To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] głośne stuki z przodu zawieszenia

Anonymous - 16-03-2007, 16:45
Temat postu: [CJ1A 1.3] głośne stuki z przodu zawieszenia
Witam od kilku tygodni slysze jakies stuki w przednim zawieszeniu to znaczy podczas jazdy po nierownościach w środku słyszalne sa stuki przy prawym kole i czasami lewym. Co jest przyczyną ?? Z góry dziekuje za pomoc
Anonymous - 16-03-2007, 17:28

Najprawdopodobniej są to sworznie na wachaczach,końcówki drążków kier.gumy na wachaczach.Najlepiej jest to sprawdzic na stacji diagnostycznej na tzw.szarpaczu.koszt sprawdzenia około 30zł.
Hugo - 16-03-2007, 17:53

Mogą być jeszcze łączniki stabilizatora. Zgadywać w tej suytuacji można w nieskończoność. Jak dla mnie dziwne, że w tak stosunkowo niestarym aucie już coś puka.

[ Dodano: 16-03-2007, 17:55 ]
Aaa i w tych modelach dość często spotyka się wyrobione łożyska w górnych mocowaniach amortyzatorów.

Anonymous - 16-03-2007, 18:11

W moim też slychać stukanie na nierównościach z prawej strony....byłem na szarpakach i na przeglądzie wszystkich wachaczy,koncówek itd itp nic nie pokazało wszystko ok a jednak stukało i stuka....ostatecznie padło podejrzenie na amortyzator. Podobno jest możliwośc jego wyrobienia się mimo że testy pokazały jego sprawność...ale teraz zastanawiam sie nad tym łożyskiem w górnym mocowaniu...bo to chyba można zdiagnozować po rozebraniu a to miejsca nie miało.... aha dodam że przebieg 130tyś i od roku w kraju no i zdaje się że puka od początku , nie jestem pewien bo byłem tak zadowolony z zakupy że nie zwracałem uwagi na to :) )))))
Anonymous - 09-06-2007, 13:34

mogą jeszcze stukac drązki kierownicze przy wyjsciu z przekładni tzn sa tam takie tuleje w obudowie przekładni,mozna to sprawdzic chwytając mocno reka za drazek na wyjsciu z przekładni z jednej i drugiej strony i mocno poruszac gora-dół, to rzadkie uszkodzenie ale mozliwe
pozdr

Anonymous - 09-06-2007, 21:24

U mnie też czasem słychać jakby stukanie. Wszystko sprawdzałem. Jest o,key. Jest to małe auto i praca zawieszeń może być słyszalna inaczej jak w innych samochodach. To podobnie jak dziwne dzwięki z bagażnika.Głośniej radio...
Anonymous - 09-06-2007, 21:38

przyznam sie ze ja mam podobny problem ze stukami w przednim zawieszeniu, sprawdzane na szarpakach i nic nie wyszło, ruszałem drązkami kierowniczymi i tez nic, bujałem autam żeby sprawdzic amorki też cisza, a przy jezdzie po nierownościach stuki jak pieron, przyznam że tez mnie to zaczyna wpieniac i chyba sie zawezme w przyszłym tygodniu i to rozbiore zaczynajac od rozebrania kolumn mcphersona, zobacze drązki na wyjsciu z przekładni a potem bede stopniowo rozpinał zawieszenie az dojde :twisted: , boje sie tylko że w okolicznym sklepie moze braknąć browarka :D :D :D
Fragu - 22-04-2008, 17:56

Pozwole sobie odswiezyc ten stary temat 8)
W moim colciku tez slychac jakies dziwne stuki, bylem u mechanika, zawieszenie sprawdzone i wszystko w najlepszym pozadku...a tlucze ostro :( Jedyne co wykryl szanowny pan to bardzo niewielki luz w przekladni kierowniczej. No i teraz jestem w kropce...co tu zrobic. Czy ktos moze poradzil sobie z tymi "magicznymi" stukami ?

Marcin-Krak - 22-04-2008, 18:06

Fragu,

Kiedy były wymienione gumy stabilizatorów i na jakie :?:

Ja bym (jeśli nie były wymieniane ostatnio) zaczął od wymienienia ich na porządne - oryginalne, a nie pochodzenia JC :wink:

Fragu - 22-04-2008, 18:08

ledwo co autko kupiłem, wiec ciezko mi powiedziec. Ale czy tak moze stukac jesli nigdzie nie ma luzow?
Marcin-Krak - 22-04-2008, 18:14

Fragu, - poszukaj mechanika polecanego na forum regionalnym ;)
Pojedź do niego - na pewno będzie w stanie więcej stwierdzić.

Ja bym polecał zacząć od sprawdzenia stabilizatorów i wymiany gum na porządne.
Kupione w JC nie wytrzymały nawet pół roku :evil:

Fragu napisał/a:
Ale czy tak moze stukac jesli nigdzie nie ma luzow?

Heh. Tak czyli jak.
Jesli jest to metaliczny stukot, to duża szansa że to gumy ;)

Anonymous - 22-04-2008, 18:17

powodem tych stukow jest własnie przekładnia kierownicza która ma tendencje do dostawania luzów powyzej 100 000km,(to wina naszych autostrad :) ) na 99% jest to wina przekładni kierowniczej, koszt zakupu nowej odradzam (12000 zł!!! ) natomiast regeneracja 600 zł, w Łodzi jest firma specjalizujaca sie w takich naprawach , http://maglownice.polskareklama.pl/ lub

www.maglownice.pl (ci sa z Warszawy),

pozdro

Fragu - 22-04-2008, 18:21

niestety dzwiek ciezko opisac, ale fakt ze slychac to dosyc mocno, pod dom mam jakies 100 metrow gruntowki to jade max wolno na 2 biegu. Ewentualnie moze byc to jakis luz na przelozeniu napedu?


12000 zl czy 1200 zl :roll:

jesli to naprawde przekladnia to ze tak powiem - zachwycony nie jestem :(

Anonymous - 22-04-2008, 18:56

12 000 zł (dwanascie tysiecy złotych), sprawdz w serwisie jak nie wierzysz :) , mowie o całkowicie nowej przekładni, bo mozesz kupic regenerowaną za 1500zł plus 1000zł kaucji plus własna przekładnia, twoja przekłądnia jedzie do Francji i tam oceniaja czy sie klasyfikuje do naprawy, jezeli tak to zwracaja 1000zł, tak jest w firmie FOTA
pozdro

wojmi1 - 22-04-2008, 19:16

Sprawdz to co ci stuka na stacji diagnostycznej -- na tzw trzepakach koszt sprawdzenia 20 -30 zl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group