągu paska rozrządu , ale to tylko sprężyna i jak nie poluzujesz napinacz ( bo nie potrzeba ) to nic nie trzeba robić z rozrządem. Tylko ta sprężynę z powrotem zamontować na miejsce bo rolka standardowo jest w pozycji zablokowanej i nie trzeba jej odkręcać a co za tym idzie w rozrząd nie ingerujesz .
rokers77 - 24-01-2017, 19:20
odkręciłem osłonę rozrządu i jej wyjąć nie mogę , czy jest jakaś metoda że by ją wyjąć
AndrzejM22 - 24-01-2017, 23:18
rokers77 napisał/a: | odkręciłem osłonę rozrządu i jej wyjąć nie mogę , czy jest jakaś metoda że by ją wyjąć |
Rozumiem że mówisz o dolnej osłonie . Trzeba odkręcić koło pasowe .
Wcześniej pisałem z pamieci ,a teraz poszedłem i zobaczyłem jak to się robi bo zapomniałem ze trzeba zdjąć osłonę rozrządu zarówno górna jak i dolna .
Górna parę śrubek i schodzi normalnie .
A dolna zdejmie się tylko wtedy jak się zdejmie koło pasowe. Ono jest 2 częsciow , jedna cześć ta zewnętrzna trzyma się na 4 śruby jak dobrze pamiętam klucz 12mm.
A drugie główne na klucz 19 . I ono może być ciężkie do odkręcenia samemu bo to jest główne na wale dokręcone siłą ok 200Nm.
Długa rurka ktoś na biegu i na hamulcu i powinno się udać . Albo klucz pneumatyczny , ale chłodnica przeszkadza .
Po odkręceniu te koło jest na klinie i ciężko schodzi trzeba delikatnie na 2 śrubokręty kiwać aż zejdzie jakoś podważając od dołu.
I pod tym kołem jest jeszcze schowana śruba od osłony i dopiero wtedy zejdzie osłona .
Przepraszam ze poprzednim postem wprowadziłem w błąd . Nie podając pełnej informacji .
|
|
|