To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Miska olejowa.

miron - 15-02-2017, 20:53
Temat postu: Miska olejowa.
Witajcie. Dużo roboty przy uszczelnieniu miski olejowej. Jest gdzieś opis, zdjęcia?
Bzyk_R1 - 04-05-2017, 14:09

Podbijam temat. Może autor ma jakieś informacje? Przed wymianą oleju chciałbym uszczelnić miskę. Zauważyłem że jest w jednym miejscu zapocona. Póki nie cieknie na kostkę można jeszcze ratować :) Szukałem po sklepach i w sumie tylko mitsustyle ma jakąś uszczelkę za 121 zł :doubt: trochę mnie to osłabia jak za kawałek papierka. W pozostałych sklepach w kategorii uszczelka dostępne są różne rodzaje silikonów o różnych zakresach temperatur.

Powiedzcie jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie. Czy można w ten sposób spróbować uszczelnić? W sumie nie zdziwił bym się jakby miska była zjedzona już przez rudą. Ewentualnie można spróbować zrobić taką uszczelkę? Nie takie rzeczy się dorabiało w sumie ;) jaki materiał? Papier coś mocniejszego?

Hugo - 04-05-2017, 15:20

Na 99% fabrycznie nie ma żadnej uszczelki na styku miska olejowa-blok silnika. Składa się na specjalną pastę odporną na wysoką temperaturę, np. Dirko.
Bzyk_R1 - 04-05-2017, 17:55

Z tego co widzę w Turbo (4WD) wg manuala miska składa się z 2 części? Jest jedna wielka płaska i ta mniejsza wypukła w której pewnie siedzi smok. Ta mnie właśnie interesuje bo zapocona jest.
Bizi78 - 04-05-2017, 20:20

W obu miejscach nie ma uszczelki a dany jest tylko uszczelniacz :wink: .


Bzyk_R1 - 04-05-2017, 20:37

Bizi78 napisał/a:
W obu miejscach nie ma uszczelki a dany jest tylko uszczelniacz


Krzysia cieszy to... :D

miron - 04-05-2017, 20:40

Teraz czekamy na odpowiedz ile roboty przy misce.
Bzyk_R1 - 04-05-2017, 20:58

Zrobię relacje co i jak. Jak dostanę ten uszczelniacz w sklepie to postaram się ogarnąć.
miron - 04-05-2017, 21:03

I jaki klej?
Bzyk_R1 - 04-05-2017, 21:12

Hugo napisał/a:
np. Dirko.


Produkowany przez Elring.a lub Ajusil, od Ajusa (to masy uszczelniające nie kleje) dajemy 4mm warstwę.

Hugo - 05-05-2017, 07:38

Cytat:
Z tego co widzę w Turbo (4WD) wg manuala miska składa się z 2 części? Jest jedna wielka płaska i ta mniejsza wypukła w której pewnie siedzi smok
W Galancie 2,5 V6 jest tak samo. Nigdzie nie ma uszczelek tylko sam uszczelniacz.
Bzyk_R1 - 05-05-2017, 09:38

Robota co najmniej na dwa dni (żeby było dobrze zrobione) bo trzeba przygotować miskę do malowania i potem pomalowaną położyć na masę. Zdecydowałem się na to:



Gdyż szybki czek po warsztatach i większość na tym składa miski. Cena u mnie 25 zł więc spoko tyle co w internetach z przesyłką, nawet taniej. Ta masa schnie z szybkością 0,1-0,2 mm/h co w praktyce jeżeli damy 4mm jak każe manual daje nam prawie dobę i tak też mnie poinstruowali w sklepie. Auto ma stać 24h. Potem oliwa i dopiero jazda. Jeżeli nie wyjdą inne trudności przy demontażu to dwa dni bite.

Hugo - 06-05-2017, 20:34

A Ty myślisz, że jak przykręcisz miskę do bloku to nadal będą te 4 mm grubości masy? :D
Bzyk_R1 - 06-05-2017, 20:44

Hugo napisał/a:
A Ty myślisz, że jak przykręcisz miskę do bloku to nadal będą te 4 mm grubości masy?


Na pewno nie :D ale tak jest napisane i się można próbować stosować, nikt tego nie odmierzy przecież, pewnie "oszacowane" że tyle żeby się dobrze rozpłynęło na całą krawędź styku. Obejrzałem u mnie i zapocenie nie wynika z rozszczelnienia. Muszę oczyścić dokładnie i poszukać bo chyba ruda zjadła.

nytsug - 08-05-2017, 03:04

Ja demontuję swoją michę z 2.4 mivec bo rdza zrobiła dziurę. Będę ją piaskował i spawał. Powiem po wszystkim jak wyszło. Obstawiam, że u Ciebie też jest dziura.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group