To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Lancer Ogólne - Pierwszy japoniec w rodzinie-kilka b.waznych pytan pomocy

Adekkeda2 - 06-02-2017, 07:05
Temat postu: Pierwszy japoniec w rodzinie-kilka b.waznych pytan pomocy
Witam wszystkich bardzo serdecznie!! Znalazłem Lancera z silnikiem 1.5 którego chciałbym kupić. Auto stoi dosyć daleko od miejsca zamieszkania, byłem wczoraj na jeździe próbnej i niby wszystko ok ale mam mieszanie uczucia.. w srode chciałbym pojechać go kupić jednak mam kilka pytań i bardzo proszę o pomoc!!
1. Auto ma system kontroli trakcji, jednak po naciśnięciu tego guziczka ktory znajduje sie po lewej stronie kierownicy nie dzieje się nic. Czy to normalne?
2. Jest ślisko a także było kilka stopni na minusie. Po odpaleniu auta na wyświetlaczu ukazał się samochód jakby w poślizgu, wydaje mi się że podczas jazdy też jednak za cholere nie pamiętam co tam było napisane. To normalne? Jakaś informacja o oblodzeniu jezdni czy coś poważniejszego?
3. Auto ma pilot zdalnego sterowania Alligator (tzn mozna go odpalac i gasic z daleka) jednak gdy chce sie zgasic samochód kluczykiem to po przekręceniu i wyciagnieciu ze stacyjki jeśli jest zaciagniety reczny auto nie gasnie!!! Tylko pracuje dalej! Dopiero po opuszczeniu ręcznego motor gasnie. CZY TO NORMALNE W LANCERACH?
4. Skrzynia biegów... niby chodzi normalnie i gładko ale jedna rzecz zwróciła moją uwagę a mianowicie gdy jadę na danym biegu i zbijam na luz ,gałka pozostaje jakby przechylona w pozycji ostatniego biegu,czy to 1,2 czy też wsteczny. Samochód jest na luzie lecz gałka nie znajduje sie centralnie na środku.. też tak macie?

Bardzo bym prosił o szybkie odpowiedzi
Ps. Jak jest z częściami zamiennymi gdy coś klęknie? Jakieś elementy zawieszenia, pompy,chłodnice itd .pasują z innych silników Lancera jak 1.6, 1.8 czy 2.0?
Czy musi być z innego 1.5 do 1.5?

Dooomino - 06-02-2017, 16:17

1 zależy co wyłączusz. jeśli ESP to ciężko będzie ci to zauważyć bo załącza się dopiero np w zakrętach zaś ASR hamuje koło które chce "grzebać", przykład działania ? Wkładasz 2 jedziesz po drodze która jest pokryta lodem dajesz "gaz do dechy" i powinno zacząć przyspieszać bez zrywania przyczepności .

2. "Samochód w poślizgu" wyswietla się chyba do 1 czy 3 stopni na plusie i informuję kierowcę że nawierzchnia drogi może być śliska. Jeśli się to wyświetli w czasie jazdy to informuję cię o tym że załącza się ASR.

3. Odpalasz auto normalnie kluczykiem a próbujesz gasić na odległość ? Nie zrozumiałem tego co napisałeś a ciekawy jestem co ma czujnik ręcznego do zdalnego gaszenia ;)

Adekkeda2 - 06-02-2017, 22:04

3. Chodzi o to, ze auto moge odpalac i gasic z pilota, nie musze wkladac kluczyka do stacyjki nawet, ale jesli wsadzilem klucz i odpalilem normalnie, a potem chce zgasic to moge przekrecic kluczyk i go wyciagnac ze stacyjki a auto dalej chodzi (jesli jest zaciagnięty ręczny, bo kiedy leży to auto gasnie odrazu po przekreceniu stacyjki) czy to normalne?
Bardzo prosze o odpowiedzi na pytanie nr 4 i co do czesci.. pozdrawiam

B

Venom86 - 07-02-2017, 16:39

Ad 1. Mówisz o tym przycisku?


Trakcja włącza się automatycznie zaraz po odpaleniu gaśnie kontrolka jak ponizej:



Jak przytrzymasz przycisk z pierwszego obrazka informacja ASC OFF się pojawi i wyłączysz trakcje. Czego nie polecam:P

Tu jest instrukcja (po angielsku):

http://www.mitshelp.com/micont-1180.html

Ad 2. zwykłe ostrzeżenie w każdym aucie po 2000 roku chyba to już jest w standardzie. Ja nawet miałem w Ibizie z 2000r. pojawia się przy 3 i mniej stopni. w instrukcji z linka powyżej znajdziesz opis ;)

Ad 3. Też nie wiem o co chodzi :P
Ad 4. Mi na luzie/ biegu jałowym wraca zawsze na środek.

Adekkeda2 - 08-02-2017, 06:48

Ok wytlumacze bardziej łopatologicznie :D
Wsiadam, wkladam kluczyk do stacyjki,odpalam
Jesli chce zakonczyc jazde zaciagam reczny, przekrecam stacyjke,wyciagam klucz i chowam go do kieszeni a auto nie gasnie mimo ze stacyjka jest na pozycji off
Jesli reczny jest opuszczony to auto po wylaczeniu gasnie odrazu,normalnie i monentalnie

Dooomino - 08-02-2017, 10:06

No to ciężko określić co zostało uszkodzone, na pewno nie powinno tak być pewnie jakiś czujnik czy coś od tego startu z kluczyka.
tyku - 08-02-2017, 10:11

Adekkeda2 napisał/a:
Jesli reczny jest opuszczony to auto po wylaczeniu gasnie odrazu,normalnie i monentalnie

Powinno być niestety odwrotnie. :wink:

Adekkeda2 - 08-02-2017, 10:35

No dobra ale to może być coś poważniejszego, czy może jakaś pierdoła? Dzisiaj chciałbym jechać po to auto więc chciałbym wiedzieć wcześniej...
tyku - 08-02-2017, 10:44

Sprawa jest prosta. :wink: To jest dokładany alarm z możliwością zdalnego odpalania samochodu. Jeżeli skrzynia jest manualna to powinien działać w pozycji luz(skrzynia) i ręczny zaciągnięty. Albo jest źle założony alarm (ktoś nie miał pomysłu jak to dobrze zrobić). :roll:
Adekkeda2 - 08-02-2017, 11:24

Tak jest tam alarm, nie wiem czy dokładany czy seryjny (nie wiem nawet jak to sprawdzic) auto jest z 2008r z pewnym przebiegiem 162tyś 1.5 silnik (zbiera sie nawet nawet)
Dooomino - 08-02-2017, 19:53

Normalna wada ciężko określić ile to może kosztować, palenie z kluczyka zabawka jak w moim skuterze :E
Adekkeda2 - 10-02-2017, 23:42

Ok jeszcze jedno. Moje auto otworzyc moge tylko z pilota. Nawet jak wloze kluczyk do zamka to moge krecic w lewo w prawo a i tak nie ma reakcji (nie widze w drzwiach nawet tego przycisku w drzwiach do zamykania i otwierania od srodka
Co bedzie jak aku padnie? Jak dostawac sie do auta?
Bo nawet w klapie od bagaznika nie ma zamka



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group