Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Wysokie obroty
toddy - 11-02-2017, 07:16 Temat postu: [II 2.0 DID] Wysokie obroty Cześć. Pacjent to Outek z 2008 roku, silnik 2.0 DID z rallitronic'kiem. Objawy - odpalam auto, obroty wchodzą na 1200 - ok, jest zimny więc ssanie podnosi obroty. Wciskam sprzęgło, wsteczny i wyjeżdżam z podwórka - o dziwo wystarczy że się toczę i wcisnę sprzęgło a obroty spadają do ok 900. To samo jest jak już jadę - czy wciskam sprzęgło czy wrzucam na luz - obroty 900 ale jak się zatrzymam to odrazu 1200. Tak się dzieje do momentu jak silnik się rozgrzeje. Czy wy też tak macie czy mam szukać dziury w całym?
sławek s - 11-02-2017, 09:22
Wszystko ok. tak jest prawidłowo
m4rud3r - 11-02-2017, 17:38
A czy masz włączony wentylator wewnętrzny ? U mnie jak wyłączę na zimnym silniku wentylator to spadają
rezon - 11-02-2017, 22:02
poczytajcie sobie na forum o grzałkach elektrycznych w małym obiegu płynu chłodniczego. Obroty są po to aby alternator mógł je zasilać. Po nagrzaniu silnika lub po wyłączeniu nawiewu grzałki są wyłączone i dlatego obroty spadają. Nie zauważyliście, że ciepłe powietrze macie po kilku km, a silnik nagrzany dopiero po kilkunastu?
toddy - 11-02-2017, 22:32
Mam na auto oba pokrętła. I faktycznie szybko się robi ciepło. Muszę poszukać tematu o tych grzałkach.
[ Dodano: 12-02-2017, 08:17 ]
Tylko jedno mi nie daje spokoju. Wyższe obroty są tylko jak auto stoi. Jak jedzie i wrzucę na luz obroty są przyjemnie niskie. Jak to wytłumaczyć?
m4rud3r - 12-02-2017, 09:15
Toddy nie przejmuj się. Tak ma być
|
|
|