FAQ & How to? - Styl jazdy automatem
pawela - 14-03-2007, 12:56 Temat postu: Styl jazdy automatem Witam, od niedawna ciesze sie Colcikiem CAO 1.6. W zwiazku ze to moje I auto z automatem mam kilka pytan co do jazdy?
1. Czy na swiatlach lub innym krotkim postoju zawsze wrzucac na N czy czekac na D z noga na hamulcu? Czy czeste zamiany D>N>D itp nie zaszkodza skrzyni?
2. Czy moge dojezdzac do skrzyzowan na N?
3. Czasem gdy jade tak np 60km/h i chce mocno przyspieszyc to automat nie zejdzie do 2 tylko do 3 (a na 2 100km/h przekracza). Czy mozna w czasie jazdy zmieniac biegi 'w dol' z wcisnietym przyciskiem tzn z D na 2? Bo w gore L>2>D jest dopuszczalne.
4. Czy podczas wyprzedzania lepiej wcisnac gaz w podloge czy nacisnac OD OFF i niech sam zredukuje? Jak lepiej dla skrzyni i slinika?
Automat jest nowy w stanie idealnym.
Bartek - 14-03-2007, 12:59
1 nie
2 nie
3 patrz 4
4 pedal-to-the-metal i naprzód
Anonymous - 14-03-2007, 16:18
dużo jeździłem automatatami różnych producentów
1. jak już wrzucisz D to się tym nie baw, nie zalecane sa częste przełączenia D<->N
2. nie
3. wgnieć mocno w podłogę to zmieni więcej biegów w dół niż 1, ale wolny jest czas reakcji bo w jednych autach potrafi od razu wskoczyć np z 5 na 2, a w colcie moze być tak że leci po kolei np 4>3>2 dlatego być może może chwila z tym schodzić
4. OD tzw overdrive czyli nadbieg to sterowanie 4 biegiem, w mitsu masz sterowanie (wymuszanie) 3 biegami mechanicznie przekładnią, 4-ty jest elektryczny przełącznikiem
Zamiast D,3,2,L robią D (OD on 4, OD off 3),2,L
OD możesz wyłączac do jazdy po mieście zeby niepotrzebnie skrzynia nie wajchlowała i nie trzymała niskich obrotów, natomiast do jazdy po trasie powyzej 90 OD ON
Na siłę raczej nic nie wymuszaj dźwignią, wszystko tam robisz pedałem gazu...
yaro1976 - 15-03-2007, 11:08
Polecam lekturę!
pawela - 18-03-2007, 13:24
dzieki wielkie, sporo mi to uswiadomilo
Anonymous - 08-08-2007, 15:21
Witam,
troszkę odświerzę temat. Mam automat w moim lancerze tylko troszkę mnie jego obroty martwią. Przy ok 100 km/h mam 4 tys to normalne?? nie cisnąłem go bardziej ale by miał dużo więcej a to silnik 1.6 16V. I jeszcze sprawa odnośnie startu. Mam skrzynie od colta (podobno taka sama) a sterownik od lancera (przy sterowniku od colta skacze jak żaba). Mam wrażenie 9tzn na pewno) jak by sie dławił... Podobno (kolega z forum mi tak powiedział) że to może być kwestia katalizatora. proszę o jakieś info
P.S. Mam do sprzedania ten sterownik od Colta (94 zdaje się był) i silnik z sypniętą uszczelka pod głowicą (bierze olej) do lancera 92 wzwyż może komuś na części się przyda.
tomusn - 08-08-2007, 19:17
pojar napisał/a: | Przy ok 100 km/h mam 4 tys to normalne?? | nie, ja przy 100 mam poniżej 3000
saphire - 08-08-2007, 19:29
IMHO raczej nie normalne by tak wysokie obroty miał przy tak niskiej prędkości, chyba że masz skrzynię 3-biegową albo że w tej skrzyni od Colta tak po prostu jest - raczej ktoś z takim automatem się powinien wypowiedzieć - u mnie w Cari na mojej 4-ro biegowej przy setce to coś koło 2500 jest o ile dobrze pamiętam...
ryso - 08-08-2007, 19:42
Zgadza się, u mnie przy 100, jest 2500 obrotów.
pozdrawiam
Anonymous - 09-08-2007, 00:56
Bozie:( to co ja mam zrobić?? mi wywala bezpiecznik jak podłącze tamten komputer to pewnie jego sprawa jest
[ Dodano: 09-08-2007, 01:12 ]
Aha Panowie jeszcze kwestia tego że biegi bardzo szybko przerzuca przez co muli strasznie. Wg mnie to ten sterownik średnio działa z tą skrzynią. macie pomysł co zrobić żeby nie wywalał tego bezpiecznika??
[ Dodano: 11-08-2007, 14:00 ]
Ha!! Oleju juest dużo za dużo w skrzyni. Jak jest zimny to jest ok ale jak się nagrzeje to już lipa. Myslicie że to przez to?? Jak Misiek był u miechanika to on powiedizał że tyle musi być. ale na zimnym silniku jest 3/4 bagnetu a powinno być chyba tylko troszke. Zdaje sie że ten olej pod wpływem temperatury się rozszerza prawda??
pawela - 17-08-2007, 16:34
u mnie w colciaku (ta sama skrzynia co u ciebie) przy 100 mam jakies 2700-2800. Inna sprawa ze masz ciezsze autko wiec przy tej samej predkosci obroty moga byc nieco wyzsze ale nie powinny byc az tak wysokie. Przy 4000 na 4 biegu mam jakies 160-170km/h... Z olejem mam podobnie tzn jest 3/4 bagnetu ale mi caly czas skrzynia dziala poprawnie. Jedynie zmiana z 1 na 2 wiaze sie z lekkim szarpnieciem ale tak bylo od zawsze. Niestety tylko tyle moge ci powiedziec.
Anonymous - 17-08-2007, 20:10
pojar napisał/a: |
[ Dodano: 11-08-2007, 14:00 ]
Ha!! Oleju juest dużo za dużo w skrzyni. Jak jest zimny to jest ok ale jak się nagrzeje to już lipa. Myslicie że to przez to?? Jak Misiek był u miechanika to on powiedizał że tyle musi być. ale na zimnym silniku jest 3/4 bagnetu a powinno być chyba tylko troszke. Zdaje sie że ten olej pod wpływem temperatury się rozszerza prawda?? |
Oczywiście zawsze olej sie sprawdza na odpalonym silniku
neutralnym położeniu lewarka N
i po kilku minutach pracy.
Przynajmniej tak jest w większosci modeli.
Anonymous - 17-08-2007, 23:41
pawela napisał/a: | u mnie w colciaku (ta sama skrzynia co u ciebie) przy 100 mam jakies 2700-2800. Inna sprawa ze masz ciezsze autko wiec przy tej samej predkosci obroty moga byc nieco wyzsze ale nie powinny byc az tak wysokie. Przy 4000 na 4 biegu mam jakies 160-170km/h... Z olejem mam podobnie tzn jest 3/4 bagnetu ale mi caly czas skrzynia dziala poprawnie. Jedynie zmiana z 1 na 2 wiaze sie z lekkim szarpnieciem ale tak bylo od zawsze. Niestety tylko tyle moge ci powiedziec. |
hmmm ja nie mam 4 biegu?? Przynajmniej mam takie wrażenie bo dociągnołem go do 5000 obrotów i nic dalej tak ciągnoł
saphire - 18-08-2007, 11:48
Mitsu starsze miały 3 biegi, nowsze 3 + overdrive, później doszły 4ro biegowe INVECS II, a teraz to już nawet 5cio biegowe automaty robią INVECS III
pawela - 18-08-2007, 12:42
pojar napisał/a: | hmmm ja nie mam 4 biegu?? Przynajmniej mam takie wrażenie bo dociągnołem go do 5000 obrotów i nic dalej tak ciągnoł |
a moze masz wlaczony overdrive?? Maly przycisk na drazku skrzyni. Jesli go wcisniesz na desce zapali sie 'OD OFF' i skrzynia chodzi na 3 biegach, jesli wcisciesz ponownie "OD OFF' zgasnie i masz 4 biegi. Oczywiscie jesli wogole mowimy o skrzyni Lancera CB0 i Colta CA0...
|
|
|