Problemy techniczne - Kia Magentis 2.0 G4JP (4G63) Problem z Rozrządem
Damiano90 - 23-03-2017, 22:27 Temat postu: Kia Magentis 2.0 G4JP (4G63) Problem z Rozrządem Witam.
Ostatnio dałem mechanikowi do wymiany cały rozrząd. Po wymianie rozrządu silnik działa jak stary złom po przejściach. Zupełnie nie ten samochód. Wolno schodzi i kiepsko wkręca się na obroty. Telepie co jakieś 2-3 sek co jest wyczuwalne nawet w kabinie podczas postoju. No i głośno pracuje przy 1200-1500 a przy ponad 2500/3000 strasznie wyje. Jazda nim w trasie przy 2500 obr. to katorga. Mechanik twierdzi, że wszystko ok "Pan jest mechanikiem czy Ja? Jest dobrze, inaczej by nie odpalił." Porażka.
Znalazłem info jakoby ten silnik był tym samym co 4G63, w końcu motor Mitsubishi Wyczytałem też, że jest tam jakiś drugi wałek rozrządu przy pompie oleju, który trzeba ustawić i sprawdzać za pomocą śrubokręta itd. Ogólnie chcę oddać auto do innego serwisu który zajmuje się Japończykami i Koreańczykami. Mam tylko pewne obawy czy aby na pewno podołają a nie chcę brnąć w niepotrzebne koszta. Panowie chcą za to ponad 400zł.
Czy moje spostrzeżenia co do źle założonego rozrządu są trafne? Czy zna ktoś może jakiegoś dobrego fachowca w Toruniu lub okolicach, który umie ustawić ten rozrząd tak jak być powinien?
robertdg - 24-03-2017, 08:32
Jeżeli przed wymiana rozrzadu bylo dobrze a po wymianie jest kiepsko, to spaprana jest wymiana, żle ustawiony balans silnika
G4JP to 4G63, schemat ustawiania rozrządu jednakowy, to ze znaki sa na miejscach to nie wszystko, trzeba jeszcze upewnic sie co do pozycji balansu, wziernik w okolicy rozrusznika
milo - 24-03-2017, 15:06
Damiano90 napisał/a: | Wyczytałem też, że jest tam jakiś drugi wałek rozrządu przy pompie oleju, który trzeba ustawić i sprawdzać za pomocą śrubokręta itd. |
Są dwa wałki balansowe jeden na pompie olejowej drugi po przeciwnej stronie napędzany oddzielnym paskiem ,są znaki i trzeba sie tego trzymać
Damiano90 - 25-03-2017, 09:10
Super. Bardzo wam dziękuję za odpowiedzi. W końcu Japońce i Koreańce to jedna rodzina
Czyli jak załatwię blokady do 4g63 to będą pasowały? Jakie dodatkowe informacje przekazać mechanikowi przy naprawie? Mam już nowego sprawdzonego fachowca, który stwierdził, że podejmie się ustawienia rozrządu tylko jak załatwię blokady, bez nich tego tykał nie będzie (może sam nie wie, że to 4G63...).
No chyba, że zna ktoś jakiegoś fachowca od 4G63 w okolicach Torunia
PS. Czy jazda na tak ustawionym rozrządzie ma negatywne skutki na jego trwałość itp?
Hugo - 25-03-2017, 17:34
Żadne blokady nie są do tego silnika potrzebne tylko service manual i odrobina mózgu.
robertdg - 25-03-2017, 23:26
Cytat: | Czy jazda na tak ustawionym rozrządzie ma negatywne skutki na jego trwałość itp?
| Tak
Damiano90 - 27-03-2017, 14:05
Znalazłem ładny opis jak krok po kroku wymienić rozrząd w 4G64 (ponoć procedura 100% ta sama) LINK
Czyli drukować, iść do mechanika i powinno wystarczyć?
milo - 27-03-2017, 15:42
Starsza wersja ale to samo 4g63 http://forum.samnaprawiam...-sohc-vt160.htm
Hugo - 27-03-2017, 19:14
Rozrząd w 4G64 jest taki sam tylko jest jedno koło rozrządu więcej.
robertdg - 27-03-2017, 19:24
Damiano90 napisał/a: | Znalazłem ładny opis jak krok po kroku wymienić rozrząd w 4G64 (ponoć procedura 100% ta sama) LINK
Czyli drukować, iść do mechanika i powinno wystarczyć? | Dokładnie, może być ta instrukcja, w razie co, jeszcze drobny gif
Arktic - 21-04-2017, 15:17
Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego.
Czy orientujecie się czy wał korbowy z silnika G4JP bedzie pasował do silnika 4g63, przekręciła mi się panewka i niestety narobiła sporo szkód w moim silniku. Na allegro niestety wału do 4g63 nie znalazłem a niechcialbym niepotrzebnie zamawiać a potem odsyłać czesci.
|
|
|