To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Turbina w silniku 2.0 td

Anonymous - 15-03-2007, 20:08
Temat postu: Turbina w silniku 2.0 td
Witam.
Moje pytanie jest takie: powyżej ilu obrotów włącza sie turbina, zawsze myślałem ze pow. 2500 ale po ostatniej wizycie u mechanika turbina gwizda już przy 2000.Mechanik poprawiał mi rozrząd bo za pierwszym razem założył źle (pisałem już o tym posty) czy znowu coś schrzanił?

Anonymous - 18-03-2007, 14:57

turbina w dieslu załącza sie przynajmniej u mnie ok 1500 1700 obr na min. jak przkroczy 2000 to zaczyna cisnać az do ok 2700 3000 gdzie juz nie ma sensu jechac na tym biegu tylko zmienic bo tylko głośniej sie robi a juz nie przyspiesza:) wiec jzdzic najlepiej od 2tys do 2500:)i juz:)
Anonymous - 18-03-2007, 18:07

wcześniej jak jeżdziłem to wydawało mi sie ze turbina odpalała sie od 2500 bo było czuć jak auto przyspiesza.Teraz auto dostaje kopa pow 3000 nie podoba mi sie to ze trzeba go tak na obroty wkręcać.Czekam aż zjade do Krakowa tam napewno dorwe jakiegoś speca do miśków.Pozdro
Anonymous - 19-03-2007, 19:54

no musisz to sprawdzic, w sumie to nie wiem nawet gdzie jest jakis czujnik od załączania sie turgo:) ale musi być siakiś chyba:) ale jedno jest pewne 3000 i turbina sie załącza???coś nie tak. Napisz jak poszło ok??
Anonymous - 21-03-2007, 10:10

Witam dzieki za odp KaczA.Mój problem jest troche inny turbo sie odpala bo bardzo dobrze słychać jak syczy tylko ze auto wyraźnie przyspiesza dopiero po przekroczeniu 3 tyś obr. A wydaje mi sie że kiedyś miało juz buta od 2,5 tyś i do 3 nawet już go nie trzeba było wkręcać.Ale teraz misiek zrobiłmi lepszy numer ale to już opisze w nowym poście.Pozdro
Anonymous - 21-03-2007, 19:01

Jak mam też TD , ale starszy rocznik tzn 1993 , ale wydaje mi sie ze to ten sam silnik. Więc ja mam wrażenie ze tal od 1800 obr/min to zaczynać słychać ze turbina zaczyna powoli zwiększać ciśnienie . Ale uderzenie mocy czuje tak około 2500 obr/min.

Turbina niema żadnego czujnika !!!! Ona jest napędzana spalinami i to jest tak że im większe obroty tym więcej spalin , tym turbina zwiększa ciśnienie powietrza na tłoki . A jeśli nie czujesz jak turbina ładuje (nie mylić z gwizdem) to jest nieszczelna i może z biegiem czasu zacząć brać olej . A jeśli głośno gwiżdże i nie ładuje to jest padnięta.

Anonymous - 21-03-2007, 23:15

koledze w eskorcie się zatarła.
Anonymous - 22-03-2007, 09:16

Więc dokłądnie zwróciłem uwagę na ten fakt kiedy ładuje i wydeje mi się ze tak od 2200 do 2500 jest naj lepiej odczuwalne umnie. Po regeneracji turbiny oczywiście bo przed to tak koło 2500 obr/min
Anonymous - 22-03-2007, 13:03

Witam.Jak już pisałem przed wymianą rozrządu czułem jak auto dostaje kopa na ok 2500 obrotów teraz nie i czy jest możliwe że jest źle złorzony rozrząd i dlatego turbina działa jakby w innym zakresie? POZDRO
stani78 - 22-03-2007, 14:24
Temat postu: turbina2,otd
Sprawdził bym ustawienie pompy po wymianie rozrządu.Pozdrawiam
Anonymous - 22-03-2007, 19:34

Według mnie jeśli tylko był wymieniany pasek to niema prawa być różnicy , bo pasek nie ma nic wspólnego z turbo. No chyba że ten fachowiec coś majstrował.
Anonymous - 22-03-2007, 20:57

majstrował majstrował, było wymieniane wszystko co było do wymienienia, koleś za pierwszym razem zrobił lipe i po wymianie rozrządu zapalała mi sie lampka check engine możecie poczytać o tym w poście "auto wróciło od mechanika pomocy" potem mechanik poprawił rozrząd i lampka zgasła ale i tak mi coś nie pasuje, chciałem jechać na serwis żeby w końcu mieć spokój z tym rozrządem ale nie dojechałem bo coś mi w elektryce padło o tym też możecie przeczytać w poście " [EAx 97-04] Znowu coś padło ?" wogóle to mam coś pecha z tym autem od momentu jak wrócił od mechanika to sie ciągle coś psuje.POZDRO
lenio1 - 25-03-2007, 22:23

Nauczka na przyszłość.Omijać szerokim kołem takich mechaników.Nie mają serca do Miśków
Anonymous - 26-03-2007, 20:21

Szymon_Diesel, mówisz ze regenerowałeś turbo?? jak sie regeneruje?? i ile to kosztuje?? jestem ciekaw bo np do tdi vw to zregerenowane turbo kosztuje 6, 7 stówek. ciekawe ile do tego drooogiego japońca:):)
pozdreo 600:)

Anonymous - 31-03-2007, 23:24

KaczA dodaj bo masz do czego bez 1500 nie masz co podchodzic znam ten ból...
jakie masz objawy padania turbo bo moze to nie turbo tylko silnik ...ja niedawno robiłem galantowi przeszcep serca(czyt. zmian silnika) i okazało sie ze to nie turbo wariowało tylko silnik zdechł...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group