To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] Ćisnienie zaworu (gruszki) Turbiny

endriu323f - 13-02-2017, 21:21
Temat postu: [I 2.0T] Ćisnienie zaworu (gruszki) Turbiny
Witam, od dwóch mieciemy jestem posiadaczem 2.0T.
Borykam się z problemem zbyt małego ciśnienia doładowania na poziomie 0,6b, wiem ze seria powiną być 0,95b.
Po miesiącu poszukiwań podejrzenia padły na zawór turbiny, który u mnie otwiera się przy ciśnieniu około 0,6b.
Po odłączeniu zaworu turbo bije w granicach 1,6b
Przy jakim ciśnieniu powinien zacząć się otwierać zawór i gdzie można dostać nowy?

W@sio - 13-02-2017, 21:42

Ja bym sprawdził jednak paliwo. U mnie gdy auto pracowało w trybie serwisowym (przez źle wyregulowane lpg, albo badziewne paliwo PB98) turbo rozkrecalo sie tylko do 0,6 bara. Zmierz boost zaraz po resecie kompa. Jesli bedzie w normie to znaczy, ze problemu trzeba szukac w paliwie albo spalaniu stukowym. W razie W widziałem kiedys aktuator na allegro.
endriu323f - 13-02-2017, 22:05

Komp resetowałem i bez zmian, błędu żadnego nie wywala. objawy na paliwie i po zamontowaniu lpg. takie same, świece i przewody wymienione, kolektor wydechowy cały, turbina wyjąłem i zawiozłem do serwisu ( nie mieli zastrzeżeń :D ),pierwszy kat wywalony, drugi okej.
Na czas sprawdzenia założona sprężyna miedzy dźwignia a zaworem. Boost skoczył w okolice 1b ale nie jest stabilny i czasem przeładowuje i strasznie szarpie silnikiem.
Na allegro brak lub nie potrafię znaleźć :(

W@sio - 13-02-2017, 22:13

Mnie to wygląda na tryb serwisowy, przez który i ja się przebijałem. U mnie zwykle przez około 50km było normalnie a potem spadało do 0,6 bara. Wracało do normy po kilkukrotnym przebutowaniu na Pb. Sprawdź jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu na pełnym boost, w trybie serwisowym przy 0,6 bara u mnie było 0 a nawet +2 stopnie. Jaką masz instalacje lpg?
endriu323f - 13-02-2017, 22:25

Przegoniony nie raz do odcinki na Pb, słaby boost jeszcze przed założeniem lpg. Sterownik stag qbox ,reduktor Kmg Gold listwa zasilana dwustronnie i wtryski hana niebieskie.
Jak sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu ???? Odczytam go przez OBD i programem Torgue??

W@sio - 13-02-2017, 23:06

Torque pro odczytuje na pewno - sprawdzone u mnie :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group