To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma 1.6] Problem z 1 cylindrem

lipiniak - 02-04-2017, 14:53
Temat postu: [Carisma 1.6] Problem z 1 cylindrem
Witam,

Mam problem ze swoją Carismą, a mianowicie nie działa 1 cylinder i cari chodzi na 3 garach.
Carisma to wersja 1,6 z silnikiem 95 kucy rocznik 2000 ale produkcja 99. Cari jest w gazie. (gaz robiony w oficjalnym serwisie mitsubishi w niemczech).

Sprawdzone napięcia i opory w cewkach. (2 cewki) - cewki są okej. Wymienione świece na nowe.

Testy:

Przy włączonym silniku wyjmowałem po kolei fajki do świec. Przy 3 fajkach silnik wyraźnie kulał, prawie gasł. Po wyjęciu ostatniej patrząc od prawej strony (czyli tej fajki najbliżej rozrządu) nie widać różnicy w pracy silnika. Zmieniłem cewki miejscami i działanie silnika jest takie samo. Czyli 3 pierwsze cylindry po wyjęciu fajek obniżają wydolność silnika a wyjęcie ostatniej fajki nie robi na nim żadnego wrażenia.

plecho1 - 02-04-2017, 14:57

A czy ustawiany był kiedyś luz zaworiwy? Bo jest tu regulacja śrubą. Może sprawdź ciśnienie sprężania to by więcej wyjaśniło.
lipiniak - 02-04-2017, 15:06

Luz zaworowy nie był ustawiany przeze mnie nigdy. W sprawie ciśnienia czekam jeszcze na miernik bo aktualny który mam jest za krótki.
plecho1 - 02-04-2017, 18:13

To warto sprawdzić bo producent podaje że regulacja co około 100 tys km a przy LPG powinno się to sprawdzać mniej więcej dwa razy częściej czyli co 50 tys km.
Hugo - 02-04-2017, 18:36

Sprawdź czy któryś z przewodów w wiązce dochodzącej do tej cewki, na której silnik nie pracuje nie jest przerwany. Zdarzały się takie przypadki w tych silnikach.
lipiniak - 02-04-2017, 19:57

Hmm, a te cewki są w takim razie podwójne? Czy jak by uszkodzony był kabel dochodzący do niej to nie działały by oba garki?

Zajżę tam niestety dopiero w piątek wieczorem, bo tak mam dostęp do warsztatu.

plecho1 - 02-04-2017, 20:27

Tak jak piszesz, przy takiej awarii nie działały by dwa cylindry. Może być jeszcze problem z wiązką LPG ale najprawdopodobniej wtedy zapaliła by się kontrolka silnika informująca o problemie z wtryskiwaczem benzynowym na tym cylindrze.
lipiniak - 02-04-2017, 21:37

No kontrolki się żadne nie palą.

Jak wg instrukcji na formu w gnieździe serwisowym zwarłem 1 i 4 to mrygał check engine ale równomiernie bez żadnych przerw. Dodatkowo mrygał ABS też równomiernie ale szybciej.

plecho1 - 02-04-2017, 22:06

Więc błędów żadnych nie ma. A ta usterka występuje i na gazie i na benzynie? Takie problemy może też powodować nieszczelność w dolocie w kanale idącym do tego cylindra lub przy samej głowicy czyli mogła by być nieszczelność np. na przewodzie po między wtryskiem a kolektorem ale wtedy raczej też pojawił by się błąd silnika związany ze zbyt ubogą mieszanką.
lipiniak - 02-04-2017, 22:30

Problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie. Poczekam na miernik i sprawdze ciśnienia zobaczymy co wyjdzie.

[ Dodano: 06-04-2017, 08:46 ]
Do końca nie wiem czy problem z cylindrami może powodować, ale dziś nasilił się problem z odpalaniem. Trzeba było zakręcić 3 razy żeby się zebrał, a jak już się zebrał to tak ciężko było mu, taki zmulony, ale po chwili wskoczył na swoje obroty.

plecho1 - 13-04-2017, 08:07

Problem z odpalaniem może być związany z instalacją LPG. Jeśli instalacja ma już sporo przejechane to przez nieszczelność w reduktorze lub we wtryskiwaczach, najczęściej po dłuższym postoju, kolektor ssący może być zalewany gazem i zaraz po odpaleniu silnik pracuje na obydwu paliwach przez co jest zalewany przez nadmiar paliwa.
lipiniak - 23-04-2017, 20:44

Przepraszam że dopiero teraz ale świeta i te sprawy :)

Więc sprawy mają się tak:

Zmieżyłem ciśnienie w cylindrach i ciśnienie było następujące. Kolejno cylindry od rozrządu:
1 - 2 kPax100
2 - 12 kPax100
3 - 12 kPax100
4 - 12 kPax100

Po próbie olejowej (wlanie kieliszka oleju do cylindra przez otwór świecy) ciśnienie w 1 cylindrze skoczyło do 5 kPax100, co wskazywało na nieszczelność zaworów bądź wypalenie.

Kierując się wskazówkami sprawdziłem luzy na zaworach. w 1 cylindrze luzów nie było w pozostałych niektóych były w niektórych nie było.

Czesząc internet ustawiłem luzy zaworowe na zimnym silniku odpowiednio na ssące 0.1 mm i na wydech 0.2 mm (instrukcja od mitsubishi pisze o regulacji na ciepło odpowiedznio 0.2 i 03 mm).

Po wyregulowaniu luzów cari smiga jak marzenie. Więc tutaj był problem :) .

Dzięki za pomoc ! :)

plecho1 - 23-04-2017, 21:36

Super że udało się naprawić :) Carisma ma jeszcze pancerny silnik więc pewnie jeszcze trochę niż pojeździsz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group