To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Wymiana wkładek we wszystkich zamkach

kesikp - 13-02-2017, 20:09
Temat postu: Wymiana wkładek we wszystkich zamkach
Witam wszystkich. Mój pierwszy post w tym dziale. Zapytuje jako początkujący przygodę z Outlanderem. Chodzi o wymianę wkładek w stacyjce, zamkach drzwi, klapie i schowku.
Zakupiłem auto (2005, 2.0T) z jednym kluczykiem i dla świętego spokoju chce wymienić wkładki.
Dodam, że auto otwiera się z klucza. Jest centralny zamek, ale nie mam pilota i nie wiem czy byl.
1. Czy ktoś już kiedyś wymieniał wkładki w swoim aucie i orientacyjnie wie jaki jest koszt takiego zabiegu. Ewentualnie jakieś namiary do sklepu gdzie takie wkładki można zakupić.
2. Czy z kluczem jest immobilizer czy w Outlanderze nie występuje.

Bzyk_R1 - 13-02-2017, 21:49

kesikp napisał/a:
Dodam, że auto otwiera się z klucza. Jest centralny zamek, ale nie mam pilota i nie wiem czy byl.


Witaj. Coś nie halo bo wszystkie O1T posiadały kluczyk z pilotem do centralnego. Powinieneś mieć dwie sztuki takiego kluczyka(ten wielki pilot jest od bramy nie patrz na niego):


kesikp napisał/a:
1. Czy ktoś już kiedyś wymieniał wkładki w swoim aucie i orientacyjnie wie jaki jest koszt takiego zabiegu. Ewentualnie jakieś namiary do sklepu gdzie takie wkładki można zakupić.

Może lepiej przeprogramować piloty albo dodać jeszcze jedną blokadę uniemożliwiającą kradzież(jeżeli obawiasz się niepowołanego użycia drugiego kluczyka) ?

kesikp napisał/a:
2. Czy z kluczem jest immobilizer czy w Outlanderze nie występuje.


Tak, występuje, w tym kluczyku który widzisz znajduje się mała kostka immo.

kesikp - 13-02-2017, 22:01

Dzięki za szybką odpowiedź. Po tym co napisałeś tym bardziej raczej zależało by mi na wymianie wkładek i zrobieniu nowych kluczy, bo ten co dostałem wygląda tak:



A jest możliwość przeprogramowania komputera od immo w samochodzie?

Bzyk_R1 - 13-02-2017, 22:30

No nieźle, pierwszy raz taki widzę. Wygląda mi to na zwykły marketowy kluczyk który dorabia się jako awaryjny, bez sterowania centralnym zamkiem. Tylko ciekawe jak rozwiązali immobilizer. Czy go usunęli całkowicie z auta czy kostka została przełożona do tego czegoś? Da się go rozebrać? powinna być mała kosteczka w środku. Jeżeli mam rację to brakuje Ci obydwu kluczyków kolego. Tak jest taka możliwość, w zasadzie przeprogramowanie immo "szpece" opanowali równie dobrze jak korektę licznika.
kesikp - 13-02-2017, 22:34

Zalany jest cały. Nie da się go rozebrać. A czy może się orientujesz gdzie można kupić zestaw nowych wkładek?
W@sio - 13-02-2017, 23:18

Wkładek poszukaj na autoszrocie albo zapytaj w ASO, tak będzie chyba najprościej :-)
Hugo - 13-02-2017, 23:34

kesikp napisał/a:
ten co dostałem wygląda tak
To jest oryginalny kluczyk Mitsubishi, który występował min. w Galancie po 2000 r.
W@sio - 13-02-2017, 23:50

Kształt kluczyka z Gala... Ale w O1T nigdy nie widziałem takiego, wszystkie miały wbudowany pilot do centralnego zamka. Teoretycznie po vin można sprawdzić, ale wydaje mi się, że topowa wersja O1 była w serii wyposażona w centralny zamek, a ten kluczyk jest raczej dorabiany.
Jaro1974 - 14-02-2017, 00:03

Mam takie dwa kluczyki jak kolega kesikp, Taki zestaw występował tylko z jednym pilotem do centralnego zamka więc i Ty Piotrze i Ty Krzysztofie jesteście w delikatnym błędzie. W turbo występuje już taki jak pokazuje Krzysiek, bynajmniej ja się nie spotkałem z takim jak mój (do dziś :P ).
kesikp - 14-02-2017, 06:31

Czyli Jaro1974 należy domniemać, że w moim aucie były dwa takie kluczyki i pilot. Pilota nie mam. Czy jest jakaś szansa dorobienia go w aso albo gdzieś indziej?
nytsug - 14-02-2017, 08:40

Ja tydzień temu dorabiałem identyczny kluczyk. Kupiłem surówkę na allegro z miejscem na transponder za 20zl i w punkcie dorabiania zapłaciłem 100zl. Koszt całości 120 zł. Do tego dokup uniwersalny centralny zamek na allegro z dwoma pilotami i po problemie.
Bzyk_R1 - 14-02-2017, 09:17

Jaro1974, tak czy siak coś nie tak z tym kluczykiem bo turbo ma takie piloty jak wrzuciłem. Każdy turbo. Dzięki za sprostowanie :-)
nytsug, za co zapłaciłeś 100zł w punkcie dorabiania? Dorabiali Ci drugi transponder? Bo samo dorobienie kluczyka 5-10 zł

nytsug - 14-02-2017, 09:19

Tak dorabiałem cały kluczyk łącznie z transponderem za 100zł
Piękny Maryjan - 14-02-2017, 14:35

To już tak całkiem dla uściślenia: tak wygląda oryginalny kluczyk i pilot O1 (bez turbo). Mam takie dwa, więc pewnie komplet. Chyba że powinien być jeszcze trzeci (tak miałem w Hondzie, jakiś serwisowy czy coś, w kolorze czerwonym).

kesikp - 14-02-2017, 14:46

nytsug czy możesz podać linki do aukcji Allegro klucza z transponderem oraz do tego uniwersalnego centralnego? Gdzie dorabiałeś drugi klucz? Możesz podać namiar na punkt?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group