To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Proton Rally

Fragu - 29-03-2017, 12:24
Temat postu: Proton Rally
Jako, że przygoda z rajdowaniem wciągnęła mnie na maxa, a colt V6 jeździł świetnie jednak do walki o podium się nie nadawał (klasa EVO, Sti itp) postanowiłem poszukać Colta CA0 1.6.

Po łyknięciu odrobiny tematu uznałem, że klasa 1.6 jest najlepsza z wielu względów.
Zapytacie dlaczego uparłem się na Colta, ani on bardzo lekki, ani bardzo szybki, ale jednak Mitsumaniak w duszy dał o sobie znać i postanowiłem iść tą trudniejszą drogą ;)

Auta szukałem całkiem długo. Okazuje się, że aktualnie na rynku bardzo trudno o CA0 we względnie zdrowej budzie. Większość ogłoszeń to trupy i blacharsko i mechanicznie.

Pojawiły się po drodze chwile zwątpienia. Zacząłem oglądać Hondy, Citroeny, Ople...nawet Bmw...

Gdy fizycznie z podwórka odjechał mi Colt V6, zniecierpliwiony zacząłem przebierać nogami i przeglądać portale z ogłoszeniami po sto razy dziennie...i nic :/

No i jak to często bywa - zupełnym przypadkiem - kupiłem niezłego egzotyka ;)

Proton Satria (316), 2000 rok produkcji, 170 tys przebiegu, bezwypadkowy (prawy bok miał jakąś przygodę).

Co najważniejsze - blacharsko w bardzo fajnym stanie.
Nadkola fabryczne bez grama rdzy, dach czysty, dziurka przy lewym progu (nogi kierowcy) i pod prawą tylną lampą.

Silnik/skrzynia w super stanie, zawieszenie/hamulce w tragicznym :mrgreen: - ale to nieistotne przy cenie za którą go kupiłem, z resztą i tak idzie na śmietnik ze względu na przeznaczenia auta.

Na tę chwilę Protka wybebeszyłem (okazało się, że jest zdecydowanie lepiej wyciszony od Colta CA!!) i przygotowałem do odstawienia do blacharza.
Do zrobienia dwie łatki, klapa tył, mocowania kubełków wg załącznika "J", rozpórki przód i tył.

Zaskoczeniem było, że Proton ma tarcze na tylnej osi, tylny stabilizator, dwie poduszki powietrzne, klimatyzację...

Z zakupu jestem bardzo zadowolony :mrgreen:




Pierwsze zakupy poczynione:



W najbliższym czasie sporo się będzie działo z autem :wink:

staszq2 - 29-03-2017, 13:16

Gratki zakupu Łukaszu i powodzenia w rajdach :mrgreen:
Doczep zanczek MM i będzie Colt :wink:

Bzyk_R1 - 29-03-2017, 13:30

Łooo matko a co to za auto :shock: hehe nie no spoko. Hondziarze Syfikarze drżyjcie bo oto Łukasz nadlatuje ognistym Protonem :D I pozamiata Was. Albowiem nie silnik lecz kierowca się liczy :D Widzę seryjny carbon w środku i miejsce na dolot w zderzaku fabryczne :)
Fragu - 29-03-2017, 13:40

Bzyk_R1 napisał/a:
i miejsce na dolot w zderzaku fabryczne


Osz to spostrzegawcza bestia! Wg mnie to miejsce na jakieś seryjne doświetlanie zakrętów (po drugiej stronie też jest).

Bzyk_R1 napisał/a:
I pozamiata Was.


Tego się trzymajmy :P :P

MichciuGT - 29-03-2017, 14:28

Fragu napisał/a:
Zaskoczeniem było, że Proton ma tarcze na tylnej osi, tylny stabilizator, dwie poduszki powietrzne, klimatyzację...

Jeśli dobrze myślę to jest wersja po lifcie i zawieszenie, hamulce takie jak w Carismie, tylny stabilizator dopiero w 2000r dołożyli.

Gratulacje zakupu :)

Fragu - 29-03-2017, 14:32

MichciuGT napisał/a:
hamulce takie jak w Carismie


Masz na myśli tylne hamulce?
Tarcza 236x10mm.

Przód będę wymieniał na taki z poliftowej Carismy (zaciski) i tarcze z mini 276x22mm.

Zawieszenie jest takie jak w Colcie CA.

Hugo - 29-03-2017, 19:55

Fajny jest. Pokaz fotki tych wygłuszeń :mrgreen:
MichciuGT - 29-03-2017, 20:42

Fragu napisał/a:
Masz na myśli tylne hamulce?
Tarcza 236x10mm.
Zawieszenie jest takie jak w Colcie CA.

Tak, miałem na myśli tylne hamulce i zawieszenie, ale pomyślałem że to ten sam model co ma Joann, tylko ona ma Protona 418 LRS..., a tam są już hamulce 260mm.
Ciekawy jestem co z nim będziesz robił :D

mkm - 29-03-2017, 22:03
Temat postu: Re: Prolt aka złotko
Fragu napisał/a:

Zaskoczeniem było, że Proton ma tarcze na tylnej osi, tylny stabilizator, dwie poduszki powietrzne, klimatyzację...

Wiele zależało od wersji.
Nie można zapominać, że Satrię zaczęli robić pod koniec produkcji CA i klepali do 2005-ego :wink:

Fragu - 30-03-2017, 17:30

Dziś pierwsze gifty - naba i kierownica zamszowa:


Wyciszenie podłogi:


Słupek C:

Elementy z bagażnika:

Zatyczki otworów konstrukcyjnych w nogach pasażera/kierowcy:

Tylne boczki:

Podsufitka:

mkm - 30-03-2017, 17:53

Podsufitka w CA wykończona staranniej :wink:



Wywal elektrykę szyb i centralny.

Fragu - 30-03-2017, 17:59

I elektryka i centralny zostają.
Hugo - 30-03-2017, 19:47

Fragu napisał/a:
Słupek C:
Fragu napisał/a:
Wyciszenie podłogi:
Fragu napisał/a:
Elementy z bagażnika:
Fragu napisał/a:
Zatyczki otworów konstrukcyjnych w nogach pasażera/kierowcy:
Fragu napisał/a:
Tylne boczki:
Szok i niedowierzanie. Tego w żadnym modelu Mitsubishi nie uświadczysz :shock:
mkm napisał/a:
Podsufitka w CA wykończona staranniej
A resztę jak skomentujesz? :wink:
mkm - 30-03-2017, 20:03

Hugo, osobiście wolę nie mieć tej "pianki" niż ją mieć. :wink:

CJotę dali radę wyciszyć w bardziej cywilizowany sposób - a to do niej możemy porównywać :wink:
CA to była inna filozofia projektowania - miałeś czuć, że jedziesz i czerpać z tego przyjemność - komfort był na drugim miejscu.

Fragu - 30-03-2017, 20:06

Jakoś nie przypominam sobie żeby cj było wyciszone.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group