Outlander I GEN Techniczne - Wymiana wkładek we wszystkich zamkach
kesikp - 13-02-2017, 20:09 Temat postu: Wymiana wkładek we wszystkich zamkach Witam wszystkich. Mój pierwszy post w tym dziale. Zapytuje jako początkujący przygodę z Outlanderem. Chodzi o wymianę wkładek w stacyjce, zamkach drzwi, klapie i schowku.
Zakupiłem auto (2005, 2.0T) z jednym kluczykiem i dla świętego spokoju chce wymienić wkładki.
Dodam, że auto otwiera się z klucza. Jest centralny zamek, ale nie mam pilota i nie wiem czy byl.
1. Czy ktoś już kiedyś wymieniał wkładki w swoim aucie i orientacyjnie wie jaki jest koszt takiego zabiegu. Ewentualnie jakieś namiary do sklepu gdzie takie wkładki można zakupić.
2. Czy z kluczem jest immobilizer czy w Outlanderze nie występuje.
Bzyk_R1 - 13-02-2017, 21:49
kesikp napisał/a: | Dodam, że auto otwiera się z klucza. Jest centralny zamek, ale nie mam pilota i nie wiem czy byl. |
Witaj. Coś nie halo bo wszystkie O1T posiadały kluczyk z pilotem do centralnego. Powinieneś mieć dwie sztuki takiego kluczyka(ten wielki pilot jest od bramy nie patrz na niego):
kesikp napisał/a: | 1. Czy ktoś już kiedyś wymieniał wkładki w swoim aucie i orientacyjnie wie jaki jest koszt takiego zabiegu. Ewentualnie jakieś namiary do sklepu gdzie takie wkładki można zakupić. |
Może lepiej przeprogramować piloty albo dodać jeszcze jedną blokadę uniemożliwiającą kradzież(jeżeli obawiasz się niepowołanego użycia drugiego kluczyka) ?
kesikp napisał/a: | 2. Czy z kluczem jest immobilizer czy w Outlanderze nie występuje. |
Tak, występuje, w tym kluczyku który widzisz znajduje się mała kostka immo.
kesikp - 13-02-2017, 22:01
Dzięki za szybką odpowiedź. Po tym co napisałeś tym bardziej raczej zależało by mi na wymianie wkładek i zrobieniu nowych kluczy, bo ten co dostałem wygląda tak:
A jest możliwość przeprogramowania komputera od immo w samochodzie?
Bzyk_R1 - 13-02-2017, 22:30
No nieźle, pierwszy raz taki widzę. Wygląda mi to na zwykły marketowy kluczyk który dorabia się jako awaryjny, bez sterowania centralnym zamkiem. Tylko ciekawe jak rozwiązali immobilizer. Czy go usunęli całkowicie z auta czy kostka została przełożona do tego czegoś? Da się go rozebrać? powinna być mała kosteczka w środku. Jeżeli mam rację to brakuje Ci obydwu kluczyków kolego. Tak jest taka możliwość, w zasadzie przeprogramowanie immo "szpece" opanowali równie dobrze jak korektę licznika.
kesikp - 13-02-2017, 22:34
Zalany jest cały. Nie da się go rozebrać. A czy może się orientujesz gdzie można kupić zestaw nowych wkładek?
W@sio - 13-02-2017, 23:18
Wkładek poszukaj na autoszrocie albo zapytaj w ASO, tak będzie chyba najprościej
Hugo - 13-02-2017, 23:34
kesikp napisał/a: | ten co dostałem wygląda tak | To jest oryginalny kluczyk Mitsubishi, który występował min. w Galancie po 2000 r.
W@sio - 13-02-2017, 23:50
Kształt kluczyka z Gala... Ale w O1T nigdy nie widziałem takiego, wszystkie miały wbudowany pilot do centralnego zamka. Teoretycznie po vin można sprawdzić, ale wydaje mi się, że topowa wersja O1 była w serii wyposażona w centralny zamek, a ten kluczyk jest raczej dorabiany.
Jaro1974 - 14-02-2017, 00:03
Mam takie dwa kluczyki jak kolega kesikp, Taki zestaw występował tylko z jednym pilotem do centralnego zamka więc i Ty Piotrze i Ty Krzysztofie jesteście w delikatnym błędzie. W turbo występuje już taki jak pokazuje Krzysiek, bynajmniej ja się nie spotkałem z takim jak mój (do dziś ).
kesikp - 14-02-2017, 06:31
Czyli Jaro1974 należy domniemać, że w moim aucie były dwa takie kluczyki i pilot. Pilota nie mam. Czy jest jakaś szansa dorobienia go w aso albo gdzieś indziej?
nytsug - 14-02-2017, 08:40
Ja tydzień temu dorabiałem identyczny kluczyk. Kupiłem surówkę na allegro z miejscem na transponder za 20zl i w punkcie dorabiania zapłaciłem 100zl. Koszt całości 120 zł. Do tego dokup uniwersalny centralny zamek na allegro z dwoma pilotami i po problemie.
Bzyk_R1 - 14-02-2017, 09:17
Jaro1974, tak czy siak coś nie tak z tym kluczykiem bo turbo ma takie piloty jak wrzuciłem. Każdy turbo. Dzięki za sprostowanie
nytsug, za co zapłaciłeś 100zł w punkcie dorabiania? Dorabiali Ci drugi transponder? Bo samo dorobienie kluczyka 5-10 zł
nytsug - 14-02-2017, 09:19
Tak dorabiałem cały kluczyk łącznie z transponderem za 100zł
Piękny Maryjan - 14-02-2017, 14:35
To już tak całkiem dla uściślenia: tak wygląda oryginalny kluczyk i pilot O1 (bez turbo). Mam takie dwa, więc pewnie komplet. Chyba że powinien być jeszcze trzeci (tak miałem w Hondzie, jakiś serwisowy czy coś, w kolorze czerwonym).
kesikp - 14-02-2017, 14:46
nytsug czy możesz podać linki do aukcji Allegro klucza z transponderem oraz do tego uniwersalnego centralnego? Gdzie dorabiałeś drugi klucz? Możesz podać namiar na punkt?
|
|
|